Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door RuthdeLange »

Ik gebruik code 510000
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 676
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door laanvdj »

Ik vind dit een zeer mooie prijs voor het hoogseizoen In Denver en voor langer dan een maand! Is dit incl alle verzekeringen?
Ik zou zeggen niks meer aan doen!
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door RuthdeLange »

Het is voor een Sedan he dus niet voor een SUV (die ik wel hoop te krijgen overigens).
Vorige reis zaten we zoveel lager en dat was ook hoogseizoen. Vind 38 dollar per dag nog best hoog.
Bovendien snap ik maar niet dat die prijzen maand na maand hetzelfde blijven terwijl anderen op dit forum steeds wisselingen zien.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door RuthdeLange »

Heb via Hertz.nl geboekt dus ga ervan uit dat alles erbij zit.
peterz84
Amerikafan
Berichten: 147
Lid geworden op: 09 jul 2019, 17:06
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door peterz84 »

RuthdeLange schreef:
03 jan 2024, 16:06
Ik gebruik code 510000
Excuus, had nog een andere code staan. Lijkt me een prima prijs, ook voor een sedan. Andere sites komen echt een stuk duurder uit.
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1516
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door butterfly »

Ik zat ook op de Herz site met de 51000 code, en ook ik zag een prima prijs. Ik wilde wel gaan boeken maar 1 ding is mij niet duidelijk, misschien weet iemand anders het:
Als ik de auto van mijn keuze aanklik zie ik bij de tariefinformatie aan het einde inclusief...( een heel rijtje) One way fee staat er ook bij, maar er staat ook bij "te betalen bij inleverlocatie" vervolgens zie je het bedrag wat je eerder al zag staan en daarbij "betalen op de locatie" Als ik dat bedrag betaal bij afhalen, en ik moet de oneway fee nog betalen is dat dus niet wat ik versta onder inclusief. Ik zie verder ook nergens staan wat die oneway fee dan wel is. ( het gaat overigens om een reis van Dallas naar Las Vegas)
Weet iemand hier het antwoord op? Alvast bedankt!!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5053
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Bij Hertz zie je het totaalbedrag incl eventuele oneway fee.
jan73
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 jun 2023, 14:00
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door jan73 »

@butterfly Als je wil weten wat het one-way tarief is, dan kan je even naar de pre-pay tarieven kijken.
Voor onze route (7-26/7, GMC Yukon, San Francisco - SLC) kregen we een overall tarief van 1605EUR. 1245EUR vooraf betaald, 360EUR ter plekke te betalen voor one-way rental.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5053
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door harryh »

Vooraf betalen is meestal een ander tarief dan betalen bij inleveren (postpaid). Prepaid komt vaak met annuleringskosten, postpaid niet ;)
Als je de oneway fee bij postpaid wilt weten, maak dan even een proefboeking ophalen en inleveren op dezelfde locatie ;)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2053
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

@RuthdeLange
Ik krijg dezelfde prijs te zien
Denk dat je een prima prijs te pakken hebt. Die kleine SUV lukt vast wel en jullie zijn nog vroeg. Wij kijken ook nog wekelijks en vertrekken eind deze maand. De prijzen wisselen soms per dag.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door RuthdeLange »

Bedoel je dat je verwacht de prijzen komende maanden wel veranderen?
Want dat vind ik juist zo bijzonder. Jij geeft ook aan dat de prijzen per dag kunnen wisselen en dat is ook mijn ervaring van eerdere jaren dat ik steeds checkte. Maar deze prijs is niet veranderd sinds begin september.
Maar goed, ik blijf maar kijken. Wie weet.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2053
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door dejong89 »

Mijn ervaring is natuurlijk geen garantie :mrgreen:
Maar wij hebben in juni 2023 een huurauto geboekt voor Honolulu voor 380 USD. Inmiddels zitten we op 168USD.
Aan de andere kant, we zijn in oktober naar Boston geweest. Toen bleef de prijs ook gelijk met een paar maanden daarvoor en hebben we het bijna niet goedkoper kunnen vinden dan onze oorspronkelijke boeking. Met Denver heb ik een soortgelijke ervaring in 2022. Toen zaten we op 900 USD voor 21 dagen dus zo slecht is je prijs niet!
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door 1N9R1D »

RuthdeLange schreef:
04 jan 2024, 13:32
Maar deze prijs is niet veranderd sinds begin september.
Wij hebben een kleine SUV geboekt bij Hertz, ook al in september en die staat ook al maanden op hetzelfde bedrag (in dollars dan).
Ik ga een 2e boeking maken bij Alamo, die prijs fluctueert wel per dag en is met code inmiddels een paar tientjes goedkoper dan Hertz :thumbup:
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 675
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Elendan »

Hier precies hetzelfde, nauwelijks verandering in de prijzen wat ik ook probeer. Maar we gaan pas in juni naar SLC dus heb nog een paar maanden.
Hertz C klasse 23 dagen voor $1134 en Alamo.de Standaard SUV $1413,56. Ik hoop ook minimaal onder de $1000 uit te komen.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Jebus4life
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 18 apr 2019, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Jebus4life »

Na onze trip in 2019 zijn we aan het bekijken om opnieuw naar de VS te trekken over enkele maanden.
Prijs van de huurwagens is wel stevig te noemen. Ik had gehoopt rond de €1000 te landen, maar ik blijf zitten op €1400-1500 voor een kleine/mid SUV (Hertz 510000 & Alamo THPPS30)

Ik ben aan het kijken om te vliegen op Denver op 9 mei en daar de auto s'avonds op te pikken (ergens tussen 20h00 & 22h00) en hem in te leveren in Las Vegas op 31 mei ergens in de namiddag. Misschien is de one-way fee tussen beide steden gewoon het probleem en ga ik écht niet lager raken? Of is er iemand van jullie die nog een idee heeft?
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door RuthdeLange »

1N9R1D schreef:
04 jan 2024, 15:02
Ik ga een 2e boeking maken bij Alamo, die prijs fluctueert wel per dag en is met code inmiddels een paar tientjes goedkoper dan Hertz :thumbup:
Welke code gebruik je dan?
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1516
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door butterfly »

harryh schreef:
04 jan 2024, 12:01
Vooraf betalen is meestal een ander tarief dan betalen bij inleveren (postpaid). Prepaid komt vaak met annuleringskosten, postpaid niet ;)
Als je de oneway fee bij postpaid wilt weten, maak dan even een proefboeking ophalen en inleveren op dezelfde locatie ;)
Dat is wel een slimme, daar had ik nog niet aan gedacht :thumbup:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14332
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 31
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door Coyote »

RuthdeLange schreef:
03 jan 2024, 15:10
Ik heb begin september een klasse C (medium Sedan) geboekt bij Hertz. Wij hebben een small SUV nodig maar het PC dus hoop dat er wat in de rijen staat.
Dan hoop ik voor je dat er een een SUV beschikbaar is. Want die garantie heb je niet nu je klasse C geboekt hebt. Klasse C boeken is prima maar je moet altijd in je achterhoofd houden dat het geen 100% garantie is dat je ook in een SUV wegrijdt. Wil je dat persé wel, dan zou ik zou ik voor Small SUV (Q4) gaan. Dan weet je in ieder geval dat je minimaal in een Small SUV wegrijdt.
RuthdeLange schreef:
03 jan 2024, 15:10
Ik heb destijds geboekt voor 1361 dollar en sindsdien vaak gekeken of de prijs naar beneden zou gaan. Echter - ik heb het al een x eerder geschreven - alle keren dat ik keek was de prijs exact 1361 en vandaag weer (of ik nu inlog of niet).
Mijn ervaring met Hertz is dat prijzen heel lang hetzelfde blijven en niet of nauwelijks wijzigen.

Overigens is USD 1361 (ong. EUR 1246) een nette prijs voor ruim 4 weken op dit moment.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door 1N9R1D »

RuthdeLange schreef:
04 jan 2024, 16:56
Welke code gebruik je dan?
Die THPPS30, maar die wist ik bij het plaatsen van mijn reactie niet uit mijn hoofd... vandaar alleen "die code" :lol:
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door RuthdeLange »

Met die code kom ik op 1941 (euro) uit voor kleine SUV. Bij Hertz zou een kleine SUV 1540 (dollar) zijn.

@Coyote Alleen al jouw bericht lezen doet me weer twijfelen. Had al een dubbele reservering bij Hertz gemaakt maar die werd afgewezen. Mocht er maar 1 laten staan. En scheelt toch 200 dollar... Maar moet zeggen dat deze onzekerheid eigenlijk niets voor mij is. Tegelijk vind ik het ook wel heel zonde om 200 dollar uit te geven wanneer er wel een SUV staat.
We zijn maar met 2 maar wel met veel kampeerspullen en we zullen een paar dirt roads moeten rijden naar campings en naar trailheads dus vandaar voorkeur voor SUV.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer