Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door wouterjanS »

Heeft iemand ervaring met de boeking met de code op Alamo.de annuleren? Ik zie verhalen dat dit alleen kan door 0800 723 9253 te bellen maar dat gaat natuurlijk niet vanuit Nederland.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Belenos
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Belenos »

Ik had die melding ook, maar annuleren lukte mij gewoon online.
ONYX666
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door ONYX666 »

Laredo schreef:
16 sep 2023, 14:54
"Deutschland customers" dus voor iedereen die via de Duitse website boekt. Er staat niet "Deutschland residents only" of iets in de trant van alleen voor Duitse inwoners. Lijkt mij dus prima om te boeken via Alamo.de met de THPPS30 code.
Ja zo lees ik het ook
Coren
Amerika-ontdekker

Bericht door Coren »

bedeve schreef:
16 sep 2023, 12:19
Zoekfunktie rechtsboven is je hulp @Coren
Hier wat rondlezen ook
Je hebt helemaal gelijk en ik heb echt veel gezocht, maar ik kon nergens vinden of deze code wel echt werkt.
Daarnaast las ik op enkele plekken dat als je bijvoorbeeld de werknemers code gebruikt bij sommige verhuurders, je het risico loopt om niet verzekerd te zijn. De korting van 30% lijkt misschien op "too good to be true" maar zo lijkt het in dit geval niet...

Dat zoeken werkt niet altijd even soepel overigens, het aantal hits dat je soms krijgt is overweldigend groot.

Dank @de rest voor het antwoord!
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

bedeve schreef:
16 sep 2023, 12:19
Zoekfunktie rechtsboven is je hulp @Coren
Hier wat rondlezen ook
Er wordt vaak verwezen naar de zoekfunctie maar het antwoord staat er in dit geval nergens. Daarom had ik het aan alamo zelf gevraagd
Trom
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Trom »

@Coren Waar de code vandaan komt is schimmig. Sommigen beweren dat het voor gebruikers van germanwho is. Deze geeft zelf aan dat het niet hun code is. Zij hanteren zelf een ander tarief. Op het Duitse Amerika forum benoemen diverse mensen dat ze het gaan navragen bij Alamo.de of.com. Nooit lijkt daar echter een reactie op te komen. Anderen geven daar aan dat het een code is die alleen door medewerkers van de touristenindustrie mag worden gebruikt. Mensen geven daar wel aan dat ze de code probleemloos hebben gebruikt. Ik heb geen voorbeelden gevonden van mensen die grote schade hadden opgelopen. En kan ook niet inschatten hoe het in zo'n geval met verzekeringen zou gaan.
M.i. is het bericht van Onyx666 het enige bericht van alamo waarin staat dat het door klanten in Duitsland gebruikt mag worden. Van alamo.de heb ik dat nergens gevonden.
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 66

Bericht door harryh »

wouterjanS schreef:
16 sep 2023, 17:27
Heeft iemand ervaring met de boeking met de code op Alamo.de annuleren?
Als je naar Stornieren gaat, krijg je een knop om online te annuleren. Dat tel nummer staat daar ook, voor als je hulp nodig hebt ;)
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Ik heb net ook de code gebruikt om een auto te boeken. Premium SUV in Las Vegas voor in mei volgend jaar. Scheelt echt een stuk met wat ik tot nu toe kwa prijzen tegen ben gekomen. Voelt haast te mooi om waar te zijn :) Bedankt voor het delen!
RuthdeLange
Amerikakenner

Bericht door RuthdeLange »

Toch bijzonder die verschillen. Ik weet niet of het nu ligt aan de periode of de locatie maar als ik voor juli/aug deze code gebruik voor Denver kom ik op bijna 3000 euro voor een compact SUV dus ruim 2 keer zoveel als dezelfde auto in dezelfde periode bij Hertz. Geldt ook voor alle andere tips/sites/codes die hier worden gedeeld. Allemaal minstens 3000 euro.
Maar we blijven kijken ;-)
Poohbear
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Poohbear »

Wij gaan volgend jaar naar Washington en terug via Orlando. Voor ons is Hertz op dit moment het goedkoopste; categorie C voor $1430 met de code van AMEX CENTURION EMEA. Alle verzekeringen zitten er gewoon bij. Bij Alamo.de komen we uit op €1800 voor standaard SUV. We blijven elke keer kijken of de prijzen dalen. @RuthdeLange ik denk ook dat het met de locatie en/of periode te maken heeft.
Markd1973
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Markd1973 »

Trom schreef:
16 sep 2023, 22:01
@Coren Waar de code vandaan komt is schimmig. Sommigen beweren dat het voor gebruikers van germanwho is. Deze geeft zelf aan dat het niet hun code is. Zij hanteren zelf een ander tarief. Op het Duitse Amerika forum benoemen diverse mensen dat ze het gaan navragen bij Alamo.de of.com. Nooit lijkt daar echter een reactie op te komen. Anderen geven daar aan dat het een code is die alleen door medewerkers van de touristenindustrie mag worden gebruikt. Mensen geven daar wel aan dat ze de code probleemloos hebben gebruikt. Ik heb geen voorbeelden gevonden van mensen die grote schade hadden opgelopen. En kan ook niet inschatten hoe het in zo'n geval met verzekeringen zou gaan.
M.i. is het bericht van Onyx666 het enige bericht van alamo waarin staat dat het door klanten in Duitsland gebruikt mag worden. Van alamo.de heb ik dat nergens gevonden.
Ik heb hier ook op het Duitse forum naar gezocht en eigenlijk niets concreets gevonden. Maar ik volg de prijzen al zo'n twee maanden voor 26 dagen huur in Calgary volgende maand en telkens is Germanwho.com (zonder ingeven van welke code dan ook) even duur als Alamo.de met THPPS30. De prijzen fluctueerden binnen een bandbreedte van circa 250 euro en ik keek vooral naar een standard SUV.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

bij mij blijft de alamo.de goedgoeper als germanwho (110 euro goedkoper) voor een standard suv in de meivakantie vanaf LA
jan73
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door jan73 »

Zijn er mensen die ervaring hebben met BSP-auto ?

rental data:
Pick-up 7/juli 8h Fisherman’s Wharf, San Francisco
Return: 25/juli, 14h SLC airport
categorie: Full size SUV (2 volw + 3 kids van 14/16/18j en hebben dus wel wat ruimte nodig)

Mid augustus had ik bij Hertz een GMC Yukon gereserveerd voor 2164USD (pay later - code MC platinum) inclusief one way fee (een stevige 488$ bij Hertz).

Recent kon ik bij BSP-auto.com een reservatie bij AVIS doen voor 1215EUR +115EUR one way (categorie Chevrolet Tahoe). Tarief is 1 week voor ophalen te betalen maar je kan cancelen tot 48h op voorhand (50EUR kosten bij niet ophalen). LDW en LIS (voucher vermeldt 1M$) zijn inbegrepen.
Soms krijg je op de bsp-website dit tarief voor AVIS te zien, maar het kan even goed een tarief van ~2107EUR zijn, wat toch een heel pak meer is. Op de website zie ik echter geen verschil tussen de voorwaarden bij de 2 voorstellen. Gezien 1330EUR toch flink wat lager is dan wat ik verwacht had en vermits ik bsp-auto nog nooit gebruikt heb, vraag ik me af wat/of ik toch iets mis.
Masja
Amerika-ontdekker

Bericht door Masja »

Hallo,
Ik ga van 16 juni tot en met 10 juli door Amerika reizen. we beginnen in Seattle en eindigen in Minneapolis.
Ik moet dus in ieder geval een one-way fee betalen.
Ik heb nu aardig wat verschillende websites geprobeerd maar kom mu het goedkoopste uit bij Expedia.
We willen graag een SUV. 2160 euro voor 25 dagen.
Is dat een beetje redelijke prijs?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

@jan73

viewtopic.php?t=78506

@Masja , Ik vind het veel geld maar dat ben ik.
daarnaast ben je nog behoorlijk aan de vroege kant. Je kan dit natuurlijk vastleggen en later annuleren indien je wat beters voorbij ziet komen.
Via Hertz.DE betaal je met de 51k code 2150 USD. Het kan nog goedkoper maar dan moet je je even verdiepen in het hele Hertz Gold verhaal. De kans op een midsize SUV in een van de aisles is aanzienlijk groot.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door Masja »

Ik heb net een boeking gedaan bij Autoeurope een Suv.
1780 euro inclusief one way fee. En altijd te cancelen als er nog betere aanbiedingen komen...
Bedankt voor het meedenken
jan73
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 21

Bericht door jan73 »

@Masja

Bij Autoeurope best even nagaan welke burgerlijke aansprakelijkheidsverzekering er inbegrepen is.
Voor juli 24 staan er bij AVIS enkele bij waar de rate niet alles dekt wat je zou mogen verwachten. Bij anderen beperkt het zich tot het wetterlijk minimum.

Ik heb recent even navraag gedaan rond een tarief dat ik zag op de website en kreeg volgend antwoord:

The conditions in this booking is no liability included in the rate.
With this Avis rate there is also Concession Recovery Fee: 11.11 % paid locally. + Tourism Assessment Fee: 2.50 % paid locally, to pay locally.

Ze reageren normaal wel goed op mail.
Liesbethds11
Amerika-ontdekker

Bericht door Liesbethds11 »

Hey,
Wij willen voor volgende zomer een grote SUV (ford edge) huren, natuurlijk liefst met goede verzekering, incl GPS, extra bestuurder en one way kosten (amaai dat is duur). Ik kom dus bij sunny cars uit op 2550 euro uit voor 3 weken. Had dat liefst onder de 2000 euro gezien. Liefst sunny cars, voor de goede verzekering. Iemand tips&tricks hiervoor?
Bedankt!
2007 New York
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 66

Bericht door harryh »

@Liesbethds11 bij Sunny Cars betaal je voor wat je krijgt, naar mijn mening te veel, die all inclusive is helemaal niet nodig. Een midsize SUV (Ford Edge) ga je bij Hertz of National wel in de uitzoek rijen vinden, voor minder.
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Ja, mijn tip is: Ga niet blind af op Sunnycars. Ben allergisch voor hun formule. '' zorgeloos huren zonder gedoe ''
Natuurlijk is het een betrouwbare partij en doen ze wat ze beloven maar daar betaal je wel heel veel geld voor.
Dat kan in mijn ogen ook veel goedkoper door rechtstreeks te boeken bij een Hertz/Avis/National etc.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer