Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
joinke_47
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 dec 2023, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door joinke_47 »

Ik vlieg prive :)

ik ben een beetje ongerust over deze zin: Indien u niet voor zakelijke doeleinden huurt, wordt uw zakelijke CDP aan de balie verwijderd en het beschikbare openbare tarief toegepast.

Dus dat ik alsnog de kans loop dat de korting niet wordt toegepast- bij de ophaalbalie.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2267
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Big Al »

Het is ook nog mogelijk dat "het beschikbare openbare tarief" hoger is dan het tarief waarvoor je vooraf de wagen had kunnen huren onder de privé-voorwaarden.
Coren
Amerika-ontdekker
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 jan 2019, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coren »

joinke_47 schreef:
08 jan 2024, 22:51

Ik boek deze reis:

Zakelijk - Indien u niet voor zakelijke doeleinden huurt, wordt uw zakelijke CDP aan de balie verwijderd en uw leisure CDP of, indien niet aanwezig, het beschikbare openbare tarief toegepast.


Gezien ik niet zakelijk deze wagen boek, loop ik het risico meer te moeten betalen aan de balie?

Bedankt voor jullie mening!
Volgens mij staat daarnaast een vinkje “privé” maar die staat wat ongelukkig
joinke_47
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 dec 2023, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door joinke_47 »

ok , bedankt! 'prive' staat inderdaad wat ongelukkig. Bedankt voor de hulp, ik ben gerustgesteld :)

Ik heb nu een reservering lopen bij alamo en Hertz.

Bij beiden heb ik geen creditkaart nummer moeten ingeven, wat ik een beetje raar vind (zonder t ;-) ).

Betekent dat dan ook dat als ik beide reserveringen laat staan en ik dus bij aankomst bij 1 firma een 'No show' zal hebben, ik geen risico loop op een extra bedrag?

Want , zo lees ik bij hertz:

Als u aan de verhuurbalie betaalt, uw reservering niet annuleert en het voertuig niet op de ophaaldatum ophaalt, behouden wij ons het recht voor om een No Show bedrag van EUR 95,00, GBP 70,00 (of het equivalent in de valuta van de bestemming, exclusief BTW) in rekening te brengen voor administratiekosten. Dit bedrag zal worden belast op de creditcard die u gebruikt om uw boeking te maken. Op dit moment alleen van toepassing op huren in Europa èn indien de reservering voor deze huur gemaakt is in Europa of in de Verenigde Staten.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 308
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jeppiepruts »

Op dit moment alleen van toepassing op huren in Europa èn indien de reservering voor deze huur gemaakt is in Europa of in de Verenigde Staten.
.... geciteerd uit je eigen tekst :-)
joinke_47
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 dec 2023, 22:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door joinke_47 »

ok , bedankt, ik kan dus gerust de reservering laten staan en niet komen opdagen bij Hertz Amerika.

Bedankt voor de citering van mijn eigen tekst :)
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 149
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door mpaauwe »

@Coyote
Sorry voor de late reactie. Jammer dat het laden niet (meer) gratis is voor Tesla.
Het was inderdaad een wat oudere Tesla die wij tegenkwamen.

Gelukkig zijn er in het Westen wel genoeg laadmogelijkheden. Op de meest bijzondere plekken kwamen we laadpalen tegen.
diver99
Amerikafan
Berichten: 189
Lid geworden op: 24 mar 2013, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door diver99 »

jeppiepruts schreef:
09 jan 2024, 21:12
Op dit moment alleen van toepassing op huren in Europa èn indien de reservering voor deze huur gemaakt is in Europa of in de Verenigde Staten.
.... geciteerd uit je eigen tekst :-)
Zoals ik het lees betaal je 95 euro, het is een reservering in de US en hij is gemaakt vanuit europa.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5062
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Nope niet van toepassing op huren in de VS. Dat staat er, en daarnaast al regelmatig zelf een no show gehad; geen kosten berekend.
Mark1979
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 20 dec 2023, 18:03
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Mark1979 »

Goedenmiddag,

Wij landen 19-07 op San Fransisco en gaan vanaf daar naar onze uiteindelijke eindbestemming Lax. Wij zouden graag een fullsize suv nemen ( GMC Yukon) aangezien we 3 koffers hebben en natuurlijk handbage. Wij zijn met 2 volwassenen en een kind van 1. Hebben jullie nog tips of trics waar we op moeten letten. En hoe zit het met verzekeringen wat heb je allemaal nodig? Wij komen nu op Hertz uit op ongeveer 3200 uit voor 24 dagen. Hier komt volgens hertz nog een one way fee bij, kan alleen niet vinden in de prijsopgaaf hoeveel dat is
Familyof4
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jan 2020, 21:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Familyof4 »

Hoi,

Ik ben PC lid en heb een reservering staan. Daar staat op dat ik naar de Standard counter moet, maar dat hoeft toch niet als PC lid?
Moet ik hier nog iets voor doen misschien?
image.png
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5062
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Mark1979 schreef:
11 jan 2024, 17:36
En hoe zit het met verzekeringen wat heb je allemaal nodig? Wij komen nu op Hertz uit op ongeveer 3200 uit voor 24 dagen. Hier komt volgens hertz nog een one way fee bij, kan alleen niet vinden in de prijsopgaaf hoeveel dat is
Verzekeringen: Lees het openingstopic even.
One-way fee: Hertz toont prijs inclusief eventuele one-way fee.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5062
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Familyof4 schreef:
11 jan 2024, 17:49
Daar staat op dat ik naar de Standard counter moet, maar dat hoeft toch niet als PC lid?
Moet ik hier nog iets voor doen misschien?
Check de zoekfunctie, die vraag is al zo vaak gesteld...
Badger
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 aug 2023, 08:32
Locatie: Groningen

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Badger »

Interessant en leerzaam draadje. Voor ons was het al even geleden dat we een auto in de VS hadden gehuurd. In de tussentijd is er wel e.e.a. veranderd. Dankzij de praktische tips en informatie hier veel $$ kunnen besparen en veel vragen beantwoord gekregen. Kost een paar avonden inlezen en studeren maar nogmaals, heel leerzaam. Veel dank aan alle bijdragers.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14338
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 31
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

Ik zie momenteel nog maar weinig berichten langs komen van forumleden die bij Avis een huurauto boeken. Zelf heb ik voor mei aanstaande 2x een autohuur nodig.

Omdat Hertz eind deze maand mijn PC status laat vervallen, ben ik eens bij verschillende Avis sites gaan kijken, .be, .de, .se, .is etc. Wat mij opviel is dat je met AWD code D486602 de meeste korting kreeg. Uiteindelijk bij avis.de een auto uit catagorie Z gehuurd (Chevrolet Tahoe of gelijkwaardig) met betalen achteraf. De prijs vond ik in vergelijking met andere verhuurders niet gek. Bij de andere bekende verhuurders betaal je voor een kleinere SUV nog meer. Houd 'm eerst aan als backup voor het geval terugmatchen bij Hertz niet lukt. Ik had nl. al bij Alamo.de en Hertz de autohuur voor mei geregeld.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1329
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Reny »

@Coyote
Roland, is jouw prijs bij Avis.de dus beter dan die van Alamo.de?

Ik heb ook de Hertz e-mail over PC status ontvangen. Wil eigenlijk een backup boeking maken bij Alamo.de voor het geval het terugkrijgen van de PC status niet lukt.
Mijn voorkeur gaat uit naar Alamo, puur omdat ik daar tot vorig jaar altijd onze auto heb gehuurd.
(Vorig jaar eerste keer Hertz, met PC een Chevrolet Tahoe gekregen, prima bevallen).

Hopelijk lukt het nog om weer PC status te krijgen.

Fijn weekend.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5062
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Hertz gaat een derde van de EV vloot verkopen, te duur https://abc7.com/hertz-electric-vehicle ... /14314533/
Trom
Amerikakenner
Berichten: 913
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Trom »

@Coyote
Sinds Avis de verzekering verlaagd heeft naar 500000 is het m.i. een minder aantrekkelijk alternatief geworden. Alhoewel ik begrijp dat veel Amerikanen hun eigen auto vaak voor veel minder verzekeren en de wettelijke verplichting in veel staten ook lager is.
Resetovic
Amerikafan
Berichten: 347
Lid geworden op: 07 nov 2021, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Resetovic »

@Coyote

Dank voor het delen en voor mij komt er een hele mooie prijs uit, nog niet gekeken wat voor awd is overigens.

Mijn Hertz PC verloopt eind januari, dus net even snel via Avis geboekt als backup en ook nog is goedkoper.

Afbeelding

Ophalen is 1 april in Washington Dulles en afleveren vlakbij Times Square New York op 11 april
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 678
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

Bijzonder toch dat Avis.de met code meer dan € 1300 duurder uitvalt dan Alamo.de en hertz.nl zelfs € 1400. Ik heb vast een hele dure luchthaven uitgekozen om mijn vakantie te starten 😉.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer