Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2
Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 2
Bij mijn boeking bij hertz zag ik staan dat er een verlaagd eigen risico is.
Bij navraag beij hertz kreeg ik als antwoord dat er voor schade en diefstal geen eigen risico is maar voor vandalisme 500 usd.
Is dat bij andere verhuurders ook zo?
Bij navraag beij hertz kreeg ik als antwoord dat er voor schade en diefstal geen eigen risico is maar voor vandalisme 500 usd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Ik heb in de prijzen van Hertz voor Katrien nog de Standaard SUV (Ford Explorer) toegevoegd. Misschien heb je er wat aan Debbie.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Joh! Echt nooit van gehoord.ONYX666 schreef:Bij mijn boeking bij hertz zag ik staan dat er een verlaagd eigen risico is.
Ben benieuwd hoe dat bij bij anderen zit.
Maar ja, mijn boeking is al bijna 500 dollar goedkoper dan ik eerder kon vinden, dus tja ... risico maar nemen?
-
- Amerikafan
- Partner van: Wouter
- Aantal x V.S. bezocht: 2
dank je wel Nieuwenoord.
Want op autoeurope.nl lijkt het alsof de Ford Explorer een fulsize is ten opzicht van andere SUV's. Zo geven zij het toch aan met het aantal zitplaatsen en koffers.
Dus we kunnen evengoed een Jeep Grand Cherokee meekrijgen?
Want op autoeurope.nl lijkt het alsof de Ford Explorer een fulsize is ten opzicht van andere SUV's. Zo geven zij het toch aan met het aantal zitplaatsen en koffers.
Dus we kunnen evengoed een Jeep Grand Cherokee meekrijgen?
wouterendebbie.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
wouterendebbie1.blogspot.be/
wouterendebbie2.blogspot.be/
wouterendebbie3.blogspot.be/
https://www.facebook.com/groups/2198403 ... =bookmarks
wouterendebbie4.blogspot.be/
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij is dat inderdaad dezelfde klasse. Je gaat het echt nooit van tevoren weten hoor, dezelfde klasse, meer garantie heb je niet.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik weet niet hoe het bij andere verhuurders is, maar heb wel de kleine lettertjes bij Hertz gevonden. Het is per staat verschillend, dus is het iets wat bij wet geregeld is? Geen idee ...ONYX666 schreef:Bij mijn boeking bij hertz zag ik staan dat er een verlaagd eigen risico is.
Even door gegoogeld, Alamo:Uw eigen verantwoordelijkheid
In de meeste staten bent u bij het huren van een auto van Hertz aansprakelijk voor elke verlies van of schade aan de auto als gevolg van maar daartoe niet beperkt: aanrijding, over de kop gaan, diefstal, vandalisme, inbeslagneming, brand, overstroming, hagel of ander natuurgeweld of overmacht, ongeacht de schuldvraag.
In de meeste staten bent u, in geval van verlies of schade aan het voertuig, aansprakelijk voor de volledige waarde van het voertuig op het moment van huuringang, onder aftrek van de restwaarde en vermeerderd met de kosten van wegslepen, opslag, administratieve vergoeding en een redelijk bedrag voor dervingskosten. Indien de staat waarin u huurt andere aansprakelijkheidsbepalingen kent, wordt dit vermeld in paragraaf 4 van de Huurovereenkomst. In Californië bent u bij verlies of schade aan het voertuig, onafhankelijk van de schuldvraag, financieel nooit aansprakelijk voor meer dan de marktwaarde van het voertuig op het moment van verlies of schade, onder aftrek van de restwaarde en vermeerderd met de kosten van wegslepen, opslag en beslaglegging en een administratieve vergoeding. In California en Nevada bent u bij verlies of schade aan het voertuig vanwege vandalisme dat niet is gerelateerd aan diefstal aansprakelijk voor niet meer dan $ 500 en bent u niet aansprakelijk voor diefstal, los van de vraag of u het eigen risico verlies/schade (LDW) hebt afgekocht, tenzij de diefstal te wijten aan uw nalatigheid. In Illinois bent u in geval van verlies of schade als gevolg van diefstal aansprakelijk voor niet meer dan $2000, tenzij de diefstal te wijten is aan uw nalatigheid. In New York bent u aansprakelijk voor meer niet meer dan (i) de feitelijke en redelijke kosten die Hertz moet uitgeven voor reparatie van het voertuig, inclusief kosten voor wegslepen, opslag en beslaglegging of de kosten van Hertz als gevolg van reparatie en (ii) de marktwaarde van het voertuig onmiddellijk voordat de schade optrad, zoals aangegeven door de toepasselijke markt bij verkoop van het voertuig, onder aftrek van verwijderingskosten. Uw aansprakelijkheid bij diefstal van het voertuig blijft beperkt tot de redelijke kosten van Hertz, ter hoogte van de marktwaarde, in verband met derving als gevolg van de diefstal, indien vaststaat dat u of een andere geautoriseerde bestuurder geen redelijke voorzorgmaatregelen had genomen of hielp dan wel betrokken was bij de diefstal.
De rest waarschijnlijk ook wel dan. Iemand hier ooit mee te maken gehad?FOR RENTALS ORIGINATING IN CALIFORNIA - In addition to other obligations under the California Civil Code and California law, if Optional Collision Damage Waiver is not purchased and subject to any limitations in California law, Renter accepts responsibility and shall pay Owner, on demand, for:
(a) All collision damage to Vehicle even if someone else caused it or the cause is unknown. Renter is responsible for the cost of repair up to the fair market value of Vehicle.
(b) Theft of Vehicle or damages resulting from the theft of Vehicle if Renter or AAD(s) fails to exercise ordinary care of Vehicle during the Rental Period. Renter is responsible for the cost of repair up to the fair market value of Vehicle.
(c) The first $500 of vandalism damages that are not a direct result of the actual theft of Vehicle.
Edit: het is blijkbaar voor de staat Californië in elk geval bij wet geregeld, voor wie het geduld heeft dit artikel door te lezen, het staat erin: http://law.onecle.com/california/civil/1936.html
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ik snap er eerlijk gezegd niets van. Je bent dus bij Hertz wel aansprakelijk bij schade aan je voertuig? Je hebt toch nooit eigen risico in the USA of ben ik nu gek?
Hinko, Bedeve, weten jullie hoe het zit?
Hinko, Bedeve, weten jullie hoe het zit?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien toch even lezen dan, al is het een heel lang verhaal. Blijkbaar is het in Californië wettelijk geregeld dat je bij schade door vandalisme, losstaand van diefstal van je auto, wel een eigen risico hebt van 500 dollar. En dat is dus bij elke verhuurder.
Jullie huren in Florida, dan schijnt het weer niet zo te zijn.
Jullie huren in Florida, dan schijnt het weer niet zo te zijn.
-
- Amerika-expert
Maar als ik dat gequote stukje van jou lees van Hertz, dan lijkt het alsof je altijd aansprakelijk bent, ongeacht in welke staat je rijdt.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Die algemene aansprakelijkheid koop je dus af met de LDW, maar dan blijft alsnog dat stukje van 500 dollar in de staten Californië en Nevada als de oorzaak vandalisme is, niet veroorzaakt door diefstal.
Lastig lezen, dat klopt. Komt mijn assurantie-achtergrond toch nog eens van pas.
Buiten deze staten (Illinois kent ook nog een uitzondering) heb je dus ook geen last van die 500 dollar eigen risico en in de genoemde staten heb je het bij alle verzekeraars, dus dan maakt het ook niet uit voor welke je kiest.
Lastig lezen, dat klopt. Komt mijn assurantie-achtergrond toch nog eens van pas.
Buiten deze staten (Illinois kent ook nog een uitzondering) heb je dus ook geen last van die 500 dollar eigen risico en in de genoemde staten heb je het bij alle verzekeraars, dus dan maakt het ook niet uit voor welke je kiest.
- bedeve
- Amerika-expert
Het Amerikaanse verzekeringsverhaal is lastig, met veel uitzonderingen vanwege wet en regelgeving per staat.nieuwenoord schreef:Blijkbaar is het in Californië wettelijk geregeld dat je bij schade door vandalisme, losstaand van diefstal van je auto, .
En huurders kunnen hun eigen verzekeringsvormen aanvullen met produkten die door de verhuurder geleverd worden.
Zo stel je je eigen minimum pakket samen.
Je ziet ook in de Alamo quote staan dat de alom dekkende CDW optioneel is
Voor ons Europeanen gaat dat niet op.
Wij nemen standaard de CDW/LDW waiver af.
Daarin zijn alle risico's ook varieren ze per staat gelijkgeschakeld en afgedekt.
Het Hertz verhaal zoals het hier gepresenteerd wordt kan prijstechnisch voor hen opgaan,maar heeft geen verzekeringstechnische of wettelijke basis .
Eerder het tegenovergestelde !
Blijkbaar is Hertz de verkeerde keuze !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Bij het alamo stukje staat er wel:
En die hebben wij Europeanen dus wel, dus daar lijkt die 500$ vandalisme niet op te gaan.if Optional Collision Damage Waiver is not purchased
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
-
- Amerika-expert
Dus het klopt inderdaad dat je bij Hertz een eigen risico houdt?bedeve schreef: Het Hertz verhaal zoals het hier gepresenteerd wordt kan prijstechnisch voor hen opgaan,maar heeft geen verzekeringstechnische of wettelijke basis .
Eerder het tegenovergestelde !
Blijkbaar is Hertz de verkeerde keuze !
Ik ga ze vanmiddag wel contacten en anders annuleer ik weer. Netjes binnen de 7 dagen.
Beetje jammer alleen dat de euro minder waard is, wat Alamo brits weer duurder maakt

- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt gelijk. Maar toch ga ik niet annuleren, het is in dit geval voor de mooie huurprijs, een risico wat ik accepteer. Je kan niet alles afdekken in het leven. Net zoiets als wel of geen road side assitance nemen. Ik heb nog nooit gehoord van schade door vandalisme bij huurauto's in Amerika.Stan.Gobien schreef:Bij het alamo stukje staat er wel:En die hebben wij Europeanen dus wel, dus daar lijkt die 500$ vandalisme niet op te gaan.if Optional Collision Damage Waiver is not purchased
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Mijn mening is dat je alleen risico's moet verzekeren die je zelf niet kunt of niet wilt dragen.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
Semantisch vraagje:
Mijn vriendin met wie ik wettelijk samenwoon, is dat volgens de autoverhuurders mijn spouse, of moeten we daarvoor getrouwd zijn?
Mijn vriendin met wie ik wettelijk samenwoon, is dat volgens de autoverhuurders mijn spouse, of moeten we daarvoor getrouwd zijn?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat vind ik ook, ik vind dit risico te overzien en kan als het er echt op aan zou komen die 500 dollar ook missen.Old Faithful schreef:Mijn mening is dat je alleen risico's moet verzekeren die je zelf niet kunt of niet wilt dragen.
Ik weet nog niet wat te doen. Ik heb nog een alamo boeking staan met trade rate die nog goedkoper is.
Wat wordt onder vandalisme verstaan?
Kunne ze het op vandalisme gooien als er iemand tegen je auto rijd en geen briefje achterlaat? Of als je raam wordt ingeslagen bv om spullen uit de auto te stelen?
Wat wordt onder vandalisme verstaan?
Kunne ze het op vandalisme gooien als er iemand tegen je auto rijd en geen briefje achterlaat? Of als je raam wordt ingeslagen bv om spullen uit de auto te stelen?
Via Hertz kan ik een mooie grote Toyota RAV4 voor 2,5 weken in juli huren voor €665
Ligt dit aan mij of is dit wel heel erg goedkoop?
Ligt dit aan mij of is dit wel heel erg goedkoop?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Geen idee wat ze er precies onder verstaan. Als er iemand tegenaan rijdt en geen briefje achterlaat, vertel ik met plezier dat ik zelf tegen een paaltje heb gereden, dat is wel verzekerd.
Als je het echt allemaal zeker wilt weten, kan je beter uitleg vragen bij Hertz, dan weet je het zeker én heb je het zwart op wit.
Als ik het goed lees, gaat het om vandalisme wat niet gerelateerd is aan diefstal. Als ze je ruit intikken om in te breken, zal diefstal het doel zijn, dus gaat die 500 dollar niet op.In California en Nevada bent u bij verlies of schade aan het voertuig vanwege vandalisme dat niet is gerelateerd aan diefstal aansprakelijk voor niet meer dan $ 500 en bent u niet aansprakelijk voor diefstal, los van de vraag of u het eigen risico verlies/schade (LDW) hebt afgekocht, tenzij de diefstal te wijten aan uw nalatigheid.
Als je het echt allemaal zeker wilt weten, kan je beter uitleg vragen bij Hertz, dan weet je het zeker én heb je het zwart op wit.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20554 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 4 Reacties