Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
- Contacteer:
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 6
Ik heb ook ondervonden dat heel vroeg vastleggen zeer veel geld kan schelen bij Hertz! Maar mogelijk dat het nog wel goedkoper gaat worden. Jij hebt in ieder geval ook een zeer mooie deal vast kunnen leggen. Misschien nog wel beter dan de mijne
(5 weken een FFAR voor 1429 dollar, 1219 euro)

Via Expedia voor de periode van 24 juli t/m 14 augustus 2018 een minivan gehuurd voor 685 euro. Volgens mij een goede prijs, maar wel bij Dollar... Lees niet al te beste reviews, maar het is mij duidelijk dat ik gewoon alles bij de balie moet weigeren..
Kan annuleren dus houd in de gaten of er nog een andere maatschappijen komen met prijzen in de buurt.
Heb bij het annuleren een dollar express nummer ingevoerd (om niet in de rij te hoeven), maar verwacht dat ze zullen aangeven dat dit niet gekoppeld kan worden.
Kan annuleren dus houd in de gaten of er nog een andere maatschappijen komen met prijzen in de buurt.
Heb bij het annuleren een dollar express nummer ingevoerd (om niet in de rij te hoeven), maar verwacht dat ze zullen aangeven dat dit niet gekoppeld kan worden.
Ook al maak je eerst een account aan, dan is de boeking wel gekoppeld maar zul je toch naar de counter moeten (dat kan ook op de verhuurlocatie!). Het is overigens wel verstandig om een Hertz Gold plus account aan te maken. Je kunt een bestaande boeking niet meer koppelen, maar je kunt hem natuurlijk wel opnieuw doen en de eerste cancellen.Matan schreef:Je had beter eerst Gold member gemaakt en dan pas boeking gedaan denk ik. Geen idee of de omgekeerde volgorde ook lukt.. Misschien kan je eens horen bij Hertz
Maar ook met een account moet je bij Hertz altijd naar de counter als de credit card /of/ het rijbewijs dat je gebruikt voor de huur nog niet eerder is gebruikt bij Hertz. Zodra de kaart en het rijbewijs bekend zijn dan zal elke volgende huur wel als servicetype "Gold canopy" krijgen.
- Old Faithful
- Amerika-expert
Na annuleren heeft het ook weinig zin nog in de rij te gaan staan. Ik denk dat je na reserveren bedoelt.Wendyp schreef: Heb bij het annuleren een dollar express nummer ingevoerd (om niet in de rij te hoeven)

Groet,
Old Faithful
Old Faithful
- Bushmaster
- Amerika-expert
Geboekt via autoeurope (Thrifty),
heb nu ook een Thrifty bevestigingsnummer, maar kan op de site van Thrifty niet inloggen om alvast rijbewijsnummers en namen etc in te vullen.
Iemand ervaring hiermee bij Thrifty? of is dit bij hun überhaupt niet mogelijk?
heb nu ook een Thrifty bevestigingsnummer, maar kan op de site van Thrifty niet inloggen om alvast rijbewijsnummers en namen etc in te vullen.
Iemand ervaring hiermee bij Thrifty? of is dit bij hun überhaupt niet mogelijk?
Via expedia zie ik nu voor onze periode volgend jaar een suv standaard ford edge of vergelijkbaar bij dollar en thrifty voor 617 euro, budget 623 en avis 735 euro. Ik ben er alleen wat huiverig voor om bij bv dollar thrifty of budget te huren. Ben toch bang dat als er iets mis gaat dat er minder 'hulp' is van die maatschappijen of dat het minder goed geregeld is. Of zijn dit onnodige zorgen?
Die zorgen zijn mijns inziens onnodig.
Alle verhuurders zijn op zich prima als je eenmaal de auto hebt.
Wat verschilt is bijvoorbeeld het wagenpark (Basisuitvoering vs luxe uitvoering, gemiddelde leeftijd/mileage waarop de auto's er weer uit gaan, etc). Ook zie je een verschil in serviceniveau bij de balie en extra diensten zoals zelf uitzoeken, niet langs een balie hoeven, loyalty programma's, etc.
Alle verhuurders zijn op zich prima als je eenmaal de auto hebt.
Wat verschilt is bijvoorbeeld het wagenpark (Basisuitvoering vs luxe uitvoering, gemiddelde leeftijd/mileage waarop de auto's er weer uit gaan, etc). Ook zie je een verschil in serviceniveau bij de balie en extra diensten zoals zelf uitzoeken, niet langs een balie hoeven, loyalty programma's, etc.
Eens, ik zou me er geen zorgen om maken. Ik heb een aantal keer bij Dollar gehuurd en dat was eenzelfde ervaring als bij bijvoorbeeld Alamo. Of je slechtere hulp krijgt als er iets misgaat durf ik niet te zeggen.
Groetjes,
Daniel
Daniel
Alamo was perfect geregeld dit jaar maar als ik zie wat we zouden moeten betalen voor volgend jaar
doen we liever niet.
Het maakt dus in feite weinig uit of ik boek bij dollar, thrifty, budget of avis. Gewoon 1 kiezen.
En het klopt toch dat als ik via de nl expedia site boek alle verzekeringen erbij zitten.

Het maakt dus in feite weinig uit of ik boek bij dollar, thrifty, budget of avis. Gewoon 1 kiezen.
En het klopt toch dat als ik via de nl expedia site boek alle verzekeringen erbij zitten.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Ik weet niet wat voor hulp je verwacht maar we hebben altijd gehuurd bij Alamo en je moet ze toch altijd bellen en overal zelf achteraan gaan.Renée76 schreef:Via expedia zie ik nu voor onze periode volgend jaar een suv standaard ford edge of vergelijkbaar bij dollar en thrifty voor 617 euro, budget 623 en avis 735 euro. Ik ben er alleen wat huiverig voor om bij bv dollar thrifty of budget te huren. Ben toch bang dat als er iets mis gaat dat er minder 'hulp' is van die maatschappijen of dat het minder goed geregeld is. Of zijn dit onnodige zorgen?
Omdat we altijd goed verzekerd waren zei de customer service altijd dat alles OK was als we een lekke band lieten repareren of de olie ververst moest worden

Met de lekke band moesten we toch zelf naar de garage rijden en wachten tot het gefixt was, gelukkig ging dat altijd vrij snel. Ze vergoeden het dan wel maar ze sturen pas iemand als je accu leeg is (meegemaakt) of als ze je moeten wegslepen (nog niet meegemaakt

- Inges
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dank je! Dat is wel gelukt. Ik heb het inleveren (de tijd) naar voren geschoven en het ophalen ook. Daar wijzigde de prijs niet mee. Wel als ik de gehele reservering een dag wilde opschuiven naar voren. Dan werd het ineens ruim een keer zo duur. Dat heb ik dus niet gedaan. We komen op vrijdag in de middag aan en kunnen nu de auto op zaterdagochtend om 10u ophalen. Voor dezelfde prijs. Voor die prijs kunnen we wel een middagje zonder.roelb schreef: Ik heb bij Hertz al wel wijzigingen gedaan waarbij het oude tarief bleef staan, mits de lengte van de periode niet wijzigde. Dat waren alleen wijzigingen in tijd, maar wellicht dat het ook werkt als je zowel de ophaal- als terugbreng tijd 1 dag terug zet. Probeer het eens. Je ziet direct wat het nieuwe bedrag zou worden en als dat niet bevalt druk je gewoon op cancel.
-
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Een keer gelezen dat ik als ANWB lid bij huur van een auto in de USA gedurende 60 of 90 dagen gratis gebruik kan maken van Road Assistance. Weet iemand of dit juist is en hoe hiervan gebruik te maken ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
http://www.aaa.com/PPInternational/Bene ... to_US.htmlServices for International Automobile Club Members Visiting the United States
(...)
Emergency Roadside Assistance
If visiting for 90 days or less, you are entitled to BASIC Emergency Roadside Assistance to include:
Towing an eligible vehicle at least three (3) miles in any direction from point of disablement, or back to the responding facility, free of charge. Additional mileage charges will be at the member’s expense and will not exceed prevailing rates of the region. Towing shall be provided for light-duty trailers, excluding fifth wheel trailers, being towed at the time of disablement. At the Club’s discretion, members may be required to pay for towing the trailer.
The vehicle will be extricated or winched when it can be safely reached from a normally traveled road or established thoroughfare. If special equipment, more than one truck, or more than one person is required, the associated cost may be at the member’s expense.
Charges for flatbed service requested by members, when not required by the AAA Towing Manual, may be passed on to the member. Flatbed service charges are not applicable if a flatbed is required due to accident damage or if it is the contractor’s primary service vehicle.
Mobile battery service/jump starting and/or temporary adjustments.
Flat tire service including changing a flat tire when an inflated, serviceable spare is available.
A limited supply of fuel will be delivered to a member’s disabled vehicle, enabling the member to reach the nearest service station. Members may be charged up to the current pump price for the fuel.
Lockout and key service; If the key that operates or provides access to the passenger compartment of the vehicle is lost, broken, or the service provider cannot gain entry, the Club shall provide locksmith service up to $50, or reimbursement of commercial locksmith service up to $50. If necessary, the Club also will provide tow service. Members are entitled to up to $50 worth of locksmith service at the scene, exclusive of any charges for en-route mileage.
Contact Information
The phone number for AAA’s Emergency Road Service is 1-800-AAA-HELP (1-800-222-4357) within the U.S. or Canada only. Your service call will be routed to the appropriate territory based on where the call is coming from where you are located. You must have your current home club membership card with you at all times in order to obtain services from AAA.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ervaringen met Easy terra
Heeft iemand ervaring met deze aanbieder? Heeft momenteel heel mooie prijzen voor volgend jaar hoogseizoen.
Ik heb op dit forum gezocht en zie de naam een enkele keer voorbij komen maar niet echt info over ervaring ermee.
Alternatief is auto europe (vergelijkbare prijzen) maar daar lees ik wel een beetje rare verhalen over op deze website of valt dat mee?
Alvast bedankt.
Ik heb op dit forum gezocht en zie de naam een enkele keer voorbij komen maar niet echt info over ervaring ermee.
Alternatief is auto europe (vergelijkbare prijzen) maar daar lees ik wel een beetje rare verhalen over op deze website of valt dat mee?
Alvast bedankt.
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Met welke bedoel je?...
-
- Amerikakenner
Ervaring met Dollar
Aanvullend: heeft iemand op dit forum echt slechte ervaringen met Dollar. Is moeilijk zoeken op dit forum want je krijgt dan ook alle reacties met het woord dolar (geld) er in. Op internet lees ik vooral dat de geboekte categorie er niet is en dat je moet betalen voor een upgrade. Ik dacht dat dit niet mocht maar anders krijg je schijnbaar niets mee. Is dit ook jullie ervaring? Het gaat m.n. om Dollar op LAX. Bedankt.
-
- Amerikakenner
In het onderwerp had ik: Ervaring met Easy Terra geschreven. Vandaar niet herhaald in de vraag.Vanessa007 schreef:Met welke bedoel je?...
Ik wilde via Easy Terra een auto boeken bij Dollar op LAX. Maar ik vroeg ook in algemene zin naar ervaringen met Easy Terra.
-
- Amerikakenner
Niemand ervaring met verhuurmaatschappij Dollar op LAX?
Hoop op jullie reacties want de prijzen zijn super momenteel (26 euro p.d. in juli/ augustus voor een midsize SUV).
Twijfel alleen vanwege de beoordelingen elders...maar ja misschien zijn die overdreven, vandaar de vraag.
Alvast bedankt!
Hoop op jullie reacties want de prijzen zijn super momenteel (26 euro p.d. in juli/ augustus voor een midsize SUV).
Twijfel alleen vanwege de beoordelingen elders...maar ja misschien zijn die overdreven, vandaar de vraag.
Alvast bedankt!
Volgens mij staat 5 of 6 posts terug al een antwoord op je vraag, van zowel mij als @Mrvanilla, over Dollar.
Blijkbaar heeft er niemand ervaring met de door jou genoemde online travel agent/broker: Easyterra. Mijn advies zou zijn om altijd gewoon direct bij de verhuurder te boeken, behalve wanneer je via een tussenpersoon echt een heel erg goede deal tegenkomt. Maar besef je ook dat vooruitbetaalde bedragen altijd een risico zijn: wat als die tussenpersoon failliet gaat of niet levert?
Blijkbaar heeft er niemand ervaring met de door jou genoemde online travel agent/broker: Easyterra. Mijn advies zou zijn om altijd gewoon direct bij de verhuurder te boeken, behalve wanneer je via een tussenpersoon echt een heel erg goede deal tegenkomt. Maar besef je ook dat vooruitbetaalde bedragen altijd een risico zijn: wat als die tussenpersoon failliet gaat of niet levert?
-
- Amerikakenner
Heb inmiddels besloten via Auto europe te boeken. Daar hoor ik wel goede verhalen over. Ik kan niet direct bij Dollar boeken omdat we 31 dagen gaan. Bij Dollar mag je maar 30 dagen boeken en dan moet je terug komen om een nieuw contract te tekenen. Via een broker zoals auto europe kan dat wel.
Blijft nog de vraag dat ik (behalve inderdaad die ene reactie over Dollar) heel graag nog van anderen hoor of zij vervelende ervaringen hadden met Dollar.
Alvast bedankt.
Blijft nog de vraag dat ik (behalve inderdaad die ene reactie over Dollar) heel graag nog van anderen hoor of zij vervelende ervaringen hadden met Dollar.
Alvast bedankt.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20562 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-