Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.

Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

ja, altijd (ov of auto maakt niet uit)
39
26%
ja, met auto binnen of buiten spits
11
7%
ja, met auto buiten spits
26
17%
ja, met ov
10
7%
ja, met ov mits ik niet te vroeg er moet zijn
6
4%
nee, duurt altijd langer
57
38%

Totaal aantal stemmen: 149

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Kun jij met maximaal een uur op Schiphol zijn (deur tot deur)?

Bericht door roelb »

Maar wat zijn "normale" reistijden? Voor vakantietrips hou ik zelf bijvoorbeeld altijd rekening met de vertrekdag en tijd, dan ben je toch flexibel en waarom zou ik het mezelf lastiger maken dan nodig? Op zaterdagochtend om 9 uur zal dat wegbeeld er heel anders uitzien dan op een maandag om 8 uur. Maar ook op normale werkdagen, buiten de spits, kun je op de A4 prima doorrijden in mijn ervaring. Maar ieders rijstijl is anders - de een zal met 80 achter een vrachtauto gaan hangen, de ander rijdt gewoon zoveel mogelijk door op de maximumsnelheid.

Een routeplanner, bijvoorbeeld Google maps, geeft een mooi gemiddelde en is een goede onafhankelijke bron.
Queste
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 19
Contacteer:

Bericht door Queste »

De stelling is eigenlijk volledig afhankelijk van hoe lang je erover doet om bij een snelweg of treinstation te komen. Dat maakt of breekt je reistijd. Als je een willekeurige plaats pakt via Google maps wat tot een locatie leidt die binnen 5 minuten op de snelweg is zal het prima werken. De praktijk is echter weerbarstiger. Overal waar ik gewoond heb, op één plek na, heb ik zo'n 15-20 minuten nodig gehad tot aan de snelweg. Dat maakt je cirkel voor 1 uur afstand een heel stuk kleiner.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik heb zeker 1u15m-1u30m nodig om op Schiphol te komen. Ben ook afhankelijk van benenwagen en openbaar vervoer.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Klopt. Maar als je zover van een snelweg af woont dan zit je al snel in binnensteden. Hoe snel ben je dan bij een treinstation? Vanuit bijvoorbeeld Breda ben je met de trein binnen drie kwartier op Schiphol, terwijl je er met de auto dik een uur over doet.

Maar goed, ook al maak je er 5 kwartier van om voor al die dingen te compenseren, dan nog is het zo dat we gewoon echt in een super luxe positie zitten hier. Driekwart van Nederland woont op een steenworp afstand van een van de best verbonden luchthavens van Europa.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Vanuit Breda gaat inderdaad en snelle trein naar Schiphol en die doet er ruim 50 minuten over. Alleen is die verbinding zeer onbetrouwbaar met veel vertraging en uitval.
Queste
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Queste »

roelb schreef:dan nog is het zo dat we gewoon echt in een super luxe positie zitten hier. Driekwart van Nederland woont op een steenworp afstand van een van de best verbonden luchthavens van Europa.
Dat is absoluut waar. Zeker met het aantal vliegvelden dichtbij (DUS, BRU en meerdere kleine zoals EHV, ROT) hebben we een luxe positie vergeleken met grote delen van de wereld.
The quality of the answers is always a direct result of the quality of the question
babarage
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door babarage »

en sich ben ik dat wel met je eens Roel al kan ik nie zo hard gooien hoor! Maar in Midden Brabant prijs ik me helemaal gelukkig. Met de auto is het ons om het even of we naar Schiphol, Düsseldorf of Brussel gaan. Tis allemaal ongeveer even ver rijden van 1.15 tot 1.30. Kwa afstand en tijd als je een beetje door kan rijden. Daar zit hem wel een beetje de crux want de ringen van Antwerpen en Brussel zijn niet persé de hemel op aarde en helaas niet alleen rond spitstijden. In Nederland kun je nog wel buiten de spits rijden en ben je redelijk goed af maar dat heb je niet persé voor het zeggen. Wij hebben toch regelmatig vluchten waarmee we rond 8 a 9 op Schiphol moeten zijn en dan ben je het haasje. Düsseldorf is wat dat betreft misschien nog de zekerste optie voor ons hoewel we dan over de geliefde A58 tussen Tilburg en Eindhoven moeten en das ook geen feest in de spits (en vaak ook daar buiten). Maar goed, dat los ik standaard op door de avond te voor lekker te slapen bij de luchthaven. In combinatie met parkeren bij het hotel tijdens de vakantie is dat niet gek veel duurder en ik kan op m'n gemak en in m'n eigen tijd op pad. Files deren me niet want ik heb geen haast.

Tot nu toe zie ik in de antwoorden in ieder geval wel de trend dat het uurtje van die CEO van Schiphol voor 75 % van Nederland hier op het forum er nog niet helemaal uitkomt. Misschien omdat dat deel van Nederland hier niet op het forum zit of omdat mensen het niet zo ervaren. Ik gok eerder het laatste omdat mensen de theorie die zegt dat ze er met 60 minuten kunnen zijn niet zo in hun systeem hebben en er automatisch wat bij optellen voor onvoorziene omstandigheden (die niet zo onvoorzien zijn want hoe vaak kan je nou echt doorrijden :)). Plus dat mensen ook dat voor en na vervoer meenemen. Dus ja ook dat parkeren telt mee als je niet afgezet wordt door de taxi of familie.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
peeweetm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door peeweetm »

Vanaf Rhoon kan het met OV in maximaal een uur, mits je niet te vroeg wil vertrekken.
Stukje wandelen naar de metro en vanaf Rotterdam Centraal met de Russische roulette naar Schiphol.
trudy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door trudy »

Wij wonen in de Drechtsteden en konden altijd met de trein vanuit Dordrecht rechtstreeks binnen een uur op Schiphol zijn (mits iemand zo vriendelijk was om ons even naar het station in Dordrecht te brengen). Tegenwoordig doen we dat niet meer. A. is er zo vaak vertraging met de trein (de NS zet bussen in, rekent u met een vertraging van minstens 30 minuten) en B. We kunnen niet meer rechtstreeks van Dordrecht naar Schiphol maar moeten dan in Rotterdam overstappen. Afgezien dat dat altijd wachttijd oplevert, zie ik het niet zitten om met twee koffers en handbagage eerst een trap af en dan weer een trap op te sjouwen. We nemen nu de avond tevoren een hotel bij Schiphol.
Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Hinko »

Nee dat ga ik niet redden. :wink:
Ing
Amerikakenner

Bericht door Ing »

trudy schreef:B. We kunnen niet meer rechtstreeks van Dordrecht naar Schiphol maar moeten dan in Rotterdam overstappen. Afgezien dat dat altijd wachttijd oplevert, zie ik het niet zitten om met twee koffers en handbagage eerst een trap af en dan weer een trap op te sjouwen. We nemen nu de avond tevoren een hotel bij Schiphol.
Die rechtstreekse verbinding is er nog wel, alleen nog maar 2x per uur ipv 4 pu zoals voor december. Met die nieuwe dienstregeling is Dordt flink benadeeld, maar je kunt dus nog 2x pu rechtstreeks met de IC. Anders moet je inderdaad via Rotterdam. Die trein doet er overigens meer dan een uur over van station Dordrecht tot Schiphol, dus erg rap is het ook niet...
45 states done, 5 to go (HI, KS, NE, ND, IA)!
Marjolein1972
Amerikafan

Bericht door Marjolein1972 »

Randstad bewoner hier: 45 min met de auto, met OV van deur tot deur 1.05.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
Pauline25
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Pauline25 »

8 minuten, moet lukken :)
reddevil
Amerika-ontdekker

Bericht door reddevil »

Jij kan de vliegtuigen aanraken als je naar buiten gaat? :blink: :D
meyem
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door meyem »

Ik kijk vanuit mijn flatje op de Aalsmeerbaan en de bus stopt hier voor de deur .... zodra ik weer terug op Schiphol ben, ben ik al thuis ... :D
Mijn NYC blogs
Dit feit staat niet vast
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Binnen een uurtje lukt 9 van de 10 keer. Die ene keer dat het niet lukt is het ook meteen een drama in het kwadraat. Rij nog steeds veel liever naar Dusseldorf. Makkelijker parkeren, goedkoper parkeren, vliegveld een stuk minder hectisch, geen lange rijen, geen onnodige controles of dat belachelijke interviewtje.

Ik vind zelfs Brussel een stuk relaxter. Maar de ring van Antwerpen of Brussel is nou niet iets waar ik altijd naar uitkijk...

Maar soms is het niet anders en ga ik toch via Schiphol. Is het praktischer met mn werk en dan is het ook prima. Kom minimaal een keer of 5, 6 per jaar in Amerika. Het is nou ook weer niet dat ik dit 3 keer per week moet doen. Dan is het een kwestie van tijd van ruim op tijd aankomen. Een keer diep ademhalen en blij zijn als ik aan de gate zit...
WeernaardeVS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door WeernaardeVS »

Wij gaan doorgaans met de taxi naar Schiphol en dat is tot nu toe altijd met een half uur gelukt, wel buiten de spits.
Als we al met de bus naar Schiphol gaan, is dat doorgaans niet voor een reis omdat we altijd moeten overstappen op een andere bus.

Ik heb google er nog even op los gelaten:
auto buiten de spits 35 min.
auto in de spits, max een uur.
bus: circa 50 minuten.

Afstand is 24 km .
Dusseldorf is voor ons dus duidelijk verder rijden en omdat het langer is, zouden we ook meer speling willen nemen
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
parure
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door parure »

Wij wonen in de buurt van Dokkum, Friesland. Een uur gaat nooit lukken hahaha
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer