Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
HaMPeL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door HaMPeL »

kan iemand me even een klein beetje op weg helpen? ik zoek autohuur van 8 t/m 27 augustus in Las Vegas. Een SUV voor een gezin met 4.

Nu heb ik hier al veel gelezen over kortingscodes, alamo.de, status matching bij ketens en zelf een auto mogen uitkiezen.
usareisen, sunnycars etc. Vaak opnieuw kijken etc.

Maar voordat ik me nu op al die codes en statusmatchings stort: wat is de beste tip om te beginnen?
Ik zie voorlopig (zonder codes) de beste prijzen bij booking.com..Ford Escape of Toyota RAV4 voor 1049 euro..loont het dan nog
om verder te zoeken?
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

Boppe schreef:
01 mar 2024, 20:41

Op de site van Hertz ben ik op zoek naar een elektrische auto zoals een Tesla en Polestar.
Precies dezelfde voertuigen komen in een overzicht met verschillende prijzen. Wat is de catch hiervan. Zijn de duurdere voertuigen minder beschadigd ofzo? Of zit er iets heel anders achter?
In dit geval dezelfde voertuig voor € 87 en € 108.
Alamo.de met THPPS30 voor de RAV 996. Voor 4pax zou ik echt gaan voor minimaal standaard suv als Ford Edge voor 1021. Bovendien met skip the counter.
Voor jouw prijs bij booking bovendien reservering via Thrifty. Persoonlijk zou ik gaan voor Hertz, Alamo, National.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Re: Dezelfde auto, dezelfde datum, dezelfde site met andere prijzen,

Bericht door Coyote »

Boppe schreef:
01 mar 2024, 20:41

Op de site van Hertz ben ik op zoek naar een elektrische auto zoals een Tesla en Polestar.
Precies dezelfde voertuigen komen in een overzicht met verschillende prijzen. Wat is de catch hiervan. Zijn de duurdere voertuigen minder beschadigd ofzo? Of zit er iets heel anders achter?
In dit geval dezelfde voertuig voor € 87 en € 108.
Ik zie een andere beloning in mijlen. Dat kan het verschil maken. Dan vallen ze dus niet onder dezelfde tariefsoort.

Je geeft aan via de site van Hertz te zoeken. Ik krijg een ander soort afbeelding bij Hertz(.com) waarbij ik gewoon de Nederlandse taal heb.

NB: deze vraag past prima thuis onder het bestaande Autohuur topic. Het is niet nodig, en bovendien onoverzichtelijk, om voor elke autovraag een nieuw topic te starten.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
tomv82
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door tomv82 »

redeye schreef:
27 feb 2024, 16:15
@tomv82 Ik heb met je meegekeken, maar helaas krijg je de Extra Capacity Large SUV niet als optie voor jouw reisdata. Ik heb een beetje zitten spelen met vertrekdata en het lijkt erop dat deze klasse auto met een ophaaldatum vanaf halverwege augustus beschikbaar komt. Wie weet verandert dit nog, want ik weet dat vorig jaar deze klasse wel vanaf Culver city te huur was in juli en augustus.

Welke prijs heb je op dit moment voor welke klasse auto bij welke aanbieder?
Hey, sorry had even geen tijd meer gehad. Ik heb op dit moment bij alamo.de een standaard suv voor 1325€, en een intermediat suv voor 1299€. Bij Hertz heb ik nog een C klasse geboekt staan voor 1560$.
Afbeelding
redeye
Amerikafan

Bericht door redeye »

@tomv82 De autohuren worden over het algemeen goedkoper naarmate de vertrekdatum dichterbij komt. Ik zou, mits je dat geen straf vindt om te doen, geregeld de prijzen checken voor jouw data. Vergeet dus niet ook .de/.it/.be/.es te proberen en kijk of je voor kortingscodes in aanmerking komt. (Welke creditcard heb je? Ben je lid van ANWB? Ben je lid van bijv Flying Blue?)
Ik zou ook zeker Culver City blijven checken in de hoop dat de Extra Capacity Large SUV weer vrij komt op jouw data.
tomv82
Amerika-ontdekker

Bericht door tomv82 »

@redeye

ik check regelmatig , maar ga toch proberen .de.it enz... ook te checken. Ik kijk alleen maar op .de of .nl.
Ik heb zelf een mastercard. Ik ben van België. Dus geen ANWB
Afbeelding
Re1gnman
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door Re1gnman »

Hallo allemaal,

Ben weer aan het plannen geslagen voor oktober 2024

Heb alvast een reservering bij National gemaakt met de coupon trucs.
Nu kan ik nog annuleren en opnieuw boeken als ik een betere prijs tegenkom

Ik heb nu geboekt: 15 okt tm 22 okt (8 dagen), Executive aisle (midsize) voor $ 502,97 (1 dag redeemed)
Ophaal en inlever locatie: Houston, George Bush intl. Airport
Wat me nu opvalt, als ik eerdere screenshots bekijk van oa Harry, dat daar een
bedrag van $ 8,75 per dag voor SLP wordt gerekend.
Bij mij kan ik die maar liefst voor $ 13.25 boeken

Is dat normaal, dat die tarieven ook fluctueren?

Wat zou een gangbare prijs zijn voor die periode?
Aangezien prijzen laatste jaren zijn toegenomen, weet ik niet of ik nog
goed zit met mn 25 a 30 dollar per dag waar ik 'voorheen' beetje vanuit ging.

Gr. Ron
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

National is nog veel te duur. Bij Hertz met 510k is het voor jouw data $315 voor cat C incl CDW en SLI.
HaMPeL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door HaMPeL »

Trom schreef:
01 mar 2024, 22:12
Alamo.de met THPPS30 voor de RAV 996. Voor 4pax zou ik echt gaan voor minimaal standaard suv als Ford Edge voor 1021. Bovendien met skip the counter.
Voor jouw prijs bij booking bovendien reservering via Thrifty. Persoonlijk zou ik gaan voor Hertz, Alamo, National.
Thx. Standard SUV geboekt bij Alamo.de voor €1021. Die code deed het leuk :-) Lijkt me een erg nette prijs.

Paar vragen:
- CDW en EP zitten er bij in. EP is aansprakelijkheid tot ik meen een miljoen. Is dat voldoende in America met zijn claim-cultuur, of moet ik er nog op letten dat er extra in de reisverzekering zit? Ik was het niet van plan, maar je zal maar iemand een rolstoel in rijden bijvoorbeeld. Wat dan?
- Roadside plus heb ik niet genomen. Ik ben ANWB-lid, geen wegenwacht lid, dan komt de AAA nog basic roadside assistance geven? Het voelt nog niet helemaal 100% goed gedekt aan. Maar voor ongeveer 150€ (RSP) kan dat hopelijk ook wel bij-in de reisverzekering? Of raden jullie roadside plus bij de verhuurder zelf toch aan? Sleutelproblemen waren in Nevada en California uitgesloten las ik.
- Ik moet nog Accelerated check-in en skip the counter invullen. Maar dan loop ik de garage in en kies ik gewoon een auto uit het rijtje "Standard SUV"? Zijn er nog trucs voor een upgrade oid bij Alamo, of is dit het? Ik heb veel gelezen over loyalty-programmes en status-matching etc, maar bij Alamo eigenlijk niet. Anyway, met een standaard SUV zijn we ook wel tevreden denk ik.
- backup-booking is ook niet nodig omdat ik nu al de goede categorie heb, toch?

Dank alvast
HaMPeL
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Ik heb vorig jaar deze gekocht voor 2,50 usd per dag
https://www.enhancedroadsideassistance.com/
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Print/download als ANWB lid even je internationale kaartje dan kun je aantonen dat je recht hebt op basisondersteuning.
Alamo heeft i.d.d. geen matching systeem. Of je een back up wilt is je eigen keuze. Sommigen zweren erbij. Het lijkt me vooral belangrijk als je bij Hertz de C klasse boekt en hoopt met een betere auto weg te gaan die er dan niet is.

En dan verzekering. In Europa is het minimum 5 miljoen. B.v. Sunny gaat uit van 10 miljoen. Het is daarom bijzonder dat in de VS het verplichte minimum zoveel lager ligt terwijl ik ook dacht dat claimen daar een sport is. Ik heb nergens cijfers kunnen vinden hoe vaak het voorkomt dat 1 miljoen niet voldoende is bij een zeer ernstig ongeval. Uiteindelijk is het natuurlijk een keuze maar het zou fijn zijn om meer onderbouwing voor die keuze te hebben.
Dus: wie kan die leveren?
tomv82
Amerika-ontdekker

Bericht door tomv82 »

ONYX666 schreef:
03 mar 2024, 22:34
Ik heb vorig jaar deze gekocht voor 2,50 usd per dag
https://www.enhancedroadsideassistance.com/
Is dit dan hetzelfde als road assistance of een aanvulling op de aangeboden road assistance die je kan bijboeken?
Afbeelding
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Let wel op dat ANWB lid zonder wegenwacht in Nederland geen recht op hulp geeft, ik zou dat even goed controleren hoe het in Amerika zit.
Het zou wel de goedkoopste optie zijn, ANWB lid ben je geloof ik voor 15 euro per jaar?
Trom
Amerikakenner

Bericht door Trom »

Voordeel in de Verenigde Staten
Ga je op reis naar de Verenigde Staten? Omdat de ANWB lid is van de FIA en de GMA, kunnen ANWB-leden gebruikmaken van de volgende diensten bij zusterclub AAA (American Automobile Assocation) in de Verenigde Staten:

AAA papieren kaarten, AAA Tourbooks en AAA Travel producten, diensten en accessoires zijn verkrijgbaar in AAA Club kantoren.
Standaard hulp bij pech onderweg – bekijk de Emergency Roadside Assistance.
Voor deze diensten moeten ANWB-leden een geldige ledenpas tonen op het moment van de service.

Download gratis de aanvullende pas*

Verdere info:
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Dat was recent al voorbij gekomen @Pete.Z viewtopic.php?p=1324178#p1324178
d_vdploeg
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door d_vdploeg »

Graag even jullie advies qua type huurauto:

Wij gaan zeer waarschijnlijk in mei/juni een last minute reis maken naar de VS. Mijn vrouw heeft er familie wonen (nichtje en oom). Helaas gaan we deze keer vanwege een minder leuke aanleiding in de familiesfeer.

Normaliter gaan wij vooral voor plezier naar de VS en reizen mijn vrouw en ik altijd samen. Nu nemen wij waarschijnlijk mijn schoonouders mee. Dat betekent dus met 4 volwassenen en 4 koffers. Normaliter hebben mijn vrouw en ik aan een midze SUV (Toyota RAV4 of soortgelijk) of Full size (chevrolet Malibu of soort gelijk) ruim voldoende, onze grote koffers (2 stuks) gaan in de kofferbak en wat restspul (boodschappen, koelbox e.d.) op de achterbank.

Waar moet ik nu aan denken als wij met 4 volwassenen en 4 koffers gaan? Standaard SUV (Ford Edge of soortgelijk), Full size SUV (Chevrolet Tahoe) of Minivan? Of zal een Midsize SUV of full size ook wel gaan?

Mijn schoonouders rijden niet graag in het buitenland, voor hen wordt de VS de 2e keer, (eerste keer is jaren geleden). Dus 2 kleinere auto's huren, als dat al goedkoper zou zijn, is geen optie. De verwachting is dat we redelijk in de omgeving van de familie zullen blijven en hooguit wat uitstapjes in de omgeving gaan doen.
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

harryh schreef:
04 mar 2024, 22:19
Dat was recent al voorbij gekomen @Pete.Z viewtopic.php?p=1324178#p1324178
Wat niet in dat onderwerp staat is dat het idd goed is te benadrukken dat alleen lid zijn niet voldoende is. je moet wel een wegenwacht abonnement hebben. Dus met die 15 euro red je het niet. Eigenlijk heel logisch maar heb er zelf onlangs nog over opgebeld.
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Dat staat er niet @RuthdeLange, er staat: "Voor deze diensten moeten ANWB-leden een geldige ledenpas tonen op het moment van de service." Wordt met geen woord over Wegenwacht gesproken.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Nogmaals, met een basis ANWB lidmaatschap,zonder Wegenwacht hulp, zal je officieel niet geholpen worden in Amerika.
Volgens mij moet je daarvoor Europa Plus hebben, het duurste lidmaatschap.

In hoeverre dat gecontroleerd wordt door AAA, geen idee.
RuthdeLange
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door RuthdeLange »

harryh schreef:
05 mar 2024, 17:15
Dat staat er niet @RuthdeLange, er staat: "Voor deze diensten moeten ANWB-leden een geldige ledenpas tonen op het moment van de service." Wordt met geen woord over Wegenwacht gesproken.
Ik heb de anwb gebeld omdat momenteel alleen een ‘buiten nl abonnement’ heb en dit wilde opzeggen omdat ik de komende 2 zomers naar de vs ga. Maar er werd aangegeven dat de road assistance in de VS alleen wordt geleverd wanneer je een wegenwacht abonnement hebt. Je wordt in NL nl ook niet geholpen als je alleen lid bent zonder WW. Dus heel logisch. Europa plus is niet nodig. Gewoon 1 vd WW varianten.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer