Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
mtl
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door mtl »

Nee hoor, het kan inderdaad mogelijk zijn dat de binnenlandse vlucht apart boeken voordeliger is.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Kate50 schreef:
29 dec 2025, 20:32
Wij willen graag starten in New York, dan vlucht van New York naar Nashville om vervolgens vanaf Miami weer naar huis te vliegen. Wanneer ik deze 3 vluchten in 1 boeking maak kom ik op een veel hogere prijs uit dan wanneer ik de vlucht van New York naar Nashville apart boek. Zie ik hier iets over het hoofd?
Nee, je ziet niets over het hoofd. Een multi-city ticket is niet altijd goedkoper. In die gevallen is het vaak voordeliger om enkel de heen- en terugvlucht te boeken. De binnenlandse vlucht boek je dan apart. Ik heb dat in het verleden ook wel gedaan: heen op SFO, terug via AUS en een binnenlandse vlucht van LAX naar AUS. De heen- en terugvlucht rechtstreeks bij KLM geboekt, de binnenlandse vlucht rechtstreeks bij Delta.

Houd er wel rekening mee dat je vaak nog wel apart betaalt voor je bagage op de binnenlandse vlucht.

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Coyote schreef:
20 dec 2025, 07:39
Omdat de andere vliegmaatschappijen de afgelopen weken toch vrij hoog bleven met hun vliegtickets, ook weer eens bij BA gekeken. Tot mijn verrassing vond ik afgelopen donderdag een vliegticket voor een leuke prijs bij BA: heen AMS -DFW - PHX en terug LAX - LHR - AMS. Scheelde toch zo'n EUR 300 met andere maatschappijen. Heen met AA, terug met BA. In eerste instantie had ik een vliegticket uitgezocht waarbij ik zowel heen als terug via LHR zou vliegen maar zag toen nog een optie voor heen AMS - DFW - PHX voor nog iets minder zelfs. Dezelfde vluchten bij AA waren zo'n EUR 200 duurder. De knoop was dus snel doorgehakt en bij BA geboekt.
Nauwelijks een week ná mijn boeking kreeg ik al een behoorlijke wijziging van mijn vliegtijden (heenreis) door. :?

American Airlines heeft zijn vliegtijden aangepast. In plaats van 10:00 u vertrekken vanaf Schiphol zou het nu 10:55 u worden. Aankomsttijd daardoor ook een uur later. Maar in plaats van de vervolgvlucht ook met een uur op te schuiven, hebben ze de 2e vlucht (naar PHX) met een half uur vervroegd. :shock: Al met al zou ik precies 30 minuten overhouden voor mijn overstap op DFW. :lol:

Dat zou toch wel wat kort zijn voor een overstap waarbij je door immigrations moet. :wink: Daar moest dus iets aan veranderd worden. Van te voren mogelijke vluchten opgezocht en gebeld met British Airways. Vlot en netjes geholpen! Die gaven ook direct aan dat 30 minuten veel te kort is en zij zelf 1 u. 30 min. als minimum hanteren. De wijziging was door AA doorgevoerd maar kennelijk nog niet door BA gereviewed waardoor de korte overstap nog niet opgemerkt was.

Een eerste voorstel van BA voor de heenvlucht heb ik afgewezen, ik zou hierdoor pas 's avonds 19:00 u aankomen. Toen mijn eigen voorstel voorgelegd. Hiermee vertrek ik eerder van Schiphol en vlieg via LHR naar PHX waar ik 's middags even voor 14:00 u aankom. Dat was geen probleem en na akkoord van AA (waarom zij hiervoor akkoord moesten geven weet ik niet :think: ) hebben ze de heenvlucht gewijzigd naar mijn eigen wensen waardoor ik bijna 1,5 uur eerder aankom en zo nog iets heb aan de rest van de dag.

Prima geregeld dus door BA! :clap:

Roland

Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

3 maanden geleden hebben wij, nadat de deuren al gesloten waren, bijna 1.5 uur moeten wachten op de pushback ivm plotseling flinke wind. Was van Schiphol naar San Francisco, rechtstreeks gelukkig.
27 States so far...
Kate50
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Kate50 »

Coyote schreef:
30 dec 2025, 06:19
Kate50 schreef:
29 dec 2025, 20:32
Wij willen graag starten in New York, dan vlucht van New York naar Nashville om vervolgens vanaf Miami weer naar huis te vliegen. Wanneer ik deze 3 vluchten in 1 boeking maak kom ik op een veel hogere prijs uit dan wanneer ik de vlucht van New York naar Nashville apart boek. Zie ik hier iets over het hoofd?
Nee, je ziet niets over het hoofd. Een multi-city ticket is niet altijd goedkoper. In die gevallen is het vaak voordeliger om enkel de heen- en terugvlucht te boeken. De binnenlandse vlucht boek je dan apart. Ik heb dat in het verleden ook wel gedaan: heen op SFO, terug via AUS en een binnenlandse vlucht van LAX naar AUS. De heen- en terugvlucht rechtstreeks bij KLM geboekt, de binnenlandse vlucht rechtstreeks bij Delta.

Houd er wel rekening mee dat je vaak nog wel apart betaalt voor je bagage op de binnenlandse vlucht.

Roland
Bedankt voor jullie informatie. En het klopt inderdaad dat je bagage apart moet betalen. Kun je tijdens het boeken al bagage bijboeken (dat was me niet helemaal duidelijk) of moet je dat op het vliegveld zelf doen?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

@Kate50 heb je ook bij Southwest gekeken voor een binnenlandse vlucht? Die zijn vaak wat goedkoper met bagage en vluchten dan anderen, jammer genoeg bagage niet meer gratis, daar zijn ze dit jaar mee gestopt
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Kate50 schreef:
30 dec 2025, 12:49
Kun je tijdens het boeken al bagage bijboeken (dat was me niet helemaal duidelijk) of moet je dat op het vliegveld zelf doen?
Mijn ervaring met bagage voor een losse binnenlandse vlucht is dat je dat tijdens het online inchecken kunt regelen (of op het vliegveld). Tijdens het online inchecken is het in de regel iets goedkoper om bagage toe te voegen.

Roland

Kate50
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Kate50 »

Bedankt Pete.Z en Coyote voor jullie info!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer