Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
terralinda
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic

Bericht door terralinda »

Wij gaan boeken bij Alamo deze keer, via usareisen
Een Midsize SUV
ophalen in Seattle
en retour in SFO
komt op 1286 euro vanaf 16 juli 24 dagen
Best veel geld, konden het niet veel voordeliger vinden
Nog iemand een kortingscode voor me voor alamo/usareisen? :D
Laatst gewijzigd door terralinda op 30 mar 2015, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

ina schreef: Wij zijn fan van de Toyota Sienna, vroeger stond hij gewoon bij de minivans, tegenwoordig is het een upgrade, stuk duurder dus, maar mooie luxe ruime wagen.
De Toyota Sienna vind ik een heerlijk rijdende auto.
Met heel veel ruimte.
Ik heb ook gezien dat ie aardig prijzig is geworden.
Vorige week viel mij op SFO op dat er behoorlijk wat Kia Sedona's in de rij stonden bij National.
Die is volgens de tests in ieder geval net zo goed als de Sienna, zo niet beter.

http://www.kia.com/us/en/vehicle/sedona ... tory=hello" onclick="window.open(this.href);return false;
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@ Terralinda: inderdaad niet heel goedkoop. Is dat inclusief drop off kosten?
Wij betalen voor een Midsize SUV vanuit Las Vegas voor 30 dagen bijna hetzelfde. Ook via usareisen.
Wij zitten wel voor het hoogseizoen, dat scheelt wellicht.

Marianne
mara25
Amerikafan

Bericht door mara25 »

Ik zit bij Rentalcars.com te kijken naar SUV's.
De goedkoopste keuze is bij Alamo een Toyota Rav4 (or similiar) voor 688 euro.
Kijk ik verder zie ik bij Alamo ook een Hyundai Santa fe (or similiar) voor 830. Een verschil van 142 euro.

Nu zie ik alleen niet echt verschil in grootte tussen deze 2 auto's. Of is een Santa fe wel degelijk een stuk groter dan een Rav4? Of zou het meer een verschil in luxe zijn?? Belangrijke opties voor mij zijn Airco, Cruise control en Sirius FM. AWD zou ook leuk zijn... voor de stiekeme off road stukjes :wink:
2010: Zuid West USA ( LA, Yoshua tree, GC, LV, Page, Bryce, Zion, DV, Yosemite, SF)
2011: Florida
2015: West USA (LV, Sequoia, Yosemite, DV, Zion, Bryce, Moab, MV, GC)
2017: West USA (RMNP, Estes, Yellowstone, GT, Zion, Moab)
terralinda
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door terralinda »

Martin & Marianne schreef:@ Terralinda: inderdaad niet heel goedkoop. Is dat inclusief drop off kosten?
Marianne
Wij gaan ook midden in t hoogseizoen, ik heb t er nog even bijgezet
Volgens usareisen is dat inderdaad incl dropoff kosten,
dan valt t misschien wel weer mee! :D
Usareisen was verreweg t goedkoopst!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

ina schreef: Misschien kan je met 6 beter voor een minivan kijken, of heel weinig bagage meenemen :wink:
Of een roofbag aanschaffen.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Ik wil mijn vraag nog even een duwtje geven omdat ik hoop dat iemand me kan adviseren over de verzekering bij deze maatschappij.
Reny schreef: Autoeurope.nl: dit is het Gold pakket van Alamo.

Verzekeringen:
Aanbod zonder blijvend eigen risico is inclusief:
BTW
Wettelijke aansprakelijkheidsverzekering
Brandverzekering
Afkoop eigen risico (CDW) - zonder Blijvend eigen risico
Diefstalverzekering (TP) - zonder Blijvend eigen risico

Mij lijkt hier voldoende in te zitten.
Kan iemand mij adviseren?

Groetjes
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Je hebt alle benodigde verzekeringen.
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

Dank je wel !!!

Dan ga ik gelijk boeken voordat de prijzen weer omhoog gaan!

Groet,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoeka
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Hoeka »

We hebben net gereserveerd bij Budget, samen met de code u1120000 (puur gereserveerd nog geen credit card)
Helaas krijg ik het niet voor elkaar om de auto in SFO af te zetten, sorry Hinko :oops:
Even met ze gebeld, ze kon het niet wijzigen, maar dat kon wel aan de Balie :roll:

Hinko, ik heb verder geen extra verzekering aangeklikt, goed toch!!! ( we hebben een reisverzekering)
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

bedeve schreef:
ina schreef: Wij zijn fan van de Toyota Sienna, vroeger stond hij gewoon bij de minivans, tegenwoordig is het een upgrade, stuk duurder dus, maar mooie luxe ruime wagen.
De Toyota Sienna vind ik een heerlijk rijdende auto.
Met heel veel ruimte.
Ik heb ook gezien dat ie aardig prijzig is geworden.
Vorige week viel mij op SFO op dat er behoorlijk wat Kia Sedona's in de rij stonden bij National.
Die is volgens de tests in ieder geval net zo goed als de Sienna, zo niet beter.

http://www.kia.com/us/en/vehicle/sedona ... tory=hello" onclick="window.open(this.href);return false;
staat die in het rijtje van de minivans? :D ziet er wel goed uit dan
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

mara25 schreef:Nu zie ik alleen niet echt verschil in grootte tussen deze 2 auto's. Of is een Santa fe wel degelijk een stuk groter dan een Rav4? Of zou het meer een verschil in luxe zijn??
Je huurt een klasse, geen specifieke auto. RAV4 (die je trouwens niet veel ziet volgens mij) is dan midsize SUV en de Santa Fe is Standard SUV.
Afhankelijk van het aanbod in de Standard SUV kun je misschien wel wat meer luxe uitvoeringen vinden. Airco hebben ze volgens mij allemaal, ook de midsize SUV's. Satelliet radio dikwijls wel maar is zeker geen garantie.
RuudB
Amerikakenner

Bericht door RuudB »

Hoeka schreef:We hebben net gereserveerd bij Budget, samen met de code u1120000 (puur gereserveerd nog geen credit card)
Helaas krijg ik het niet voor elkaar om de auto in SFO af te zetten, sorry Hinko :oops:
Even met ze gebeld, ze kon het niet wijzigen, maar dat kon wel aan de Balie :roll:

Hinko, ik heb verder geen extra verzekering aangeklikt, goed toch!!! ( we hebben een reisverzekering)
Als je onderstaande in je bevestiging hebt dan is het ok. Dat is niet altijd het geval bij Budget! Zeker niet met kortingscodes.
Onder het kopje protections:
Supplemental Liability
Loss Damage Waiver

Wel raar dat je je reis nu niet goed kunt boeken omdat je je eigenlijke inleverlocatie niet kunt kiezen. Kan dat wel zonder de code U112000?
Afbeelding
Hoeka
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoeka »

Nee Helaas, werkt het ook niet als we de code niet invullen.

Heel vreemd, van 31juli tm 22aug van LAS naar SFO doet ie het niet.

Gr Enrico.
Hoeka
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoeka »

RuudB schreef:
Hoeka schreef:We hebben net gereserveerd bij Budget, samen met de code u1120000 (puur gereserveerd nog geen credit card)

Als je onderstaande in je bevestiging hebt dan is het ok. Dat is niet altijd het geval bij Budget! Zeker niet met kortingscodes.
Onder het kopje protections:
Supplemental Liability
Loss Damage Waiver

Wel raar dat je je reis nu niet goed kunt boeken omdat je je eigenlijke inleverlocatie niet kunt kiezen. Kan dat wel zonder de code U112000?

Dan kunnen we beter bij een ander reserveren, nu met de Supplemental Liability
Loss Damage Waiver op een bedrag van €1800!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :oops: :oops: :oops:
VinMor
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door VinMor »

Ik krijg wisselende geluiden over het nemen van een Ford Mustang cabio voor in Las Vegas, met 35 á 40 graden.
Wat is jullie ervaring hiermee of raden jullie een SUV(of iets anders) aan voor het ultieme USA gevoel?
2007: Miami/Orlando • 2009: West Coast(SFO, LA, LAS)
2009: New York • 2010: New York, Philadelphia, Washington
2011: Miami • 2011: Las Vegas • 2013: Orlando
2015: New Yok • 2015: Las Vegas
stijntje113
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door stijntje113 »

Ik heb ook een vraagje over het huren van een auto... Wij gaan op 3 Mei naar de US.
Ik heb al gezocht naar de ervaringen met car rental 8 hier op de site maar er is niet zo heel veel over te vinden. Bij mij komt die redelijk goedkoop uit de bus. Maar ik zie ook verhalen over een doorstart etc.
Maar ook de verzekering is mij niet geheel duidelijk.

Er wordt een extra CR8 protect package aangeboden. Maar is die ook nodig? Want in de voorwaardes wordt er bij "insurance information" niet zo duidelijk naar verwezen..

"CR8 Protect Package
Allows you to cancel your booking up to 48 hours before pickup with full refund and no cancellation fees(except for the cost of the 8 Protect Package). Additionally, we will reimburse your deductible up to $250.00 maximum, in the unfortunate event of an accident or glass and tire damage. "

https://booking.carrental8.com/en/step2 ... rrency=USD" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat adviseren jullie?
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Niet boeken via deze site. Je hebt niet de juiste verzekeringen. Ook niet met CR8.
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

VinMor schreef:Ik krijg wisselende geluiden over het nemen van een Ford Mustang cabio voor in Las Vegas, met 35 á 40 graden.
Ik zou zo'n cabrio voor een dagje wel leuk vinden maar zit toch liever lekker in de airco van een SUV :wink:

Gr.
Reny
Onze verslagen:
Reny
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Reny »

stijntje113 schreef:. Maar ik zie ook verhalen over een doorstart etc. Maar ook de verzekering is mij niet geheel duidelijk.
"CR8 Protect Package
Allows you to cancel your booking up to 48 hours before pickup with full refund and no cancellation fees(except for the cost of the 8 Protect Package). Additionally, we will reimburse your deductible up to $250.00 maximum, in the unfortunate event of an accident or glass and tire damage. "
Dat zou mij te vaag zijn. Ik ga liever voor een duurdere optie waarbij alle verzekering duidelijk zijn (maar ik ben dan ook een control freak!)

Maar wellicht dat anderen hier anders over denken.....

Reny
Onze verslagen:
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer