Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Hallo allen
In de meivakantie willen wij met vier personen een rondreis maken met vliegen vanaf Amsterdam (20 april) op Los Angeles en terug vanaf Las Vegas (4 mei). Het zijn directe vluchten. Nu is de laatste twee dagen de tickets bij KLM/Delta opeens enorm gestegen voor de terug reis van 770 pp naar 1600 pp. Komt zon enorme verhoging vaker voor en kan ik verwachten dat de prijs nog terug zal dalen naar 770 pp?
In de meivakantie willen wij met vier personen een rondreis maken met vliegen vanaf Amsterdam (20 april) op Los Angeles en terug vanaf Las Vegas (4 mei). Het zijn directe vluchten. Nu is de laatste twee dagen de tickets bij KLM/Delta opeens enorm gestegen voor de terug reis van 770 pp naar 1600 pp. Komt zon enorme verhoging vaker voor en kan ik verwachten dat de prijs nog terug zal dalen naar 770 pp?
Laatst gewijzigd door Moojoo op 05 dec 2023, 16:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik vind voor deze data aanzienlijk lagere prijzen. Maar de prijsontwikkeling is niet te voorspellen.
Zijn die lagere prijzen ook voor directe vluchten? En waar vind je die?
- bedeve
- Amerika-expert
Je eerste posting op dit forum...
Wat is de bedoeling van je onzin tekst @Moojoo ?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
De vraag is inderdaad waar @Moojoo die prijs van 1600 euro heeft gevonden.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Ik vind in de KLM app een (light) tarief van € 875 pp. voor de vluchten.
- bedeve
- Amerika-expert
Bij zo ń posting verwacht ik een opvolgend bericht dat er gelukkig een andere prijs gevonden is dan die waar wel allemaal zo van schrokken.
Die gelukgevende oplossing is dan te vinden op site xyzticketsmetpret en dat we daar allemaal gauw naar toe moeten gaan.
Eerder deze week was er er sprake van een site waar je tickets kon kopen met 20% korting.....
Waaauw...die kans hebben jullie toch niet voorbij laten gaan...

Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
- bedeve
- Amerika-expert
13:15 –
18:30
Aer Lingus
14 u 15 min
AMS–LAX
1 tussenstop
1 u 30 min DUB
601 kg CO2
-6% uitstoot
€ 569
retourticket
10:25 –
15:10
Scandinavian AirlinesUitgevoerd door Xfly
13 u 45 min
AMS–LAX
1 tussenstop
1 u 15 min CPH
684 kg CO2
+7% uitstoot
€ 583
retourticket
09:50 –
11:50
KLMDelta
11 u
AMS–LAX
Directe vlucht
465 kg CO2
-27% uitstoot
€ 749
retourticket
Heb ik mijn keuze snel gemaakt.
Lekker relaxed via Dublin en op LAX meteen door naar de huurauto...
Stuur mij een PB !
Stuur mij een PB !
De terugreis was juist erg omhoog geschoten. Het is geen onzin van de prijsverhoging van 770 naar 1380 heb ik een screenshot. Daarna ging het zelfs nog meer omhoog. Groot verschil om 6200 te betalen ipv 3200.
Worden newbies altijd zo verwelkomd met wat een onzin tekst en het zal wel een scammer zijn?
Bedankt voor de andere prijzen in ieder geval. De prijzen zijn nu inderdaad weer meer normaal, ook bij KLM. Dus daarmee heb ik antwoord op mijn vraag. Vanwege dat er kinderen mee gaan, zijn wij op zoek naar directe vluchten anders was Dublin zeker een goede optie.
Het is trouwens een meer steden tour en geen retour Amsterdam - Los Angeles wat ik zoek. De terug vlucht gaat vanaf Las Vegas.
Worden newbies altijd zo verwelkomd met wat een onzin tekst en het zal wel een scammer zijn?
Bedankt voor de andere prijzen in ieder geval. De prijzen zijn nu inderdaad weer meer normaal, ook bij KLM. Dus daarmee heb ik antwoord op mijn vraag. Vanwege dat er kinderen mee gaan, zijn wij op zoek naar directe vluchten anders was Dublin zeker een goede optie.
Het is trouwens een meer steden tour en geen retour Amsterdam - Los Angeles wat ik zoek. De terug vlucht gaat vanaf Las Vegas.
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Nee hoor, maar je moet bedeve een beetje leren kennen, dat is als nieuw forumlid natuurlijk niet mogelijk, hij bedoelt het niet verkeerd hoor, maar hoe ouder hij wordt…….Worden newbies altijd zo verwelkomd met wat een onzin tekst en het zal wel een scammer zijn?

Welkom op dit leuke forum, je kunt echt antwoord vinden op al je vragen en zo je Amerika vakantie nog mooier maken.

-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Ofwel heeft KLM klanten genoeg, ofwel hebben ze geen interesse in volle vluchten, maar ook hun prijzen voor oktober volgend jaar liggen een heel eind boven de concurrenten voor wat betreft tickets naar Vegas.
United, Delta, Lufthansa,… allemaal goedkoper vanaf Brussel. En het gaat niet over €20…
United, Delta, Lufthansa,… allemaal goedkoper vanaf Brussel. En het gaat niet over €20…
Hoi Allemaal,
Gister op Lufthansa geboekt BRU-LAS 18 juli - 7 augustus 558 euro pp. Is wel met overstappen en geen grote koffers etc. Wel redelijke tijden.
Groet,
Zed.
Gister op Lufthansa geboekt BRU-LAS 18 juli - 7 augustus 558 euro pp. Is wel met overstappen en geen grote koffers etc. Wel redelijke tijden.
Groet,
Zed.
- Tantelotje
- Amerikakenner
Ik ontving vanmorgen een onheilspellend bericht van BA: de vlucht van Düsseldorf naar Londen voor komende zomer was geannuleerd.
Maar alternatief was voor handen. Beetje jammer dat dit voorgestelde alternatief ruim 3,5 uur vroeger zou vertrekken. Los van dat ik er niet op zit te wachten om om 07.00 uur te vliegen betekende dit een overstaptijd op Heathrow van een luttele 9 uur.
Dit forum indachtig heb ik eerst zelf alternatieven gezocht, gebeld en nu vliegen we op zo ongeveer gelijke tijden als oorspronkelijk bedacht maar dan vanaf Brussel. En dat scheelt ons nog een uur reistijd van en naar het vliegveld ook. Blij mee! Nog leuker is dat vertrek vanuit Brussel in principe onze voorkeur had maar het prijsverschil per ticket rond € 300,- lag. Voor €1200 wil ik best 2 uur rijden. Dat het dan nu alsnog vanaf Brussel kan is dubbel winst
Nu maar hopen dat ook deze vlucht niet geannuleerd wordt
Maar alternatief was voor handen. Beetje jammer dat dit voorgestelde alternatief ruim 3,5 uur vroeger zou vertrekken. Los van dat ik er niet op zit te wachten om om 07.00 uur te vliegen betekende dit een overstaptijd op Heathrow van een luttele 9 uur.
Dit forum indachtig heb ik eerst zelf alternatieven gezocht, gebeld en nu vliegen we op zo ongeveer gelijke tijden als oorspronkelijk bedacht maar dan vanaf Brussel. En dat scheelt ons nog een uur reistijd van en naar het vliegveld ook. Blij mee! Nog leuker is dat vertrek vanuit Brussel in principe onze voorkeur had maar het prijsverschil per ticket rond € 300,- lag. Voor €1200 wil ik best 2 uur rijden. Dat het dan nu alsnog vanaf Brussel kan is dubbel winst

Nu maar hopen dat ook deze vlucht niet geannuleerd wordt

-
- Amerika-expert
@Tantelotje Dat is het mooie aan dit forum.
Ook ik merk dat wanneer je zelf met een alternatief komt, ze vaak gewoon meegaan.
Ik boek vaak een ticket naar Vegas met KLM, uitgevoerd door Delta omdat dat vaak de goedkoopste optie is. Al even vaak, als je ver vooruit boekt, morrelt Delta aan het schema. En al elke keer is het me gelukt (4 op 4 nu) om de duurdere KLM-vlucht naar Vegas als oplossing naar voor te schuiven en volgt men daarin als ik bel.
Ook ik merk dat wanneer je zelf met een alternatief komt, ze vaak gewoon meegaan.
Ik boek vaak een ticket naar Vegas met KLM, uitgevoerd door Delta omdat dat vaak de goedkoopste optie is. Al even vaak, als je ver vooruit boekt, morrelt Delta aan het schema. En al elke keer is het me gelukt (4 op 4 nu) om de duurdere KLM-vlucht naar Vegas als oplossing naar voor te schuiven en volgt men daarin als ik bel.
Voor mijn trip FRA-SFO (via LHR), SLC-FRA in juli 24, kreeg ik dinsdag het bericht dat de directe vlucht SLC-FRA werd gecancelled. In augustus geboekt aan 942EURpp (5p). Een rechtstreeks alternatief was er niet meer, maar de vluchten van uit FRA staan momenteel wel wat goedkoper.
Alternatief zelf opnieuw geboekt (FRA-SFO via LHR, SLC-FRA via SFO) aan 793EURpp (incl koffer). Had wat voeten in de aarde omdat het een paar keer vastliep bij de laatste stap (continue to payment). Als ik dan opnieuw probeerde was de prijs omhoog gegaan. Even paar uurtjes gewacht. Dan wel gelukt.
Dinsdag mijn aanvraag tot refund van de originele boeking gedaan, donderdag bericht dat de refund uitgevoerd werd. Ik doe er nu wel een paar uurtjes langer over, maar scheelt toch direct 750EUR. Hopelijk blijft het hierbij (maar ik zal een preferentieel vluchtlijstje bijhouden om indien nodig de connectie alsnog te verbeteren...).
Alternatief zelf opnieuw geboekt (FRA-SFO via LHR, SLC-FRA via SFO) aan 793EURpp (incl koffer). Had wat voeten in de aarde omdat het een paar keer vastliep bij de laatste stap (continue to payment). Als ik dan opnieuw probeerde was de prijs omhoog gegaan. Even paar uurtjes gewacht. Dan wel gelukt.
Dinsdag mijn aanvraag tot refund van de originele boeking gedaan, donderdag bericht dat de refund uitgevoerd werd. Ik doe er nu wel een paar uurtjes langer over, maar scheelt toch direct 750EUR. Hopelijk blijft het hierbij (maar ik zal een preferentieel vluchtlijstje bijhouden om indien nodig de connectie alsnog te verbeteren...).
Goed geregeld en bemoedigend. Heb je ze gebeld of geregeld via de chat?Tantelotje schreef: ↑07 dec 2023, 16:44Ik ontving vanmorgen een onheilspellend bericht van BA: de vlucht van Düsseldorf naar Londen voor komende zomer was geannuleerd.
Dit forum indachtig heb ik eerst zelf alternatieven gezocht, gebeld en nu vliegen we op zo ongeveer gelijke tijden als oorspronkelijk bedacht maar dan vanaf Brussel. En dat scheelt ons nog een uur reistijd van en naar het vliegveld ook. Blij mee! Nog leuker is dat vertrek vanuit Brussel in principe onze voorkeur had maar het prijsverschil per ticket rond € 300,- lag. Voor €1200 wil ik best 2 uur rijden. Dat het dan nu alsnog vanaf Brussel kan is dubbel winst![]()
Nu maar hopen dat ook deze vlucht niet geannuleerd wordt![]()
Ik dacht eerst dat wij ook een geannuleerde vlucht hadden omdat BA mailde dat we contact met zo op moesten nemen maar de situatie blijkt iets anders. We hadden op onze terugreis uit de VS een overstap op LHR van 1,5 uur (van terminal 3 naar terminal 5). Dat is precies de minimal connection time die BA hanteert. Nu heeft British Airways de vlucht naar Dusseldorf 5 minuten vervroegd waardoor we dus niet meer de MCT halen. En nu willen ze ons overboeken op een latere vlucht. Probleem is dat deze 7,5 uur later gaat en we dan dus 9 uur moeten wachten. Daar heb ik geen trek in. Zou ik dit zomaar moeten accepteren of zou ik ook om andere alternatieven kunnen vragen zoals omboeken naar Amsterdam of desnoods annuleren?
Of toch de vlucht houden met 1u 25 min overstaptijd met risico dat we de aansluiting niet halen?
Weer iemand hoe dat werkt?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik had dit ook en heb geprobeerd om DUS om te zetten naar AMS. Dat willen ze wel, maar dan alleen voor de heenvlucht. Niet voor de terugvlucht. En daar heb ik natuurlijk niks aan. Want mijn auto staat dan in AMS. Dame die ik sprak heeft nog overlegd met supervisor, maar kreeg het niet voor elkaar.Tantelotje schreef: ↑07 dec 2023, 16:44Ik ontving vanmorgen een onheilspellend bericht van BA: de vlucht van Düsseldorf naar Londen voor komende zomer was geannuleerd.
Dit forum indachtig heb ik eerst zelf alternatieven gezocht, gebeld en nu vliegen we op zo ongeveer gelijke tijden als oorspronkelijk bedacht maar dan vanaf Brussel. En dat scheelt ons nog een uur reistijd van en naar het vliegveld ook. Blij mee! Nog leuker is dat vertrek vanuit Brussel in principe onze voorkeur had maar het prijsverschil per ticket rond € 300,- lag. Voor €1200 wil ik best 2 uur rijden. Dat het dan nu alsnog vanaf Brussel kan is dubbel winst![]()
Nu maar hopen dat ook deze vlucht niet geannuleerd wordt![]()
Heb jij je heen én terugvlucht kunnen wijzigen van DUS naar BRU @Tantelotje ?
@Tantelotje goed geregeld inderdaad. Vanmiddag ook 50 minuten gebeld met BA omdat we op de terugweg op eens 8 uur overstaptijd op Londen zouden hebben omdat de vlucht naar DUS 5 minuten vervroegd is en we daardoor te weinig overstaptijd zouden hebben. Ik heb ook voorgesteld om om te boeken naar Amsterdam, zowel heen als terug. Maar dat mocht absoluut niet, zou alleen voor terugweg mogen. Omdat ik geen 8 uur in Londen wilden wachten maar alternatief genomen met extra stop op terugweg in Chicago. Daardoor iets eerder weg en iets langer onderweg maar geen extreem lange wachttijd.
Had in 2022 ook al wijziging waardoor we 8 uur moesten wachten in Londen dus ben niet zo blij met BA. Maar ze zijn vaak wel heel goedkoop.
Had in 2022 ook al wijziging waardoor we 8 uur moesten wachten in Londen dus ben niet zo blij met BA. Maar ze zijn vaak wel heel goedkoop.
- Tantelotje
- Amerikakenner
Ik kon idd beide vluchten wijzigen.
Ik ben ouderwets dus heb het Engelse nummer gebeld en kreeg een hele vriendelijke man aan de lijn. Hoefde ook maar 2 minuten in de wacht.
Heb eigenlijk gewoon letterlijk de mail voorgelezen en gezegd dat mijn 'elderly parents' ook mee reizen en dat vooral voor hen zo'n lange overstap op de heenweg wel heel vermoeiend zou zijn (heb er niet bij vermeld dat ze weliswaar 77 en 76 zijn te tijde van de reis maar mn vader 2 maanden geleden op 76 jarige leeftijd nog de kustmarathon heeft gewandeld... 42 km!
).
Daarna kwam de vraag wat ik dan wilde, toen hij dat had uitgezocht kwam de vraag of ik ook de terugvlucht wilde wijzigen (uiteraard), zette me 3 minuten in de wacht en nog voor hij weer aan de lijn kwam had ik al een mail met gewijzigde vluchten.
Ik bekeek het net in m'n telefoon en het gesprek heeft exact 15 mi uten geduurd.
Ik ben ouderwets dus heb het Engelse nummer gebeld en kreeg een hele vriendelijke man aan de lijn. Hoefde ook maar 2 minuten in de wacht.
Heb eigenlijk gewoon letterlijk de mail voorgelezen en gezegd dat mijn 'elderly parents' ook mee reizen en dat vooral voor hen zo'n lange overstap op de heenweg wel heel vermoeiend zou zijn (heb er niet bij vermeld dat ze weliswaar 77 en 76 zijn te tijde van de reis maar mn vader 2 maanden geleden op 76 jarige leeftijd nog de kustmarathon heeft gewandeld... 42 km!

Daarna kwam de vraag wat ik dan wilde, toen hij dat had uitgezocht kwam de vraag of ik ook de terugvlucht wilde wijzigen (uiteraard), zette me 3 minuten in de wacht en nog voor hij weer aan de lijn kwam had ik al een mail met gewijzigde vluchten.
Ik bekeek het net in m'n telefoon en het gesprek heeft exact 15 mi uten geduurd.
- HennyCox
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik zie een mooie prijs (€431) voor juni DUS-LAS, maar deze heeft een overstap van 3 uur op Londen van Heathrow-Gatwick.Ik zie dat bustransfer 55minuten duurt ongeveer.
Is dit voldoende?
Iemand ervaringen met deze overstap?
Is dit voldoende?
Iemand ervaringen met deze overstap?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13036 Weergaves