Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42351
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Martin & Marianne »

Glorious schreef:
29 mei 2024, 14:56
katrienenluc schreef:
29 mei 2024, 14:15
Wij kregen via Alamo het resterende bedrag terugbetaald. We moesten dus enkel de dagen betalen dat we de auto gebruikt hadden.
Top! Dan wordt het Alamo voor ons. Bedankt.
Ik zou er de voorwaarden van Alamo eerst op nalezen; ik zou het zelf niet gek vinden als je niets terug kreeg.
Als je zeker weet dat je de auto eerder inlevert zou je een nieuwe boeking kunnen proberen?

Marianne
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5904
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Nee hoor, dit is inderdaad de normale gang van zaken voor een reguliere, post-paid boeking direct bij Alamo. Dit geldt bij Alamo, maar uiteraard ook bij de overige grote verhuurders.

Je tarief wordt gewoon herberekend op basis van wat je origineel hebt geboekt. Soms is er een "early return fee" die als extra in rekening wordt gebracht.

Er is een caveat: als je een auto had gereserveerd voor 7 dagen, maar hem nu een dag eerder inlevert, dan kan dat wel eens duurder uitpakken. Immers, vaak is het wekelijkse tarief lager dan 6 losse dagen. In dat geval is je uiteindelijk huurprijs dus wellicht iets hoger.

Wil je zekerheid? Bel dan je verhuurder en pas de reservering aan tijdens de huurperiode. Dat kan gewoon, het nummer staat op je rental agreement. Ook als je onverhoopt de auto langer wil houden werkt dit hetzelfde. Je kunt hem gewoon later inleveren, of je kunt bellen en je reservering aanpassen tijdens de huurperiode. Als je belt voorkom je vaak de extra early of late return fee.
Badger
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 aug 2023, 08:32
Locatie: Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Badger »

Even kort wat ervaringen met de AVIS Presidents Club/Preferred status in de USA. Twee weken geleden in Denver een Toyota RAV4 gehuurd. Toen ik geland was kreeg ik een bericht in de AVIS app dat er een auto klaarstond in de preferred rij en in welk vak. I.p.v. een RAV4 stond er een Cadillac Escalade klaar met alle denkbare opties. Ook wel eens leuk om in rond te rijden.
Vanuit Denver vorige week naar Seattle gevlogen waar ik ook een RAV4 gereserveerd had. Wederom bij aankomst een bericht in welke rij en vak de auto klaarstond. Deze keer een nagelnieuwe Toyota 4Runner. Ze waren alleen vergeten hem vol te tanken maar dat was zo geregeld.

Allemaal prima geregeld wat mij betreft.
benme
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2019, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door benme »

Mmm code werkt wel, het standaard tarief op Alamo jfk is gewoon met 800 omhoog gegaan!. Ik hou het maar bij mn oorspronkelijke reservering. Misschien is er ter plaatse nog wat te regelen. We gaan het morgen beleven.

Dank voor de tips!
benme
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2019, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door benme »

Heeft iemand idee in nut en noodzaak roadside assistance?
Ik kan niets over kosten vinden (Alamo) en zou er normaal niet zo mee zitten, maar ga nu een maand door rural area tussen NYC en Columbus Ohio rijden.
Gemoedsrust is ook een ding, en heb een mindere ervaring met een lekke band bij een eerdere USA vakantie.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7979
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Pete.Z »

Nut en noodzaak, hangt er natuurlijk vanaf of je zelf een wiel kan wisselen, en of er überhaupt een reservewiel aanwezig is. Kan je dat niet is roadside assistance handig, verder vrij nutteloos, bij pech wordt je sowieso geholpen, en tenzij je regelmatig je sleutels in de auto vergeet heb je er verder ook niks aan. Ik zou er absoluut niet voor betalen, ik kijk wel altijd naar een auto met reservewiel, en vaak neem ik ook een plugsetje voor banden mee of koop dat ter plekke.
cvr
Amerikafan
Berichten: 335
Lid geworden op: 22 okt 2006, 15:32
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door cvr »

Gebruikersavatar
habbekuk
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 16 apr 2017, 08:45
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door habbekuk »

benme
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2019, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door benme »

cvr schreef:
30 mei 2024, 14:42
ANWB lid? Dan heb je recht op (beperkte) AAA service:

https://www.anwb.nl/vakantie/ledenvoord ... gde-staten
https://www.aaa.com/international/inter ... iates.html
Mmm.. de anwb website zeg dat standaard AAA emergency roadside service included is, maar alsbje de betreffende AAA pas vanaf die pagina download staat er dat roadside assistance niet van toepassing is.
Misschien is die enhanced roadside service wat, zou op 75$ komen. Ik vraag nog wel bij de Alamo counter.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 678
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

Bij de Alamo counter is het antwoord; yes you need it sir
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2066
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Ha, die van Alamo zien je al aankomen. :lol:
Die verdienen op het verkopen van dit soort extra verzekeringen/diensten.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5904
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door roelb »

Jep, provisie ;-).

Roadside assistance is mijns inziens zonde van je geld, zeker als je een auto meeneemt die is uitgerust met een reservewiel (en ja, de grotere SUV's hebben allemaal gewoon een reservewiel, bij de kleinere SUV's wel vaak een thuiskomer). Je moet natuurlijk niet iemand met twee linkerhanden zijn.

Als je auto echt stuk is (of je bent bij een ongeval betrokken) dan kun je altijd de verhuurder bellen en komen ze je helpen. Daarvoor heb je niets extra's nodig.

Dus die roadside assistence is alleen nuttig in situaties waarin de verhuurder eigenlijk niet is aan te spreken, maar je wel hulp wilt. Dus eigenlijk alleen bij een lekke band die je niet zelf wilt vervangen of als je sleutels kwijt bent (of in de auto hebt laten liggen en die op slot hebt gekregen).

Of dat voor jou het geld waard is, dat is aan jezelf.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5795
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door bedeve »

dejong89 schreef:
30 mei 2024, 20:57
Ha, die van Alamo zien je al aankomen. :lol:
Die verdienen op het verkopen van dit soort extra verzekeringen/diensten.
Dat is hun inkomen ; de kaas op het brood.
Dat wil jij hen toch niet ontnemen ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Glorious
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 25 aug 2007, 17:25
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Glorious »

Insolvenz FTI Touristik!!

https://www.usareisen.de/

Welche Anbieter und Marken sind betroffen?

Generell betroffen sind alle bei dem Reiseanbieter FTI Touristik GmbH gebuchten Leistungen. Dies beinhaltet die Marken FTI in Deutschland, Österreich und den Niederlanden, die Marke 5vorFlug in Deutschland, die BigXtra GmbH, sowie die Mietfahrzeugs-Marken DriveFTI und Cars and Camper. Die betroffenen Leistungen konnten in gängigen Reisebüros, auf Online-Buchungsplattformen wie Sonnenklar.tv, Check24, Ab-In-den-Urlaub, HolidayCheck, etc. oder auf unseren eigenen Buchungsplattformen (fti.de, fti.at, fti.ch, fti.nl, 5vorflug.de, drive.de, ...) gebucht werden.

Nicht betroffen sind gebuchte Leistungen bei Drittanbietern (wie z.B. TUI, Alltours, DERTOUR, vtours, ...), wo die FTI Touristik GmbH lediglich als Vermittler aufgetreten ist.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1961
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Frasi »

Dat is jammer.
Ik heb bij mijn eerste reizen (2007-2013) een aantal keer via hun mijn auto gehuurd (usa-reisen.de /drive-usa.com). Hadden destijds scherpe prijzen vooral met de toen nog nieuwe mid-size SUV categorie (er was in het begin zelfs een eigen categorie "Equinox").
Voor mijn zoektocht nu neem ik ze toch altijd nog mee in de vergelijking, maar qua prijs vaak al niet meer aantrekkelijk. En nu dus waarschijnlijk uit de markt.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19). Planning '24: Colorado e.o.
Freckles
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2022, 20:11

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Freckles »

benme schreef:
30 mei 2024, 08:25
Heeft iemand idee in nut en noodzaak roadside assistance?
Ik kan niets over kosten vinden (Alamo) en zou er normaal niet zo mee zitten, maar ga nu een maand door rural area tussen NYC en Columbus Ohio rijden.
Gemoedsrust is ook een ding, en heb een mindere ervaring met een lekke band bij een eerdere USA vakantie.
Wij hebben voor onze rondreis over drie weken voor het eerst road assistance. Normaal regel je dit bij je autoverhuurbedrijf bij het inchecken.
Wij hebben gebruik gemaakt van Enhanced roadside assistance. Voor 12 dagen hebben we 27,50 betaald.
Elco1989
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 mei 2024, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Elco1989 »

Hi,

Wij gaan 21 september voor 28 dagen naar west amerika waarbij we een auto willen huren voor 25 dagen. Kijken hier super veel naar uit!

Auto huur van 23 Sept tm 17 Oktober. Ik ben aan het rondkijken via Easyterra. Wat voor klasse raden jullie aan? We zitten te denken aan max 1200 euro waarbij we wel een degelijke auto willen die voor lange afstanden is en bergpassen.

Via deze site kom je ene beetje op dezelfde prijs uit of het nu een type Compact,Intermediate, Standard, Fullsize is.
We zijn met 2 volwassenen

Staat daarnaast Worry-free staat gelijk aan all-risk zonder eigen risico?
Ophaal San Fransisco airport, inleverpunt Los Angeles airport
Ik zat ook te kijken bij https://www.alamo.nl/ maar die is zo goedkoop dat ik het bijna niet vertrouw..
950 euro en volgens mij zit daar dan alles bij in qua verzekeringen en no-risk voor de SUV (duurste optie die ik daar kan selecteren)



op
We hebben helaas weinig ervaring met auto's huren en via het internet zijn er zoveel opties dat we niet weten waar we goed aan doen.
Dankje!
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2066
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@Elco1989

Een gemiddelde mid of fullsize is ruim zat voor 2 personen. Echter, (en dit is persoonlijk) voor langere ritten vind ik het veel fijner om minimaal in een midsize suv te rijden. Je zit ruimer en de auto staat wat hoger op de weg. Je zit dan net wat comfortabeler naar mijn idee. Je betaald dan wel iets meer. Maar krijgt er ook meer voor terug.
Alamo.nl is gewoon de website van Alamo. Daar zit je gewoon goed. Geen zorgen. Bij Alamo zit je altijd goed.
Je hebt trouwens maar 2 verzekeringen nodig. CDW en SLI. Dan zit je helemaal goed.
Easyterra ken ik van naam maar ik heb er zelf nooit geboekt. Anderen op dit forum wel. Check goed of bovenstaande verzekeringen zijn inbegrepen en kies altijd voor betalen op locatie. Zo ben je lekker flexibel wanneer je elders een betere prijs tegenkomt en heb je ook geen gedoe met eventuele kosten bij annulering.

Wanneer je de auto in San Francisco ophaalt loont het ook de moeite om met je ophaal locatie te spelen. Wanneer je deze op Fishermans Warf zet betaal je voor een kleine SUV 1262 USD met achteraf betalen ( Nissan Rogue of vergelijkbaar ).
Deze heb ik gevonden via Hertz.co.uk en discountcode (CDP) 907026. Dit is een tijdelijke actie van Hertz. Er zijn meer codes te vinden maar dan moet je even uitzoeken welke je wel en niet mag gebruiken. De 907026 is zonder problemen te gebruiken.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mark1979 »

dejong89 schreef:
03 jun 2024, 21:29
@Elco1989

Een gemiddelde mid of fullsize is ruim zat voor 2 personen. Echter, (en dit is persoonlijk) voor langere ritten vind ik het veel fijner om minimaal in een midsize suv te rijden. Je zit ruimer en de auto staat wat hoger op de weg. Je zit dan net wat comfortabeler naar mijn idee. Je betaald dan wel iets meer. Maar krijgt er ook meer voor terug.
Alamo.nl is gewoon de website van Alamo. Daar zit je gewoon goed. Geen zorgen. Bij Alamo zit je altijd goed.
Je hebt trouwens maar 2 verzekeringen nodig. CDW en SLI. Dan zit je helemaal goed.
Easyterra ken ik van naam maar ik heb er zelf nooit geboekt. Anderen op dit forum wel. Check goed of bovenstaande verzekeringen zijn inbegrepen en kies altijd voor betalen op locatie. Zo ben je lekker flexibel wanneer je elders een betere prijs tegenkomt en heb je ook geen gedoe met eventuele kosten bij annulering.

Wanneer je de auto in San Francisco ophaalt loont het ook de moeite om met je ophaal locatie te spelen. Wanneer je deze op Fishermans Warf zet betaal je voor een kleine SUV 1262 USD met achteraf betalen ( Nissan Rogue of vergelijkbaar ).
Deze heb ik gevonden via Hertz.co.uk en discountcode (CDP) 907026. Dit is een tijdelijke actie van Hertz. Er zijn meer codes te vinden maar dan moet je even uitzoeken welke je wel en niet mag gebruiken. De 907026 is zonder problemen te gebruiken.
Alamo.nl en alamo.be zijn niet van alamo zelf maar worden door Target Travel Services beheerd, of zoals het mij hier is geleerd het is gewoon een broker.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 980
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HennyCox »

@Elco1989 Waarom niet via alamo.de met de welbekende code THPPS25 ?
Standard SUV voor €998 :thumbup:
Middenklasse €846
Skip-the-Counter gratis toevoegen en zelf een auto uitkiezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer