Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Dagmarvangeffen »

Hallo, wij willen met ons gezin in de zomer 3 weken naar West Amerika. Aankomst Los Angeles, terug via San Francisco.
Tickets zijn behoorlijk prijzig, maar vanaf Brussel lijk ik een goede optie te hebben gevonden.
Met American Airlines, overstap in Londen, voor € 802 pp. Dit is een basic ticket, zonder ruimbagage.

Ik heb nog nauwelijks ervaring met vliegen dus een paar vragen waar ik over twijfel, of eigenlijk bevestiging zoek :wink:
1. Volgens mij kan ruimbagage altijd bijgeboekt worden, maar kan ik dat dan voor 1 of 2 gezinsleden doen of kan dat alleen voor alle tickets, dus per boeking?
2. Hoe zit het met stoelen reserveren? Zie daar niets over vermeld dus ga er vanuit dat dit niet inclusief is. Heb je wel altijd de mogelijkheid om bij online inchecken stoelen te kiezen obv beschikbaarheid of moeten we het dan afwachten wat toegewezen wordt?
3. Wat zijn jullie ervaringen met American Airlines? Vergelijkbaar met KLM of Lufthansa qua beenruimte, maaltijden en service algemeen?

Hoor graag jullie reactie!
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Staat op de voorwaarden van de tickets niet hoe het zit met stoelen kiezen?
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker

Nee, kon er niets over terugvinden. Misschien pas verderop in het boekingsproces? Wilde nog een keer checken maar kreeg melding dat tickets niet meer beschikbaar zijn... Was ook bijna te mooi om waar te zijn. Nu alleen maar weer veel hogere prijzen...
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Heb het even opgezocht met Google maar Basic houdt in dat je plaatsen toegewezen krijgt.
Dagmarvangeffen
Amerika-ontdekker

Oké, dank je wel! Wil niet het risico lopen dat mijn dochters van dan net 12 en 14 apart zitten dus dan maar liever een duurder ticket met mogelijkheid voor stoelreservering.
hdehaan79
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door hdehaan79 »

Via Google Flights al een tijdje vluchten naar Orlando voor aanstaande zomer in de gaten aan het houden, route AMS-MCO. Zie nu via United qua vluchttijden wel een interessante en hoop dat de prijs nog wat gaat zakken (rond Black Friday misschien?).

Echter 1 nadeel aan deze reis, zowel op de heen als terugreis midden op de dag op Chicago O’Hare een overstaptijd van slechts 1.30/1.45 uur. Mij lijkt dit erg krap (met name op de heenreis ivm paspoort controle, maar United biedt het wel aan). Heeft iemand hier ervaring mee?
peterz84
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door peterz84 »

Ik kwam er net achter dat Delta dit jaar 2 maandjes aan de directe connectie naar TPA heeft geplakt, dus vliegen ze in April en Mei ook direct naar TPA :clap:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

@hdehaan79 1u30m op heenreis lijkt me zeer krap, 1u45m op terugreis is ruim genoeg.
Laredo
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Laredo »

peterz84 schreef:
28 okt 2024, 16:42
Ik kwam er net achter dat Delta dit jaar 2 maandjes aan de directe connectie naar TPA heeft geplakt, dus vliegen ze in April en Mei ook direct naar TPA :clap:
Oh nice! Helaas of juist gelukkig al tickets geboekt naar Philadelphia in de meivakantie maar dit is zeker goed om te weten!

Hier staat het persbericht: https://news.tampaairport.com/tpa-welco ... rough-may/
2023FL - 2013FL - 2012CO/UT/AZ/NV/CA - 2011NV/NY/FL - 2010FL - 2009NY - 2004PA/MD/VA/NY/MA/ - 1996CA/NV/OR/CAN - 1995CA/NV/AZ
paul-s83
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door paul-s83 »

peterz84 schreef:
Kijk, dat is een interessante optie voor onze geplande vakantie naar Florida in de voorjaarsvakantie. Waar ze t/m maart 2025 dagelijkse non-stop vluchten lijken te hebben, is dat voor april (nog) niet het geval?
Scherm­afbeelding 2024-10-28 om 22.57.05.png
peeweetm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door peeweetm »

RogierS schreef:
27 okt 2024, 11:00
...
Hebben andere mensen ervaring met dergelijke multi city vluchten? Zie ik wat over het hoofd? Zijn er nog andere routes, die vergelijkbare prijzen opleveren?

Natuurlijk vlieg ik liever direct met de KLM naar Las Vegas, maar die prijzen......is een multi city vlucht een goede oplossing?

Benieuwd naar jullie meningen.

Dank alvast!
Afgelopen meivakantie met onze dochter die graag weer naar Williams, AZ, wilde:
's Avonds met de trein naar Parijs
Hotel in Parijs
Trein naar Barcelona
Hotel in Barcelona
Business retourticket British Airways met American Airlines naar Chicago
Rond €1.500 pp
Amtrak Chicago - Flagstaff - Los Angeles
Terugvlucht Los Angeles - Londen - Budapest
Hotel Budapest
Trein terug naar Nederland

Het zal niet voor iedereen zijn, maar ik vind het reizen zelf ook wel aardig.
Mijn meeste vluchten naar Noord Amerika zijn multi-city/open-jaw.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Dat is best wel een prachtige reis! Ik hou ook van treinreizen moet ik zeggen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Dagmarvangeffen schreef:
27 okt 2024, 14:58
Oké, dank je wel! Wil niet het risico lopen dat mijn dochters van dan net 12 en 14 apart zitten dus dan maar liever een duurder ticket met mogelijkheid voor stoelreservering.
Ik dacht dat kinderen altijd wel bij hun ouders geplaatst worden. Misschien 2 keer 2 stoelen.

Marianne
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

Nee hoor. Tot 12 jaar. Daarna niet meer.
Mijn kinderen (15 en 17) werden van mij gescheiden bij verschillende BA vluchten afgelopen zomer bijvoorbeeld. 3 verschillende stoelen verspreid door het vliegtuig. Alleen tegen betaling voor stoelen bij inchecken kreeg ik dat gewijzigd. Stoelen naast elkaar waren dus nog gewoon beschikbaar....
marina82
Amerika-ontdekker

Bericht door marina82 »

peterz84 schreef:
Dit is geweldig, ware het niet dat wij voor april al tickets met overstap hebben. Prijs komt circa 300 euro duurder uit met 2 pp maar dat heb ik wel over voor uren minder reistijd. Weet iemand of ik gewoon kan omboeken (door te bellen? Of gewoon via Manage my booking) of dat er aan zoiets veel omboekingskosten kleven?
jeppiepruts
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door jeppiepruts »

https://nl.delta.com/us/nl/travel-plann ... quirements
Afhankelijk van waar u vandaan vliegt en het type ticket dat u hebt gekocht, kunnen er wijzigingstoeslagen en annuleringskosten van toepassing zijn

Zo wijzigt u uw vlucht
  • Ga naar Mijn reizen op delta.com en selecteer de reis die u wilt wijzigen.
  • Klik op ‘Vluchten wijzigen of toevoegen’.
  • Bekijk nieuwe vluchtopties en selecteer de vlucht die u wilt.
  • Betaal eventuele toepasselijke wijzigingskosten en/of een mogelijk tariefverschil.
  • Volg de resterende stappen van het wijzigingsproces om een bevestiging van uw nieuwe reisschema te ontvangen.
marina82
Amerika-ontdekker

Bericht door marina82 »

Dank voor je bericht. Ik ben alweer uit de droom geholpen. Ik las dat tickets issued in Europe die non refundable zijn en uitgegeven na 21 maart 2024, niet gewijzigd kunnen worden.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Martin & Marianne schreef:
29 okt 2024, 09:06
Ik dacht dat kinderen altijd wel bij hun ouders geplaatst worden. Misschien 2 keer 2 stoelen.

Marianne
Ik geniet van jouw postings over hoe het was in andere tijden ...
Die andere tijden zijn zo vreselijk snel voorbij gegaan.
De veranderingen in die tijden zo rigoureus ...
En die tijden van met de kinderen op vakantie lijken toch maar zo kort geleden ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
barbiebien
Amerika-ontdekker

Bericht door barbiebien »

peterz84 schreef:
Jeetje, bedankt voor de tip! Heb mijn tickets naar Orlando gecanceld en directe vluchten naar Tampa geboekt voor hetzelfde geld. Helaas geen vlucht op de vrijdag maar wellicht komt het nog en dan boek ik hem weer om.
marina82
Amerika-ontdekker

Bericht door marina82 »

@barbiebien jij hebt dus geen non refundable tickets? Als ik de vluch probeer te wijzigen naar die naar Tampa krijg ik te zien "not offered". Misschien dat ik het nog telefonisch ga proberen maar denk dat het geen zin heeft.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer