Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 4
fam slomp vroeg naar ervaringen in London op de terugreis, hier is nog geen antwoord op gekomen
. Ik heb er geen ervaring mee...

2005 New York
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
2015 Zuidwesten
2017 Florida
2018 Zuidwesten
2022 Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
covri schreef:@Fam Slomp
Ik vraag mij af waarom je hier je vraag stelt? Je weet al wat je wilt heb ik het idee. Je krijgt allerlei tips maar komt toch uit bij je eigen plan.
Mij lijkt 6 uur overstap vreselijk....... maar dat is persoonlijk.
Ik zou zeggen, boek waar jij een goed gevoel bij hebt
Mijn vraag ging erover of jullie zouden kiezen voor een overstap van 1 uur of 5 uur op de terugweg, in Londen.
Voor de rest zijn we er idd al uit, wil het liefst overstappen in Amerika, maar zoek nog wel door naar een iets kortere tussenstop. 6 uur is idd te lang.
-
- Amerika-ontdekker
Precies!!! Dank je!Sab75 schreef:fam slomp vroeg naar ervaringen in London op de terugreis, hier is nog geen antwoord op gekomen. Ik heb er geen ervaring mee...
@Fam Slomp; dat is ook een argument ja. Indien 12 uur vliegen achter elkaar te lang is, dan kun je het opsplitsen met een tussenstop in Amerika.
Maar 6 uur vliegen, 6 uur op een luchthaven rondhangen en dan weer 6 uur vliegen ..... ? En Nieuw Zeeland is 25 uur vliegen, he.
Van alles valt wat te zeggen. Een rechtstreekse vlucht is heerlijk; je stapt in, 12 uur tv kijken, lezen en wat slapen en je bent er. Geen stress met overstappen, aansluitende vlucht halen, al dan niet met koffers ophalen en weer inchecken, wachten op luchthaven, vertragingen, enz enz.
Maar we hebben ook ervaring met tussenstops in o.a. Madrid. Ik ben het met je eens dat een tussenstop de reis wel een breekt. De vlucht zelf lijkt dan minder lang te duren, maar aan het einde van de reis heb je er veel langer over gedaan, en dat is zeker zo vermoeiend. Door een lange tussenstop kom je vaak later aan in Los Angeles en dus later in je hotel.
Zoals je zelf al hebt ontdekt, de tarieven voor jullie meivakantie zijn zeker erg interessant op dit moment en er is keuze genoeg in de vluchten.
Succes met boeken.
Over de ervaringen van een overstap in London LHR? Zoals je in dit forum kunt lezen zijn er vele verschillende ervaringen.
Wij hebben zelf nooit enig probleem gehad met een (korte) overstap op LHR. We hebben altijd met gemak de aansluitende vlucht gehaald. Een enkele keer zag ik dat passagiers opgevangen worden indien de overstap erg kort is, dan krijgen ze met een speciale kaart overal voorrang om alsnog die aansluitende vlucht te halen.
Maar 6 uur vliegen, 6 uur op een luchthaven rondhangen en dan weer 6 uur vliegen ..... ? En Nieuw Zeeland is 25 uur vliegen, he.

Van alles valt wat te zeggen. Een rechtstreekse vlucht is heerlijk; je stapt in, 12 uur tv kijken, lezen en wat slapen en je bent er. Geen stress met overstappen, aansluitende vlucht halen, al dan niet met koffers ophalen en weer inchecken, wachten op luchthaven, vertragingen, enz enz.
Maar we hebben ook ervaring met tussenstops in o.a. Madrid. Ik ben het met je eens dat een tussenstop de reis wel een breekt. De vlucht zelf lijkt dan minder lang te duren, maar aan het einde van de reis heb je er veel langer over gedaan, en dat is zeker zo vermoeiend. Door een lange tussenstop kom je vaak later aan in Los Angeles en dus later in je hotel.
Zoals je zelf al hebt ontdekt, de tarieven voor jullie meivakantie zijn zeker erg interessant op dit moment en er is keuze genoeg in de vluchten.
Succes met boeken.
Over de ervaringen van een overstap in London LHR? Zoals je in dit forum kunt lezen zijn er vele verschillende ervaringen.
Wij hebben zelf nooit enig probleem gehad met een (korte) overstap op LHR. We hebben altijd met gemak de aansluitende vlucht gehaald. Een enkele keer zag ik dat passagiers opgevangen worden indien de overstap erg kort is, dan krijgen ze met een speciale kaart overal voorrang om alsnog die aansluitende vlucht te halen.
Laatst gewijzigd door leonl op 30 aug 2017, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
2000: 3 weken West USA (Los Angeles)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
2013: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2014: 26 dagen West USA (Las Vegas)
2016: 17 dagen Florida (Miami)
2017: 16 dagen West USA (Los Angeles)
2018: 25 dagen Noord West USA/Canada (San Francisco)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 50
Heb je deze optie nog overwogen? https://goo.gl/flights/aYYY
Of is een dag later terug echt geen optie voor jullie? Anders hou ik me er buiten hoor
Hier ook geen ervaring met zo'n lange overstap in Londen.
Of is een dag later terug echt geen optie voor jullie? Anders hou ik me er buiten hoor

-
- Amerika-ontdekker
Is ook interessant qua prijs Winterpark.
Zal het vanmiddag al jullie tips nog eens met mijn man doornemen en dan wil ik ook boeken!!!
Zal het vanmiddag al jullie tips nog eens met mijn man doornemen en dan wil ik ook boeken!!!
-
- Amerika-ontdekker
leonl schreef:@Fam Slomp; dat is ook een argument ja. Indien 12 uur vliegen achter elkaar te lang is, dan kun je het opsplitsen met een tussenstop in Amerika.
Maar 6 uur vliegen, 6 uur op een luchthaven rondhangen en dan weer 6 uur vliegen ..... ? En Nieuw Zeeland is 25 uur vliegen, he.![]()
Succes met boeken.
Nieuw Zeeland waren 2 vluchten achter elkaar, de eerste was 10 uur en de tweede 12 uur. Erg pittig, maar dan heb je ook wat

-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Gisterenavond op Momondo, AMS - LAS, data: 9/7 - 13/8 met British Airways.Sab75 schreef:prijzen van 510 euro in de zomer?
Graag hoor ik welke data want dan ga ik vanavond direct boeken!
Alvast dank.
AMS - SFO was iets duurder (als ik me niet vergis €530 maar dat weet ik niet heel zeker).
Wel zie ik dat de prijzen als gek fluctueren tijdens de dag. Mijn (korte) ervaring leert me dat je best 's avonds (wat later) kijkt.
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
@ Fam Slomp: ik heb zelf geen ervaring met 5 uur overstap op LHR maar ik zou kiezen voor de 55 min overstap in Munchen. Mocht je die aansluiting missen dan is er vast nog wel een vlucht richting DUS binnen een paar uur.
En voor de heenreis: waarom kies je niet voor de vlucht via Zurich met overstap van 2:20u ? Beter dan 6 uur op Newark lijkt mij.
https://www.google.nl/flights/#search;f ... LH2000;s=1
En voor de heenreis: waarom kies je niet voor de vlucht via Zurich met overstap van 2:20u ? Beter dan 6 uur op Newark lijkt mij.
https://www.google.nl/flights/#search;f ... LH2000;s=1
-
- Amerika-ontdekker
@Sanook, dat is ook zeker een optie. Heb mijn zoon van 7 net gevraagd wat hem fijner lijkt en het maakt hem niet uit. Is toch even lang mama, ik vind alles goed. Hahaha
-
- Amerikakenner
Sowieso 5 uur op een vliegveld rondhangen... Zou ik niet gelukkig van worden met twee kindjes! Ik had die optie van Sanook nog niet eens gezien, ziet er goed uit.
Zes uur met het hele gezin op een luchthaven lijkt me een behoorlijke straf. Die Swiss aanbieding zou ik direct boeken dan.
- Marjolein1972
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Ik zou zelf nooit kiezen voor layover van 1 uur op Heathrow.Fam Slomp schreef:Mijn vraag ging erover of jullie zouden kiezen voor een overstap van 1 uur of 5 uur op de terugweg, in Londen..
In 2015 zowel heen als terug doffe ellende mee gehad. Doffe ellende in de zin dat ik het geenszins relaxt vond om met mijn twee kids van toen 8 en 10, te moeten rennen naar de gate en daar nog net op tijd te mogen boarden. Terug zelfde verhaal, en dankzij de begeleiding van iemand van BA (met een pasje die ons via de tunnels onder de terminals door naar de gate loodste) het nipt gehaald. Onze koffers overigens niet. Maar goed dat was terug, dus minder van belang.
In ieder geval voor mij nooit meer minder dan 2,5 uur layover op Heathrow. Vijf uur daarentegen is natuurlijk ook geen lolletje... dus ik zou nog even verder zoeken.
1991 East - West USA
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
1998 Florida
2002 West Canada
2011 Florida
2013 Zuidwest USA
2015 Noordwest USA
2018 Oostkust NYC - Miami
2023 NYC-DC
2025 ZuidWesten
- sanook
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Terugreis naar Munchen is met de A380, dat zal je zoontje dan wel tof vinden denk ik, grootste (passagies)vliegtuig ter wereld !Fam Slomp schreef:@Sanook, dat is ook zeker een optie. Heb mijn zoon van 7 net gevraagd wat hem fijner lijkt en het maakt hem niet uit. Is toch even lang mama, ik vind alles goed. Hahaha
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Gisteravond inderdaad ook Momondo gekeken, rond een uur of 7 en rond 10 uur. Overdag zie ik ook sterk wisselende prijzen. Overigens is de Turkse luchtvaartmaatschappij ook voordelig (rond de 600 euro meen ik), maar vliegen via Turkije lijkt ons niet zo geweldig.Gisterenavond op Momondo, AMS - LAS, data: 9/7 - 13/8 met British Airways.
AMS - SFO was iets duurder (als ik me niet vergis €530 maar dat weet ik niet heel zeker).
Wel zie ik dat de prijzen als gek fluctueren tijdens de dag. Mijn (korte) ervaring leert me dat je best 's avonds (wat later) kijkt.
Andere luchthavens dan SFO zijn voor ons niet zo handig, hoogstens zou Seattle in aanmerking komen. AMS heeft ook onze voorkeur, omdat we daar vlakbij wonen. Maar goed, 530 euro is natuurlijk een betere deal dan 750

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
@winterpark:
.
Ik heb geen idee of je prijzen LA en SFO met elkaar kunt vergelijken. Maar 2250 ipv 2400-2700 euro scheelt niet heel veel, maar is toch mooi meegenomenVanaf Amsterdam naar LA vliegen kost tussen de 800 en de 900 euro. Is dus echt een hele dikke vette besparing om het op deze manier te doen lijkt me(2000 euro?!)

-
- Amerika-ontdekker
Oh echt!!!! Fantastisch.sanook schreef:Terugreis naar Munchen is met de A380, dat zal je zoontje dan wel tof vinden denk ik, grootste (passagies)vliegtuig ter wereld !Fam Slomp schreef:@Sanook, dat is ook zeker een optie. Heb mijn zoon van 7 net gevraagd wat hem fijner lijkt en het maakt hem niet uit. Is toch even lang mama, ik vind alles goed. Hahaha
-
- Amerikakenner
Nee ik bedoel, ze kunnen vanaf Dusseldorf voor 375 pp naar LA vliegen. Vanaf Amsterdam rechtstreeks is al snel tussen de 800 en 900 euro.WeernaardeVS schreef:@winterpark:Ik heb geen idee of je prijzen LA en SFO met elkaar kunt vergelijken. Maar 2250 ipv 2400-2700 euro scheelt niet heel veel, maar is toch mooi meegenomenVanaf Amsterdam naar LA vliegen kost tussen de 800 en de 900 euro. Is dus echt een hele dikke vette besparing om het op deze manier te doen lijkt me(2000 euro?!)
.
Dat lijkt me een behoorlijk verschil als je met 4 mensen vliegt.
edit: haha, volgens mij reageren we allebei op wat anders. Jij reageerde toch op Fam Slomp en eventuele overstappen? Zij vliegen niet in de zomer, maar in de meivakantie. Ander verhaal dus qua prijzen.
-
- Amerika-ontdekker
Haha we praten lekker door elkaar.
Ik ben erg enthousiast over het voorstel van Sanook met overstap in Zurich en Munchen.
Ik vraag me af of je altijd een entertainmentprogramma krijgt.
Ik ben erg enthousiast over het voorstel van Sanook met overstap in Zurich en Munchen.
-
- Amerikakenner
Ik zou het doen hoor!!! Of dus een dag later en dan 2x Swiss, maar goed, niet handig met school voor de kids toch?Fam Slomp schreef:Haha we praten lekker door elkaar.
En Munchen = lekkere korte overstap en mooi vliegtuig. Top dus!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 20504 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties