Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
susanmulders
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door susanmulders »

Wij zijn bezig met onze voorbereidingen voor zomervakantie 2020 we gaan ongeveer 2 weken naar New York en Washington met een kleine roadtrip.
Nu heb ik vliegtickets gezien van united airlines.
Heen op Washington Dc terug vanaf New York. Voor 690 per persoon rechtstreeks inclusief bagage.
Heen 16 juli, terug 28 juli. Nu ben ik erg gebonden aan de zomervakantie. Is het dan een redelijke prijs, of moet dit echt nog wel een stukje lager kunnen?
Ik vind het altijd lastig, ben soms bang dat het straks veel duurder zou zijn en wil altijd graag de vliegtickets geregeld hebben voordat ik de rest regel.
Bedankt!
2017: Florida + Bahama's
2019: zuidwest Amerika
2022: Omgeving New York - Washington
2023: Hawaii
2024: zuidwest Amerika + Yellowstone
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Of het lager kan is lastig te zeggen, prijzen van vliegtickets fluctueren enorm. Als vertrek van een andere stad AMS/BRU/FRA ook tot de mogelijkheden behoort, kun je daar ook nog naar kijken.

Je vliegt in het hoogseizoen en dan liggen prijzen altijd hoger. Ik heb nog nooit meer dan € 550 voor een ticket naar Amerika betaalt maar nog nooit in het hoogseizoen naar Amerika gevlogen, wel er vlak voor.

Volg de prijzen eens 14 dagen lang via verschillende websites. Dat heb ik de laatste keer gedaan. Zag na een week een bepaald patroon in de prijzen en uiteindelijk op het juiste moment een goedkoop ticket kunnen boeken.

Ik stel voor mijzelf altijd een max. prijs die ik voor een vliegticket wil betalen. Alles in die range ben ik dan tevreden mee.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Inges
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Inges »

Almere vak V schreef:
04 mar 2020, 20:27

PDX boeken is sowieso zelden een gunstige optie. Wij verblijven minimaal 5 keer per jaar in Oregon. Dit doen we al jaren. Het aantal keren dat wij daarbij gevlogen hebben op PDX kunnen we op 1 hand tellen. En dan mag ik ook nog best slordig geweest zijn met een zaag. SEA en SFO zijn vaak vele betere opties. Je kunt ook nog kijken naar YVR. Is slechts 2 uurtjes verder dan SEA.
Ja dat weet ik ;-) PDX is altijd duur maar soms, als je hem boekt als open jaw met terugvliegen vanaf PDX, is het nog wel te doen. Ik heb een hele goede vriendin in Cottage Grove OR en dat is veel dichterbij Portland maar soms scheelt het echt 100den euro's. Ik ben vaker op SEA gevlogen dan op PDX. Ik overweeg nu SFO omdat het in Nov beter weer is in het zuiden dan in het noorden. Hoewel de I5 volgens mij altijd wel te rijden is.

Ooit, 1x maar, was vliegen op Eugene (EUG) goedkoper dan vliegen op PDX. Terwijl het we een overstap hadden op PDX. Dat heb ik helaas daarna nooit meer gezien. Ik hou het gewoon in de gaten. Heb geen haast met boeken. Nov is geen hoogseizoen. YVR is me net te ver en de autohuur is duurder in CA. Dat scheelt me dan net te weinig.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Ik neem even aan dat je Delta/KLM/AF vliegt. In dat geval kun je ook profiteren van een goedkoop ticket naar een bestemming als LAX of SFO en dan een aansluitende domestic vlucht op mijlen boeken. Als je een beetje geluk hebt vlieg je met DL voor een paar duizend mijl vanaf LAX/SFO naar PDX en met een dergelijke combinatie van regulier + award ticket met een geldige connectie wordt ook je bagage netjes naar je uiteindelijke bestemming ingecheckt. Bij vertraging met zo'n combinatie wordt de vlucht op het award ticket normaal gesproken ook kostenloos gewijzigd.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Ja die mogelijkheid heb ik bekeken maar helaas heb ik geen Delta miles maar FB miles en daar kan ik geen award ticket op boeken voor een domestic flight in de US.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Tuurlijk wel! Alleen vaak niet online.. Gewoon even bellen naar FB. Voor een indicatie van het aantal mijlen vooraf kun je gewoon zoeken op de DL website, de goedkoopste vlucht in DL mijlen zal vermoedelijk ook de goedkoopste vlucht voor FB zijn.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Dat ga ik proberen. Dank je ;-)
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

YW. Met award availability is het altijd lastig, en sinds de overhaul van FB is er heel veel niet meer online te vinden bij partners. Google maar eens op "US domestic Flying Blue" oid. Meer mensen die hier tegenaan lopen.

Maar is het niet verstandiger om juist bij DL te sparen als je vaker naar de US vliegt? Als je Flying Blue mijlen nodig hebt kun je altijd punten overboeken vanaf Amex tegen een normale conversie, maar naar Skymiles kan dat helaas niet (conversie MR->Skymiles is 3:1 voor een Nederlandse Amex kaart, dat is geld weggooien).

En ander voordeel: status is ook veel makkelijker te halen bij Delta, 25k mijlen vliegen (of een 13 tot 17k als je voorin vliegt) en je bent al silver. Met 2x per jaar de oceaan over moet je dat vast kunnen houden.

En in sommige situaties zijn DL mijlen veel meer waard, omdat Delta geen fuel surcharges rekent bij award tickets. Je hoeft alleen de belastingen te voldoen. Voorbeeld: business class ticket CUR-AMS met FB mijlen: 60.500 mijlen + 187 euro. Met Skymiles: 65k mijlen (inmiddels 75k geworden) + 76 antiliaanse guldens = 38 euro. Scheelt toch 150 euro in cash. Bij alle domestic US tickets betaal je standaard iets meer dan $5 aan taxes, that's it.
Inges
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Inges »

Dat zou momenteel alleen voordeliger zijn als ik de 43.000 FB die ik nu heb om kan zetten naar DL skymiles..... (helaas)

Maar je hebt wel gelijk. Ik heb wel een Delta account maar laat ze altijd omzetten naar FB omdat ik daar nou eenmaal mee ben begonnen. Toen ik eraan begon had ik niet verwacht dat ik zo vaak naar de USA zou (willen) vliegen.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Maar die mijlen kun je gewoon laten staan.. Eens in de 2 jaar een keer wat punten vanaf Amex overboeken en ze blijven gewoon geldig.

Alleen als je al status aan het opbouwen bent dit jaar en verwacht dat voor het einde van het jaar (bij FB dus je "eigen" statusjaar) bij Flying blue te gaan halen dan is wisselen niet handig. Anders maakt het niets uit.
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

Inges schreef:
05 mar 2020, 08:42
Ik heb een hele goede vriendin in Cottage Grove OR en dat is veel dichterbij Portland maar soms scheelt het echt 100den euro's. Ik ben vaker op SEA gevlogen dan op PDX. Ik overweeg nu SFO omdat het in Nov beter weer is in het zuiden dan in het noorden. Hoewel de I5 volgens mij altijd wel te rijden is.
Cottage Grove is inderdaad een stukkie onder Portland. Volgens mij zelfs nog onder Eugene. Dan ben je vanuit PDX twee uurtjes onderweg. SEA is met een beetje geluk en de juiste tijd bij Portland 4,5 uur. Ik denk dat YVR en SFO elkaar wat tijd betreft weinig ontlopen. Volgens mij ligt Cottage Grove aardig op de helft. Je zou beiden er als City trip een keer bij kunnen doen. Allebei een aanrader!!

Dan is de kans op lekker weer in november natuurlijk een stukkie groter in SFO dan YVR. Dat lijkt me helder. Echter, in al die jaren dat wij nu in Oregon en Washington komen kan ik me volgens mij 1 keer heugen dat het zulk slecht weer was dat de I5 toen onbegaanbaar was. Maar dat was ie toen over een afstand van een paar 100 kilometer. Voor ons niet interessant want dat is ook één van de weinige keren geweest dat we ingesneeuwd zaten op Mt Hood en sowieso niet naar beneden konden.
Inges schreef:
05 mar 2020, 08:42
Heb geen haast met boeken. Nov is geen hoogseizoen. YVR is me net te ver en de autohuur is duurder in CA. Dat scheelt me dan net te weinig.
Ook zeker geen haast maken! November moet je tickets gevonden kunnen krijgen onder de €400 en met een beetje gemak onder de €300. Ik heb YVR eigenlijk nog nooit goedkoper gezien dan SFO. Wij hebben alleen vrienden van ons aan de Canadese grens wonen en voor ons altijd een mooi excuus om een paar dagen met elkaar door te brengen.

Ik weet niet waar je een auto huurt. Maar ik zie dat je FB hebt dus Hertz is een optie. Op 2 minuutjes rijden van SFO zit ook een Hertzlocatie. Wij hebben al een paar keer daar een auto gehuurd. Scheelde in die gevallen 50 tot 70% van hetgeen we moesten betalen op het vliegveld. Je hebt niet de uitgebreide keus zoals op het vliegveld als iets je niet aanstaat. Maar als je in de goeie categorie huurt heb je daar geen last van.
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Nog eens voor ieder die in de zomervakantie zoekt. Heel de zomervakantie lang kan je tickets onder de 500€ vinden van dus naar Las Vegas , maar deze tickets zijn enkel te vinden via de Amerikaanse sites van klm of airfrance. (Maw klm.us of airfrance.us).
Vluchten uitgevoerd door delta dus heb je ook gratis stoelkeuze bij het light tarief. En bagage weet ik niet goed, ik heb deze tickets ook zo geboekt toen we in januari naar Vegas gingen. Bij het inchecken konden we beide gratis 2 stuks bagage kiezen, terwijl ik er eigenlijk maar 1 had verwacht omdat ik delta gold member ben.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
dennis118
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door dennis118 »

georgesken schreef:
05 mar 2020, 17:48
Nog eens voor ieder die in de zomervakantie zoekt. Heel de zomervakantie lang kan je tickets onder de 500€ vinden van dus naar Las Vegas , maar deze tickets zijn enkel te vinden via de Amerikaanse sites van klm of airfrance. (Maw klm.us of airfrance.us).
Vluchten uitgevoerd door delta dus heb je ook gratis stoelkeuze bij het light tarief. En bagage weet ik niet goed, ik heb deze tickets ook zo geboekt toen we in januari naar Vegas gingen. Bij het inchecken konden we beide gratis 2 stuks bagage kiezen, terwijl ik er eigenlijk maar 1 had verwacht omdat ik delta gold member ben.
Bedankt voor de tip georgesken, gisteren via de website van airfrance. Voor een hele mooie prijs tickets geboekt. DUS naar Las Vegas. 3 weken in de zomervakantie. Scheelde aanzienlijk met de nederlandse sites. Vlucht uitgevoerd met Delta incl.stoel keuze. Alleen koffers komen hier nog bij.
Emootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Emootje »

georgesken schreef:
05 mar 2020, 17:48
Dit scheelt echt wel veel, 250 euro pp verschil tussen Dusseldorf of Schiphol (op retour Vegas). Heb nu de vraag uitstaan bij KLM of je de laatste vlucht van Schiphol naar DUS kunt laten schieten. Dan is het wel de moeite om met de trein naar DUS te reizen en eventueel een hotel te pakken daar.
Overigens zijn de plannen pas voor 2021 maar het kriebelt al wel ;-)
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Daar kan ik je het antwoord al wel op geven: dat mag beslist niet van KLM (het is alsof je de politie vraag of je op een rustige kruising door rood mag rijden).
Hier is al erg veel discussie over geweest. KLM (en andere airlines) staat niet toe dat een segment van de reis wordt overgeslagen.
Als je alleen met handbagage reist zou je gewoon in AMS kunnen uitstappen en naar huis gaan. Heb je ruimbagage wordt dit lastig: deze wordt normaal doorgelabeld tot DUS en zie je daar pas op de band. Geen idee of de incheckbalie in LAS genegen is om maar tot AMS te labelen. Kleine kans.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Vraag me af of de prijzen van de tickets de komende weken ook naar beneden gaan ivm het coronavirus nu veel maatschappijen veel vluchten schrappen omdat er minder tickets verkocht worden. Je zou haast denken van wel.

Wellicht een goed moment om de prijzen nu in de gaten te houden voor diegene die nog zoekende is voor de komende maanden.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Emootje
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Emootje »

Frasi schreef:
05 mar 2020, 21:53
Als je alleen met handbagage reist zou je gewoon in AMS kunnen uitstappen en naar huis gaan.
Dat is wel de planning, alleen handbagage. We wonen in West-Friesland, moeten dus fysiek langs Schiphol op weg naar Dusseldorf. Voor nu is het een hersenkronkeltje hoor, zeker omdat we volgend jaar pas in de planning hebben. Maar de moeite waard is het zeker, qua prijs.
butterfly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door butterfly »

@ Emootje: Wij wonen in dezelfde richtig, en onlangs goedkope vliegtickets gekocht naar LAX vanaf Dusseldorf. Ons plan is ook om met alleen handbagage te reizen. Je kunt vanaf Amsterdam Sloterijk ook de Flixbus naar Dusseldorf nemen voor 16 euro (ipv de trein). Wij zijn nog aan het dubben of we misschien de overstap in Amsterdam toch nemen en de auto in Dusseldorf op lang parkeren zetten. Kost iets meer tijd, maar dan kunnen we wel een koffer inchecken. qua geld maakt het niet veel verschil: hotel in Dusseldorf versus lang parkeren.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Denk goed na voordat je overweegt met flixbus te reizen. Ze zijn niet altijd even betrouwbaar.
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Parkeren op DUS is niet duur en je bent er zo, ook vanuit Noord Holland. Gewoon de A1, bij Amersfoort de A30, dan de A12 op en dan ben je al bijna de grens over. Vanaf Emmerich kun je doorrijden en 40 minuten later sta je op je parkeerplaats.

KLM vragen of je een ticket deels mag vliegen is natuurlijk dom. Nee, natuurlijk mag dat niet.

Maar, zoals gezegd, als je alleen met carry-on vliegt zal niemand je tegenhouden als je een deel van je ticket niet gebruikt. En zolang je dat als consument doet (dus geen zakelijk gekochte tickets onder een bedrijfscontract) is er niets aan de hand. Je bent een no-show op die vlucht en krijgt er geen mijlen voor. Let op: de rest van je ticket vervalt dan per direct, dus dit werkt alleen als het de laatste vlucht(en) op je ticket betreft.

Maar er is ook een risico. Stel nu dat je carry-on toch ingecheckt wordt, bijvoorbeeld bij de gate omdat er geen ruimte meer is. Kans is klein op een intercontinentale vlucht, maar toch.. Dan heb je een probleem en zul je toch door moeten vliegen naar DUS.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer