Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
@Vreessie Die moeite kan je je besparen. Beter mail je ze even.
@Vreessie In je United boeking zie je een Lufthansa bookingcode staan. Die heb je nodig om via de Lufthansa site / app extra's te kunnen bijboeken waaronder bagage en stoelen.
Ik heb ook een United ticket met stoelen alleen op de United vluchten en geen op Lufthansa. Ik kan via Lufthansa tegen betaling vooraf stoelen bijboeken (35 EUR per stoel) of wachten tot check-in (24 uur van te voren). Dan kan ik ze gratis kiezen.
Ik heb ook een United ticket met stoelen alleen op de United vluchten en geen op Lufthansa. Ik kan via Lufthansa tegen betaling vooraf stoelen bijboeken (35 EUR per stoel) of wachten tot check-in (24 uur van te voren). Dan kan ik ze gratis kiezen.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Die heb ik gezien en gebruikt. Helaas geen mogelijkheid om koffers bij te boeken.
Maar in een andere thread las ik soortgelijke issues, waarbij ze dus op de dag van vertrek dit regelen bij de balie van Schiphol. Zal vast wel goedkomen dan…
Maar in een andere thread las ik soortgelijke issues, waarbij ze dus op de dag van vertrek dit regelen bij de balie van Schiphol. Zal vast wel goedkomen dan…
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Koffers bijboeken kan (bijna) altijd tijdens het online inchecken.
Reken erop dat pas melden en betalen bij de incheckbalie de prijs hoger ligt.
Reken erop dat pas melden en betalen bij de incheckbalie de prijs hoger ligt.

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ik heb even gezocht op Lufthansa. Onder de bagage voorwaarden staan verschillende linkjes dat je online bagage kunt bij boeken onder manage my booking. Echter kom ik die optie dan verder nergens meer tegen.
https://www.lufthansa.com/in/en/prepare ... conditions
Er staat wel vermeld dat je tijdens check-in kunt bijboeken.
Er is een bagage calculator beschikbaar. Daar zie ik geen light fare als optie waarbij je een 1e koffer moet kopen. Maar als je een 2e koffer wilt toevoegen bij een standaard economy fare kost dit online 100 USD en 110 USD aan de check-in counter.
https://www.lufthansa.com/in/en/prepare ... conditions
Er staat wel vermeld dat je tijdens check-in kunt bijboeken.
Er is een bagage calculator beschikbaar. Daar zie ik geen light fare als optie waarbij je een 1e koffer moet kopen. Maar als je een 2e koffer wilt toevoegen bij een standaard economy fare kost dit online 100 USD en 110 USD aan de check-in counter.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik had hetzelfde en laatst Lufthansa gebeld. Geven aan dat je dat op het vliegveld moet doen en extra koffer altijd meekan.
Binnen minder dan 2 weken vertrekken we naar Florida. Ik boekte bij KLM en de meest vluchten worden uitgevoerd door Delta. Ik boekte light maar kon meteen de stoelen reserveren. Tot voor kort kon ik deze nog wijzigen. Maar nu kan ik plots niets meer wijzigen via de site van KLM. De stoelen staan er nog wel in. Maar als ik naar de site van Delta ga dan dan zie ik voor de heenreis enkel nog 1 stoel gereserveerd voor 1 van reizigers op 1 vlucht maar voor de andere 3 staat op die vlucht niets meer gereserveerd én er zijn enkel nog maar enkele stoelen beschikbaar verspreid over het vliegtuig. Voor de 2 andere vluchten van de heenreis ook niets meer gereserveerd. We reizen met 2 tieners. Voor de terugreis staan de stoelen er nog wel in bij Delta.
Wat moet ik hier nu van denken? Dat ze bij Delta de stoelen er toch gewoon hebben uitgegooid? En ook raar dat ik via de site van KLM niets meer kan wijzigen..ook geen frequent flyer nummers bv.
Wat moet ik hier nu van denken? Dat ze bij Delta de stoelen er toch gewoon hebben uitgegooid? En ook raar dat ik via de site van KLM niets meer kan wijzigen..ook geen frequent flyer nummers bv.
Ondertussen contact opgenomen met Delta. Blijkbaar als je light boekt via KLM en gratis je stoelen kan kiezen is dit enkel een request naar Delta toe. En dus niet confirmed ook al staan ze zo in je KLM boeking en delta app/website.
Best om daar dus rekening mee te houden en regelmatig je boeking te checken. Ik kon nog omboeken...gratis via Delta maar niet meer een rij aan het raam. We zitten nu op het middelste gedeelte (niet ideaal) maar gewoon al blij dat we samen kunnen zitten. Ook de seats op de andere vluchten waren weg en boekte ik dus terug opnieuw via de Delta agent.
Ben wel benieuwd of ik bij checkin nu toch nog iets kan wijzigen op dat vlak.
Best om daar dus rekening mee te houden en regelmatig je boeking te checken. Ik kon nog omboeken...gratis via Delta maar niet meer een rij aan het raam. We zitten nu op het middelste gedeelte (niet ideaal) maar gewoon al blij dat we samen kunnen zitten. Ook de seats op de andere vluchten waren weg en boekte ik dus terug opnieuw via de Delta agent.
Ben wel benieuwd of ik bij checkin nu toch nog iets kan wijzigen op dat vlak.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
@deebee7 dat had ik vorig jaar ook:
viewtopic.php?t=75473&start=5820
Zie ook reacties van anderen. Ik kon er niks mee.
viewtopic.php?t=75473&start=5820
Zie ook reacties van anderen. Ik kon er niks mee.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Heb jij FB zilver of hoger status @deebee7?
@harryh I wish
@IngridUSA Ik ga nu gewoon elke dag opnieuw tot aan vertrek checken of alles er nog in staat.Ik begrijp wel dat als je het gratis kan selecteren er altijd een risico is dat ze eruit worden gegooid.

@IngridUSA Ik ga nu gewoon elke dag opnieuw tot aan vertrek checken of alles er nog in staat.Ik begrijp wel dat als je het gratis kan selecteren er altijd een risico is dat ze eruit worden gegooid.
-
- Amerika-expert
Zonder status kun je "officieel" bij KLM ook geen stoelen kiezen als je light boekt helaas.
Ja begrijp ik maar als ze het mogelijk maken vond ik het een mooie 'perk'....maar blijkbaar wel een risicovolle.
Maar als je weet dat de vlucht met Delta is, waarom dan boeken via KLM? Scheelt dat veel geld?
Wij boeken meestal gewoon bij Delta en kan me niet herinneren dat ik ooit tickets ergens veel goedkoper kon vinden.
Wij boeken meestal gewoon bij Delta en kan me niet herinneren dat ik ooit tickets ergens veel goedkoper kon vinden.
-
- Amerika-expert
In mijn geval met gold status kan ik light tickets bij KLM boeken en voorkeursstoelen bij Delta kiezen. Als ik light bij Delta boek kan ik pas stoelen kiezen bij het inchecken. Prijs kan ook schelen maar dat hoeft niet.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Kinderen krijgen korting op de volle ticketprijs bij KLM en bij Delta niet. Bij Delta boeken was voor ons gezin duurder. Bij de Delta website kon ik alleen het aantal personen invoeren, maar ik had ook wat problemen met de website steeds dus misschien kan het wel. Al kwam Delta bij skiscanner ook steeds duurder uit.
- bedeve
- Amerika-expert
Switch jij bij KLM wel eens tussen verschillende landen sites ?
Boek jij met dezelfde bedoeling wel eens bij Air France en switch je dan tussen verschillende landen ?

Groeten uit heet Fort Stockton..
Morgen naar het jou bekende Terlingua
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Amerika-expert
@bedeve zeker, ik kijk altijd op de Amerikaanse KLM site, airfrance.be etc. en boek waar het het meest interessant is.
Geniet van Texas en zeker van mysterieus Terlingua! Big Bend is een van onze favoriete plekken.
Geniet van Texas en zeker van mysterieus Terlingua! Big Bend is een van onze favoriete plekken.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik heb een zeer interessante vlucht gezien met BA, maar als ik deze toekomstige vlucht zou boeken bij KLM behaal ik wellicht silver. Maar deze vlucht is niet alleen duurder maar ook minder goed wat betreft vertrekuren.
Nu, silver zou vooral handig zijn om de gratis zitjes te kiezen. Maar mijn vraag is: kan je als silver onmiddellijk na boeken een zitje kiezen of pas 72u voor de vlucht?
Op de website van KLM lees ik voor intercontinentale vluchten:
Flying Blue Silver-, Gold-, of Platinum-deelnemers mogen hun favoriete standaard Economy Class-stoel kiezen vóór het inchecken. Bent u een Flying Blue Silver of Gold-deelnemer? Dan kunt u, afhankelijk van uw deelnemersniveau, uw favoriete standaard Economy Class-stoel tussen 24 en 72 uur voor vertrek uitkiezen. Bent u Platinum deelnemer? Dan kunt u op elk moment uw favoriete stoel gratis uitkiezen.
Maar ik dacht al een aantal gelezen te hebben dat mensen met silver gewoon direct na boeken een zetel kunnen kiezen?
72u op voorhand is niet zo interessant omdat dan meestal al niet zoveel keuze meer overblijft vind ik.Kan ik evengoed de vlucht met BA boeken.
Nu, silver zou vooral handig zijn om de gratis zitjes te kiezen. Maar mijn vraag is: kan je als silver onmiddellijk na boeken een zitje kiezen of pas 72u voor de vlucht?
Op de website van KLM lees ik voor intercontinentale vluchten:
Flying Blue Silver-, Gold-, of Platinum-deelnemers mogen hun favoriete standaard Economy Class-stoel kiezen vóór het inchecken. Bent u een Flying Blue Silver of Gold-deelnemer? Dan kunt u, afhankelijk van uw deelnemersniveau, uw favoriete standaard Economy Class-stoel tussen 24 en 72 uur voor vertrek uitkiezen. Bent u Platinum deelnemer? Dan kunt u op elk moment uw favoriete stoel gratis uitkiezen.
Maar ik dacht al een aantal gelezen te hebben dat mensen met silver gewoon direct na boeken een zetel kunnen kiezen?
72u op voorhand is niet zo interessant omdat dan meestal al niet zoveel keuze meer overblijft vind ik.Kan ik evengoed de vlucht met BA boeken.
-
- Amerika-expert
Een stoel kiezen kan direct met FB zilver, ook bij Delta, ook met light tarieven, zie eerder deze week. Met gold kun je 72u van tevoren ook uit bepaalde voorkeursstoelen kiezen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20504 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties