Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9
Tijdverschil van 1 uur tussen MDT en CDT (dus vlucht staat voor 2 uren in schema)
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Oh wat dom van mij. Natuurlijk. Bedankt.
Is het niet gewoon het tijdsverschil?RuthdeLange schreef: ↑20 okt 2023, 12:59@eborn bedankt voor je grafiek. Snap dat het een momentopname is maar dit geeft toch wel wat inzicht.
Ik zit nog met een andere vraag. Ik zie een vlucht van Ams naar Denver met een overstap in Dallas, zowel heen als terug.
Echter, heen duurt de vlucht van Dallas naar Denver 1 uur en 4 min en terug (van Denver naar Dallas) duurt 3 uur.
Kan iemand dat verklaren?
Dit is dus zonder de overstaptijd maar puur de vlucht zelf.
-
- Amerikakenner
Ja klopt, zie reactie Jeppiepruts.
Totaal niet aan gedacht
Ik zit te twijfelen over een overstap van 1 uur en 40 minuten waarbij we koffers moeten ophalen en weer afgeven en door douane etc. moeten.
Dus hoopte dat die tijden niet klopten maar helaas.
Totaal niet aan gedacht

Ik zit te twijfelen over een overstap van 1 uur en 40 minuten waarbij we koffers moeten ophalen en weer afgeven en door douane etc. moeten.
Dus hoopte dat die tijden niet klopten maar helaas.
Sorry, had kennelijk een bladzijde gemist…
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 35
Voor wie ook al een tijd op zoek is naar 'goedkope' tickets en een auto bij deze wellicht een tip;
Na wekenlang bijna dagelijks te hebben gekeken naar tickets eindelijk vanavond drie 'relatief' goedkope tickets gevonden: rechtstreeks bij Lufthansa (wij boeken alleen bij de vliegmaatschappijen zelf) voor €690 pp. 9 juli 2024 BRU-BOS, terug van MCO-BRU op 31 juli. Inclusief ruimbagage, 1 tussenstop en normale reistijden. Er waren trouwens ook nog wat goedkopere tickets voor deze route, maar een deel van de vlucht was met Eurowings en dat vinden we niet zo'n fijne vliegmaatschappij.
Het was best een hele zoektocht dit jaar, de tickets zijn niet goedkoop en dit was eigenlijk de eerste deal die we zagen. We keken naar tickets vanaf BRU, AMS, DUS en FRA. Het maakte niet uit waarheen, maar Seattle, NYC en BOS bleken telkens de goedkoopste bestemmingen. Bovendien wilden we een keer one way ipv retour.
Een goeie autodeal hebben we ook meteen gevonden: via British Airways: 23 dagen, categorie 'large' (Chevrolet Tahoe) bij Avis voor 1795 Britse ponden.(zo'n €2057). Omdat we gekozen hebben voor een one way, komen er nog $300 extra drop off kosten bij.
Na wekenlang bijna dagelijks te hebben gekeken naar tickets eindelijk vanavond drie 'relatief' goedkope tickets gevonden: rechtstreeks bij Lufthansa (wij boeken alleen bij de vliegmaatschappijen zelf) voor €690 pp. 9 juli 2024 BRU-BOS, terug van MCO-BRU op 31 juli. Inclusief ruimbagage, 1 tussenstop en normale reistijden. Er waren trouwens ook nog wat goedkopere tickets voor deze route, maar een deel van de vlucht was met Eurowings en dat vinden we niet zo'n fijne vliegmaatschappij.
Het was best een hele zoektocht dit jaar, de tickets zijn niet goedkoop en dit was eigenlijk de eerste deal die we zagen. We keken naar tickets vanaf BRU, AMS, DUS en FRA. Het maakte niet uit waarheen, maar Seattle, NYC en BOS bleken telkens de goedkoopste bestemmingen. Bovendien wilden we een keer one way ipv retour.
Een goeie autodeal hebben we ook meteen gevonden: via British Airways: 23 dagen, categorie 'large' (Chevrolet Tahoe) bij Avis voor 1795 Britse ponden.(zo'n €2057). Omdat we gekozen hebben voor een one way, komen er nog $300 extra drop off kosten bij.
Wij hebben gisteren ook eindelijk wat betaalbare tickets gevonden voor januari. Direct geboekt via British airways, helaas wel twee overstappen op de heenreis. Vertrek vanaf Frankfurt en heen naar Orlando terug vanaf Miami. €530 p.p. inclusief koffers.
Nu nog opzoek naar een goede deal voor de auto.
Nu nog opzoek naar een goede deal voor de auto.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Nou het zit weer niet mee op Schiphol vandaag. We vliegen met AA vlucht 203 naar Philadelphia, deze zou om 10.55 uur vertrekken. Helaas is de inkomende vlucht omgeleid naar DUS en staat daar nog steeds.
De vertrektijd wordt steeds bijgesteld en staat nu op 14 uur, maar dat gaat 'm ook niet worden als het vliegtuig nu nog in DUS staat.
Ik heb AA al gebeld en de connecting flight omgezet naar een latere vlucht. Dacht laat ik dat maar vast zelf doen, want je weet nooit hoeveel plaatsen er op die vlucht nog vrij zijn. Gaat weer nachtwerk worden denk ik. Na corona hebben we nog geen 1x zonder vertraging en gemiste overstappen gevlogen
Vergoeding zal er helaas niet inzitten denk ik omdat oorzaak waarschijnlijk de dichte mist is.
De vertrektijd wordt steeds bijgesteld en staat nu op 14 uur, maar dat gaat 'm ook niet worden als het vliegtuig nu nog in DUS staat.
Ik heb AA al gebeld en de connecting flight omgezet naar een latere vlucht. Dacht laat ik dat maar vast zelf doen, want je weet nooit hoeveel plaatsen er op die vlucht nog vrij zijn. Gaat weer nachtwerk worden denk ik. Na corona hebben we nog geen 1x zonder vertraging en gemiste overstappen gevlogen

Vergoeding zal er helaas niet inzitten denk ik omdat oorzaak waarschijnlijk de dichte mist is.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Het vliegtuig is 12.35 vertrokken uit Dusseldorf.
- asv60
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 40
Ja zag het . Vertrek staat nu op 15 uur.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
-
- Amerikakenner
De wondere wereld van de vliegtickets. Wij vliegen ook op 9 juli dus meteen even gekeken gisteren of erop Lufthansa welllicht dan betere prijzen stonden dan op google flights maar helaas. Goedkoopste vlucht naar Denver (is wel een stukje verder natuurlijk) is bijna 1200 euro en dan heb je terug een overstap van 5,5 uurequilan7 schreef: ↑22 okt 2023, 00:04Na wekenlang bijna dagelijks te hebben gekeken naar tickets eindelijk vanavond drie 'relatief' goedkope tickets gevonden: rechtstreeks bij Lufthansa (wij boeken alleen bij de vliegmaatschappijen zelf) voor €690 pp. 9 juli 2024 BRU-BOS, terug van MCO-BRU op 31 juli. Inclusief ruimbagage, 1 tussenstop en normale reistijden. Er waren trouwens ook nog wat goedkopere tickets voor deze route, maar een deel van de vlucht was met Eurowings en dat vinden we niet zo'n fijne vliegmaatschappij.

-
- Amerika-ontdekker
Dag,
Wij (2 personen) willen in september naar San Francisco vliegen (een retour vanaf Amsterdam). Dit wordt onze eerste keer buiten Europa waardoor we weinig ervaring hebben met het goede moment om vliegtickets te boeken.
We hebben nu een rechtstreekse vlucht gevonden, heen op 1 september 2024 en terug op 23 september voor € 1.436,- voor twee personen inclusief bagage. Is dit een goede prijs of is het beter om nog even te wachten?
Wij (2 personen) willen in september naar San Francisco vliegen (een retour vanaf Amsterdam). Dit wordt onze eerste keer buiten Europa waardoor we weinig ervaring hebben met het goede moment om vliegtickets te boeken.
We hebben nu een rechtstreekse vlucht gevonden, heen op 1 september 2024 en terug op 23 september voor € 1.436,- voor twee personen inclusief bagage. Is dit een goede prijs of is het beter om nog even te wachten?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik vind 700pp wel een nette prijs voor die bestemming, rechtstreeks, inclusief de bijkomende kosten en zo ver vooruit. Het is geen bodemprijs. Maar ontzettend veel lager gaat het ook niet worden. Wellicht dat er op een blauwe maandag een keer een ticket van 600 euro tussen zal zitten. Maar dat moet dan maar net zijn op de dagen die je in gedachten hebt. Het grote voordeel van deze tickets is dat je deze dan af kunt vinken en je op de inrichting van de reis kunt richten.
-
- Amerika-ontdekker
Ik zie dat american airlines nu wel goede tickets heeft naar denver (890 euro exclusief bagage).RuthdeLange schreef: ↑23 okt 2023, 14:58De wondere wereld van de vliegtickets. Wij vliegen ook op 9 juli dus meteen even gekeken gisteren of erop Lufthansa welllicht dan betere prijzen stonden dan op google flights maar helaas. Goedkoopste vlucht naar Denver (is wel een stukje verder natuurlijk) is bijna 1200 euro en dan heb je terug een overstap van 5,5 uurequilan7 schreef: ↑22 okt 2023, 00:04Na wekenlang bijna dagelijks te hebben gekeken naar tickets eindelijk vanavond drie 'relatief' goedkope tickets gevonden: rechtstreeks bij Lufthansa (wij boeken alleen bij de vliegmaatschappijen zelf) voor €690 pp. 9 juli 2024 BRU-BOS, terug van MCO-BRU op 31 juli. Inclusief ruimbagage, 1 tussenstop en normale reistijden. Er waren trouwens ook nog wat goedkopere tickets voor deze route, maar een deel van de vlucht was met Eurowings en dat vinden we niet zo'n fijne vliegmaatschappij.En dit bedrag is nog zonder stoelreservering. Treurig dit.
Groetjes!
2007 New York
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
2009 Florida-Caraïben
2024 Zuidwesten
-
- Amerikakenner
Zie je die bij AA zelf>?
-
- Amerikakenner
Ik zie die tickets niet helaas. Zie alleen 915 exclusief bagage.
- dejong89
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Prijs is in mijn ogen prima. Check ook eens via KLM.US of Airfrance.ie. Scheelt soms wel eens wat. Sowieso de 10 euro boekingskosten.Fleecedeken schreef: ↑23 okt 2023, 18:20Dag,
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Door het gebrek aan goede aanbiedingen de laatste maanden, heb ik afgelopen weekend toch maar toegehapt op een reward ticket via klm.nl. DUS-MIA met overstap op CDG. Ik heb zelf nog nooit gevlogen op CDG en heb meestal een overstap in US maar de prijs was (naar verhouding tot de slechte prijzen ) te goed om te laten schieten. Ik heb nu €1250 totaal betaald (en 120k miles) voor 4 personen retour main cabin inclusief stoelkeuze en koffers.
3 weken in april/mei 2024.
Overstap heen 2u40 op Parijs en terug 1u45.
Ik heb wel de slechte ervaringen met CDG gelezen hier en hoop maar dat de vlucht nog eens omgeboekt gaat worden.
Alhoewel het dus eigenlijk een 2e keuze was (liefst overstap in USA) was het gewoon heel lastig iets te vinden tegen redelijke tarieven (ik heb regelmatig voor circa 500 euro p.p main cabin goede vluchten kunnen scoren via klm/Delta maar daar die tijd lijkt voorbij).
Nu heb ik toegehapt omdat EN de prijs goed was EN de vluchttijden precies goed uitkomen voor ons.
Nu maar hopen dat het gokje van CDG overstap niet in mijn nadeel gaat uitvallen
.
Ik zag wel in de reservering staan dat ik totaal 8 ruimbagage mag meenemen. Klopt dat wel? Ik ben zelf Silver status dus mag dan 1 koffer extra meenemen, maar door de reward ticket lijkt hij dat voordeel voor alle passagiers door te rekenen nu. Ik heb de boeking uit mijn miles betaald.
Voorlopig is met de huidige dollar koers die vraag over de koffers puur theoretisch
ik zie niet gebeuren dat ik er 8 nodig heb. Alhoewel wel 2 tieners mee 
3 weken in april/mei 2024.
Overstap heen 2u40 op Parijs en terug 1u45.
Ik heb wel de slechte ervaringen met CDG gelezen hier en hoop maar dat de vlucht nog eens omgeboekt gaat worden.
Alhoewel het dus eigenlijk een 2e keuze was (liefst overstap in USA) was het gewoon heel lastig iets te vinden tegen redelijke tarieven (ik heb regelmatig voor circa 500 euro p.p main cabin goede vluchten kunnen scoren via klm/Delta maar daar die tijd lijkt voorbij).
Nu heb ik toegehapt omdat EN de prijs goed was EN de vluchttijden precies goed uitkomen voor ons.
Nu maar hopen dat het gokje van CDG overstap niet in mijn nadeel gaat uitvallen

Ik zag wel in de reservering staan dat ik totaal 8 ruimbagage mag meenemen. Klopt dat wel? Ik ben zelf Silver status dus mag dan 1 koffer extra meenemen, maar door de reward ticket lijkt hij dat voordeel voor alle passagiers door te rekenen nu. Ik heb de boeking uit mijn miles betaald.
Voorlopig is met de huidige dollar koers die vraag over de koffers puur theoretisch

- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Toch de moeite waard om het te proberen denk ik. Maatschappij zal je claim wel afwijzen, ik zou het dan uit handen geven. AA kan dan even uitleggen waarom zij besloten uit te wijken naar Düsseldorf. Er was mist gisterochtend, maar Schiphol was niet dicht, er werd gewoon op Schiphol geland. Ik was gisterochtend vanaf 07.00uur in Zwanenburg en de gelijknamige baan was gewoon in gebruik. Net als de Polderbaan ook trouwens.... Vliegtuigen (groot en klein) kwamen daar zoals altijd op 300m over, maar gisteren niet te zien.
Fijne vakantie!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Mijn NH Nieuws over 23 oktober:
De luchthaven schrapte uiteindelijk tientallen vluchten om de vertragingen zo kort mogelijk te houden. Dat waren vooral vluchten met Europese bestemmingen, langeafstandsvluchten kregen voorrang.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 13197 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 8 Reacties