Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
HennyCox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door HennyCox »

@Jozs We hebben allemaal light geboekt en voor mij en mijn vriendin een KL-nummer en voor haar zonen een DL-nummer.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

Met Gold status kan ik met een light ticket van KLM bij de Delta vluchten wel exit rows etc kiezen maar bij de KLM vluchten enkel de gewone economy stoelen. Pas vlak voor het inchecken krijg ik meer keuze bij KLM, maar dan zijn de goeie plekken al bezet. Ik probeer daarom zoveel mogelijk door Delta uitgevoerde vluchten te boeken.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

vanaf 72 uur voor inchecken @Harryh heb jij alle ( stoel ) keuze...
Als enig voordeel van de platinum status is dat je die keuze zonder kosten op het moment van boeken al hebt.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Corv
Amerikakenner

Bericht door Corv »

Bij United heb ik de laatste 3 keren bij het online inchecken altijd vanaf Amsterdam voor $600 kunnen upgraden naar business class. Ik heb geen status ofzo. Terug was het nooit mogelijk.
19 States so far...
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

bedeve schreef:
17 mar 2025, 13:47
vanaf 72 uur voor inchecken @Harryh heb jij alle ( stoel ) keuze...
Klopt, mijn punt was vooral dat ik bij een door Delta uitgevoerde vlucht meer keuze direct na het boeken heb dan bij een door KLM uitgevoerde vlucht, ook al met zilver status trouwens. Vandaar mijn voorkeur voor boeken bij KLM en vliegen met Delta ;)
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Wordt jouw Flying Blue status bij Delta bij iedere vlucht gehonoreerd @harryh ?
Ik mei ' 24 werd ik door Delta bij een vlucht van DAL naar LAX in boardingzone 7 geplaatst.
Dat vond ik met mijn trolley en rugzak niet fijn...reclameren dus ...
Dat Flying Blue hebben we hier niet was de reactie....
Toen maar bij de mevrouw achter de balie mijn aller-charmanste lach losgelaten....kwam ik in zone 2 ...
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

bedeve schreef:
17 mar 2025, 14:44
Wordt jouw Flying Blue status bij Delta bij iedere vlucht gehonoreerd @harryh ?
Yep, dat is altijd goed gegaan en ook voor mijn reisgezelschap die niet allemaal status hebben, als ik iedereen tegelijk boek.
Ik heb vorig jaar 2 domestic vluchten basic economy bij Delta geboekt, ook dan gaat het goed qua boardingzone en koffer, maar niet qua stoelen kiezen, dat kan dan niet, policy van Delta helaas. Pas bij het inchecken.
marieke van oorschot
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door marieke van oorschot »

Gisteren toevallig hier contact over gehad met KLM. Heb silver status bij KLM. Light ticket geboekt via KLM. Heenvlucht door Delta: kan pas stoelen vastleggen bij online inchecken.
Terugvlucht door KLM: kan nu al stoelen vastleggen en upgraden naar economy comfort.
Loves Vegas!
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

harryh schreef:
17 mar 2025, 15:15

Ik heb vorig jaar 2 domestic vluchten basic economy bij Delta geboekt, ook dan gaat het goed qua boardingzone en koffer, maar niet qua stoelen kiezen, dat kan dan niet, policy van Delta helaas. Pas bij het inchecken.
Uuuuuuh, bij die Delta vlucht waar ik in boardingzone 7 was ingedeeld had ik wel geheel gratis vanaf boeken stoelen bij de nooduitgang..

Nog een voordeel van jouw FB status @harryh is dat iedereen voor wie jij vanuit jouw account een ticket boekt ook jouw status gebonden voordelen heeft....
En dat is niet gebonden aan gezamenlijk reizen.
Stuur mij een PB !
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

marieke van oorschot schreef:
17 mar 2025, 15:36
Gisteren toevallig hier contact over gehad met KLM. Heb silver status bij KLM. Light ticket geboekt via KLM. Heenvlucht door Delta: kan pas stoelen vastleggen bij online inchecken.
Terugvlucht door KLM: kan nu al stoelen vastleggen en upgraden naar economy comfort.
Da's apart, vlieg 4-5 keer per jaar naar de VS, altijd light, geboekt bij KLM, uitgevoerd door Delta, silver/gold status. Ik kan altijd voorkeursstoelen bij Delta kiezen, incl exit rows. Ga je wel naar Delta.com of de Delta app? Bij KLM kun je geen stoelen kiezen inderdaad.

En voor de terugreis: Bij KLM kan ik wel "gewone" voorkeursstoelen kiezen, maar geen exit rows, die zijn betaald, jij wel?
marieke van oorschot
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door marieke van oorschot »

Ja, ik kijk op de app van Delta. Als ik dan seat selection kies, krijg ik de melding dat dit niet mogelijk is. Dat de stoelen bij inchecken worden toegewezen.
Bij KLM idd alleen de standaardstoelen. Geen exit row
Loves Vegas!
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Wij hebben light tarief geboekt. Bij boeken konden we alleen de stoelen de heenvlucht met delta gratis vast leggen. Vorige week ook de terugvlucht met klm gratis kunnen vastleggen. Dat laatste lijkt me een foutje in het systeem dus ben benieuwd of het blijft staan.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Gratis Stoelen?

Bericht door Resi_70 »

Jozs schreef:
17 mar 2025, 12:02
Zij die gratis stoelen kunnen kiezen bij KLM: Heeft jullie vlucht een KL nummer of een DL nummer? En hebben jullie allemaal een light tarief geboekt?
Na aanleiding van de email met de checklist van de KLM en de berichten hier op het forum heb ik zojuist in de KLM app voor alle legs de gratis (blauwe stoelen) op voorhand kunnen reserveren. We hebben het light tarief geboekt. Onze heen vlucht vertrekt pas op 2 april en heb ook al de stoelen GRATIS kunnen vastleggen voor de terugvlucht. Normaal gesproken moet je hier volgens mij voor betalen. Wij hebben geen enkele status bij KLM gewoon nog Explorer. Ons Vluchtnummer begint ook met KL
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023,(2025 April-02<>April-14)
Inmiddels 142 dagen in Vegas doorgebracht :)
Jozs
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Jozs »

Ik heb voor m’n vlucht naar Las Vegas van mei/juni 2x standaard ticket en kan zoals gewoonlijk geen gratis stoelen kiezen. Lijkt me dat er ergens een fout zit in die light tarieven…
Astatic
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Astatic »

Ik had via Airfrance Light tickets geboekt voor mijn trip naar Las Vegas in juli, wel allemaal uitgevoerd door Delta.
Ik heb zelf Silver status bij FB en ik kon voor mijn hele gezin stoelen bij de nooduitgang kosteloos kiezen op alle 4 de vluchten.
ook geen problemen gehad met de gratis bagage die ik mee mag nemen.
Ik krijg deze keer wel vreemd genoeg de opties om te upgraden naar comfort of business, kreeg ik voorheen niet altijd
2011: Zuid-West Amerika
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas Los Angeles
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
2025: Zuid-West Amerika
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Top, zelfde bij mij, maar voor mijn laatste boeking ga ik terug vanaf ATL met KLM, op die vlucht kan ik geen exit rows kiezen. Helaas kan ik de eerdere Delta vlucht ATL-AMS die dag niet passend in mijn schema krijgen. Blijf me verbazen dat Gold status bij KLM me nu nog geen exit rows zonder kosten laat kiezen en silver bij Delta wel.
Vreessie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Vreessie »

Onze rondreis Florida is nu ook definitef geboekt. Op 17 april vliegen wij vanaf Amsterdam, via Frankfurt (Lufthansa) naar Tampa (Discover Airlines).
Op 2 mei vliegen wij via Washington terug naar Amsterdam, beide United.

Wij hebben geboekt via United en aangezien we geen 4 koffers nodig hebben, hebben we Basic Economy gekozen.
Tijdens het boeken kregen we wel een optie om Seat Selection en koffers bij te boeken, maar we hadden niet goed gekeken, want hebben we schijnbaar alleen voor de terugvlucht geboekt.

Nu probeer ikvia de United / Lufthansa website koffers bij te boeken op de heenvlucht, maar ik zie geen enkele mogelijkheid om dit te doen.
Met andere woorden, op dit moment kunnen we geen koffers meenemen naar de US, maar ze wel mee terug nemen naar Nederland.

Enig idee hoe ik daar mee moet omgaan?

Daarnaast werd er bij het boeken van de tickets gevraagd om de Middle Name, waarbij aangegevn werd dat je deze moest invullen als die op het paspoort staan. Behalve ik, hebben mijn vrouw en kinderen meerdere namen.
Braaf hebben wij dus alle namen ingevuld, maar nu staan bij de heen vluchten de voornamen volledig zonder spaties en op de terugweg zijn de middle names aan elkaar geplakt.

Dus stel ik heet Jan Pieter Diederik Smit :wink: Dan staat op de heenweg de namen Janpieterdiederik Smit en op de terugvlucht Jan Pieterdiederik Smit. Ik ga er van uit dat dit geen probleem is, maar het zit me toch niet helemaal lekker.

Ik ben dus van plan om komende week maar even naar Schiphol te gaan (indien mogelijk, woon er niet ver vandaan), maar heeft iemand hier al ervaring mee?
Ericp
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Ericp »

Dat de namen te pas en te onpas aan elkaar worden geplakt is in de luchtvaart volgens mij normaal en geen probleem. Zolang de namen maar kloppen, overeenkomen met het paspoort en in de juiste volgorde staan. Voor wat betreft de bagage: issue is ws dat je een Lufthansa tickets via United hebt gekocht. Ik heb eenzelfde soort issue (heenvlucht Lufthansa, terugvlucht United) waarbij ik met economy tickets vooraf stoelen zou mogen selecteren, maar wat alleen maar voor de terugvlucht (de vlucht van United zelf) lijkt te werken.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

@Vreessie Wat wil je op Schiphol doen dan?
Vreessie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Vreessie »

Ericp schreef:
21 mar 2025, 22:03
Dat de namen te pas en te onpas aan elkaar worden geplakt is in de luchtvaart volgens mij normaal en geen probleem. Zolang de namen maar kloppen, overeenkomen met het paspoort en in de juiste volgorde staan. Voor wat betreft de bagage: issue is ws dat je een Lufthansa tickets via United hebt gekocht. Ik heb eenzelfde soort issue (heenvlucht Lufthansa, terugvlucht United) waarbij ik met economy tickets vooraf stoelen zou mogen selecteren, maar wat alleen maar voor de terugvlucht (de vlucht van United zelf) lijkt te werken.
Ja klopt! Op de terugweg inderdaad wel al koffers kunnen boeken en stoelen kunnen selecteren, maar op de heenweg niet.
Ik wil natuurlijk wel (3) koffers meenemen.
Bij het boeken stond dat je bij Basic Economy dat de eerste koffer niet gratis is en verderop "A charge will apply for your first standard sized checked bag". Prima, maar dat wil ik dus wel doen
mtl schreef:
21 mar 2025, 22:03
@Vreessie Wat wil je op Schiphol doen dan?
Geen idee, misschien hopen dat er een Lufthansa balie is om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer