Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Martin & Marianne »

wouterjanS schreef:
10 aug 2026, 16:57
De vluchten voor onze reis worden boekbaar. Maar we lopen er tegen aan dat we eigenlijk met drie koffers willen vliegen om campingspullen mee te nemen.
Hoeveel geld scheelt het, die extra koffer? Ik zou sowieso kijken of het niet met twee koffers kan. Bij ons lukt dat wel. En wij nemen een tent, slaapzakken, luchtbed en kookspullen mee. Je kunt ook ter plekke de goedkopere en meer ruimte-innemende spullen aanschaffen.

Marianne
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door Tantelotje »

@wouterjanS Je geeft aan liever niet vanaf Brussel te willen vliegen, dat kan natuurlijk, voor ons is het ongeveer een uur naar de luchthaven (wij zitten zo ongeveer tussen BRU en AMS in) en ik vind het juist een hele fijne luchthaven; compact, parkeren staat je auto altijd op fijne loopafstand, er is ook een budgetvriendelijk Q park wat verder weg met shuttlebus, en het scheelt vaak best wel wat geld met AMS.
Dusseldorf/Frankfurt doen we niet meer, ik vind dat te lang rijden na een nachtvlucht. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Wij hebben overigens 3 keer meer dan prima ervaring met BA via LHR, let wel op (ruim) voldoende overstaptijd, ook op de terugweg.

Verder: boek wanneer jij de prijs acceptabel vindt.
Voor ons is wat acceptabel is qua prijs ook erg afhankelijk van vertrek- en aankomsttijden en wel of geen overstap.
En: misschien is een taxi van en naar het vliegveld ook een optie, scheelt je in ieder geval 40 dagen parkeren (wel een beetje jaloers dat jullie zo lang weg kunnen :mrgreen: )

En verder wat Marianne zegt: kijk wat je wel in je koffer mee kunt nemen en koop de rest bij de Walmart. Eerlijk is eerlijk: no way dat ik een tent, slaapzak en matjes in m'n koffer zou krijgen. Misschien een bord en bestek, maar dan houdt het wel op :lol:
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

@wouterjanS Het is al vaker voorbij gekomen in dit staartje. Een goede prijs is heel persoonlijk. Mijn werkwijze is: Is het verlof op het werk akkoord? Dan boek ik zodra ik een goede prijs zie die ik acceptabel vindt. Vooral daarna niet meer omkijken :mrgreen:

In de afgelopen jaren zaten wij tussen de 650 en 1000 euro per persoon retour of multicity met allebei een koffer en een standaard stoel. Buiten of aan de rand van de Nederlandse schoolvakanties en niet altijd de flexibiliteit om te schuiven met datums. Kan het goedkoper? Vast. Duurder? vast ook. Prijzen stijgen de laatste maanden, we weten waarom.

Als het 700 euro is voor een multicity DUS-SFO - DEN-DUS vind ik dat persoonlijk erg meevallen. Maar zo te zien is het wel een basic tarief zonder stoel en koffer.

Wij hebben een voorkeur voor rechtstreekse vluchten, of met een overstap in de VS. Ook dat is heel persoonlijk. De 1 vindt het fijn om het lange deel eerst te hebben en daarna het kortere stukje in de VS, weer anderen willen er meteen zijn na een korte vlucht in Europa. Alles heeft voor- en nadelen. persoonlijk vind ik het lange deel eerst fijner en heb je wat meer opties om dezelfde dag nog op je bestemming te komen als je voor een overstap in de VS kiest. Mocht om wat voor reden dan ook je vlucht geannuleerd worden of je je aansluiting missen door vertraging.

Wat betreft Brussel of Düsseldorf. Ik heb er geen ervaring mee. Wij wonen in Zuid West Nederland. Ik woon op 35 minuten van Schiphol. Als ik naar Brussel of Düsseldorf moet rijden ben ik 2 uur en 3 uur verder. Vooral na een vermoeiende nachtvlucht terug vanuit de VS lijkt me dat pittig. Mijn vader brengt en haalt ons van Schiphol. Als ik vanaf Brussel of Düsseldorf moet vliegen ben ik parkeerkosten kwijt en een overnachting. Plus dan de langere reistijd. Dat woog voor mij tot nu toe niet op om via die steden te vliegen. Maar ook dat is dus heel persoonlijk. Heeft ook te maken met wat wil en kan ik voor mijn vakantie uitgeven.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 12 aug 2026, 10:21, 2 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis CO-SD-WY-MT-UT
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis AZ,NM,UT
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: FL
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC,FL
Coyote Buttes
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Coyote Buttes »

Vluchten vanaf Antwerpen (ZWE) via AMS naar Amerika zijn ook al te boeken voor de meivakantie 2027 zie ik.. maar ze zijn wel erg aan de prijs.
Bijna 1000 Euro voor een ticket naar Las Vegas (met 1 koffer / zonder stoelen).
Afgelopen jaar boekte ik die voor 724,-

Update: Mmh, achteraf deze post beter in het "Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen" forum kunnen plaatsen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Het zou best wel eens kunnen zijn dat dit soort prijzen die nieuwe standaard gaan worden zolang het onrustig blijft in het Midden Oosten. We gaan het zien.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis CO-SD-WY-MT-UT
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis AZ,NM,UT
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: FL
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC,FL
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik kijk voor november maar de prijzen vind ik nogal aan de hoge kant. Maar goed, vorig jaar nog een prima prijs gekregen één maand voor vertrek. En het kan inderdaad zomaar zijn dat de spanningen in het Midden Oosten voor hogere prijzen zorgen.
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Coyote Buttes schreef:
11 aug 2026, 16:54
Vluchten vanaf Antwerpen (ZWE) via AMS naar Amerika zijn ook al te boeken voor de meivakantie 2027 zie ik.. maar ze zijn wel erg aan de prijs.
Bijna 1000 Euro voor een ticket naar Las Vegas (met 1 koffer / zonder stoelen).
Afgelopen jaar boekte ik die voor 724,-

Update: Mmh, achteraf deze post beter in het "Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen" forum kunnen plaatsen.
Nogmaals, er is een "trucje" om de stoelen "gewoon" te kunnen vastleggen. Zoek via google flights je vlucht op, klik door op de aanbieder KLM en zie daar, je kunt gratis stoelen kiezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer