Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
- catje1977
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 7
aanvullende vraag:
ik neem aan dat de bagage vanaf LAS doorgelabeld wordt naar DUS he, dus dat we niet stiekem in Amsterdam uit kunnen stappen op de terugreis?
(scheelt weer 3 uur)
ik neem aan dat de bagage vanaf LAS doorgelabeld wordt naar DUS he, dus dat we niet stiekem in Amsterdam uit kunnen stappen op de terugreis?
(scheelt weer 3 uur)
Bagage gaat inderdaad door naar Düsseldorf. Uiteraard kan je bij het inchecken vragen of je bagage al in Schiphol eraf kan maar ik zou er niet op rekenen. Verder zou ik met een prijs van 2925 euro voor 4 personen me afvragen of dat de moeite waard is.
Voordat je gaat nadenken: eerst de fare rules lezen om te zien wat de uiterste issie date is. Als dat morgen is dan dus niet te lang twijfelen. Volgens mij prima tarief in het hoogseizoen. Boek je bij Delta, dan komen er geen betaalkosten oid bij.
- catje1977
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Dankjewel Roel
Via Delta zie ik zelfs een terugvlucht met maar 1 overstap.
Als ik bij Delta boek in Main Cabin, dan is dat incl bagage he?
En ik zal eens terug gaan zoeken in dit forum, want ik heb meen ik, iets gelezen over Amerikanisering van je adres
Via Delta zie ik zelfs een terugvlucht met maar 1 overstap.
Als ik bij Delta boek in Main Cabin, dan is dat incl bagage he?
En ik zal eens terug gaan zoeken in dit forum, want ik heb meen ik, iets gelezen over Amerikanisering van je adres
Ja, main cabin is het reguliere tarief, inclusief bagage.
Als je zorgt dat je als billing adres van de credit card waar je mee betaalt als land niet Nederland opgeeft dan betaal je niet die 10 euro "boekingskosten" die KLM op de een of andere manier heeft uitonderhandeld. Dus je eigen gegevens gewoon correct invoeren. Maar zodra je gaat afrekenen kies je dus voor je creditcard een US billing adres, met je eigen adres, postcode en woonplaats maar op zo'n manier dat de website het slikt.
En sowieso betaal je op delta.com geen toeslag oid voor het afrekenen met creditcard, daar moet je op de KLM website ook nog extra voor betalen.
Wacht niet te lang! Tarieven zijn ook zo weer weg.. Je hebt sowieso tot middernacht de volgende dag als je op delta.com boekt om kostenloos te kunnen cancellen. Creditering staat binnen 48 uur weer op je kaart.
Als je zorgt dat je als billing adres van de credit card waar je mee betaalt als land niet Nederland opgeeft dan betaal je niet die 10 euro "boekingskosten" die KLM op de een of andere manier heeft uitonderhandeld. Dus je eigen gegevens gewoon correct invoeren. Maar zodra je gaat afrekenen kies je dus voor je creditcard een US billing adres, met je eigen adres, postcode en woonplaats maar op zo'n manier dat de website het slikt.
En sowieso betaal je op delta.com geen toeslag oid voor het afrekenen met creditcard, daar moet je op de KLM website ook nog extra voor betalen.
Wacht niet te lang! Tarieven zijn ook zo weer weg.. Je hebt sowieso tot middernacht de volgende dag als je op delta.com boekt om kostenloos te kunnen cancellen. Creditering staat binnen 48 uur weer op je kaart.
-
- Amerika-newbie
Hallo iedereen,
Binnenkort vliegen we voor het eerst naar Amerika (jeej!!
). Kan iemand me zeggen waaraan we ons juist kunnen verwachten op Schiphol? Normaal is het bagage, security check en dan naar gate. In hoeverre is dit nu anders? Want ik las vanalles over gesprekjes apart, enz.. En aan welke wachtrijen kunnen we ons ongeveer verwachten? Weet dat dit moeilijk te voorspellen is, maar ruw geschat?
We vliegen met KLM op een woensdag heen om 14u30 en terug op een zaterdag om 18u50.
En zal de procedure op JFK hetzelfde zijn?
Alvast bedankt voor de info. Sorry als ik de duizendste ben die dit vraagt (of heb ik dan iets gewonnen?
), maar ik vond enkel oudere topics hierover. 
Binnenkort vliegen we voor het eerst naar Amerika (jeej!!

We vliegen met KLM op een woensdag heen om 14u30 en terug op een zaterdag om 18u50.
En zal de procedure op JFK hetzelfde zijn?
Alvast bedankt voor de info. Sorry als ik de duizendste ben die dit vraagt (of heb ik dan iets gewonnen?

Die gesprekjes op Schiphol heb je volgens mij alleen als je rechtstreeks naar Amerika vliegt met een Amerikaanse maatschappij. Weet niet hoe dat met KLM zit aangezien het heel lang geleden is dat ik met KLM naar Amerika vloog. Bij een terugreis vanuit Amerika heb je dergelijke gesprekjes niet op Amerikaanse luchthavens. Je hebt dan ook geen paspoortcontrole zoals bij vertrek uit Schiphol bij de KonMar.
Niets bijzonders.
Online of bij een paal op Schiphol inchecken, bagage afdroppen en naar de gate. Je vliegt economy denk ik, geen frequent flyer status? Dan drop je je bagage op Schiphol in "departures 2" bij de automaten, direct links als je vanaf plaza komt.
Alleen als je met een US airline vliegt zijn er aanvullende profiling vragen. Niets bijzonders overigens, kost je 2 minuten, maar goed, je geeft aan dat je KLM vliegt, dus geen last van.
Let op: als de vlucht eigenlijk een Delta vlucht is (ook al heeft de vlucht een KL vluchtnummer) dan moet je daar dus nog wel even langs. In dat geval staat er op je boarding pass het gate nummer "D1". Je ziet, zodra je naar de gates loopt, net bovenaan de roltrap (nog voor security) een desk met een groot Delta logo er voor. Daar stop je even, geef je je paspoorten af en krijg je een paar korte vragen. Resultaat is een stickertje achterop je paspoort. IMeestal schrijven ze ook het juiste gate nummer op je boarding pass, maar goed, dat staat ook op de borden. Mis je de mensen voor security dan kun je ook na security naar de ingang van de D-pier lopen. Zelfde verhaal, alleen wat meer desks (en meestal drukker). Maar meer dan 5 minuten kost het je niet.
Terug is er verder niets bijzonders. Overigens vlieg je heen denk ik niet naar JFK? Want volgens mij is er geen KL of DL vlucht AMS-JFK om 14.30..
Online of bij een paal op Schiphol inchecken, bagage afdroppen en naar de gate. Je vliegt economy denk ik, geen frequent flyer status? Dan drop je je bagage op Schiphol in "departures 2" bij de automaten, direct links als je vanaf plaza komt.
Alleen als je met een US airline vliegt zijn er aanvullende profiling vragen. Niets bijzonders overigens, kost je 2 minuten, maar goed, je geeft aan dat je KLM vliegt, dus geen last van.
Let op: als de vlucht eigenlijk een Delta vlucht is (ook al heeft de vlucht een KL vluchtnummer) dan moet je daar dus nog wel even langs. In dat geval staat er op je boarding pass het gate nummer "D1". Je ziet, zodra je naar de gates loopt, net bovenaan de roltrap (nog voor security) een desk met een groot Delta logo er voor. Daar stop je even, geef je je paspoorten af en krijg je een paar korte vragen. Resultaat is een stickertje achterop je paspoort. IMeestal schrijven ze ook het juiste gate nummer op je boarding pass, maar goed, dat staat ook op de borden. Mis je de mensen voor security dan kun je ook na security naar de ingang van de D-pier lopen. Zelfde verhaal, alleen wat meer desks (en meestal drukker). Maar meer dan 5 minuten kost het je niet.
Terug is er verder niets bijzonders. Overigens vlieg je heen denk ik niet naar JFK? Want volgens mij is er geen KL of DL vlucht AMS-JFK om 14.30..
-
- Amerika-newbie
Toch wel hoor: 24/10 KL 0645 
Hoe zie ik of het misschien Delta is? Is bij KLM geboekt en er staat ook in "mijn reis": "uitgevoerd door KLM" enzo, dus..?
Bedankt voor jullie snelle antwoorden trouwens!

Hoe zie ik of het misschien Delta is? Is bij KLM geboekt en er staat ook in "mijn reis": "uitgevoerd door KLM" enzo, dus..?
Bedankt voor jullie snelle antwoorden trouwens!

Ah, check, die vliegt tot en met eind oktober, alleen zomerdienstregeling denk ik. Ik keek in november.
Maar dit is gewoon een KL vlucht. Geen gate D1 dus, gewoon direct naar de gate.
Maar dit is gewoon een KL vlucht. Geen gate D1 dus, gewoon direct naar de gate.
Heb vorige week direct bij Air France geboekt, betaald met Amex, en het viel me op dat ik ook hier geen boeking fees en CC fees had.roelb schreef: ...
...
Bij de betalingsdetails staat als medium trouwens 'carte bancaire', wat volgens mij een Frans debit card systeem is.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
-
- Amerika-newbie
Dus er is niets anders dan bij een gewone Europese vlucht? Waarom moeten we er dan een uur vroeger zijn? Zijn er langere security controles misschien?
Oh, ja: en bij aankomst op JFK: dan heb je wel zo'n gesprekje zeker hé? Is dat voor of na bagage afhalen? Hoe lang rekenen we daar best voor? We zitten redelijk vooraan in het vliegtuig.
Merci alweer!
Oh, ja: en bij aankomst op JFK: dan heb je wel zo'n gesprekje zeker hé? Is dat voor of na bagage afhalen? Hoe lang rekenen we daar best voor? We zitten redelijk vooraan in het vliegtuig.
Merci alweer!

Men zegt 3 uur van te voren en bij een europese vlucht 2 uur van te voren. Overdreven lang inderdaad. Aan de andere kant is het wel zo dat je op tijd wil zijn en dat een vlucht naar de USA aanzienlijk meer reizigers heeft dan een vlucht binnen Europa.
Bij aankomst in de USA heb je het gesprekje vooral met de US Immigrations beambte die jullie paspoort controleert. Dat is voordat je de bagage haalt. En wellicht bij de US Customs ook een gesprekje maar dat komt zelden voor. Hoe lang het duurt tussen uitstappen en de aankomsthal is verschillend. Dat kan binnen een half uur zijn maar het kan ook 2 uur duren. Mijn ervaring met JFK is dat het daar erg druk is.
Bij aankomst in de USA heb je het gesprekje vooral met de US Immigrations beambte die jullie paspoort controleert. Dat is voordat je de bagage haalt. En wellicht bij de US Customs ook een gesprekje maar dat komt zelden voor. Hoe lang het duurt tussen uitstappen en de aankomsthal is verschillend. Dat kan binnen een half uur zijn maar het kan ook 2 uur duren. Mijn ervaring met JFK is dat het daar erg druk is.
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Persoonlijk vind ik 2 overstappen 1 te veel voor mij. Dus ik zou verder zoeken, maar dat moet je zelf beslissen.catje1977 schreef:Of zeggen jullie nog steeds: wachten....
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- catje1977
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Bedankt Stan
Ik heb inmiddels dus wel vluchten gevonden met 1 overstap.
ofwel:
5 juli heen DUS-ATL-LAS (1035-1423/ 1730-1907)
2 aug terug LAS-ATL-DUS (0615-1305 / 1802-0850 (lange layover dus, en erg vroeg)
Prijs 2906 voor 4 personen incl bagage met Delta
ofwel:
2 aug terug LAX--CDG-DUS (1200-0755/ 1005-1125)
prijs 3082 voor 4 personen incl bagage met Delta
Die laatste is duurder, maar wel terug vanaf LAX, waar wij verblijven aan het einde. Dat scheelt ons dus een halve dag terugrijden naar Vegas.
Nadeel is dat we 5 juli pas weg gaan ipv 4 juli (duurder)
En een nadeel is dat ik echt geen idee heb of t nog veel goedkoper kan.
Persoonlijk goede ervaringen met KL/DL
En we reizen met 8 personen, dus dat vraagt meestal ook nog wel wat van beschikbaarheid van actietarieven misschien
Ik heb inmiddels dus wel vluchten gevonden met 1 overstap.
ofwel:
2 aug terug LAS-ATL-DUS (0615-1305 / 1802-0850 (lange layover dus, en erg vroeg)
Prijs 2906 voor 4 personen incl bagage met Delta
ofwel:
2 aug terug LAX--CDG-DUS (1200-0755/ 1005-1125)
prijs 3082 voor 4 personen incl bagage met Delta
Die laatste is duurder, maar wel terug vanaf LAX, waar wij verblijven aan het einde. Dat scheelt ons dus een halve dag terugrijden naar Vegas.
Nadeel is dat we 5 juli pas weg gaan ipv 4 juli (duurder)
En een nadeel is dat ik echt geen idee heb of t nog veel goedkoper kan.
Persoonlijk goede ervaringen met KL/DL
En we reizen met 8 personen, dus dat vraagt meestal ook nog wel wat van beschikbaarheid van actietarieven misschien
Hallo,
Zijn Multi City tickets in de regel duurder dan een retour?
Groet ...
Zijn Multi City tickets in de regel duurder dan een retour?
Groet ...
Soms wel, soms niet.
Bedankt voor de reactie...
Tot nu toe als ik vergelijk met een retour of een multi city is het laatste steeds duurder.
Dan blijf ik nog maar even zoeken en vergelijken..
Tot nu toe als ik vergelijk met een retour of een multi city is het laatste steeds duurder.
Dan blijf ik nog maar even zoeken en vergelijken..
Het is heel simpel: de checkin/bag drop sluit 1 uur voor vertrek (binnen europa is dat 40 minuten voor vertrek). De gate sluit 15 minuten voor vertrek. Dat zijn de uiterste tijden. Soms kan het op Schiphol wat drukker zijn bij security en immigrations. Maar veel langer dan 15 tot 20 minuten is het normaal gesproken niet. Je kunt beneden ook altijd rechtsaf, richting departures 1, en dan eenmaal door security weer linksaf door de 'schengen muur', de paspoortcontrole dus. Bij drukte is die route vaak sneller, zeker als je de priority security lane mag gebruiken.wolfje0806 schreef:Dus er is niets anders dan bij een gewone Europese vlucht? Waarom moeten we er dan een uur vroeger zijn? Zijn er langere security controles misschien?
Je gaat eerst door immigrations. Het gesprekje met de immigratie beambte kost niet meer dan 1 a 2 minuten. De rij om er te komen kan enorm varieren. Er zijn er sowieso 2: een voor de klassieke balies en een andere rij voor de APC kiosks. Dat zijn apparaten waar je al wat vragen beantwoord, die je foto en vingerafdrukken nemen en daar een afschrift van printen. Daarmee ga je dan nog wel langs een balie, maar daar heb je dan die zaken niet meer. Als je nog niet eerder in de USA bent geweest kun je het beste niet via de APC kiosks (autonaten) gaan, je krijgt dan gegarandeerd een bonnetje met kruisje en dan mag je alsnog in de rij voor de reguliere balies.Oh, ja: en bij aankomst op JFK: dan heb je wel zo'n gesprekje zeker hé? Is dat voor of na bagage afhalen?
Na immigrations pak je je bagage van de band en loop je langs de douane. Als je niets aan te geven bent kun je gewoon doorlopen. Precies zoals in elk ander land.
Ja kloptDivision schreef:Naar welke broker klik je door dan? Expedia?BonnyR schreef:Wow zie ik net op Momondo tickets voor €470!!!p.p op LA . Gauw kijken wat voor extra's daar overheen komen. Met lufthansa en air canada. heen en terug korte overstap!
Ja lekker!!!!! Dit lees ik na het doorklikken:
Prijswijziging
Ticketprijs is veranderd van € 1.880,84 naar € 3.220,84. Omdat prijzen vaak veranderen, raden we aan nu te boeken en deze prijs te garanderen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta