Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
wleenders
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic deel 10 (info in 1e bericht)

Bericht door wleenders »

Endt001 schreef:
31 aug 2023, 23:29
@wleenders heb je nog de mogelijkheid om via een ander vliegveld heen te vliegen. Las Vegas is qua autohuur een stuk prijziger.

Ik ken jullie route niet maar als je bijvoorbeeld op los angeles zou landen op de gewenste zondag en je neemt een hotel bij het vliegveld kun je de volgende dag (15-7) uitgerust een Large Capacity SUV (grootste model wat er is voor € 2550 euro huren bij Hertz Culver City (über van max 30 euro) en inleveren op las vegas airport 11-8-2024 of inleveren op los angeles airport..
Eb
Ikzelf heb ook al geboekt en heb reservering 22-7-2024 tm 14-8-2024 en zit voor 48 dollar per dag full size suv de maat groter die ik hierboven noemde was 100 euro duurder dus net 50 dollar per dag.

Ik vond in de periode juli - augustus Las Vegas duur, peildatum 3023 en 2024 is nu ook te boeken maar nog steeds wel hoog.

VliegTickets de directe vluchten,) kunnen in deze periode zeker onder de de 1000 worden aangeboden.

Mb

Peter
Hi Peter,

Dank voor je input! Ook @dejong89 bedankt voor de suggestie! De ticket naar Vegas is gister geboekt, dus die datum en locatie staat vast…

Omdat we van plan zijn te kamperen hebben we relatief veel bagage bij ons. Een beetje gemak (lees dichtbij het vliegveld de auto oppikken) is ons ook wat waard met twee jonge kinderen.

Ik denk dat ik vooral moet blijven scannen voor betere deals. Gokken op een grotere auto via een aisle durf ik eigenlijk niet aan. Dus ik moet minimaal een standard SUV hebben…

Ik vind het verschil wel groot overigens, dus ik doe vast iets fout. 90 euro per dag vs. 50 euro per dag tikt aan! De enige manier waarop ik dat soort prijzen vond was zonder SLI verzekering.

Hartelijke groet,
Wouter
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

deebee7 schreef:
08 sep 2023, 20:49
Maar moet ik hier nu uit afleiden dat er tss SFO en LAS dan geen one way fee is wanneer je boekt via usadrive.de? Want via andere sites dan weer wel....
Wij hebben in het verleden (net zoals vele andere oudgedienden op het forum) vaak tot tevredenheid geboekt via deze aanbieder, ze maken aparte afspraken met de verhuurder over de one way fee. Wij hebben in het verleden een one way geboekt van Denver naar LA, toen was deze aanbieder de enige die op deze route geen one way fee rekende.
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

@Harry txs. Dan is het duidelijk voor me.
daisydpl
Amerikafan

Bericht door daisydpl »

help :crazy: ik zie het bos door de bomen niet meer wat betreft autohuur. rondje Las Vegas 04/05 - 25/05, type jeep grand cherokee, met alle nodige verzekeringen + extra bestuurder gezien ik waarschijnlijk ook wel eens wil rijden. GPS hoeft niet
Ik heb een mastercard gold en blijkbaar zou ik daardoor al wat verzekeringen hebben als ik de auto met deze kaart huur?
dejong89
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door dejong89 »

Je geeft niet waar je een auto huurt. 9 van de 10x is alles inbegrepen ( zie openingsbericht voor welke 2 verzekeringen je echt nodig hebt )
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89

Bericht door daisydpl »

las vegas luchthaven ophalen en afzetten
wouterjanS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door wouterjanS »

Ik heb via UStravel nu een reservering voor een Fullsize en een standard SUV staan. Maar wat zouden jullie aanraden voor onze route? Heeft een SUV meerwaarde? de Nissan Altima beviel ook wel de vorige keer, maar dit wordt natuurlijk wel een stuk meer parken, lange routes en steilere wegen.
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

@wouterjanS Elke auto zal voldoen; het is maar net wat je zelf prettig of leuk vindt. En wat je er aan uit wilt geven. Een Midsize SUV kan ook.

Marianne
wouterjanS
Amerikafan

Bericht door wouterjanS »

Dank voor je reactie Marianne. Fijn om te weten dat een sedan auto ook gewoon te doen is voor de route. De voornaamste reden van een standard SUV zou op dit moment zijn dat er meer achterbak ruimte is. In de Altima Nissan paste de vorige keer geen twee grote koffers en twee handbagage koffers achterin.
Weet iemand of bij een SUV standard of midsize dit wel zou kunnen in de praktijk? En nog belangrijker, wordt een huur SUV met hoedeplank gelevert?
2014: New York en DC
2023: Rondtrip door de zuidelijke staten.
2024: Rondtrip Zuidwest National parks
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Bij een standaard SUV moet dit makkelijk passen.
Een midsize suv zou ook nog wel gaan. Weet niet met hoeveel je bent? Met 2 personen kan je natuurlijk gewoon de achterbank plat gooien. Wij vinden een SUV altijd wel lekker , zeker met grote afstanden maar we hebben ooit ook met een Dodge Challenger door Florida gereden en dit ging ook prima. Ook met 2 grote reistassen.

Soms vind je een hoedenplank en soms een soort scherm die je over je bagage heen trekt. Geen idee hoe dit heet. Heb je dit niet dan kom je met een grote badhanddoek ook een heel eind of geblindeerde ramen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

wouterjanS schreef:
10 sep 2023, 19:46
Heeft een SUV meerwaarde? de Nissan Altima beviel ook wel de vorige keer, maar dit wordt natuurlijk wel een stuk meer parken, lange routes en steilere wegen.
Ik denk dat je je vooral moet afvragen, in wat voor type auto wil ik rijden. Ook een Nissan Altima zal prima voldoen tijdens deze rit, dat zal het probleem niet zijn.

In de beginjaren dat ik (alleen) naar Amerika reisde, koos ik altijd voor een Full Size sedan. Beviel mij prima alleen. Later werden de SUV's betaalbaar en koos ik altijd voor een SUV. Niet omdat ik het nodig had maar omdat ik het leuk vond zulke auto's te huren. Bovendien hebben die, voor iemand die alleen reist, een zee van ruimte. Later kwam daar ook de Ford Mustang Cabrio bij die ik inmiddels ook al een keer of 6 of 7 gehuurd heb. Is het nodig? Nee! Is het leuk? Ja! 8)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Mooie toevoeging.
Soms is het ook gewoon leuk om een bepaalde auto te rijden. Met een Mustang langs de Highway 1 rijden geeft net even een stukje extra beleving. :mrgreen:
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door peterd87 »

Vanochtend nog even de autohuur gecheckt bij de Hertz voor volgende week in Denver. Tarief met code 769269 was opeens 160 dollar goedkoper dan code 510000.

Scheelt toch weer :thumbup:
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87

Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
dejong89
Amerika-expert

Bericht door dejong89 »

Heb het donkerbruine vermoede dat de 51k code een soort vast tarief geeft.
De Amex codes en de bovengenoemde code geven een meer variabel tarief. Loont absoluut de moeite om regelmatig ( en zeker kort voor vertrek ) even te checken.
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Kreeg zojuist een e-mail van Hertz voor de zogenaamde 'Autumn Sale' (CDP 907004) voor EV's:
Laad op en rij elektrisch.

Nu is het moment om je uitstoot te verlagen en prachtige herfstlandschappen te ontdekken. Bespaar tot 20% op elektrische voertuigen en kies uit een van de grootste EV-verhuurvloten ter wereld.* Boek t/m 8 oktober 2023 en haal op t/m 21 maart 2024.
Eens even kijken of mijn huidige reservering nog goedkoper kan. En kijk, de Tesla Model 3 is zomaar USD 40 goedkoper dan mijn huidige reservering. Mijn huidige reservering dus aangepast en bovengenoemde code opgegeven. Toch weer 2x opladen denk ik. :mrgreen:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Coren
Amerika-ontdekker

Bericht door Coren »

Nou het lijkt gelukt met code THPPS30 bij Alamo.de… geen idee hoe scherp dit nu is maar het was nog altijd goedkoper dan National rechtstreeks of via Hotwire. Wil erg graag een full size SUV en het verschil met midsize is prima te verantwoorden 😂

Als ik nu nog zou weten hoe ik een plaatje vanaf iPhone kon toevoegen…

Overigens zat er al weer verschil tussen gisteren en vandaag dus iedere week maar even checken. Nu was het 1.177 euro voor 16 dagen
RuthdeLange
Amerikakenner

Bericht door RuthdeLange »

Ik heb nog geen tickets dus was eigenlijk niet van plan om de autohuur al vast te leggen. Toch voor het eerst eens gekeken naar de prijzen bij Hertz om een idee te krijgen.
We gaan 5 weken en in het hoogseizoen: juli heen, augustus terug.
Laatste keer dat ik heb geboekt was in 2020 (voor een reis in 2021 die niet door ging, toen compact SUV via Auto Europe voor 1000 euro wat ik al heel erg duur vond want in 2018 betaalde ik nog 750 euro voor zelfde periode, zelfde type auto).

Zojuist gekeken en zie voor 5 weken een sedan (type C, heb PC en hoop op een compact SUV want we gaan kamperen en hebben die wel nodig) 1266 euro. Veel duurder dan in 2020 maar als ik het vergelijk met de prijzen die ik op dit forum voorbij zie komen voor veel kortere periodes dan lijkt dit mee te vallen of vergis ik me nu?
Wat ook bijzonder is: het maakt niet uit of ik inlog of als gast reserveer, exact dezelfde prijs (bij Hertz.nl met code 510000).

Wat vinden jullie van deze prijs? is het de moeite waard om vast te leggen of is het toch nog veel te hoog?
Het gaat dus om 34 dagen.
peterd87
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door peterd87 »

Wat weerhoudt je er van om een pay later tarief vast te leggen? Je kunt gratis annuleren als je plannen veranderen, of als je betere prijzen ziet.
Reisgeschiedenis:
https://my.flightradar24.com/peterd87

Op zoek naar een Amex referral link voor reguliere of FB kaart? PB mij.
RuthdeLange
Amerikakenner

Bericht door RuthdeLange »

Ik weet nog niet hoe laat ik vlieg dus zit ook met het vastleggen van dat soort tijden. Bij Auto Europe was het zo dat als ik de tijden veranderde (ook wanneer het nog steeds binnen de maximale tijd viel, dus de ophaaltijd), ik de op dat moment geldende prijs moest betalen. Dus kon niet gratis de tijd aanpassen. Kon wel gratis annuleren maar iedere aanpassing werd gezien als een nieuwe boeking. Maar weet niet of dat bij hertz ook zo is.

Maar ik ben ook gewoon benieuwd naar jullie beoordeling van deze prijs. Het betreft overigens Denver.
MandyNMJ
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door MandyNMJ »

Hi allemaal!

Wij (2 volwassenen en een kind van op dat moment 15 maanden oud) gaan van 11 mei t/m 31 mei 2024 een rondreis maken, start- en eindpunt is Las Vegas.
Nu zijn we dus op zoek naar een auto om te huren voor de volledige periode van 11 t/m 31 mei, een fullsize SUV. Ik ben in dit topic aan het lezen voor de eerder genoemde tips, en heb via ustravel een fullsize SUV voor deze periode voor €1611 gevonden. Dit is het goedkoopste wat ik tot nu toe heb gezien en vind het geen hele gekke prijs. Mochten jullie mee willen kijken of er nog betere prijzen te vinden zijn of nog andere tips hebben voor ons, is dat heel erg welkom. Bedankt alvast!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer