Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4
Waar moet ik qua ticketprijs aan denken bij deze reisplannen :
6 juli 2018 DUS of AMS naar SLC
25 juli 2018 SFO naar DUS of AMS, DUS heeft trouwens onze voorkeur.
Als ik nu kijk bij Connections.be bijvoorbeeld zie ik € 1635 als laagste !! prijs incl. bagage vanaf DUS met 1 stop in AMS met AirFrance
Rechtstreeks vanaf AMS geeft het € 1225 als laagste prijs aan incl. bagage met KLM.
Nu heb ik dit hele forum flink zitten doorlezen, maar nergens heb ik dit soort hoge prijzen voorbij zien komen.
Doe ik iets verkeerd ? Of is het gewoon zo deur ? Komt het misschien door SLC ? En overal lees ik dat DUS goedkoper zou zijn dan AMS ???
En nog een vraag, ik las veel goede tips over google flights, maar het zal wel aan mij liggen, hoe kan ik daar een retour vlucht zoeken met een andere luchthaven als vertrek op de terugreis ? Moet ik dan meerdere steden aanklikken ? volgens mij is dat bedoeld om meerdere luchthavens met elkaar te vergelijken. Want als ik daar bovenstaande gegevens invul, dan krijgt ik vlucht 1 te zien, heenvlucht, bijvoorbeeld met Delta en kies 2e vlucht (terugreis), maar daar staan ook andere maatschappijen bij dan die wat ik bij vlucht 1 heb gekozen......
6 juli 2018 DUS of AMS naar SLC
25 juli 2018 SFO naar DUS of AMS, DUS heeft trouwens onze voorkeur.
Als ik nu kijk bij Connections.be bijvoorbeeld zie ik € 1635 als laagste !! prijs incl. bagage vanaf DUS met 1 stop in AMS met AirFrance
Rechtstreeks vanaf AMS geeft het € 1225 als laagste prijs aan incl. bagage met KLM.
Nu heb ik dit hele forum flink zitten doorlezen, maar nergens heb ik dit soort hoge prijzen voorbij zien komen.
Doe ik iets verkeerd ? Of is het gewoon zo deur ? Komt het misschien door SLC ? En overal lees ik dat DUS goedkoper zou zijn dan AMS ???
En nog een vraag, ik las veel goede tips over google flights, maar het zal wel aan mij liggen, hoe kan ik daar een retour vlucht zoeken met een andere luchthaven als vertrek op de terugreis ? Moet ik dan meerdere steden aanklikken ? volgens mij is dat bedoeld om meerdere luchthavens met elkaar te vergelijken. Want als ik daar bovenstaande gegevens invul, dan krijgt ik vlucht 1 te zien, heenvlucht, bijvoorbeeld met Delta en kies 2e vlucht (terugreis), maar daar staan ook andere maatschappijen bij dan die wat ik bij vlucht 1 heb gekozen......
Geduldig de prijzen in de gaten houden en als er iets voorbij komt dat je bevalt boeken. Het is nog erg vroeg, je hebt nog een jaar. Juli is wel hoogseizoen. Tot en met 27 juni vlieg je al voor EUR 379 retour SFO met AF/KL/DL. Daarna wordt het snel duurder. Maar nogmaals: het is erg vroeg.
Nog een opmerking: je vliegt niet een heel erg logische, en daarmee ook dure route. Weet je zeker dat je dit zo wilt? Autohuur one-way vanaf SLC naar SFO zal ook veel duurder zijn dan SFO retour. Kun je niet beter een dagje eerder gaan en gewoon retour SFO vliegen?
Nog een opmerking: je vliegt niet een heel erg logische, en daarmee ook dure route. Weet je zeker dat je dit zo wilt? Autohuur one-way vanaf SLC naar SFO zal ook veel duurder zijn dan SFO retour. Kun je niet beter een dagje eerder gaan en gewoon retour SFO vliegen?
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor je reactie Roelb. Het ziet er inderdaad niet logisch uit, maar we zitten met 2 familie bezoeken op 2 verschillende locaties.
Vandaar dat ik eerst naar deze optie kijk. Als de prijzen zo blijven, dan moet er inderdaad iets aangepast gaan worden ja...
Vandaar dat ik eerst naar deze optie kijk. Als de prijzen zo blijven, dan moet er inderdaad iets aangepast gaan worden ja...
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien eens kijken naar heen op SF en terug vanaf Las Vegas? Dat scheelt een dag rijden maar wellicht goedkopere tickets en in elk geval geen drop off kosten. Of een vlucht van SLC naar LV of SF?
Ik neem aan dat je wel naar een multicity kijkt en niet naar 2 enkeltjes?
Hoe ziet je planning er nu uit? Je kunt toch ook beide steden combineren zonder op beide te vliegen?
Marianne
Ik neem aan dat je wel naar een multicity kijkt en niet naar 2 enkeltjes?
Hoe ziet je planning er nu uit? Je kunt toch ook beide steden combineren zonder op beide te vliegen?
Marianne
-
- Amerika-ontdekker
Note mod: topic inmiddels in zuidwest forum
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Vliegen op LV zou dan toch ook goed kunnen? Misschien goed om de rest van de route in het zuidwesten-forum te bespreken.
Marianne
Marianne
Ik weet het, wij gaan pas 24 juli weg (LV), maar toch al even een beetje aan het koekeloeren naar tickets en de bij behorende prijzen.
Hebben 'ruim' begroot en dan is het erg mooi om een prijs te zien van 519 euro. Tot je de details bekijkt. British Airways, uitgevoerd door American Airlines. Bijbehorend vliegtuig: een 767-300. Wanneer je die opzoekt op Seatguru dan zakt je broek af. Wat een slechte recensies: oud vliegtuig, een vliegend museum, transatlantische vluchten moeten verboden worden etc.
Ik wacht nog wel even wat langer. Dan maar geen 519 euro pp. Hier word je ook niet echt vrolijk van namelijk.
Hebben 'ruim' begroot en dan is het erg mooi om een prijs te zien van 519 euro. Tot je de details bekijkt. British Airways, uitgevoerd door American Airlines. Bijbehorend vliegtuig: een 767-300. Wanneer je die opzoekt op Seatguru dan zakt je broek af. Wat een slechte recensies: oud vliegtuig, een vliegend museum, transatlantische vluchten moeten verboden worden etc.
Ik wacht nog wel even wat langer. Dan maar geen 519 euro pp. Hier word je ook niet echt vrolijk van namelijk.
Raymond
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
2018: Rondje LV: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... t-usa-2018
2019: Rondje Denver: https://www.pindat.com/reis/dagboek/rlm ... -west-2019
2024: LA-Yellowstone-LA
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
ik denk dat de wereld deal weken begonnen zijn want ook ik zie plots lagere klm prijzen
eind april begin mei
rechstreeks vanaf amsterdam
H op Miami en T vanaf Atlanta
615 euro,.. boeken of niet... het kan lager maar slecht is het niet.
eind april begin mei
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Moet zeggen dat ik de vliegtijden voor de 'goedkopere' tickets nou niet zo geweldig vind momenteel.
Kan voor € 535 naar Seattle vliegen maar wel met een vliegduur van > 30 uur!
Rechtstreeks is € 140 duurder maar dan ben je in 10 uur in Seattle (ook terugreis).
Na het debacle op LHR op de terugreis dit jaar (2 dagen in Londen 'vast' gezeten ivm uitgevallen vluchten) is een snelle verbinding mij ook wel wat waard.
Roland
Kan voor € 535 naar Seattle vliegen maar wel met een vliegduur van > 30 uur!

Rechtstreeks is € 140 duurder maar dan ben je in 10 uur in Seattle (ook terugreis).
Na het debacle op LHR op de terugreis dit jaar (2 dagen in Londen 'vast' gezeten ivm uitgevallen vluchten) is een snelle verbinding mij ook wel wat waard.
Roland
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Coyote, dan zou ik ook liever 140 eur meer betalen voor rechstreeks vliegen hoor!
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Zie nu op site Delta: rechtstreeks € 621,83.
Das nog niet zo'n gekke prijs voor Seattle.
Roland (heeft de creditcard al bijna in de hand...
)
Das nog niet zo'n gekke prijs voor Seattle.
Roland (heeft de creditcard al bijna in de hand...

- Tipsy_1
- Amerika-expert
ik ook *maar het kan beter*
Wereldweken begonnen. Helaas hoogseizoen nog idioot hoge prijzen... Voor ons dus niks kunnen scoren.
gr.. marjolein
gr.. marjolein
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Meivakantie naar Los Angeles vanuit (via Madrid) Düsseldorf(terug via Londen)? €281,- pp.! Niet normaal meer wat een prijzen!
Alleen de vlucht Mardrid-LAX met Iberia is geen pretje! Maar goed maar met deze prijzen kan je ook niet veel service te verwachten.
Alleen de vlucht Mardrid-LAX met Iberia is geen pretje! Maar goed maar met deze prijzen kan je ook niet veel service te verwachten.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 19
Is Brussel voor jou ook een optie? Ik vloog afgelopen zomer rechtstreeks met KLM/DELTA naar Atlanta voor iets van 550. Misschien goed om die route ook even in de gaten te houden indien een optie.Tipsy_1 schreef:ik denk dat de wereld deal weken begonnen zijn want ook ik zie plots lagere klm prijzen
eind april begin mei
En Ronald; ik zou t wel weten. Rechtstreeks Seattle voor die prijs zou ik doen. Kan goedkoper, maar niet veel relaxter...
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
De tickets waar ik mijn oog op had laten vallen, stegen van de week naar 860 euro en zakten gisteren naar 575 met vertrek op zondag en 599 op zaterdag. Toen ik thuis kwam, was de vlucht die ik éigenlijk wilde alweer gestegen naar 780...
Inmiddels is het me duidelijk dat ik geen type ben om de komende maanden te gaan zitten loeren naar goedkope(re) tickets, ik word er enorm onrustig en zenuwachtig van
Daarnaast heeft mijn vriend toch wel heel duidelijk voorkeur voor gewoon vliegen met Delta (hij reist ook vaak naar de USA voor werk). Ik had mijn zinnen gezet op toch in ieder geval tickets van onder de 600 euro en 599 is eronder, dus geboekt!
Klaar. Niet meer naar kijken. Nu gewoon lekker de komende maanden voorpret hebben, overnachtingen boeken en andere voorbereidingen doen.
Inmiddels is het me duidelijk dat ik geen type ben om de komende maanden te gaan zitten loeren naar goedkope(re) tickets, ik word er enorm onrustig en zenuwachtig van

Klaar. Niet meer naar kijken. Nu gewoon lekker de komende maanden voorpret hebben, overnachtingen boeken en andere voorbereidingen doen.
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Dit herken ik helemaal! Ik denk dat ik dat in jou geval ook zou doen. Mede ook omdat ik een zoon heb (met autisme) die wel iedere week aan mij vraagt of we al tickets hebbenchell schreef:De tickets waar ik mijn oog op had laten vallen, stegen van de week naar 860 euro en zakten gisteren naar 575 met vertrek op zondag en 599 op zaterdag. Toen ik thuis kwam, was de vlucht die ik éigenlijk wilde alweer gestegen naar 780...
Inmiddels is het me duidelijk dat ik geen type ben om de komende maanden te gaan zitten loeren naar goedkope(re) tickets, ik word er enorm onrustig en zenuwachtig van![]()
Daarnaast heeft mijn vriend toch wel heel duidelijk voorkeur voor gewoon vliegen met Delta (hij reist ook vaak naar de USA voor werk). Ik had mijn zinnen gezet op toch in ieder geval tickets van onder de 600 euro en 599 is eronder, dus geboekt!
![]()

Zoals ik al een beetje verwachtte (en Suzie ook al aangaf) zijn de werelddealweken niet voor mij. Kom maar op met die flash sales zoals vorig jaar

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Voor een ieder die het wil weten: de KLM werelddeal weken zijn zojuist begonnen!
2025: St. Louis, MO en ???
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
2020: Minneapolis, NYC & Miami
2019: TN - MS - LA
2018: AZ - UT - NV
2018: Baltimore & Washington DC
2017: Florida
2016: Orlando, FL
- Tipsy_1
- Amerika-expert
Is zeker een optie aangezien ik een Belg benIng schreef: Is Brussel voor jou ook een optie? Ik vloog afgelopen zomer rechtstreeks met KLM/DELTA naar Atlanta voor iets van 550. Misschien goed om die route ook even in de gaten te houden indien een optie.
En Ronald; ik zou t wel weten. Rechtstreeks Seattle voor die prijs zou ik doen. Kan goedkoper, maar niet veel relaxter...

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ja ik zie de werelddeal weken ook. Ben eigenlijk niet zo onder de indruk.
Ik heb 2 maanden geleden tickets bij KLM geboekt voor januari naar Las Vegas retour. Heen via seattle terug via LA.
Toen €519 per ticket betaald, nu is de prijs €549 minimaal.
Ik heb 2 maanden geleden tickets bij KLM geboekt voor januari naar Las Vegas retour. Heen via seattle terug via LA.
Toen €519 per ticket betaald, nu is de prijs €549 minimaal.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 12819 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties