Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Klein ongeluk - zelf herstelling betaald Alamo

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
DejaVu
Amerika-expert

Re: Klein ongeluk - zelf herstelling betaald Alamo

Bericht door DejaVu »

Ik vind dat we een commissie moeten instellen. De commissie DejaVu die de komende 6 maanden gaat onderzoeken hoe dit zo ver uit de hand heeft kunnen lopen en in hoeverre het internet/social media hiervan de oorzaak is.
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Knock yourself out!
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

sachasenne schreef: * wat volgens sommigen een negatief blog was en men zich afvroeg of ze wel een goede vakantie gehad had. *knip*
Ik vind bovenstaande getuigen van weinig menselijkheid en respect.
Ik heb een oprechte vraag geschreven:
Katja schreef: Hebben jullie wel een leuke reis gehad? Je blog komt nogal negatief over.
In het blog vond ik het erg veel gaan op koffie die niet te drinken was, hotels die slecht waren en nog meer van zulke dingen. Als ik dan oprecht vraag of iemand het naar zijn zin heeft gehad vind ik het vreemd dat die gelezen wordt als iets wat van weinig menselijkheid en respect getuigd.

En wat is dan de logische stap als ik zoiets ervaar, of in ieder geval voor mij de logische stap, dat ik aangeef dat ik het niet zo begrijp en hoop dat iemand me dat kan verduidelijken.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Bovenstaande quote is wel uit zn context gehaald doordat je de onderste zin laat refereren naar één aspect.
Het woord bovenstaande refereert naar het het geheel van reacties.
Groetjes,
Carine
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Sluit gewoon het topic onder het mom van "TS is weg en komt niet meer terug" en niet "weer een voorbeeld van geen respect voor leden" want daar hebben we al een topic over ;)

Dit is een advies van de commissie DejaVu
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

sachasenne schreef:Bovenstaande quote is wel uit zn context gehaald doordat je de onderste zin laat refereren naar één aspect.
Het woord bovenstaande refereert naar het het geheel van reacties.
Dat aspect hoort volgens jou bij de onaardige reacties en daar ben ik het niet mee eens.
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

We hoeven het ook niet eens te zijn. Het is enkel maar mijn mening, niet meer.
Op zich vind ik het ook niet negatief, maar er is duidelijk iets waar TS erg van ontdaan was en na de overstekende lantaarnpalen en je auto aan poeier rijden kan ik me voorstellen dat je de vraag naar een eventuele negatieve vakantie gewoon een druppel meer is gezien ze duidelijk aangaf er niet inhoudelijk over te willen spreken.
Ik weet ook wel dat overstekende lantaarnpalen grappig is, en je auto aan poeier rijden een zonder bijbedoelingen uitspraak van Ned in Mo is. Evengoed als dat jij geen negatieve bedoelingen had. Maar het ene versterkt het andere. En eerlijk : er werd toch onbehoorlijk gereageerd?

Het is niet mijn bedoeling om elk zinnetje te ontleden of om die of die te veroordelen.
Feit is dat ze niet meer terugkomt, ze zal zich dus wel onheus behandeld voelen.
Ik voel met haar mee en mijn spontane reflex is opkomen voor de underdog.

Daarbij denk ik dat het gebruik van woorden en de lading die ze hebben heel erg verschillend kan zijn. Dat heeft dan ook heel andere reacties tot gevolg. Persoonlijk zou ik nooit vallen over het woord opgelicht omdat het bij ons ook gebruikt wordt zoals Jerbia al aangaf. Je auto aan poeier rijden komt hier dan weer vrij agressief over.
En de ene mens is veel gevoeliger dan de andere.

Ik heb haar gisteren een pb gestuurd met de bedoeling het allemaal wat te relativeren . Zij heeft m gelezen, maar niet gereageerd.
Misschien laten we het hier dan bij en sluiten het topic?
Groetjes,
Carine
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

Topic zakt vanzelf weg als mensen niet meer de behoefte hebben om te reageren denk ik.

Tuurlijk kan iemand dingen anders opvatten dan ze misschien bedoeld zijn en helaas zullen nieuwe gebruikers daar sneller over vallen dan mensen die al langer op een forum meedraaien. Als ik hier voor het eerst kwam zou ik misschien ook meer vallen over bepaalde reacties maar doordat je de mensen "kent" relativeer je opmerkingen ook wel weer.
sachasenne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik denk dat je daarmee de nagel op de kop slaat Katja.
Misschien moet iedereen zich daar wat meer bewust van zijn.
Groetjes,
Carine
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik zie overigens geen verschil tussen de betekenissen van "opgelicht". In het noorden, westen, oosten, zuiden en België heeft het allemaal dezelfde betekenis. Als iemand 10 euro voor een potlood vraagt zeg ik ook "jezus wat een oplichter" en ik kom gewoon uit de randstad. Sterker nog in de Randstad zeggen we ook wel eens "Ken je bek niet verder open?!"(Lekker op z'n Rotterdam, al zijn er mensen hier op het forum die denken dat er geen verschillen mogelijk zijn in de Randstad) maar dat is dan direct tegen de persoon. Je hebt ook termen van "ik ben getilt" etc.

Al die termen betekenen nog steeds "Ik heb er teveel voor betaald" of "Ik heb meer betaald dan nodig is". Hoe je het ook zegt, het blijft negatief en onrespectvol(ja zelfs nieuwe leden kunnen dit zijn, je verwacht het niet...). Want ze zullen het nooit recht in je gezicht zeggen ;) .

Dit is ook de mening van de commissie DejaVu
Katja
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Katja »

sachasenne schreef:Ik denk dat je daarmee de nagel op de kop slaat Katja.
Misschien moet iedereen zich daar wat meer bewust van zijn.
Maar moeten mensen zich dan anders voordoen dan ze zijn? Ik begrijp het probleem goed maar een forum draait op vaste leden. En we hebben hier heel veel leden met ontzettend veel kennis. Als iemand hier dan met een bericht komt waarbij duidelijk bij veel mensen de haren een beetje overeind gaan staan moeten de trouwe leden zich dan aanpassen aan iemand die net komt kijken?
Daarbij is dit lid al sinds januari actief op het forum dus ze had inmiddels wel een klein beetje kunnen weten hoe de vork in de steel zit.

Hoe mooi het ook zou zijn, net als in de echte wereld kun je ook op een forum niet iedereen te vriend houden en zullen er altijd mensen zijn die zich beter thuis voelen dan anderen.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Wat een heisa allemaal joh. Misschien heeft TS een verkeerde woordkeuze gebruikt, nou en, big deal? Toch geen reden om gelijk allerlei wilde theorieen erop los te laten mensen. Beetje meer van het goede van mensen uitgaan mag toch wel hoor.

Ik wil TS sterkte wensen want het klonk ernstig en wat het ook geweest is, een ongeluk kan altijd gebeuren en dat hebben jullie ongetwijfeld nooit gewild.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Kijk Sachasenne, ik had niet haar blog gelezen. Dus als ik dan uit ga van de beginpost waarin ze het heeft over een 'klein ongeluk zonder betrokkenen' kan ik niet ruiken dat dit ongeval zo'n impact heeft gehad op TS. En dan vind ik dat zo'n grapje van overstekende lantaarnpalen best moet kunnen.
Dat is het risico als je verder geen toelichting geeft. TS doet wel heel geheimzinnig over dat ongeluk.
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Misschien een soort Stichting Correlatie hier op het forum instellen, waar de erg sensitief ingestelden een PM naartoe kunnen sturen, als ze van streek raken door een opmerking :blink:

:idea:
En dan misschien DejaVu voorzitter maken van die stichting :geek:
nightfoal
Amerikafan

Bericht door nightfoal »

Op een bepaald moment raakt een mopje uitgemelkt. Ik denk dat dat moment nu wel gekomen is.
2009: AZ, NV, CA
2010: WA, OR, CA, NV, AZ, UT
2011: FL, LA, MS, AL, GA, NC, SC
2012: CA, NV, AZ, UT
2013: NV
2015: CA, NV, AZ, NM, TX
2016: NY, NJ, PA, DC, MD, MA, CT
2017: NYC
US-fanboy
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door US-fanboy »

Misschien moet je dan gewoon niet meer reageren :?:

Net zo goed als dat mensen opmerkingen maken, zoals ze ze maken, zo mogen mensen ook zelf bepalen of ze een onderwerp uitgemolken vinden of niet.
Maar respect voor jouw mening natuurlijk
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Van mij hoeft iemand helemaal niet tot in detail te treden maar als je iets roept waar een aantal forumleden toch echt wel vraagtekens bij hebben is het niet meer dan logisch dat je daar wel op reageert. De eerste reacties gingen dan ook hoofdzakelijk over de zogn. 'oplichting'. Dat men ook wil weten hoe en wat is een natuurlijke reactie. Als TO kun je dat heel eenvoudig ondervangen door te zeggen dat je daar niet op in wilt gaan (was immers ook niet de reden waarom het topic geopend werd). Reageer in ieder geval wel waarom jij vindt dat $ 35 voor een kleine reparatie oplichting is. Denk dat de volgende reacties dan heel anders waren geweest en ook dit topic heel anders gelopen was.

Hoe topics lopen heeft een TO dan ook grotendeels zelf in de hand. Als je wel iets roept maar vervolgens niet meer reageert bestaat nu eenmaal de kans dat het heel anders loopt dan TO voor ogen had. Dat de 'gevestigde orde' nu weer aangekeken wordt omdat ze 'te hard' zijn gaat er bij dan ook niet in. Als TO kun je een topic sturen maar als je je vervolgens niet meer meldt kun je op je tenen aanvoelen dat het topic een eigen leven gaat leiden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Alleen moet een TS wel de kans hebben om te reageren...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

Kom zeg, 4 pagina's geleuter over zoiets banaals.

Ik vind ook dat TS al vrij snel belachelijk werd gemaakt nog voor hij of zij de kans kreeg zichzelf te verduidelijken.

Dat gezegd zijnde, vind ik ook wel dat TS zichzelf ondertussen wel al mocht verduidelijkt hébben (gezien hij of zij het forum ondertussen al heeft bezocht). Was dat gebeurd, dan werden alle speculaties direct in de kiem gesmoord, wat nu, nog altijd, niet het geval is.

Moderators mochten dit topic al veel sneller gesloten hebben en op vraag van de TS, als die er kwam, terug geopend hebben met verdere informatie, en daarmee zou de kous af geweest zijn...
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ok mensen kom op. Even uit de moraalridderstand en objectief reageren.

Wat is er aan de hand? De TS maakt een topic wat alleen maar vragen oproept dus wat ga je krijgen? Mensen gaan zich dingen afvragen en dat zie je op de eerste pagina(wat is er gebeurt? wat is er aan de hand? etc) ik post "het zijn geen gierige hollanders" omdat het over 35 dollar gaat. Als je daar al overstuur van raakt dan moet je een cursus "hoe krijg ik een beter beeld van mezelf?" volgen.

Ok, dan gaan we naar pagina 2. Nadat er zoveel vragen zijn plaats ik een foto van Columbo want die lost mysteries op. US-fanboy stelt de vraag "is de teddybeer overreden?"(want die zie je op al die foto's) dat zou je als een serieuze vraag(want verderop reageert iemand op die dat ook dacht) kunnen zien of als een grap. Nogmaals als je hiervan overstuur raakt dan is er iets mis. Alleen na deze opmerking komt sachasenne al de hoek om met dat het geen leuke opmerking is. Daarna gaat het een tijdje over het bedrag en vervolgens waarom ze niet meer reageert WANT ze is wel online geweest en heeft de mogelijkheid gehad om te reageren MAAR wat doet ze? Ze haalt haar link weg en verdwijnt.

Vervolgens komen de moraalridders uit hun hok om te vertellen hoe slecht de leden wel niet gereageerd hebben.

O trouwens:
sachasenne schreef:Als je alles op een rijtje zet dan heeft TS volgens sommige volgende fouten gemaakt :

* Ze heeft niet binnen de vier uur gereageerd. (dat is de tijd die ze had voor ze belachelijk werd gemaakt door bv te lachen met het jaarlijks een kaars aansteken)
LittlePhoenix was de eerste die met de kaars begon in een normale vraag. Oftewel "wat is er aan de hand?". Ik zie die 4 uur niet echt...of gaan we het over mijn opmerking hebben met "gierige hollanders" hebben? Zie begin van mijn post.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer