Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Deze zomer vlogen wij met 4 rechtstreeks op SFO vanuit Schiphol (periode 1 juli tem 25 juli). Ik boekte ze toen op 9 september. Ik zou dus ook nog even geduld hebben. Tarief was toen 736 euro pp inclusief bagage en stoelreservering.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Bedankt voor dit datapunt. Ik ga voor m’n Texas-roadtrip ook even afwachten, vooral omdat ik flexibel wil/kan zijn qua startpunt en punt om terug naar huis te komen.
In het najaar van 2025 willen we misschien een combi IJsland / Roadtrip / Vegas doen.
Ik zie dat PLAY vluchten doet naar IJsland en dan door naar Amerika.
Iemand dat al eens gedaan / met PLAY gevlogen?
Ik zie dat PLAY vluchten doet naar IJsland en dan door naar Amerika.
Iemand dat al eens gedaan / met PLAY gevlogen?
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Komende winter pas. Was meer een noodgreep doordat mijn oorspronkelijke vlucht via Rome werd geannuleerd. Houdt wel rekening dat er geen entertainment is, eten/drinken niet incl. is en dat je voor ruim als cabine fors moet bijbetalen voor koffers.
Wij hebben wat ondersteuning nodig. Dat ging erg vlot via de klantenservice. We krijgen assistentie op de vliegvelden, early assess in het vliegtuig en stoelen vooraan het vliegtuig zonder kosten.
Laatst gewijzigd door KrekelJapie op 20 aug 2024, 09:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Ikzelf zou PLAY vermijden en kijken of Iceland Air niet iets heeft.
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Ik vind het aan de stevige kant voor een retour AMS - SFO. Afgelopen mei vloog ik van AMS naar SFO en terug van AUS naar AMS (heen en terug rechtstreeks). Niet helemaal vergelijkbaar maar qua prijs zal het niet veel schelen. Ik betaalde EUR 722 incl. bagage, rechtstreeks bij KLM. Ik boekte mijn ticket 'pas' in januari van dit jaar. Met andere woorden, je hebt nog ruim de tijd om een ticket voor volgend jaar juli te boeken.Peter Roelandt schreef: ↑19 aug 2024, 11:10We doen van 6 tot 26 juli 2025 een familie roadtrip USA (rondje rond San Francisco), directe retourvlucht Schiphol - San Francisco. Wat is de beste periode volgens jullie ervaringen om tickets te boeken? Op dit moment is de prijs 1190 euro /pp (met ingecheckte bagage).
De beste tip die ik altijd kan geven: houd de prijzen de komende tijd (lees: maanden) in de gaten en boek op het moment dat JIJ tevreden bent met een ticketprijs. Waar iemand EUR 700 al teveel voor een ticket vindt, kan een ander tevreden zijn met EUR 900 voor een ticket. Kortom, het is maar net hoeveel jij wilt uitgeven aan een ticket.
Roland
-
- Amerika-expert
Vind ik een goede tip. Voor mij is dat moment €750/pp voor hetgeen ik in gedachten heb, en de moment dat ik die prijs zie haal ik gelijk de kredietkaart uit m’n zak 

-
- Amerika-expert
Nu toch geboekt voor rondreis Texas volgend jaar in juli.
Brussel - Austin
Houston - Brussel
€775/persoon. Kan ik heel goed mee leven en het zoeken kan meteen stoppen
Brussel - Austin
Houston - Brussel
€775/persoon. Kan ik heel goed mee leven en het zoeken kan meteen stoppen

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Ik zie hier wel regelmatig prijzen voorbij komen en dat is erg handig om zelf ook te bepalen wat nu een goede prijs is. Alleen heb je er eigenlijk niets aan als je niet weet of het gaat om economy/economy+/etc en of dat er bagage bij zit. Alleen al het toevoegen van bagage of voorkeursplekken zorgt er voor dat de prijs drastisch anders is. Dus wellicht handig om dat erbij te vermelden? Thanks!Timothy555 schreef: ↑20 aug 2024, 20:08€775/persoon. Kan ik heel goed mee leven en het zoeken kan meteen stoppen

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Goedemorgen,
Volgend jaar willen wij eind april begin mei naar Florida.
De prijzen nu zijn met 2 volwassenen en baby rond de 1800 incl. bagage. Dit is met Jetblue. Verwachten jullie dat dit nog gaat zakken of is het een 'goede' prijs?
Word je bagage automatisch door gelabeld of moet je dit in Amerika bij je overstap ophalen bij de bagageband en weer inchecken?
Volgend jaar willen wij eind april begin mei naar Florida.
De prijzen nu zijn met 2 volwassenen en baby rond de 1800 incl. bagage. Dit is met Jetblue. Verwachten jullie dat dit nog gaat zakken of is het een 'goede' prijs?
Word je bagage automatisch door gelabeld of moet je dit in Amerika bij je overstap ophalen bij de bagageband en weer inchecken?
Niemand kan verwachten of voorspellen of prijzen dalen. Als je de prijs hoog vindt dan ga je verder met zoeken totdat er een voor jullie aanvaardbare prijs is. Bij een overstap in Amerika heb je paspoort- en bagagecontrole op de eerste luchthaven in Amerika waar jullie landen. Bagage haal je van de band en na de douane geef je ze af aan een speciale balie.
Ik heb een tweetal maanden geleden geboekt bij Discover Airlines voor de meivakantie naar Orlando.freek44 schreef: ↑22 aug 2024, 09:43Ik zie hier wel regelmatig prijzen voorbij komen en dat is erg handig om zelf ook te bepalen wat nu een goede prijs is. Alleen heb je er eigenlijk niets aan als je niet weet of het gaat om economy/economy+/etc en of dat er bagage bij zit. Alleen al het toevoegen van bagage of voorkeursplekken zorgt er voor dat de prijs drastisch anders is. Dus wellicht handig om dat erbij te vermelden? Thanks!Timothy555 schreef: ↑20 aug 2024, 20:08€775/persoon. Kan ik heel goed mee leven en het zoeken kan meteen stoppen![]()
Bij deze boeking heb ik waarschijnlijk dezelfde afwegingen gemaakt als waar jullie nu in zitten.
Frankfurt is 3 uurtjes rijden vanaf mij thuis, maar deze roadtrip is waarschijnlijk beter te doen met de kinderen dan de overstap op het vliegveld te maken.
De reden waarom ik voor Discover heb gekozen is;
1. rechtstreekse vlucht.
2. De negatieve reviews lees ik ook, echter alleen maar positieve reacties voor de vluchten richting Amerika.
3. Prijs.
4. Vliegveld van vertrek.
Wel baal ik beetje van het feit dat je voor alles moet gaan betalen in het vliegtuig, dat is niet wat ik gewend ben.
Maar zelfs als ik zoveel eet en drink als ik normaal doe of zou willen is het nog stukken goedkoper.
In totaal hebben wij 2750,- betaald voor 4 personen (Incl. bagage en stoelreserving).
Dit wordt volgens mij mijn 6e keer Orlando en ben ook de prijzen gewend van €500,- ditmaal geloof ik er niet in dat ik weer voor de prijs zou kunnen boeken.
Parkeren op Frankfurt was €170,- en vind ik aan de dure kant (maar dit is ergens vooraan parkeren incl. gegarandeerd laadpunt voor de auto).
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op de heenreis moet je zelf de bagage van de band halen. Terug hoeft dit niet.
Marianne
-
- Amerika-expert
Dat is een valabele opmerking.freek44 schreef: ↑22 aug 2024, 09:43Ik zie hier wel regelmatig prijzen voorbij komen en dat is erg handig om zelf ook te bepalen wat nu een goede prijs is. Alleen heb je er eigenlijk niets aan als je niet weet of het gaat om economy/economy+/etc en of dat er bagage bij zit. Alleen al het toevoegen van bagage of voorkeursplekken zorgt er voor dat de prijs drastisch anders is. Dus wellicht handig om dat erbij te vermelden? Thanks!Timothy555 schreef: ↑20 aug 2024, 20:08€775/persoon. Kan ik heel goed mee leven en het zoeken kan meteen stoppen![]()
Ik boekte light tickets bij KLM. Stoelselectie gratis en twee ruimkoffers gratis omdat zowel ik als m’n echtgenote Flying Blue status hebben. De meerprijs voor een regulier economy ticket voegt voor mij dus niets toe, gezien ik geen nood heb aan 6 ruimkoffers en stoelselectie toch al inbegrepen is.
Het betreft multicity tickets: heen Brussel - Austin met een overstap in Amsterdam, terug Houston - Brussel met een overstap in Amsterdam.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Oke duidelijk! Dus een wat langere overstap is dan wel prettig. Dan kan ik daar rekening mee houden. Is +- 3 uur het minimum wat je wilt hebben?mtl schreef: ↑22 aug 2024, 10:57Niemand kan verwachten of voorspellen of prijzen dalen. Als je de prijs hoog vindt dan ga je verder met zoeken totdat er een voor jullie aanvaardbare prijs is. Bij een overstap in Amerika heb je paspoort- en bagagecontrole op de eerste luchthaven in Amerika waar jullie landen. Bagage haal je van de band en na de douane geef je ze af aan een speciale balie.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik ben ook aan het kijken voor tickets voor juli; beetje vroeg nog, maar er komt steeds meer beschikbaar. Tot nu boekte ik altijd 4 dezelfde tickets: economy met ruimbagage; maar we nemen altijd maar 2 koffers mee; kun je in dezelfde boeking kiezen voor 2 tickets met en 2 tickets zonder ruimbagage? Als ik kijk lijkt het alsof je één keuze maakt voor alle vier de tickets.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Nee dat kan niet. Je kunt wel 2 boekingen maken (en ze laten koppelen). Maar het blijven effectief 2 boekingen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 69
Inderdaad na het boeken even customer service contacten en vragen of ze de boekingen kunnen koppelen, dan zou het goed moeten gaan om stoelen bij elkaar te krijgen.
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
bedankt!
2019: camperreis rondje Los Angeles
Maar waarom zou je dat willen? Je kunt ook naderhand 2 koffers bij boeken.
Of het is het voordeliger op de manier waarop jij het bedacht hebt?
Of het is het voordeliger op de manier waarop jij het bedacht hebt?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20554 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties