Alleen bij de verbindingen met de trein via Brussel Zuid of Antwerpen zou je de treinreis kunnen skippen omdat je daar wel je koffer op AMS van de band moet halen.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@Bensiegel Ja, koffer wordt doorgelabeld. Laatste vlucht niet nemen is niet toegestaan. Kan dus ook niet want je koffer staat in DUS. 
Alleen bij de verbindingen met de trein via Brussel Zuid of Antwerpen zou je de treinreis kunnen skippen omdat je daar wel je koffer op AMS van de band moet halen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Huwelijksreis april 2026 Rondreis TN,NC,GA,SC
- bedeve
- Amerika-expert
En dat is natuurlijk bij boeking korter dan 6 maanden voor de vlucht ook de beste oplossing...
Met een adder onder het gras : @d_vdploeg verwijst heel enthousiast naar BRUS ....daś natuurlijk oppassen met boeken .
Je treft zo maar een vlucht via CDG ...
ZWE blijft dus de aanrader
Met een adder onder het gras : @d_vdploeg verwijst heel enthousiast naar BRUS ....daś natuurlijk oppassen met boeken .
Je treft zo maar een vlucht via CDG ...
ZWE blijft dus de aanrader
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
@Bensiegel Ja, ik heb mijn laatste 3 vluchten deze gehad en telkens de laatste leg geskipt. Wel gaat dat inderdaad alleen als je "light" reist, dus zonder koffer.
-
JaapofJake
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Wij hebben dit twee jaar geleden ook geprobeerd vanuit Houston via Amsterdam naar Düsseldorf. Maar de bagage wordt inderdaad automatisch doorgelabeld naar Düsseldorf en op Schiphol kun je er dus niet bij. De incheckagent in Houston heeft alles geprobeerd (tot aan de manager aan toe), maar het was niet toegestaan. Helaas…
- bedeve
- Amerika-expert
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Dank voor de info, maar goed dat ik niet naar AI geluisterd heb..
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Babyvoeding kan je gewoon meenemen. Kleine hoeveelheden voor onderweg kan je in je handbagage pakken, een heel pak is handiger in de ruimbagage (maar poeders zouden ook in de handbagage mogen).
De MPC app vraagt naar Food of Levensmiddelen. Daar moet je dan YES op antwoorden en eventueel toelichten dat het Infant Formula is.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Wij vliegen volgende maand met Delta rechtstreeks naar TPA. Nu ben ik de reisvereisten bij Delta aan het invoeren en kom ik wat bijzonders tegen.
Volgens mij stond dit er vorig jaar nog nog niet.
Onder het veld vd paspoortgegevens staat "VS visum" en dit is een vereist veld. Als je het opent kun je een visum aanvragen of je moet bevestigen dat je een ETA hebt. Nou raak ik in de war van het woord ETA(electronic travel authority) Bedoelen ze hier nou eigenlijk mee dat je moet bevestigen dat je een ESTA hebt?
Volgens mij stond dit er vorig jaar nog nog niet.
Onder het veld vd paspoortgegevens staat "VS visum" en dit is een vereist veld. Als je het opent kun je een visum aanvragen of je moet bevestigen dat je een ETA hebt. Nou raak ik in de war van het woord ETA(electronic travel authority) Bedoelen ze hier nou eigenlijk mee dat je moet bevestigen dat je een ESTA hebt?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 73
@asv60 Dat is sinds afgelopen najaar als ik het goed onthouden heb. Inderdaad bevestigen dat je "ETA" hebt, Electronic Travel Authority staat erbij.
Die melding verdwijnt daarna niet, beetje raar.
Vlak voor vertrek 72-24u wordt de digitale check van je ESTA pas gedaan en verdwijnt die melding.
Die melding verdwijnt daarna niet, beetje raar.
Vlak voor vertrek 72-24u wordt de digitale check van je ESTA pas gedaan en verdwijnt die melding.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Wij zijn in Okt voor het laatst geweest en toen stond het er nog niet.
Ik ga het bevestigen. Wel raar als het daarna nog blijft staan idd.
Ik ga het bevestigen. Wel raar als het daarna nog blijft staan idd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
-
MichelAngelo66
- Amerikafan
Dit jaar in september weer eens naar de VS. We vragen ons af welke maatschappij we moeten nemen voor onze vluchten. We willen heen naar Atlanta en terug vanaf Dallas. Vooralsnog zie ik de meest interessante tijden bij KLM en Delta. Heeft de ene maatschappij voordelen t.o.v. de andere? Of moet ik gewoon naar het vliegtuig kijk welke ze gebruiken? Iemand ervaring met Delta Main Basic (nu €996) resp. Main Classic (nu€ 1131)?
We wonen in het midden van het land, 20 minuten vanaf Schiphol, maar zie wel dat vluchten vanaf Brussel zo ongeveer €300 p.p. goedkoper zijn. Een groot verschil. Alleen je moet er ook naar toe en vooral ook weer terug. Mensen met ervaringen? Kan iemand me ook vertellen of customs e.d. zeer lang duurt in Atlanta. Dit met het oog op huurauto ophalen en eventueel een stuk rijden naar het eerste hotel.
We wonen in het midden van het land, 20 minuten vanaf Schiphol, maar zie wel dat vluchten vanaf Brussel zo ongeveer €300 p.p. goedkoper zijn. Een groot verschil. Alleen je moet er ook naar toe en vooral ook weer terug. Mensen met ervaringen? Kan iemand me ook vertellen of customs e.d. zeer lang duurt in Atlanta. Dit met het oog op huurauto ophalen en eventueel een stuk rijden naar het eerste hotel.
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Wij gaan het 2e jaar op rij met Delta vliegen.
Dit jaar van Brussel via Atlanta naar Las Vegas (wij wonen in Maastricht dus vliegen altijd via Brussel of Düsseldorf, nooit via Schiphol).
Wij vliegen graag met Delta en via Atlanta (alleen al vanwege Panda Express in Concourse E
)
Wij hebben vorig jaar de Mobile Passport Control App gedownload en gebruikt, ging allemaal prima en Snel.
Uiteraard ben je afhankelijk hoeveel vliegtuigen op dat moment landen.
https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/ ... rt-control
In Atlanta kun je gebruik maken van de Plane Train die je van de ene terminal naar de andere brengt. Als je genoeg tijd hebt, kun je ook lopen (vinden wij na een lange vlucht wel fijn).
Succes met uitzoeken/beslissen.
Gr.
Reny
Dit jaar van Brussel via Atlanta naar Las Vegas (wij wonen in Maastricht dus vliegen altijd via Brussel of Düsseldorf, nooit via Schiphol).
Wij vliegen graag met Delta en via Atlanta (alleen al vanwege Panda Express in Concourse E
Wij hebben vorig jaar de Mobile Passport Control App gedownload en gebruikt, ging allemaal prima en Snel.
Uiteraard ben je afhankelijk hoeveel vliegtuigen op dat moment landen.
https://www.cbp.gov/travel/us-citizens/ ... rt-control
In Atlanta kun je gebruik maken van de Plane Train die je van de ene terminal naar de andere brengt. Als je genoeg tijd hebt, kun je ook lopen (vinden wij na een lange vlucht wel fijn).
Succes met uitzoeken/beslissen.
Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
@MichelAngelo66 Vanuit Schiphol is Atlanta een rechtstreekse bestemming met een monopolie van KLM & Delta. Dus bijna altijd vrij stevige prijzen. Door te reizen met een overstap kan je prijs flink drukken.
Je kan overwegen om vanuit Antwerpen (ZWE) te reizen; dit vertrekpunt kan je niet bij alle OTA's boeken maar wel rechtstreeks bij KLM/AF/Delta. Je reist dan met de Eurostar tussen Antwerpen en Schiphol. Omdat je online kan inchecken en dus digitaal al je boardingpass krijgt voor de trein & vlucht, is het voor KLM niet te controleren of je de treinreis wel echt maakt (zolang je je maar niet eerder aan de balie meldt dan dat de trein zou aankomen).
KLM tickets vanaf Antwerpen zijn doorgaans een stuk goedkoper dan vanaf Schiphol; zeker op rechtstreekse bestemmingen zoals Atlanta en Las Vegas.
Er is een apart draadje over, dus als het het aandurft kan je daar ervaringen vinden.
Zelf ga ik volgende maand de andere kant op (Thailand), ook met vertrek vanaf Antwerpen
.
Je kan overwegen om vanuit Antwerpen (ZWE) te reizen; dit vertrekpunt kan je niet bij alle OTA's boeken maar wel rechtstreeks bij KLM/AF/Delta. Je reist dan met de Eurostar tussen Antwerpen en Schiphol. Omdat je online kan inchecken en dus digitaal al je boardingpass krijgt voor de trein & vlucht, is het voor KLM niet te controleren of je de treinreis wel echt maakt (zolang je je maar niet eerder aan de balie meldt dan dat de trein zou aankomen).
KLM tickets vanaf Antwerpen zijn doorgaans een stuk goedkoper dan vanaf Schiphol; zeker op rechtstreekse bestemmingen zoals Atlanta en Las Vegas.
Er is een apart draadje over, dus als het het aandurft kan je daar ervaringen vinden.
Zelf ga ik volgende maand de andere kant op (Thailand), ook met vertrek vanaf Antwerpen

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
- bedeve
- Amerika-expert
Mooi dat ik het weet !
Heb je ook ervaring met de Panda Express op LAX Tom Bradley ?
Ik ga daar altijd wel in het begin van de rij vragen hoe lang de wachttijd is...
Soms sta ik 20 minuten ; maar verser kan je eten ook niet zijn !
Volgens mij de eerste keer dat Panda Express hier ter sprake komt....
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
@bedeve
Geen ervaring op LAX, we hebben daar al hééél lang niet op gevlogen.
Bij Panda Express in Atlanta is het ook ontzettend druk, er staan ook altijd piloten en stewards in de rij te wachten, maar inderdaad, verser kan het niet
.
Fijn Paasweekend.
Reny
Geen ervaring op LAX, we hebben daar al hééél lang niet op gevlogen.
Bij Panda Express in Atlanta is het ook ontzettend druk, er staan ook altijd piloten en stewards in de rij te wachten, maar inderdaad, verser kan het niet
Fijn Paasweekend.
Reny
Onze verslagen:
-
MichelAngelo66
- Amerikafan
Panda Express…… nooit van gehoord, maar gaan we ook eens proberen. Als er tenminste gaan rij van een half uur staat. Bedankt voor de tip. Ook voor de Antwerpen tip. Zo heb je de Brussel prijs, maar het Amsterdam vertrek. Dat scheelt een hoop gedoe. Inmiddels al het betreffende draadje in gedoken.Er heerst wat twijfel over controles, maar ik vraag me echt af hoe ze kunnen controleren of je op de trein stapt. Als ze al de tijd en mankracht hebben om het te controleren.
- nwolf
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Lekker man, wij gaan er altijd naartoe in Orlando
(https://www.pandaexpress.com/)
Beetje food court achtige chinees/cantonees met best wel grote en lekkere porties
.
Orange chicken is wel lekker, die moet je proberen!
Heeft er iemand al te maken gekregen met de Fuel Surcharge?
Hoorde vandaag op MSNow news dat ze dit nu serieus aan het overwegen zijn tot wel 8% op je ticket.
Beetje food court achtige chinees/cantonees met best wel grote en lekkere porties
Heeft er iemand al te maken gekregen met de Fuel Surcharge?
Hoorde vandaag op MSNow news dat ze dit nu serieus aan het overwegen zijn tot wel 8% op je ticket.
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Op ad.nl stond ook iets in over brandstoftoeslag. Daar gaan we niet aan ontkomen.
- bedeve
- Amerika-expert
Om er te gaan zitten trekt me niet zo aan...nwolf schreef: ↑04 apr 2026, 18:04Lekker man, wij gaan er altijd naartoe in Orlando(https://www.pandaexpress.com/)
Beetje food court achtige chinees/cantonees met best wel grote en lekkere porties.
Buiten de vliegvelden ken ik het alleen van afhalen.
In de app bestellen en meteen bij de kassa afhalen..
En dat doe ik vaak ...
Met als uitgesproken favoriet die in Palm Desert....
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Op een paar uitzonderingen na zijn er geen luchtvaartmaatschappijen die in hun voorwaarden hebben staan dat ze na boeking en betaling de prijs nog mogen aanpassen voor bijvoorbeeld een fuel surcharge.
Bij OTA's/reisorganisaties is dat anders, daar staat het regelmatig in de voorwaarden dat ze wel de prijs mogen aanpassen na boeking. .
Dus goed de voorwaarden checken voor dat je gaat boeken, ik heb dat oa bij KLM en Lufthansa gedaan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 11834 Weergaves
-
Laatste bericht door Denise131
-
- 1 Reacties