Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
Off topic maar ik raad je sowieso een visa kaart (of amex) erbij aan in Amerika voor je weet maar nooit. Wel balen dat het niet lukt.
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gaat dus niet goed. Ik heb gebeld.
Ze kunnen het telefonisch niet boeken. De ene collega kan alleen vluchten boeken, maar niet met auto.
En de andere collega kan alleen vluchten wijzigen.
Dus ik moest het nu proberen met een andere vlucht te selecteren en dan eventueel later laten wijzigen.
Als dat niet lukt, wist ze het ook niet.
Het lukte dus ook zo niet. Dus ik ga zometeen maar weer bellen.
Dusssss... heb ik weer G(&@#I(WQ#(
Ze kunnen het telefonisch niet boeken. De ene collega kan alleen vluchten boeken, maar niet met auto.
En de andere collega kan alleen vluchten wijzigen.
Dus ik moest het nu proberen met een andere vlucht te selecteren en dan eventueel later laten wijzigen.
Als dat niet lukt, wist ze het ook niet.
Het lukte dus ook zo niet. Dus ik ga zometeen maar weer bellen.
Dusssss... heb ik weer G(&@#I(WQ#(
2002 : West-Amerika
2014 : Mexico
2017 : Florida
2019 : New York | Oost-Amerika | Florida
2024 : Java & Bali
Gewoon betalen met een andere kaart, Visa of Amex. Die heb je blijkbaar niet zelf, dus bel even iemand in je familie of vriendenkring die er wel een heeft. Zeker iemand met een Amex zal graag voor je afrekenen, levert weer membership rewards punten op
.

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Ik heb net geboekt bij BA, 30/5 tot 21/6/2019
Vlucht naar AMS-LHR- NYC, NYC- MIA en MIA -LHR-AMS incl een standaard SUV (16dgn) bij Avis , €1500 voor 2 pers. Mooie vluchttijden, kon ik allemaal wijzigen naar de tijden die wij wilden.
Ook €300 aanbetaald met de MasterCard. Kreeg in eerste instantie een foutmelding, even de ING app gecheckt, geld was wel afgeboekt.
Na 10 minuten kreeg ik mijn boeking door.
Kan nu alleen geen betaalde stoelen vastleggen.
Ps
Ik had nog niet gehoord van “create your trip”, vind het wel een aanrader. We zijn nu stukken goedkoper uit dan als we het los hadden geboekt. Dat heb ik natuurlijk gecheckt.
Vlucht naar AMS-LHR- NYC, NYC- MIA en MIA -LHR-AMS incl een standaard SUV (16dgn) bij Avis , €1500 voor 2 pers. Mooie vluchttijden, kon ik allemaal wijzigen naar de tijden die wij wilden.
Ook €300 aanbetaald met de MasterCard. Kreeg in eerste instantie een foutmelding, even de ING app gecheckt, geld was wel afgeboekt.
Na 10 minuten kreeg ik mijn boeking door.
Kan nu alleen geen betaalde stoelen vastleggen.
Ps
Ik had nog niet gehoord van “create your trip”, vind het wel een aanrader. We zijn nu stukken goedkoper uit dan als we het los hadden geboekt. Dat heb ik natuurlijk gecheckt.
@ Laan: Welke foutmelding kreeg jij ?
Ook "acces denied" to … en dan de betaallink van je bank?
Hoe heb jij het 'billing adress' op de laatste pagina ingevuld ?
Wij hebben net weer contact gehad met de bank. Zij verzekeren ons dat er geen probleem is met de creditcard. Als een betaling wordt afgebroken kunnen zij dat zien, en dat was niet het geval. Ze zien helemaal niets verkeerd in het systeem.
Volgens hen ligt het aan de website van BA. Inmiddels op een iPad, eigen laptop en op de pc op het werk geprobeerd; lukt nergens.
En helaas niemand in onze omgeving met een creditcard; wij zijn de enige die weleens een verre reis maken en dus een creditcard nodig hebben. Blijf je altijd alleen maar in NL, dan heb je die niet nodig natuurlijk.
Kortom; ik ben er aardig klaar mee. Al zoveel geprobeerd, maar het lukt maar niet.
Ook "acces denied" to … en dan de betaallink van je bank?
Hoe heb jij het 'billing adress' op de laatste pagina ingevuld ?
Wij hebben net weer contact gehad met de bank. Zij verzekeren ons dat er geen probleem is met de creditcard. Als een betaling wordt afgebroken kunnen zij dat zien, en dat was niet het geval. Ze zien helemaal niets verkeerd in het systeem.
Volgens hen ligt het aan de website van BA. Inmiddels op een iPad, eigen laptop en op de pc op het werk geprobeerd; lukt nergens.
En helaas niemand in onze omgeving met een creditcard; wij zijn de enige die weleens een verre reis maken en dus een creditcard nodig hebben. Blijf je altijd alleen maar in NL, dan heb je die niet nodig natuurlijk.
Kortom; ik ben er aardig klaar mee. Al zoveel geprobeerd, maar het lukt maar niet.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
Ik kreeg de melding dat de betaling was gelukt maar er was een ander probleem. Moest een nummer bellen, maar eer ik dat kon doen was het scherm al verdwenen.
Bij billingadress heb ik mijn eigen adres ingevuld. Heb je het wel op Netherlands gezet?
Ik heb nu zelfs al mijn betaalde stoelen kunnen vastleggen. De site blijft wel gek doen, soms zie ik maar één vlucht, dan is er weer een error. Maar het is me wel gelukt, succes!
Bij billingadress heb ik mijn eigen adres ingevuld. Heb je het wel op Netherlands gezet?
Ik heb nu zelfs al mijn betaalde stoelen kunnen vastleggen. De site blijft wel gek doen, soms zie ik maar één vlucht, dan is er weer een error. Maar het is me wel gelukt, succes!
Ja, staat op Nederlands.
Maar het voorbeeld is wat raar.
En ik krijg dit:
Access Denied
You don't have permission to access "http://betalen.rabobank.nl/mastercard/ccp.cgi" on this server.
En nu hangen we voor de 3e keer met de bank aan de lijn. Er,is écht geen probleem.
En voor de 3e keer met BA gebeld. Zij geven aan dat ik pop-ups moet verwijderen, cookies, en tijdelijke internetbestanden. Het is volgens hen óf dat, of de creditcard (die vlg de bank oké is). Zojuist dus die bestanden verwijderd, maar nog steeds acces denied.
Zijn er andere luchtvaartmaatschappijen of aanbieders, waar ik én een multicity ticket/meerdere bestemmingen kan invoeren én voor twee trajecten autohuur?
Misschien dat zij ook een goede prijs hebben en ik het daar kan proberen.
Maar de lol is er wel af, kan ik je zeggen.
Maar het voorbeeld is wat raar.
En ik krijg dit:
Access Denied
You don't have permission to access "http://betalen.rabobank.nl/mastercard/ccp.cgi" on this server.
En nu hangen we voor de 3e keer met de bank aan de lijn. Er,is écht geen probleem.
En voor de 3e keer met BA gebeld. Zij geven aan dat ik pop-ups moet verwijderen, cookies, en tijdelijke internetbestanden. Het is volgens hen óf dat, of de creditcard (die vlg de bank oké is). Zojuist dus die bestanden verwijderd, maar nog steeds acces denied.
Zijn er andere luchtvaartmaatschappijen of aanbieders, waar ik én een multicity ticket/meerdere bestemmingen kan invoeren én voor twee trajecten autohuur?
Misschien dat zij ook een goede prijs hebben en ik het daar kan proberen.
Maar de lol is er wel af, kan ik je zeggen.
Laatst gewijzigd door Kletskous op 22 okt 2018, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nog nooit meegemaakt, Mastercard via abn-amro en visa via ing, en daarmee kan ik altijd boeken.roelb schreef:Je hebt toch wel een andere kaart? Of betaal via Paypal.. Maar goed, laatst hier ook al issues met een door een bank uitgegeven Mastercard en BA, precies dezelfde situatie.
Ik zie hier nooit verhalen over betalingsissues voorbij komen met een Amex of een door ICS uitgegeven Visa. Het is echt altijd een Mastercard die door een BE of NL bank is uitgegeven die worden geweigerd of spontaan geblokkeerd. Maar toch vertrouwt schijnbaar de grote meerderheid van de mensen op zo'n kaart, vaak ook nog als enige kaart.
(Nog wel een amex en een visa via ics er bij als reserve, dat wel)
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dit is trouwens geen probleem met je kaart, maar met de server van BA of de betaalserver waarnaar ze je doorsturen, er is niets wat jij kan doen om het op te lossen.
Maar zowel BA als de bank zeggen dat ze niets meer voor me kunnen doen. Dus hoe zou ik het naar jouw idee dan op kunnen lossen?
Het zou toch zonde zijn om dit aan me voorbij te laten gaan. En anders moet ik de optie bij het reisbureau misschien maar accepteren, maar dat scheelt me wel ruim € 650,=, dus dat is nogal wat.
Het zou toch zonde zijn om dit aan me voorbij te laten gaan. En anders moet ik de optie bij het reisbureau misschien maar accepteren, maar dat scheelt me wel ruim € 650,=, dus dat is nogal wat.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Je zou eens kunnen proberen om het via een vpn/proxy te proberen, zie dit filmpje:
Of misschien dat googlen op de melding wat oplevert: https://www.google.nl/search?ei=LhLOW8P ... pTApj3f8Tg
Of misschien dat googlen op de melding wat oplevert: https://www.google.nl/search?ei=LhLOW8P ... pTApj3f8Tg
Vraag even een Amex aan. Kost je niets (eerste jaar gratis) en met een beetje geluk is het tarief er nog als je kaart binnen is (duurt een paar dagen). Zie pb.Kletskous schreef:Maar zowel BA als de bank zeggen dat ze niets meer voor me kunnen doen. Dus hoe zou ik het naar jouw idee dan op kunnen lossen?
Verder nog wat info: je bank kan hier niets aan doen. Ergens gaat iets mis bij de payment provider van de travel agent van BA, in combinatie met die mastercards van (onder andere of alleen) Nederlandse banken. De URL waar je naartoe wordt verwezen in het betaalproces klopt niet. Je zou, met wat kennis van zaken, wellicht daar nog iets mee kunnen proberen (wellicht https ipv http), maar voor een leek wordt dat lastig. Dus blijft de makkelijkste tip: een andere kaart gebruiken.
BA accepteert overigens wel Paypal, maar je boekt een pakketreis, niet een los ticket. Dat doet de airline BA niet zelf, maar in feite boek je nu bij een apart reisbureau dat gelieerd is aan c.q. eigendom is van BA. En dat reisbureau accepteert dus blijkbaar geen Paypal.
- bedeve
- Amerika-expert
Da's nou een voorbeeld van empathie omzetten in concrete aktie !roelb schreef: Vraag even een Amex aan. Kost je niets (eerste jaar gratis) en met een beetje geluk is het tarief er nog als je kaart binnen is (duurt een paar dagen). Zie pb.
.

the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Je PB, wat lief Roel
Dankjewel voor je hulp en proberen mee te denken. Wordt gewaardeerd.
Maar man heeft bij thuiskomst al direct een Visa card (ANWB) aangevraagd. Dat duurt natuurlijk ook een paar dagen voordat binnen is. Deze boeking bij BA lukt dus nog voorlopig niet.
Dus intussen verder gezocht. Via de website van Exit Reizen ook losse vliegtickets gevonden voor een goed tarief. Dit zijn dan de vluchten met British Airways / American Airlines:
18-07-2019 14:55 (AMS) British Airways (BA435)
Economy / S
Kosteloze bagage: 1 stuk(s)
18-07-2019 15:20 Heathrow (LHR) (BA179)
Economy / N
18-07-2019 18:05 Heathrow (LHR)
18-07-2019 21:00 John F. Kennedy International Airport (JFK)
American Airlines (AA1649)
31-07-2019 17:55 Ronald Reagan Airport (DCA)
31-07-2019 20:23 Orlando International Airport (MCO
Economy / S
British Airways (BA2036)
09-08-2019 17:35 Orlando International Airport (MCO)
Economy / O
Kosteloze bagage: unknown
10-08-2019 06:55 Gatwick (LGW)
British Airways (BA2760)
Economy / S
10-08-2019 11:00 Gatwick (LGW)
10-08-2019 13:25 Luchthaven Schiphol (AMS).
Dus: de traject AMS-LHR-JFK met een overstap van 2,5 uur en bagage inbegrepen.
WAS-ORL rechtstreeks en bagage inbegrepen.
MCO-LGW-AMS met een overstap van 4 uur en bagage unknown.
Vraag;
1. En ik kan niet achterhalen of die bagage bij de terugvlucht nu wel/niet inbegrepen is. Heb ik al eerder nagevraagd bij Exit en zij weten dat ook niet. Is risico van deze scherpe prijzen, service is er ook verder niet bij. Zelf boeken en verder zelf regelen. Alla. Kan iemand dat zien a.d.h.v. de tariefklasse ofzo?
En áls ik bagage moet bijboeken, wisten ze ook niet of je dat online kunt doen of pas aan de balie op het vliegveld. En moet ik dan voor allebei de trajecten bagage betalen of 1 maal?
En wat zijn de kosten van checked bagage, vind ik ook nergens duidelijk terug.
2. Máár: ook daar loop ik weer tegen een ander probleem aan. Mijn kind komt uit 2007 en wordt dus nog 12 jaar en dat is hij dus ten tijde vd vlucht.
Boek ik hem als een volwassene (zoals dat hoort), dan kan ik zijn geboortedatum niet invullen, loopt maar tot 2006.
Vul ik hem in als een kind (2-11 jr), dan kan ik wél zijn geboortedatum invullen maar verandert de prijs en telt hij als een kinderprijs. En dat is natuurlijk ook weer niet correct en wil ik geen gedoe mee krijgen (scheelt 8 tientjes). Dus ik ga morgen maar weer es bellen hoe ik dit dan eventueel zou moeten boeken.

Dankjewel voor je hulp en proberen mee te denken. Wordt gewaardeerd.
Maar man heeft bij thuiskomst al direct een Visa card (ANWB) aangevraagd. Dat duurt natuurlijk ook een paar dagen voordat binnen is. Deze boeking bij BA lukt dus nog voorlopig niet.
Dus intussen verder gezocht. Via de website van Exit Reizen ook losse vliegtickets gevonden voor een goed tarief. Dit zijn dan de vluchten met British Airways / American Airlines:
18-07-2019 14:55 (AMS) British Airways (BA435)
Economy / S
18-07-2019 15:20 Heathrow (LHR) (BA179)
Economy / N
18-07-2019 18:05 Heathrow (LHR)
18-07-2019 21:00 John F. Kennedy International Airport (JFK)
American Airlines (AA1649)
31-07-2019 17:55 Ronald Reagan Airport (DCA)
31-07-2019 20:23 Orlando International Airport (MCO
Economy / S
British Airways (BA2036)
09-08-2019 17:35 Orlando International Airport (MCO)
Economy / O
10-08-2019 06:55 Gatwick (LGW)
British Airways (BA2760)
Economy / S
10-08-2019 11:00 Gatwick (LGW)
10-08-2019 13:25 Luchthaven Schiphol (AMS).
Dus: de traject AMS-LHR-JFK met een overstap van 2,5 uur en bagage inbegrepen.
WAS-ORL rechtstreeks en bagage inbegrepen.
MCO-LGW-AMS met een overstap van 4 uur en bagage unknown.
Vraag;
1. En ik kan niet achterhalen of die bagage bij de terugvlucht nu wel/niet inbegrepen is. Heb ik al eerder nagevraagd bij Exit en zij weten dat ook niet. Is risico van deze scherpe prijzen, service is er ook verder niet bij. Zelf boeken en verder zelf regelen. Alla. Kan iemand dat zien a.d.h.v. de tariefklasse ofzo?
En áls ik bagage moet bijboeken, wisten ze ook niet of je dat online kunt doen of pas aan de balie op het vliegveld. En moet ik dan voor allebei de trajecten bagage betalen of 1 maal?
En wat zijn de kosten van checked bagage, vind ik ook nergens duidelijk terug.
2. Máár: ook daar loop ik weer tegen een ander probleem aan. Mijn kind komt uit 2007 en wordt dus nog 12 jaar en dat is hij dus ten tijde vd vlucht.
Boek ik hem als een volwassene (zoals dat hoort), dan kan ik zijn geboortedatum niet invullen, loopt maar tot 2006.
Vul ik hem in als een kind (2-11 jr), dan kan ik wél zijn geboortedatum invullen maar verandert de prijs en telt hij als een kinderprijs. En dat is natuurlijk ook weer niet correct en wil ik geen gedoe mee krijgen (scheelt 8 tientjes). Dus ik ga morgen maar weer es bellen hoe ik dit dan eventueel zou moeten boeken.
Hey, ik ben op zoek naar tickets, en weet niet zo goed wat een redelijke prijs is, dus graag jullie input:
AMS-LAX 29 augustus 2019
LAX-AMS 27 september 2019
2 volwassenen. Ik hou de tarieven dagelijks in de gaten op Skyscanner, goedkoopste tarief met 1 overstap tot nu toe is rond 480 euro pp, met Lufthansa, Austrian, Swiss en/of Air Canada (of combinaties van deze). Eenmalig 453 via Gate1 gezien maar die was met een overstap van 1:10u in Toronto, dat leek me wat weinig.
- Wat is een redelijk tarief? We willen wel echt graag deze data vliegen. Is het de moeite om te wachten of gaan we niet veel beter dan 480 vinden?
- Ik heb voor Lufthansa en Swiss gekeken en dat was beiden 50 euro per vlucht pp extra voor bagage, klopt het dat ik altijd mag aannemen dat er (ongeveer) 100 euro pp voor bagage bijkomt bij deze maatschappijen? Of varieert dat nog erg?
- Rechtstreekse KLM vlucht tot nu toe niet onder 700 euro gezien (en dat is volgens mij ook het light fare tarief dus zonder bagage), wat kan ik daarin nog verwachten qua prijsdrop? Werelddealweken afwachten de moeite?
AMS-LAX 29 augustus 2019
LAX-AMS 27 september 2019
2 volwassenen. Ik hou de tarieven dagelijks in de gaten op Skyscanner, goedkoopste tarief met 1 overstap tot nu toe is rond 480 euro pp, met Lufthansa, Austrian, Swiss en/of Air Canada (of combinaties van deze). Eenmalig 453 via Gate1 gezien maar die was met een overstap van 1:10u in Toronto, dat leek me wat weinig.
- Wat is een redelijk tarief? We willen wel echt graag deze data vliegen. Is het de moeite om te wachten of gaan we niet veel beter dan 480 vinden?
- Ik heb voor Lufthansa en Swiss gekeken en dat was beiden 50 euro per vlucht pp extra voor bagage, klopt het dat ik altijd mag aannemen dat er (ongeveer) 100 euro pp voor bagage bijkomt bij deze maatschappijen? Of varieert dat nog erg?
- Rechtstreekse KLM vlucht tot nu toe niet onder 700 euro gezien (en dat is volgens mij ook het light fare tarief dus zonder bagage), wat kan ik daarin nog verwachten qua prijsdrop? Werelddealweken afwachten de moeite?
- Division
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Er is bij Gate1 nogal wat variatie in bagagekosten. De ene keer zitten ze er wel bij, de andere keer niet. Let op de groene koffertjes. Zelfs binnen Star Alliance is het afhankelijk van uitvoerende maatschappij en vluchtnummer of je moet bijbetalen of niet.
Op de terugweg is dit tegenwoordig prima. Door het nieuwe International To International One Stop Security (ITI OSS) transfersysteem ben je snel bij de E-gates.1:10u
- bedeve
- Amerika-expert
Roel zal je in het lieve PB een andere kaart geadviseerd hebben.Kletskous schreef:Je PB, wat lief Roel![]()
Maar man heeft bij thuiskomst al direct een Visa card (ANWB) aangevraagd. .
Nou weet ik wel dat advies vragen een ding en advies opvolgen weer een ander ding is maar....
Als jij nou die kaartsugestie van Roel wel opvolgt heb jij je kaart veel sneller in huis dan je man.
Jij hebt hem een jaar gratis in huis ; dat doet je man je niet na.
Jij hebt dan ook een jaar gratis een TOP reis / annuleringsverekering in huis voor het hele gezin.
Bereken eens hoeveel geld je daarmee uitspaart !
En als je dan toch gaat boeken bij BA maak dan ieder gezinslid member bij de British Airways Executive Club,
Daarmee spaar je met een vlucht van een gein van 4 genoeg Avios voor Eur 100.- korting op een volgend ticket.
the proof of the pudding is in the eating
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
Dat bericht van Roel zag ik later pas, toen had mijn man al de Visacard aangevraagd.
Ik heb zelf ook een Mastercard van de Rabobank. En we gaan niet nog een 4e creditcard aanvragen, dat vind ik ook niet nodig.
Maar het advies van hier om van een andere maatschappij een creditcard aan te vragen vond ik inderdaad wel een goede, dus hebben we nu ook gedaan.
Ik heb zelf ook een Mastercard van de Rabobank. En we gaan niet nog een 4e creditcard aanvragen, dat vind ik ook niet nodig.
Maar het advies van hier om van een andere maatschappij een creditcard aan te vragen vond ik inderdaad wel een goede, dus hebben we nu ook gedaan.
-
- Amerika-ontdekker
Zie nu bij TuiFly belgie rechtstreeks vluchten naar Miami voor een goede prijs. Helaas niet voor ons omdat wij pas in de meivakantie gaan.
Weet iemand toevallig wanneer ik bij hun zou kunnen boeken voor deze vakantie? Want als ik zoek kom ik vluchten tegen tot eind maart 2019.
Weet iemand toevallig wanneer ik bij hun zou kunnen boeken voor deze vakantie? Want als ik zoek kom ik vluchten tegen tot eind maart 2019.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Indien je met TuiFly wil reizen kijk je best op Tui Belgie,die periode is hier de paasvakantie al voorbij en dat kan heel wat schelen in prijs.Hier boek je eind april voor minder dan 400€,je kan spijtig genoeg ook niet verder kijken.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20585 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties