Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bedeve
Amerika-expert

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door bedeve »

Inderdaad : een Call Optie AFKLM Stoelgebruik ...T heeft een prijs maar dan heb je ook wat
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Timothy555 schreef:
18 jun 2025, 17:02
Ik probeer er wat strategisch mee te zijn…
m’n Silver status is afgelopen april verlengd terwijl ik 178 XP had - ik ‘start’ m’n tocht naar 180 XP dus met 78 XP). Zo kunnen we blijven van de lounge gebruik maken.
Das een mooie strategie ; met een hele kleine moeite had je die 2 noodzakelijke XP 's om aan de 180 nodig voor Gold makkelijk kunnen komen..
Door 78 over te houden heb je al bijna je noodzakelijke 100 voor na volgend jaar al binnen ...
En je bent een stuk dichterbij een eventueel gewenste Gold volgend jaar ...

In feite is die Silverstatus ook helemaal niet zo gek.
@harryh s vraag naar de waarde van de moeite is daar het makkelijkst beantwoord.
Die Silver status kost de minste moeilte .
Een FB Credit Card, 2 Economy vluchtjes USA en wat Sustainable Aviation Fuel en je hebt m ...
Wanneer je met ruim bagage reist kun je gratis een koffer meenemen.
Als je licht reist met trolley en carry on zorgt boarding zone 3 er voor dat je die moeiteloos mee kunt nemen in de cabine ..

Je hebt geen lounge toegang en je zult gewoon voor je stoel moeten betalen .
Tenzij je op jezelf reist , geen zin hebt te betalen en wel ziet welke stoel 48 uur voor vertrek gratis voor je beschikbaar is.
En die lounge toegang kun je ook op een andere wijze ( Credit Card of tegen betaling ) oplossen..
Helemaal niet zo gek die Flying Blue Silver status...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

@bedeve En met FB Zilver kun je voor vluchten uitgevoerd door Delta met een KLM light ticket kosteloos voorkeursstoelen kiezen bij het boeken.
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

Ik lees dat grondpersoneel van de KLM gaat staken; wij vliegen over 2 weken pas maar vroeg me daardoor toch wel het volgende af: stel je vlucht wordt geannuleerd als gevolg van staking; hoe dan verder? Neem aan dat je op een andere vlucht wordt overgeboekt, maar dan? Wij hebben bijvoorbeeld kaartjes op datum voor Universal Hollywood; krijg je die dan ook vergoed als je niet kan gaan? en je hotelkosten?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Als Atheist haal ik er een bijbelse tekst bij @jill1234

IMatteüs 6:34 : "Maak je dus geen zorgen over de dag van morgen, want de dag van morgen zal voor zichzelf zorgen. Elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad."

De gevolgen van stakingen voor je vliegreis zijn gewoon onderdeel van de Verordening (EG) nr. 261/2004, https://europa.eu/youreurope/citizens/t ... dex_nl.htm

Bijkomende kosten van niet restitueerbare uitgaven zijn daar geen onderdeel van.
Die kosten handel je af met je eigen reisverzekering.
Laatst gewijzigd door bedeve op 24 jun 2025, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuur mij een PB !
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

@bedeve : dank je! En ik maak me geen zorgen hoor, het is meer dat ik me afvroeg : wat als? Geruststellende link!
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Yoni
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Yoni »

Zucht .. Wij vliegen op 02 november van Brussel naar MCO (Orlando), aansluiting in Montreal. Onze aansluitende vlucht is gewijzigd waardoor we plots 8u30 later een aansluiting hebben en we ook pas om 23u00 toekomen in Orlando ipv 17u00. We reizen met een peuter die dan bijna 2 zal zijn, dus we zien die lange aansluiting en zo laat toekomen niet zitten.

We hebben geboekt via Expedia, ze hebben als alternatief voorgesteld om nog een overstap toe te voegen en dan zouden we toekomen om 21u00. Alsnog niet ideaal, maar ze zeggen het is dit of we doen een restitutieverzoek bij luchtvaartmaatschappij.

Zelf heb ik een alternatief gevonden, maar dat is met een andere vliegtuigmaatschappij. Tot op heden nog geen reactie op gekregen, maar we zitten wel vast hiermee. De vluchten zijn al flink gestegen in prijs. Ik vind geen alternatief wat nog maar in de buurt komt van wat wij hebben betaald toen we het in januari hebben geboekt. Ik baal enorm, want ik heb het gevoel dat we dit slecht alternatief wel moeten nemen of nu een veel duurdere vlucht gaan boeken.
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@Yoni Je zou eens kunnen kijken bij KLM en als vertrek ZYR (station Brussel) op kunnen geven. Je reist dan of naar Parijs of naar Amsterdam per trein en hebt directe vlucht. Ik weet niet wat je hebt betaald maar prijs lijkt me ok.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@yoni
Kies bij KLM dan niet Brussel maar Antwerpen (ZWE) als vertrekstation. Dan kan je je boardingpassen (ook voor de treinreis) online ophalen en kan je de reis vanaf Schiphol beginnen. Vanaf Schiphol dan rechtstreeks met Delta voor <€600 p.p. (economy light).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer