Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Ebelix
Amerikakenner

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Ebelix »

Alleen met de Thalys kom je in aanmerking voor level miles. Deze trein heeft ook een kl vluchtnummer.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ebelix schreef:Alleen met de Thalys kom je in aanmerking voor level miles. Deze trein heeft ook een kl vluchtnummer.
Was ik ook al bang voor. Maar ik wilde het toch proberen.
Dan dit jaar nog maar een weekendje met KLM op stedentrip :wink:
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door RNA »

Onze ervaring met KLM vanaf Antwerpen:

Oorspronkelijk vertrok onze trein om 10:00 uur vanaf Antwerpen Centraal, omdat wij een marge in wilde bouwen zijn we om half 8 vertrokken richting antwerpen waar we om half 9 aankwamen. Snel het station in en naar een balie om de tickets op te halen. De man keek een beetje verschrikt en deed er vervolgens bijna 20 minuten over om de tickets te printen, ik heb geen paspoort hoeven laten zien! Gelukkig waren we nog op tijd voor de trein van 09:00 uur en zo'n 5 min na vertrek kwam de conducteur al om een knipje te zetten in het A4'tje wat als ticket moest dienen.

Ondertussen geprobeerd alvast in te checken voor onze vlucht, wat helaas niet lukte. De treinreis liep erg voorspoedig (het was rustig in de trein) en keurig op tijd kwamen we Schiphol binnenrijden. Hier zijn we gelijk naar een self-service kiosk gegaan en daar lukte het inchecken zonder problemen. Zelfs de stoelen die we 3 maanden vooraf al hadden gekozen stonden nog steeds in het systeem! Snel de koffers afgegeven en na wat shoppen op Schiphol een goede vlucht gehad.
Het meest bijzondere vind ik dat er bij ons geen medewerker aan te pas is gekomen, en ook naar de treintickets is nooit gevraagd.

Op de terugreis kon ik wederom niet online inchecken, zelfs niet nadat ik een mail van KLM kreeg waarop stond dat ik zou kunnen inchecken. Dan maar op tijd naar het vliegveld met de taxi, waar we zo'n 3 uur vooraf aankwamen. Direct door naar de self-service kiosk, maar ook dit werkte niet! Volgens het apparaat moest er handmatig door een medewerker worden ingecheckt.... okay!
Gelukkig waren we meteen aan de beurt bij de balie en alles leek voorspoedig te gaan, totdat de beste man erachter kwam dat we nog een treinreis hadden naar ZWE. ZWE??? Antwerp??? Train??? HELP!! Er moest een collega aan te pas komen, maar samen is het ze gelukt om ons in te checken. Koffers afgeven en op naar het vliegtuig, dat bijna een half uur eerder vertrok en 1,5 uur eerder op Schiphol landde!
Wel waren wederom de stoelen die we vooraf hadden vastgelegd, nog steeds voor ons gereserveerd.

Als laatste naar de NS balie op Schiphol, hier wederom zonder problemen (en zonder tonen van het paspoort) met alleen het E-ticket de treinkaarten gekregen. Helaas was dit midden in de spits en was de treinreis iets minder comfortabel.

Conclusie: Als het je p.p. een aardige duit kan schelen, zeker doen! Over de controle gaan verschillende verhalen de rondte, bij ons is er niet gecontroleerd op treinkaarten maar ik zou zelf het risico niet nemen. Het is een relaxte manier van reizen (zeker als je in de buurt van Antwerpen woont).
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Nou a.s. maandag zijn wij aan de beurt voor de Antwerpen constructie. Het wordt om 07.00 uur met de gewone trein vanuit Antwerpen naar Schiphol, aankomst 09.00 uur, en om 11.00 richting JFK New York waar we 1,5 uur de tijd hebben om in het vliegtuig naar Miami te geraken. Het zijn helaas wel wat korte overstap tijden geworden, omdat de KLM dus heeft besloten om de 10 maanden geleden "geboekte" rechtstreekse vlucht uit het schema te halen. Erg jammer want ons originele schema was een stuk relaxter, maar ja de KISS Kruise gaat een hoop goed maken 8)

Theo
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Spannend !! Toch lekker om die kant op te gaan :wink:
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Tokheim schreef:Nou a.s. maandag zijn wij aan de beurt voor de Antwerpen constructie. Het wordt om 07.00 uur met de gewone trein vanuit Antwerpen naar Schiphol, aankomst 09.00 uur, en om 11.00 richting JFK New York waar we 1,5 uur de tijd hebben om in het vliegtuig naar Miami te geraken. Het zijn helaas wel wat korte overstap tijden geworden, omdat de KLM dus heeft besloten om de 10 maanden geleden "geboekte" rechtstreekse vlucht uit het schema te halen. Erg jammer want ons originele schema was een stuk relaxter, maar ja de KISS Kruise gaat een hoop goed maken 8)

Theo
leuk, dan zitten we op dezelfde trein op weg naar dezelfde staat. Ik ga vanuit AMS richting Orlando met US Airways. :thumbup:
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

pollyblue schreef:
leuk, dan zitten we op dezelfde trein op weg naar dezelfde staat. Ik ga vanuit AMS richting Orlando met US Airways. :thumbup:
Als de staking van de belgische spoorwegen echt niet doorgaat op 29 en 30 oktober wel :thumbup:

Theo
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Het is wel een hobby daar in België he?
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Als de staking doorgaat gewoon even met KLM contacten, wordt opgelost!
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Volgens mij gaat die staking niet door.
pollyblue
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door pollyblue »

Idd, staking is afgelast
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

Jammer :wink:
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

:offtopic: Sandy bedankt :shock: vlucht gecancelled naar New York.....(alweer...)

Theo
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Jeetje, wat rot! En nu? Hoelang zouden jullie gaan?

Afbeelding
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Ondertussen zijn ze toch nog vertrokken zie http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=44686
Tokheim
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Tokheim »

En inmiddels alweer 1,5 dag terug. Het is allemaal gelukkig goedgekomen, en hebben we toch nog een waanzinnige vakantie gehad! Op schiphol hebben we via een zuil ingecheckt en is er niet naar onze afgestempelde treintickets gevraagd. Waarschijnlijk omdat we s'morgens in Antwerpen zijn ingecheckt, is de KLM al ingedek dat we de tickets binnen 4 van onze vlucht hebben opgehaald. Op de terugweg nog wel even de treintickets opgehaald, maar "vergeten" te gebruiken.......
Steve & Patty
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Steve & Patty »

Wij zijn op 13 september met KLM gevlogen via Antwerpen - Schiphol - Los Angeles.

We zaten helaas in de week van de storingen met de schipholtunnel... We wilden in eerste instantie de trein van 07.00 pakken (vlogen om 12.40) om zodoende tijdig op schiphol aan te komen.

De betreffende ochtend was het weer raak, storing en geen treinverkeer! 'Gelukkig' wonen we maar 25 minuten rijden van het station af en de vader van Patty was zo vriendelijk om ons wel te willen brengen. Wij in de ochtend naar het station om onze kaartjes op te halen en toen met de auto op weg naar Amsterdam. We kwamen hier mooi op tijd aan en zijn toen eerst ruim anderhalf lekker gaan zitten eten en drinken. Toen kwam natuurlijk het moment van inchecken, rond 11.00 gaan inchecken (online inchecken werkt niet en de zuilen voor in te checken werken ook niet). En toen begon het gezeur al vrij snel waarom onze kaartjes niet waren afgestempeld, maar hier waren we eigenlijk wel al op voorbereid. Op de kaartjes stond wel dat we ze die ochtend om 06.40 hadden opgehaald in Antwerpen. Ik maakte al snel een relaas over het feit dat we al helemaal gestressed waren dat we wel op tijd konden komen i.v.m. de storing (moest hele omweg worden genomen en trein stil gestaan), over 'afstempelen' hadden we helemaal niet nagedacht en controle hadden we niet gehad. Dit werd uiteindelijk wel relatief makkelijk geaccepteerd, omdat de problemen met de tunnel bekend waren.

Overigens was onze intentie om echt met de trein te gaan reizen, maar we hadden absoluut géén zin in de echte stress die het oplevert als je met vertragingen wordt geconfronteerd van ruim 1,5 uur (op website NS).

Kortom voor toekomstige reizigers kan ik aanbevelen ook écht de trein te nemen. De kans bestaat anders toch echt dat zonder afstempelen er moet worden bijbetaald... Zorg dus ook voor een stempel ;-)!
2006 - CA, NV
2010 - CA, NV, ID, MT, WY, UT, AZ
2011 - FL, GA, SC, NC, TN, VA, DC, MD, PA, Ontario, NY
2012 July - CA, NV, ID, WY, MT, AB, BC, WA, OR
2012 September - CA, NV, UT, AZ, CO
2013 - Las Vegas
2016 - CA, UT, WY, MT, AB, BC, WA
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Steve & Patty schreef:.
Kortom voor toekomstige reizigers kan ik aanbevelen ook écht de trein te nemen. De kans bestaat anders toch echt dat zonder afstempelen er moet worden bijbetaald... Zorg dus ook voor een stempel ;-)!
De volgende dag ( vrijdag de 14e) heb ik hetzelfde traject afgelegd.
Bij een jongen en een meisje op een tuinstoel achter een campingtafeltje in Antwerpen het treinkaartje opgehaald en toen op naar Schiphol.
Toen we met de Thalys Rotterdam gepasseerd waren ben ik toch maar op zoek naar een conducteur gegaan om een stempeltje te halen.
Ze lachte wel vriendelijk naar me toen ze zei : "hebben ze u ook al bang gemaakt"
Op Schiphol werd niet naar treinkaartje of stempeltje gevraagd.
Als je deze thread doorleest vind je allemaal verschillende verhalen.
Er is maar een woord voor de wijze waarop de KLM medewerkers hiermee omgaan : Willekeur.
Uit KLM kringen hoor ik dat onze vreugde over het voordeel van deze route van korte duur blijft.
Het heeft teveel gedonder en claims opgeleverd.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
RNA
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door RNA »

Willekeur lijkt me idd het goede woord. Wat ik me wel afvraag is waarom sommige mensen de incheckzuilen op Schiphol wel kunnen gebruiken na de treinreis (zoals wij) en sommige weer niet.

Afbeelding
RuudB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door RuudB »

Wel raar dat de een wel via de zuil kan inchecken en de ander niet. Of het willekeur is weet ik niet, lijkt me meer onwetendheid. De laatste keer keek de grondstewardes ons aan, toen we zeiden dat we niet konden inchecken bij een zuil omdat we met de trein kwamen, met een gezicht vol verwarring over zoveel domheid bij de hedendaagse reiziger. Niet kunnen inchecken omdat je met de trein komt!
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer