Ik heb ook een vlucht geboekt met BA vanuit amsterdam, via londen naar new york. Ik vroeg me af of iemand weet of je de bagage in londen eerst weet op moet halen en dan door moet naar de gate voor New york, of gaat de bagage direct door naar de vlucht van new york?? We vlogen in 2007 via detroit naar Phoenix en daar moesten we dus wel de bagage ophalen en opnieuw wegbrengen.... Met alle controles in amerika en de customs was het echt rennen en vliegen en niet echt prettig....
Kun je wat ik begrijp uit de reacties bij het inchecken van je bagage in amsterdam vragen om een door labeling om dit te voorkomen???
Ik ben van plan om in september of oktober, wanneer het kan en ik tevreden ben met de prijs, tickets te boeken bij British Airways voor Amsterdam-London-San Francisco en New York-London-Amsterdam. Het liefste neem ik een ochtendvlucht naar London (8:30) zodat ik ook nog wat tijd heb om op Heathrow rond te kijken. Eén van de transcontinentale vluchten naar San Francisco vertrekt dagelijks rond 13:55. De overstaptijd lijkt mij meer dan genoeg en als ik alles met BA vlieg en boek hoef ik dus in Heathrow alleen maar uit te stappen in T5 en daarna inchecken voor de vlucht naar San Francisco?
Als ik de BA-site goed begrijp mag ik op de ICA's 2 koffers meenemen en op de Europese vluchten maar 1?
Waar zie je dat op de site van BA? Volgens mij is het maar één koffer als je een gewoon economy ticket hebt.
In London hoef je niet meer in te checken je bagage gaat gewoon verder en je krijgt in Amsterdam al je boardingpass voor de vlucht naar San Francisco.
Ik zou zelf niet zo vroeg willen vertrekken uit Amsterdam, je hebt al een lange reis te gaan en als je dan onnodige uren moet wachten tijdens je overstap dan kom je alleen maar gesloopter op je bestemming aan.
Ik zou zelf niet zo vroeg willen vertrekken uit Amsterdam
De reden dat ik dat wil doen is dat ik vaak ga vliegtuigspotten in Amsterdam, Charles de Gaulle, Orly en LHR's T5 schijnt erg mooi en nieuw te zijn dus die wil ik graag zien en wat dat betreft ben ik ook panisch qua overstaptijd en neem ik van graag grote marges.
Dat zijn connecting journeys tussen India en USA/Bermuda/Canada dus helaas geldt dat niet voor vluchten die vanaf Amsterdam of London vertrekken.
Ik kan me best voorstellen dat je de tijd wil hebben maar nu heb je rond de vijf uur voor je overstap en dat is wel echt heel veel. Als je om half negen vanaf Schiphol vertrekt dan wil je daar waarschijnlijk al rond half zeven zijn.
Je komt dan (ik reken uit m'n hoofd dus het zal niet helemaal kloppen) om ongeveer één uur 's nachts Nederlandse tijd in San Francisco aan. Tegen de tijd dat je dan in je hotel bent is het zomaar twee of drie uur later dan dat.
Om die reden zou ik later willen vertrekken om te voorkomen dat je op een gegeven moment te lang op bent. Tenzij je echt heel goed kunt slapen in een vliegtuig natuurlijk.
Die nachtvlucht naar Europa hoef je niet te boeken volgens mij gaan er alleen maar nachtvluchten van Amerika naar Europa om dan in de loop van de morgen aan te komen.
voor mij was het goedkoper vliegen vanuit brussel overstappen in londen en dan naar phoenix dan gewoon londen phoenix, dat schol 200 dollar... vreemd maar waar
Maart-April 2010 (22 dagen, 6staten, 9500 km)
Augustus-September 2010 (22 dagen, 4 staten, 4500 km)
Gekste amerika ervaring: Grandcanyon hiken tot aan de colorado en terug, bij 45°, "Going down is optional, going up manditory!"
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.