@wouterjanS Je geeft aan liever niet vanaf Brussel te willen vliegen, dat kan natuurlijk, voor ons is het ongeveer een uur naar de luchthaven (wij zitten zo ongeveer tussen BRU en AMS in) en ik vind het juist een hele fijne luchthaven; compact, parkeren staat je auto altijd op fijne loopafstand, er is ook een budgetvriendelijk Q park wat verder weg met shuttlebus, en het scheelt vaak best wel wat geld met AMS.
Dusseldorf/Frankfurt doen we niet meer, ik vind dat te lang rijden na een nachtvlucht. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Wij hebben overigens 3 keer meer dan prima ervaring met BA via LHR, let wel op (ruim) voldoende overstaptijd, ook op de terugweg.
Verder: boek wanneer jij de prijs acceptabel vindt.
Voor ons is wat acceptabel is qua prijs ook erg afhankelijk van vertrek- en aankomsttijden en wel of geen overstap.
En: misschien is een taxi van en naar het vliegveld ook een optie, scheelt je in ieder geval 40 dagen parkeren (wel een beetje jaloers dat jullie zo lang weg kunnen

)
En verder wat Marianne zegt: kijk wat je wel in je koffer mee kunt nemen en koop de rest bij de Walmart. Eerlijk is eerlijk: no way dat ik een tent, slaapzak en matjes in m'n koffer zou krijgen. Misschien een bord en bestek, maar dan houdt het wel op