Dat werkt alleen voor boekingen gemaakt in het Amadeus systeem. Boekingen uit Galileo e.d. zijn daar niet in terug te vinden..Njit schreef:En als het niet op je e-ticket staat dan kun je je e-ticket nummer op https://www.checkmytrip.com invoeren. Dan zie je alle details.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
Re: Esta vraagt om flightnumber
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Das een goede tip. Via die site kom ik dit tegen:Njit schreef:En als het niet op je e-ticket staat dan kun je je e-ticket nummer op https://www.checkmytrip.com invoeren. Dan zie je alle details.
Airline: Continental Airlines CO6483 Operated by United Airlines
Duration: 4:32
Aircraft: Boeing 757-200
Last check in: information not available
Mijn flightnumber is nu dus: CO6483?
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ja, zoals je het beschrijft wel. (ook te vinden als UA6483)deb_bie schreef:Mijn flightnumber is nu dus: CO6483?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vl
Wat moet ik nou invullen dan? CO toch? Geen UA?
Waah.. af en toe soo confused!
Waah.. af en toe soo confused!

- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Mag allebei, het zijn beide reguliere vluchtnummers.
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
En welk je ook invult, je zit in hetzelfde vliegtuig. 

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Ik heb een klein probleem. Vorige donderdag kwam ik erachter dat ik een reis (of toch een tegoed) had gewonnen naar New York... de catch: vertrek is 10 februari. Ik heb onmiddellijk mijn reispas aangevraagd en die zou ik de 8e of 9e in mijn bezit moeten hebben, nét op tijd dus... nu moet ik uiteraard ook ESTA aanvragen en liefst voor 72 uur... aangezien je je paspoort gegevens nodig hebt, weet ik niet wat ik moet doen. Ik ben ruim op tijd als ik het nu kan aanvragen, maar tegen dat ik alle gegevens heb ben ik veel te laat.
Ik ben enorm gestresseerd hierdoor
is er iemand die mij misschien kan helpen? (Ik heb al mailtjes gestuurd naar de ambassade, de luchthaven, het gemeentehuis, ... de ambassade heeft al gereageerd, maar die geven mij gewoon de link van ESTA, waar ik het antwoord niet op terug vind). Nu had ik ook op verschillende forums gezien dat je normaal gezien je ESTA in orde hebt in slechts enkele minuten, zelfs als het te laat is... én dat er zelfs loketten zouden zijn op de vlieghaven om dit in orde te brengen. Wat moet ik doen?
DANKU op voorhand
ps: ik vertrek vanuit Brussels Airport, moest het iets uitmaken
Ik ben enorm gestresseerd hierdoor

DANKU op voorhand

ps: ik vertrek vanuit Brussels Airport, moest het iets uitmaken
Gewonnen? Awesome, gefeliciteerd!
Esta is meestal in een maar minuten geregeld, je geeft je gegevens in en vervolgens wordt je eigenlijk altijd direct goedgekeurd. Ik zou me nergens zorgen over maken, ESTA komt met gemakt voof elkaar
.
Esta is meestal in een maar minuten geregeld, je geeft je gegevens in en vervolgens wordt je eigenlijk altijd direct goedgekeurd. Ik zou me nergens zorgen over maken, ESTA komt met gemakt voof elkaar

ESTA aanvragen kan tot net voor je vertrekt, de 72 uur is de aanbevolen tijd om het te doen, omdat je bij een negatief antwoord nog een kans hebt om visa aan te vragen. Dus zodra je paspoort hebt, ESTA aanvragen is de boodschap.
dankje voor de snelle reacties
ik heb ook antwoord van de Amerikaanse Ambassade (autoreply) dat het idd best zo snel mogelijk is, maar normaal gezien geen probleem zal zijn.
oef ^^
ps: ja ongeveer de helft wordt terugbetaald dankzij de "wedstrijd", het was eigenlijk niet eens een wedstrijd, eigenlijk gewoon een beloning voor het "harde werk" van afgelopen maanden (ik schrijf voor een website (onbetaald), vandaar), ik kan het zelf nog maar half geloven...

oef ^^
ps: ja ongeveer de helft wordt terugbetaald dankzij de "wedstrijd", het was eigenlijk niet eens een wedstrijd, eigenlijk gewoon een beloning voor het "harde werk" van afgelopen maanden (ik schrijf voor een website (onbetaald), vandaar), ik kan het zelf nog maar half geloven...
Betalingswijzen voor aanvraag esta formulier
Beste mensen,
Vanmiddag heb ik wederom een Djoserreis naar de VS gestuurd.Ik ben inmiddels al meerder malen in de VS geweest alsmede Canada ( ook een erg mooi land, trouwens).
Laatste keer dat ik in de VS was, was augustus 2009, en toen was die "Esta" regeling net zo'n beetje ingevoerd.
Bij het boeken vanmiddag vertelde de Djosermedewerker dat het aanvragen van een Estaformulier niet meer gratis is, en ongeveer E 10,- kost.
Ikzelf ben in het bezit van een creditcard, alhoewel ik deze haast nog nooit gebruikt heb, en liever ook niet gebruik.
Mijn vraag is, kan je bij het online betalen voor dat Esta forumlier op de site van de Amerikaanse overheid ook met Ideal betalen? Want dat vertrouw ik meer dan creditcard betalingen via internet.
Vanmiddag heb ik wederom een Djoserreis naar de VS gestuurd.Ik ben inmiddels al meerder malen in de VS geweest alsmede Canada ( ook een erg mooi land, trouwens).
Laatste keer dat ik in de VS was, was augustus 2009, en toen was die "Esta" regeling net zo'n beetje ingevoerd.
Bij het boeken vanmiddag vertelde de Djosermedewerker dat het aanvragen van een Estaformulier niet meer gratis is, en ongeveer E 10,- kost.
Ikzelf ben in het bezit van een creditcard, alhoewel ik deze haast nog nooit gebruikt heb, en liever ook niet gebruik.
Mijn vraag is, kan je bij het online betalen voor dat Esta forumlier op de site van de Amerikaanse overheid ook met Ideal betalen? Want dat vertrouw ik meer dan creditcard betalingen via internet.
Re: Betalingswijzen voor aanvraag esta formulier
Nee.
En als je een ESTA hebt van toen, kan die nog geldig zijn.
En als je een ESTA hebt van toen, kan die nog geldig zijn.
Ideal is iets van de Nederlandse banken. De Amerikaanse overheid maakt alleen gebruik van creditcards voor ESTA.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ah, jammer.Had liever Ideal gehad.Maar omdat ik niet echt bekend ben met het gebruik van creditcards via internet, vraag ik mij af of het wel veilig is.Klinkt ouderwets misschien, maar ik ben een beetje huiverig voor dat waneer ik zo'n Estaformulier heb aangevraagd en betaald, dat er ergens een internetcrimineel mijn rekening kan plunderen, of dat er meerdere keren geld door Esta wordt afgeschreven..Clint schreef:Ideal is iets van de Nederlandse banken. De Amerikaanse overheid maakt alleen gebruik van creditcards voor ESTA.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Je werkt voor de ESTA toestemming via een beveiligde site daar zal je geen problemen mee hebben.
> dat er ergens een internetcrimineel mijn rekening kan plunderen
Als op straat een crimineel je portmonne plundert ben JIJ je het geld kwijt.
Plundert een internet crimineel je credit card dan is de BANK het geld kwijt.
Lijkt me duidelijk wat veiliger is
Als op straat een crimineel je portmonne plundert ben JIJ je het geld kwijt.
Plundert een internet crimineel je credit card dan is de BANK het geld kwijt.
Lijkt me duidelijk wat veiliger is

Niet alsof je een keuze hebt als je de VS wil bezoeken.
Je kunt een visum aanvragen 

- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Denk je nou werkelijk dat elke transactie met een creditcard op het internet mis gaat? Dagelijks worden er miljoenen transacties via internet gegaan. Als het vaak fout zou gaan, zou je er immers veel meer over horen. Ik denk dat betalen via internet met je creditcard veiliger is dan je creditcard afgeven in een restaurant in Amerika (of ander land) als je wilt betalen. En zelfs dat is de gewoonste zaak in de wereld en heel normaal en gebruikelijk in een restaurant.Frank75 schreef:Maar omdat ik niet echt bekend ben met het gebruik van creditcards via internet, vraag ik mij af of het wel veilig is.Klinkt ouderwets misschien, maar ik ben een beetje huiverig voor dat waneer ik zo'n Estaformulier heb aangevraagd en betaald, dat er ergens een internetcrimineel mijn rekening kan plunderen, of dat er meerdere keren geld door Esta wordt afgeschreven..

Roland
Dat zou misschien kunnen gebeuren als je niet de officiele ESTA site gebruikt
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20594 Weergaves
-