390 is miami met miles korting.. Niet gek dat seattle of west Canada duurder is natuurlijk. 596 is geen verkeer prijs vind ik. Niet super aanbieding, maar ook niet slecht. Ik heb seattle / las vegas een paar maanden terug vastgelegd voor 580 pp in dezelfde periode met BA.Hi&Jo schreef:Nu zoek ik nog vliegtickets voor Seattle, Calgary of Vancouver (afhankelijk van de prijs) voor de periode van 28 mei - 24 juni. Zo te lezen heb ik de leuke aanbiedingen net gemist (+/- € 390). De goedkoopste ticketprijs is momenteel € 596. Ik heb zelf het vermoeden dat het nog wel iets goedkoper kan, laten we zeggen voor € 500. Ik houd de bekende sites al in de gaten (cheaptickets, momondo, budgetair, chaser etc.) maar het mag nog niet baten. Mocht iemand nog goedkope tickets voorbij zien komen.. let me know! Ik hoop niet dat ik uiteindelijk tickets boek tegen een meerprijs van € 596 door te wachten..
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen
Twee keer acht uur vliegen voor €500, dat is iets meer dan €30 per uur. Lijkt me een prima deal, net zo duur als de trein 

Klopt het dat, naarmate je vaker op dezelfde PC (verbinding) zoekt naar de prijs van een vliegreis, de prijs omhoog gaat omdat ze volgen wat je zoekt?
Wij zoeken tickets voor MSP (Minneapolis) met vertrek op 23 of 30 juli of 5 of 6 augustus. Retour ruim 3 weken later op dinsdag ofzo. Op dit moment zien we als goedkoopste prijs (via momondo.de; boeken bij Kiss&Fly) € 752,- voor heen 5/8 en retour 30/8. Het is de vlucht van IcelandAir met erg mooie vliegtijden.
Overigens zou vertrekken vanaf Brussel of vliegen naar Chicago ook kunnen. Maar tot nu toe is dat zeker niet goedkoper.
Van Kiss&Fly hebben we trouwens nog nooit gehoord; iemand ervaring mee?
Wij zoeken tickets voor MSP (Minneapolis) met vertrek op 23 of 30 juli of 5 of 6 augustus. Retour ruim 3 weken later op dinsdag ofzo. Op dit moment zien we als goedkoopste prijs (via momondo.de; boeken bij Kiss&Fly) € 752,- voor heen 5/8 en retour 30/8. Het is de vlucht van IcelandAir met erg mooie vliegtijden.
Overigens zou vertrekken vanaf Brussel of vliegen naar Chicago ook kunnen. Maar tot nu toe is dat zeker niet goedkoper.
Van Kiss&Fly hebben we trouwens nog nooit gehoord; iemand ervaring mee?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 15
Je hebt believers en non-believers van het prijsstijgingsverhaal.
Hoewel ik weet dat dit wsch technisch zeker mogelijk is, ben ik zelf een non-believer.
Je hebt dagelijks potentieel enorme prijsschommelingen in vliegtickets afh van het aantal boekingen ,aantal tickets die in bepaalde prijsklasses worden vrijgegeven en van de aangerekende brandstoftoeslag.
Ik denk niet dat boekingssites zelf hun prijzen aanpassen want zij hebben er alleen maar belang bij dat er zo veel mogelijk tickets bij hun worden geboekt. En hoe lager de prijs hoe beter voor hun want hun winst ligt vooral in de boekingskosten. En dus maakt het voor boekingssites weinig uit of een ticket veel of weinig kost.
Hoewel ik weet dat dit wsch technisch zeker mogelijk is, ben ik zelf een non-believer.
Je hebt dagelijks potentieel enorme prijsschommelingen in vliegtickets afh van het aantal boekingen ,aantal tickets die in bepaalde prijsklasses worden vrijgegeven en van de aangerekende brandstoftoeslag.
Ik denk niet dat boekingssites zelf hun prijzen aanpassen want zij hebben er alleen maar belang bij dat er zo veel mogelijk tickets bij hun worden geboekt. En hoe lager de prijs hoe beter voor hun want hun winst ligt vooral in de boekingskosten. En dus maakt het voor boekingssites weinig uit of een ticket veel of weinig kost.
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Krijg ook niet de indruk dat het echt zo is maar ruim € 750,- voor de oostkust is behoorlijk aan de prijs? En we zijn best flexibel met data (ongeveer 25 dagen weg vanaf half juli maar niet later dan eerste week september terug) en luchthavens (ams, bru, dus en in de usa MSP of ORD).
We willen echter niet 24 uur onderweg zijn voor een vlucht naar de oostkust. Het is wel raar dat vluchten naar het midden of westen aanmerkelijk goedkoper zijn!
We willen echter niet 24 uur onderweg zijn voor een vlucht naar de oostkust. Het is wel raar dat vluchten naar het midden of westen aanmerkelijk goedkoper zijn!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Ik zou nog even wachten...maar dan moet je wel iedere dag blijven kijken...vorig jaar was het eind dec aanbiedingen vanaf AMS naar veel plaatsen in de USA met BA (rond 500,- naar Boston etc)... en net na 1 januari vanaf Brussel had ik een prijs van 480,- naar Orlando. Maar aan de andere kant zijn er dit jaar wel al vroege aanbiedingen ook geweest, vanaf AMS was het op 18 nov en vanaf Brussel was het begin Dec ofzo. Dus of ze komen of nog een keer of ze waren vroeger dit jaar. Blijft een gokspelletje... 

Probeer Detroit eens of Toronto.A&A schreef:Krijg ook niet de indruk dat het echt zo is maar ruim € 750,- voor de oostkust is behoorlijk aan de prijs? En we zijn best flexibel met data (ongeveer 25 dagen weg vanaf half juli maar niet later dan eerste week september terug) en luchthavens (ams, bru, dus en in de usa MSP of ORD).
ORD en MSP liggen trouwens in het midwesten, niet aan de oostkust.
Detroit en Toronto liggen niet echt in de buurt van de route die we willen rijden. Tenzij we een stuk Canada er bij gaan doen. Maar dan zit je soms met autohuur waarbij het soms duurder is om de grens over te mogen ofzo.
Wachten met boeken zal waarschijnlijk de beste kans zijn om nog een redelijke prijs te krijgen
Wachten met boeken zal waarschijnlijk de beste kans zijn om nog een redelijke prijs te krijgen

Wat is je route, misschien zijn er nog andere alternatieven?
We willen niet verder oostelijk dan Chicago. Vooral de meren bij Minneapolis, stuk North Dakota/SouthDakota en mogelijk nog iets zuidelijker. We kunnen heen op MSP en terug op ORD of omgekeerd. Of een rondje al we op één van beide luchthavens zowel heen als terug gaan.
Onze route ligt verder nog niet vast in de vorm van boekingen ofzo. En een stukje Canada kan wel mits dat mag met huurauto.
Onze route ligt verder nog niet vast in de vorm van boekingen ofzo. En een stukje Canada kan wel mits dat mag met huurauto.
-
- Amerika-ontdekker
27 oct amsterdam phoenix 1 stop
11 nov san fr ams directe vlucht
klm delta
+-900 euro pp is dit een normale prijs voor de route periode
want ik zag dat een heen terug naar la maar rond de 550 euro ligt
11 nov san fr ams directe vlucht
klm delta
+-900 euro pp is dit een normale prijs voor de route periode
want ik zag dat een heen terug naar la maar rond de 550 euro ligt
vlieg dan naar los angeles heen en weer, en regel rest zelf Lax naar san fran enkel is onder de 100€, phx naar Lax is ook iets van een 100€ ,samen alles voor 750, lijkt beter dan de 900e die je nu vindt?
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
-
- Amerika-ontdekker
Dit zou een optie zijn...
Mr vroeg mij gewoon af of dit een normale prijs is
Mr vroeg mij gewoon af of dit een normale prijs is
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Voor die periode is dat best een dure prijs.
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
Morgenochtend om 0900 gaan de KLM werelddeal weken van start, kijk daar even
2009 - New York
2012 - New York
2015 - New York - Dominicaanse Republiek
2016 - San Francisco - West-Canada
2017 - Miami - Key West - Nashville - GSM - Atlanta
2018 - Clearwater beach - New York
2012 - New York
2015 - New York - Dominicaanse Republiek
2016 - San Francisco - West-Canada
2017 - Miami - Key West - Nashville - GSM - Atlanta
2018 - Clearwater beach - New York
Is 1u19 minuten genoeg overstaptijd op Atlanta?(terugweg)
Ik twijfel heb vluchten gezien voor 1660/1780 in het hoogseizoen voor 2 personen.
Zouden ze nog terug zakken naar 600pp?
Ik twijfel heb vluchten gezien voor 1660/1780 in het hoogseizoen voor 2 personen.
Zouden ze nog terug zakken naar 600pp?
Suzie
2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Zojuist een paar vliegtickets voor mijn Amerikareis in april/mei volgend jaar geboekt. Bij Delta van Amsterdam naar Portland en terug van Houston naar Amsterdam voor 696 euro. Niet supergoedkoop, maar wel twee rechtstreekse vluchten op ideale tijden waar ik erg blij mee ben.
Daartussen vlieg ik nog met Delta van Seattle naar San Francisco, ook rechtstreeks, voor 120 euro. Die heb ik er apart bijgeboekt, want als ik er één pakket van maakte in een multi-city kwam je op ongeveer 1250 euro uit. Dan scheelt die 816 euro die ik nu betaal wel een flinke slok op een borrel.
Daartussen vlieg ik nog met Delta van Seattle naar San Francisco, ook rechtstreeks, voor 120 euro. Die heb ik er apart bijgeboekt, want als ik er één pakket van maakte in een multi-city kwam je op ongeveer 1250 euro uit. Dan scheelt die 816 euro die ik nu betaal wel een flinke slok op een borrel.
Geen probleem.SuzieQ schreef:Is 1u19 minuten genoeg overstaptijd op Atlanta?(terugweg)
Niemand kan de ticketprijzen in de toekomst voorspellen dus vragen of die prijzen gaan dalen heeft weinig zin.
Blijven zoeken als je de prijs te hoog vindt!
Blijven zoeken als je de prijs te hoog vindt!
Dat snap ik.
Suzie
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
2019- Noord-Zuidwesten