Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

wijziging KLM/Delta wat zou jij doen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
TineL
Amerikafan

Re: wijziging KLM/Delta wat zou jij doen?

Bericht door TineL »

Ik heb de stoelen gereserveerd.
De code stond op 1 van de papieren.
Ik zal ook eens contact opnemen met Connections of Delta, eens kijken of ik ook geen eerdere vlucht kan nemen zoals lovely_laura.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wij hadden een uur eerder maar die gaat blijkbaar niet meer oid. Ik weet niet hoe dat zit
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
TomTomGirl
Amerika-ontdekker

Bericht door TomTomGirl »

Ik hoorde van Joker dat Delta heel regelmatig de vluchturen verandert en dit vaak problemen geeft. Gelukkig zitten wij dit jaar op echte KLM vluchten, want mijn ervaring met Delta was niet goed twee jaar geleden.
TineL
Amerikafan

Bericht door TineL »

Delta heeft mijn vluchten nog eens gewijzigd...
We hebben nu 4u25 overstaptijd in Atlanta :o en landen pas in Phoenix om 20u50.
Om dan nog de auto te gaan ophalen, het hotel te zoeken, te eten, ... zie ik niet zo goed zitten.

Het alternatief is een vluchtwijziging.
Dan zouden we maar 1u40 overstaptijd hebben in Atlanta. Is dat haalbaar?
Het is voor ons de eerste keer dat we buiten Europa reizen en ik zou het liefst niet te stressy maken allemaal...
lovely_laura
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door lovely_laura »

wij hadden vorige week in atlanta maar 1:30 overstap tijd. We reisde met 2 kinderen 2 buggy's koffers en een kinderstoel die we weer over moesten zetten, en we waren binnen het uur bij onze nieuwe gate. bij de paspoort controle hadden we maar 1 stel voor ons en wij waren 1 van de laatste uit het vliegtuig. Ik zou zeggen gewoon doen en niet stressen je moet het makkelijk redden!
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro

Bericht door Doockles »

TineL schreef:Delta heeft mijn vluchten nog eens gewijzigd...
We hebben nu 4u25 overstaptijd in Atlanta :o en landen pas in Phoenix om 20u50.
Om dan nog de auto te gaan ophalen, het hotel te zoeken, te eten, ... zie ik niet zo goed zitten.

Het alternatief is een vluchtwijziging.
Dan zouden we maar 1u40 overstaptijd hebben in Atlanta. Is dat haalbaar?
Het is voor ons de eerste keer dat we buiten Europa reizen en ik zou het liefst niet te stressy maken allemaal...
1u40 zou ik zelf kort vinden, maar in Atlanta is er net een nieuwe terminal open gegaan dacht ik, dus misschien gaan immigrations en douane allemaal wel heel vlot. Mis je je vlucht, dan kan je waarschijnlijk wel mee met de volgende, als hier nog plaats op is natuurlijk. Uiteindelijk moet je gewoon kiezen voor hetgeen waar je je zelf het beste bij voelt. Vind je het te kort en te stresserend, laat het dan aanpassen (als dat kan?). :-)

4u25 is lang, maar wel erg relaxed. Wij hebben al 3 keer zo'n overstap gehad. En uiteindelijk valt dat goed mee. :)

Misschien nog een kleine bemerking: waarom boek je niet nu al een eerste nacht in de buurt van de luchthaven? Dan hoef je enkel de wagen op te halen en naar je hotel te rijden. Je moet bij immigrations trouwens een adres opgeven waar je verblijft en de meeste mensen geven hiervoor het hotel voor de eerste nacht op.

Je zou ook een hotel kunnen zoeken dat een shuttle service naar/van de luchthaven aanbiedt en pas de volgende morgen de auto oppikken als je dat liever doet. :-) Langs de andere kant: je bent al in Atlanta door immigrations geweest, dus je hoeft enkel je bagage te halen en de shuttle naar de rental terminal te nemen om de auto op te pikken. Dat hoeft niet zo heel lang te duren.

Eten ga je waarschijnlijk niet meer doen hoor. Vergeet niet dat het op dat moment al wel midden in de nacht is voor je biologische klok. Het enige wat wij altijd wilden, was zo snel mogelijk in ons bed kruipen. :lol:
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Je kunt toch in die 4 uur dat je in Atlanta bent een hapje eten? Daar ben je tegen die tijd best wel aan toe denk ik. Er zijn meestal eetgelegenheden genoeg op het vliegveld. Wij vonden het juist wel relaxed zo'n tussenstop van 4 uur. Je hoef niet te stressen als er een lange rij bij immigrations staat ( en dat gebeurt nog al eens) of als je koffer niet meteen op de band staat en je kunt rustig een hapje eten en nog even wat relaxen of internetten bij de gate. Als je dan aankomt in Phoenix hoef je ook niet meer op zoek naar een restaurant. Dat is wel lekker want het is voor jou al midden in de nacht en dan heb je echt niet zoveel zin meer om te gaan eten.

Wij zijn wel eens om half één 's nachts aangekomen in Phoenix. Het is een vrij kleine luchthaven en omdat je alleen je koffer nog maar op hoeft te halen ben je al snel buiten. Daar neem je de bus die voor de ingang stopt naar de Autohuur.
In Phoenix is het meestal ook niet erg lang rijden naar een hotel en het is geen drukke stad om te rijden. Als je bij Alamo even vraagt hoe je rijden moet naar het hotel tekenen ze het precies voor je uit op een kaartje. Wij hebben in Phoenix overnacht in Scottsdale en in Tempe, daar ben je zo.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Lastige keus hoor. Er is wel wat te zeggen voor de optie van Vana maar ik zou ook liever sneller ter plekke zijn...

Wat is er trouwens te beleven op Atlanta.. wij hebben er 2,3 uur.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
sandra_R
Amerikafan

Bericht door sandra_R »

In 2010 zijn we na vertraging op Dallas pas om 00.30 uur op Phoenix aangekomen. We waren met de shuttle bus binnen een half uur vanuit vliegtuig bij autohuur. Gelukkig hadden we wel een hotel vlak bij de airport, via een google map print makkelijk gevonden(let wel op de verkeerslichten enz, mijn echtgenoot reed zo ongeveer het allereerste stoplicht wat we tegen kwamen door rood, aangezien de lichten op een voor Nederlanders vreemde plaats boven de weg zaten).
Als er een airport is waar ik het geen probleem vond om laat aan te komen is het Phoenix.

Overigens hebben wij door de vertraging bijna 5 uur op Dallas doorgebracht en ik vond dit dan weer niet echt fijn.

Gr,
Sandra
TineL
Amerikafan

Bericht door TineL »

Bedankt voor de reacties.

We zullen het zo doen:
We wachten af tot ongeveer een weekje voor de reis, de kans is groot dat er nog wel wijzigingen zullen komen.
Stel dat we nu omwisselen, en daarna verandert er toch iets en kunnen we niet meer terug wisselen, dat zou pas stom zijn.

Dus als het een week voor vertrek nog steeds zo staat als nu, gaan we voor de 1u40 overstaptijd.
Als het Laura gelukt is met al haar spullen, moet het met 2 volwassenen ook gaan :wink:
lovely_laura
Amerikakenner

Bericht door lovely_laura »

Wij hebben nu al een aantal keren gevlogen en ik weet niet wat jullie ervaringen zijn maar wij zijn bijna altijd te vroeg geland. Zelfs met bijna 45 minuten vertraging kwamen we nog op tijd aan dus ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Ik moet er trouwens na een vlucht van 9 uur niet aan denken om nog 4uur te moeten wachten op een overstap. Ik wilhet liefst zo snel mogelijk op locatie zijn......

Succes!!

Gr. Laura
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

lovely_laura schreef: Ik wilhet liefst zo snel mogelijk op locatie zijn......
Ik denk dat iedereen zo snel mogelijk op locatie wil zijn, maar soms gaat dat niet.
Als je moet overstappen omdat't niet anders kan, dan is een langere overstaptijd beter dan een te korte natuurlijk :mrgreen: Ik heb eind september zelf een overstap van 3.5u in LA, op weg naar Vegas. IETS korter was leuker geweest, maar al bij al zal het goed meevallen hoor. Na de immigratie en dergelijke even de benen strekken, iets eten, etc... & er zit al 2u op.
Reisblog: thisisfraa.be
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik zou, als ik voor de eerste keer buiten Europa kwam, niet gaan gokken op een overstap van 1:40, het kan, maar je moet dan wel de weg weten en precies weten waar de knelpunten evntueel zitten.Lekker de langere overstaptijd nemen, op je gemak wat eten en drinken op het vliegveld, en gewoon wat later op de plek van bestemming zijn zonder stress.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer