Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Help ik heb geen zwart kleedje in de auto! (afdekken bagage)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.

Gebruik jij een kleedje of ander afdekmiddel over je bagage in je SUV (alleen in e USA/canada)

Ja ik heb een kleedje en desondanks is er ingebroken
0
Geen stemmen
Ja ik heb een kleedje en daarmee de boef voor het lapje gehouden
19
13%
Nee ik had geen kleedje en de boel werd uit de auto gejat
3
2%
Nee ik had geen kleedje en niemand heeft er met zijn tengels aan mijn auto gezeten
126
85%

Totaal aantal stemmen: 148

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Help ik heb geen zwart kleedje in de auto!

Bericht door markro »

kastelke schreef:Als je nu een deken over de rugzak had gelegd, was dat voor de verzekeringsmaatschappij voldoende geweest? Of kan je niets verzekeren wat je niet in een 'afgesloten' kofferruimte legt?
Elke, dat laatste. Want in de polisvoorwaarden staat:
9.6.2 de afgesloten bagageruimte van een ander type motorrijtuig, als deze ruimte is afgedekt door een hoedenplank, rolhoes of een ander soortgelijke vastgemonteerde voorziening
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Op een ander forum las ik een soortgelijke discussie en er schijnen wel SUV's te huur te zijn met zo'n rolhoes achter in. Ik heb er nog nooit opgelet maar misschien toch maar eens naar vragen als we weer een auto huren. Of als er iemand binnenkort op reis gaat, kan die het alvast navragen terplaatse!
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

Isis schreef:Wij hebben de laatste dagen vlg jaar ook een auto. Moeten een kijken hoe het zit met verzekering. Ik neem alvast een donker fleecekleed mee!

Hoe zit zoiets met camper, als je daar eenmaal in bent kun je overal bij. We hebben ook geen hotelkluisje voor aanvullende spullen.....
Ja Isis, kijk jullie reisverzekeringspolisvoorwaarden er eens op na. Ik ben ook wel benieuwd.
Hoe het bij een camper geregeld is weet ik niet precies, alhoewel er in mijn eerste bericht van vandaag, wel iets over staat.
Marco.

markro
Moderator
Contacteer:

Bericht door markro »

asv60 schreef:Op een ander forum las ik een soortgelijke discussie en er schijnen wel SUV's te huur te zijn met zo'n rolhoes achter in. Ik heb er nog nooit opgelet maar misschien toch maar eens naar vragen als we weer een auto huren. Of als er iemand binnenkort op reis gaat, kan die het alvast navragen terplaatse!
Ik heb alleen ervaring met autoverhuurder Alamo. Behalve de auto waar wij tijdens onze reizen mee op pad gingen, heb ik ook meerdere keren in andere SUV-modellen bij deze verhuurder gekeken, op verschillende locaties, en heb nooit een rolhoes aangetroffen.

Ik ben ook wel benieuwd hoe dit bij andere verhuurders is.
Marco.

lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Dit jaar een Jeep Grand Cherokee van National (maar die gebruiken de auto's onderling met Alamo) MET een rolhoes, was de eerste keer.
Ze is echter de hele reis slechts enkele keren gesloten geweest opdat de koelbox niet in de zon zou staan...
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Help ik heb geen zwart kleedje in de auto! (afdekken bagage)

Bericht door sachasenne »

Maar als een rolhoes voldoende is dan kan je toch gewoon zeggen dat die er in zat?
Bedoelen ze met afgesloten kofferruimte niet dat ook een rolhoes niet voldoende is?
Groetjes,
Carine
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Rolhoes zou voldoende moeten zijn:
markro schreef:9.6 Afgesloten bagageruimte:
9.6.1 de afgesloten kofferruimte van een personenauto van het type sedan, of
9.6.2 de afgesloten bagageruimte van een ander type motorrijtuig, als deze ruimte is afgedekt door een hoedenplank, rolhoes of een ander soortgelijke vastgemonteerde voorziening, of
Maar dan moet je dat wel in je verklaring richting de politie vermelden. Want een verzekering wil een aangifte zien.
Bagageverzekering is door de hoge afschrijving in veel gevallen niet lonend. En je moet overal ook nog maar net bonnetjes van hebben. Let er ook op dat men op lenzen van spiegelreflexen ook 20% afschrijft. Hier hebben wij laatst bezwaar tegen gemaakt. We zouden voor onze 18-200 Nikon lens nog maar heel weinig terug krijgen. Ze zijn hier uiteindelijk wel in meegegaan:
Uw Nikon Lens vergoeden wij voor € 300,-. Dit betekent dat u € 226,72 meer ontvangt dan de expert heeft vastgesteld.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Even een tip, vraag bij de verhuurder als je de auto ophaalt naar een afdekhoes, ik heb al meegemaakt dat ze die los hadden staan.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Wij hebben al de keren dat we een SUV hadden gehuurd een rolhoes gehad. :-) Dit was zowel bij Alamo als National.

De eerste keer was een Ford Escape. Toen hebben we het ding wel niet vaak gebruikt omdat het stapelen van de bagage moeilijk was en de wielen van één van de koffers in de weg zat om het zeil dicht te doen.
Het jaar nadien, weer een Ford Escape en toen ontdekt dat de stang met de hoes te demonteren was. Dat dus maar gedaan omdat onze bagage er beter in kon zo. :lol:
Vorig jaar dan een Dodge Durango meegekregen en daar zat het ook in. Ook hier weer te demonteren/verplaatsen naar voren en achteren zodat je het kon aanpassen naargelang de koffer grootte. Je kon de achterste rij stoelen immers neer klappen.

Dus het zou mij ook niet verbazen moesten de verhuurmaatschappijen ergens zo'n ding hebben liggen aangezien dat dus (meestal?) te demonteren is.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Het is vervelend dat het je is overkomen, maar je zegt zelf al dat dit de eerste keer is in 10 amerikareizen. Dergelijk soort inbraken komen hier toch minder voor dan in Europa heb ik het idee. Toen in nog in Nederland woonde werd regelmatig in ons huis en auto ingebroken, het laatste jaar driemaal in huis een een keer in de auto. In de 20 jaar dat ik in de US woon is nog nooit ingebroken. Afkloppen, want de ervaringen van afgelopen jaren zijn geen garantie voor de toekomst. En ik denk dat die nuance hier ook in positieve zin moet worden toegepast. Een ervaring van inbraak betekent niet dat we nu allemaal paranoide moeten zijn als we op vakantie gaan. Een gezonde dosis common sense toepassen en proberen het risico te beperken. Maar laat niet je vakantieplezier vergallen door paranoia.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Nee inderdaad. Mocht het uberhaupt gebeuren dan koop je eerst een zwart kleedje en gaat daarna aangifte doen of je zegt dat het kleedje ook gestolen is. Je kunt er vanuit gaan dat auto's met een derde zitrij over het algemeen geen afdekmogelijkheid hebben. Ik ben bezig met mijn 5de SUV. De 3 zonder extra achterbank hadden een rolhoes, de twee met een extra zitrij niet.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik heb een roze, wat nu?
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

bijpassende auto zoeken.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

ned in MO schreef:Nee inderdaad. Mocht het uberhaupt gebeuren dan koop je eerst een zwart kleedje en gaat daarna aangifte doen of je zegt dat het kleedje ook gestolen is.
het moet een permanente cover zijn voor de verzekering. Een zwart/roze/rood-met-witte-stippen kleedje telt dus niet..
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door asv60 »

Wij hebben zondag onze auto bij Hertz gehaald(LAX). Het is een Jeep grand cherokee Laredo, met rolhoes achterin!
Had ik juist voor de 1e keer speciaal een zwart laken meegenomen! Zal je altijd zien :thumbup:
Laatst gewijzigd door asv60 op 30 jul 2015, 01:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer