Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstappen Londen
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Re: Overstappen Londen
goeie vraag Michel,
wij vertrekken ook om 7u25 in Zaventem => LHR, en vandaar naar SFO, op 25/05
Heb me ook al afgevraagd hoe laat we dan best in Zaventem zijn, wij moeten nog een uurtje rijden
Heb me ook al afgevraagd hoe laat we dan best in Zaventem zijn, wij moeten nog een uurtje rijden
hallo allemaal,
ik heb nog een vraagje over het overstappen op londen.
Als je van T1 naar T3 moet hoe doe je dit dan? lopend (hoe lang is dit dan?), of zal je dan met de aangeboden bussen oid moeten gaan.
ik zie ook net dat onze vlucht tijden gewijzigd zijn waardoor ik ipv 1,30 uur nog maar 1.15 uur de tijd heb om over te stappen.
Toch maar contact opgenomen met cheaptickets, er staat namelijk min. een overstaptijd voor van 1,30 min, ben benieuwd wat ze hieraan kunnen doen, ze zouden het eea uitgaan zoeken dus maar afwachten
gr linda...
ik heb nog een vraagje over het overstappen op londen.
Als je van T1 naar T3 moet hoe doe je dit dan? lopend (hoe lang is dit dan?), of zal je dan met de aangeboden bussen oid moeten gaan.
ik zie ook net dat onze vlucht tijden gewijzigd zijn waardoor ik ipv 1,30 uur nog maar 1.15 uur de tijd heb om over te stappen.
Toch maar contact opgenomen met cheaptickets, er staat namelijk min. een overstaptijd voor van 1,30 min, ben benieuwd wat ze hieraan kunnen doen, ze zouden het eea uitgaan zoeken dus maar afwachten
gr linda...
T1 naar T3 gaat met een bus 
Wellicht heb je hier iets aan: http://www.britishairways.com/cms/globa ... ctions.pdf
Wellicht heb je hier iets aan: http://www.britishairways.com/cms/globa ... ctions.pdf
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Hier in NL houden ze 2 uur voor binnen europa en 3 uur voor buiten europa aan. Ik zou er dus gewoon 2 uur van te voren proberen te zijn.. Ik heb van de zomer precies hetzelfde, vertrek om 7:20 naar LHR, check wel even met je airline hoe laat de balies open gaan. Zo gaat BA op Schiphol 'pas' om 5:00 open, dus het heeft geen zin om er eerder te zijn..LeenG schreef:goeie vraag Michel,
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Ik weet dat het voor een internationale vlucht naar de US normaal gesproken 3 uur vantevoren is, maar wat zijn de regels op het moment dat je online incheckt en alleen je bagage hoeft af te geven in Brussel? Kun je dan als richtlijn 1,5 uur vantevoren aanhouden of moet je alsnog 3 uur vantevoren je bagage afgeven aan de balie? Graag wat duidelijkheid aangezien ik zeker niet te laat wil komen, maar ook zeker niet te vroeg in dit geval.
Aangezien de vlucht om 07.25 uur vertrekt lijkt 04.25 aanwezig erg vroeg, dan moet ik om 3.15 uur 's nachts vertrekken van huis. (Eindhoven-Brussel)
Of is het beter hier een apart topic over aan te maken?
Aangezien de vlucht om 07.25 uur vertrekt lijkt 04.25 aanwezig erg vroeg, dan moet ik om 3.15 uur 's nachts vertrekken van huis. (Eindhoven-Brussel)
- Bandido
- Amerika-expert
Van al die keren dat ik naar de VS ben gevlogen vanaf AMS en BRU ben ik er nog nooit drie uur vantevoren geweest. Ik ben er altijd ongeveer twee uur vantevoren en soms iets eerder en dan zijn zelfs de balies vaak nog niet eens open. Ik vind dat wachten op de vliegvelden al erg genoeg en ik ben echt niet van plan om daar zo lang te gaan zitten.MichelH schreef:Ik weet dat het voor een internationale vlucht naar de US normaal gesproken 3 uur vantevoren is, maar wat zijn de regels op het moment dat je online incheckt en alleen je bagage hoeft af te geven in Brussel?
"Keep Georgia On Your Mind"
Balies gaan sowieso waarschijnlijk pas rond 5 uur open.. Ik zou er rond die tijd zijn, heb ook al vaak genoeg meegemaakt dat er opeens problemen zijn, ook al ben je al ingecheckt. ALs je vlucht gecancelled wordt, ben je blij als je op de luchthaven bent om je te laten omboeken..MichelH schreef:
Zo kreeg ik bij LH via de telefoon een keer te horen: nee hoor, uw vlucht vertrekt gewoon.. Had net een smsje gekregen dat mijn vlucht gecancelled was. Ik vertelde dat meisje dus nog maar een keer te kijken en opeens zag ze het. Kreeg ik te horen: 'Ja sorry ik kan niets doen, u moet maar naar Schiphol gaan om het te regelen'. Daar aangekomen stonden er al 100 mensen in de rij, en wensde ik dat ik eerder naar de luchthaven was gegaan. Uiteindelijk heel brutaal bij de check in balie gevraagd of ze me konden omboeken, in plaats van in de rij te gaan staan bij de ticketbalie. Die grondstewardess gaf me groot gelijk en heeft het allemaal prima geregeld
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
Barry Winkels
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Hallo allemaal,
Wij (2 pers) vliegen in juli van Brussel via London Heathrow naar LAX.
Wij vliegen 7.25 uit Brussel en komen 1.15 uur later aan in London: 8.40 maar uur terug, dus 7.40 uur.
9.55 uur vliegen we naar LAX.
Aankomst en vertrek in Terminal 5, eerste vraag is; voldoende tijd?
Vanuit Amerika vliegen we vanaf Las Vegas om 10.10 uur naar Chicago.
Komen aan daar om 15.55 uur Terminal 3 en vertrekken ook vanuit Terminal 3 om 17.05 uur
Nu door de verhalen ben ik beetje bang geworden voor de terugreis vanaf Chicago.
Ik heb dan 1.10 uur om van het ene naar het andere vliegtuig te spurten.
Gaat dit lukken en wat kom ik onderweg tegen qua controles in Chicago?
Alvast bedankt!
ps. Heenvluchten met British Airways en terug met American Airlines
Barry
Wij (2 pers) vliegen in juli van Brussel via London Heathrow naar LAX.
Wij vliegen 7.25 uit Brussel en komen 1.15 uur later aan in London: 8.40 maar uur terug, dus 7.40 uur.
9.55 uur vliegen we naar LAX.
Aankomst en vertrek in Terminal 5, eerste vraag is; voldoende tijd?
Vanuit Amerika vliegen we vanaf Las Vegas om 10.10 uur naar Chicago.
Komen aan daar om 15.55 uur Terminal 3 en vertrekken ook vanuit Terminal 3 om 17.05 uur
Nu door de verhalen ben ik beetje bang geworden voor de terugreis vanaf Chicago.
Ik heb dan 1.10 uur om van het ene naar het andere vliegtuig te spurten.
Gaat dit lukken en wat kom ik onderweg tegen qua controles in Chicago?
Alvast bedankt!
ps. Heenvluchten met British Airways en terug met American Airlines
Barry
2009: Los Angeles, Route 1, San Fransisco, Yosemite, Death Valley, Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
2010: 10 dagen Las Vegas
2017: Grand Canyon, Monument Valley, Capitol Reef, Bryce, Zion, Las Vegas
2020: Route 1, Yosemite, Death Valley en Las Vegas
Voor een T5-T5 connectie zou dit voldoende tijd moeten zijn.
Aangezien je in dezelfde terminal blijft, hoef je niet door security. Op de terugweg hoef je ook je bagage niet op te halen, dus dit zou je goed moeten kunnen redden.
Aangezien je in dezelfde terminal blijft, hoef je niet door security. Op de terugweg hoef je ook je bagage niet op te halen, dus dit zou je goed moeten kunnen redden.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Wij vliegen met Delta van de zomer van Salt Lake City naar Miami met een overstap in Atlanta. We hebben dan 1,5 uur de tijd om over te stappen. Beide vluchten zijn met Delta. Ik heb geen idee op welke terminal we aankomen of weer vertrekken, maar maak me ook een beetje ongerust over de overstaptijd. Er staan altijd zulke grote rijen bij de security en volgens mij hangt het van de luchthaven af hoe snel het gaat. Iemand een idee of ik me zorgen moet maken??
Hoort eigenlijk niet in het London topic 
Maar je zal aankomen in Concourse E. Waar vandaan je vertrekt zal je hoogstwaarschijnlijk pas bij check in te horen krijgen. Delta zit in elke concourse op ATL. 1.5 is erg krap, als ik jou was zou ik eerst eens proberen het reisbureau te bellen en te proberen of ze je op een latere vlucht kunnen zetten. Lukt dat niet: doorlopen, doorlopen, doorlopen.
Maar je zal aankomen in Concourse E. Waar vandaan je vertrekt zal je hoogstwaarschijnlijk pas bij check in te horen krijgen. Delta zit in elke concourse op ATL. 1.5 is erg krap, als ik jou was zou ik eerst eens proberen het reisbureau te bellen en te proberen of ze je op een latere vlucht kunnen zetten. Lukt dat niet: doorlopen, doorlopen, doorlopen.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Oeps niet op gelet.
We hebben online rechtstreeks bij Delta geboekt en deze combinatie wordt door hen aangeboden. Heb er daarom toen niet bij stilgestaan totdat ik dit topic las. Ik neem aan dat de bagage doorgelabeled wordt en we alleen weer door security moeten. Balen, komen dan ook laat op de bestemming aan enzo. Ik zal eens kijken of ik contact met Delta op kan nemen.
We hebben online rechtstreeks bij Delta geboekt en deze combinatie wordt door hen aangeboden. Heb er daarom toen niet bij stilgestaan totdat ik dit topic las. Ik neem aan dat de bagage doorgelabeled wordt en we alleen weer door security moeten. Balen, komen dan ook laat op de bestemming aan enzo. Ik zal eens kijken of ik contact met Delta op kan nemen.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Anderhalf uur op een binnenlandse vlucht is echt ruim voldoende, je bagage wordt gewoon doorgelabelt, en de eventuele security duurt echt niet zo lang, maak je geen zorgen, en mocht je onverhoopt toch nog je vlucht missen, dan wordt je door Delta gewoon op een latere vlucht gezet, zonder extra kosten.
Ok, nou duimen dan maar. Ik heb voor de zekerheid Delta een email gestuurd. Bedankt voor jullie reacties!
- michelly
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik kwam er gisteren achter dat wij op onze terugvlucht op het gedeelte Londen-Brussel op een andere vlucht gezet zijn. Dit houdt in dat we nu een overstaptijd van 4.15 uur hebben
. Ik had al kontakt opgenomen met BA in Brussel maar die zijn niet genegen iets te veranderen. Ik had gevraagd om ons op een latere vlucht vanuit LAX te boeken maar dat wilden ze niet doen omdat die voor het door ons geboekte tarief niet te krijgen is. Als ik op hun site kijk dan zie ik dat die beide vluchten op dit moment hetzelfde tarief hebben. Je zou toch zeggen dat het voor hen dan niks uitmaakt om ons op die latere vlucht te zetten
Maar dat kan dus niet vanwege dat tarief. Een beetje klantenservice kon toch geen kwaad, ik heb tenslotte ook niet om die lange overstaptijd gevraagd.
Elly
www.michelly.nl
www.michelly.nl
whoops, ik had niet goed gelezen en dacht dat je vanuit Amsterdam kwam.. Nee in dit geval is anderhalf uur ruim voldoende!usa2008 schreef:Oeps niet op gelet.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- LeenG
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 2
wij hebben 4 uur tijd op Heathrow voor een overstap op T5...
mijn vriend is een verstokte roker, hij stresst nu al dat hij op de vlucht 12 uur niet zal kunnen roken en niks nuttig om handen heeft...
(nicotine-gum of ik sla hem buiten westen)
maar dus 4uur... hij gaat zeker naar buiten willen gaan om te roken... dus toch door alle douane, pfff
. Ook een manier om je tijd te vullen zeker?? 
mijn vriend is een verstokte roker, hij stresst nu al dat hij op de vlucht 12 uur niet zal kunnen roken en niks nuttig om handen heeft...
maar dus 4uur... hij gaat zeker naar buiten willen gaan om te roken... dus toch door alle douane, pfff
Van terminal 1 naar terminal 3 op Heathrow airport kun je ook met een "underground walkway".
Op de site van Heathrow staat: Terminals 1, 2 and 3 are a short walk from each other, while Terminals 4 and 5 are linked by free trains and buses.
Approximate walking times between terminals are:
* Terminal 1 – Terminal 2: Seven minutes.
* Terminal 1 – Terminal 3: 11 minutes.
* Terminal 2 – Terminal 3: 10 minutes.
Op de site van Heathrow staat: Terminals 1, 2 and 3 are a short walk from each other, while Terminals 4 and 5 are linked by free trains and buses.
Approximate walking times between terminals are:
* Terminal 1 – Terminal 2: Seven minutes.
* Terminal 1 – Terminal 3: 11 minutes.
* Terminal 2 – Terminal 3: 10 minutes.
- druppel
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
geen idee hoe het nu staat met de controles maar wij waren 2 jaar geleden bijna 3 uur kwijt om van de ene gate naar de andere gate te komen . We moesten door een controle waar werkelijk alle tassen en koffers open werden gemaakt...Gelukkig stond schijnbaar ons hele vliegtuig in de rij want het vliegtuig vertrok 4 uur later dan gepland..
gymnastics; just do it !
Wachttijden schijnen iets beter te zijn, maar het hangt er heel erg van af of je in Heathrow Rush Hour komt.. Er zijn een aantal tijdstippen waarop het standaard heel druk is.
Nu dat T5 helemaal up&running is, is het voor passagiers van BA iig wat beter geregeld.
Nu dat T5 helemaal up&running is, is het voor passagiers van BA iig wat beter geregeld.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1233 Weergaves
-
Laatste bericht door Frasi