Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Autohuur voor Amerika vragentopic

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
BonnyR
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur voor Amerika vragentopic

Bericht door BonnyR »

Zijn de 'one way rental' kosten nu exact hetzelfde als de 'drop off' kosten?Soms heb ik het idee dat het en/en is. :oops:

Ik ben weer wat verhuurders aan het vergelijken en wordt helemaal gek van de kleine lettertjes.
Hebben ze een one way fee van $50,leuk denk ik ..niet gek.... maar lees je alles door ligt dat tussen 1 juli en augustus op $ 350 of zelfs $450.... :?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
sunnyrojo
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

[quote="avsboz"]http://www.usrentacar.co.uk/ is redelijk goedkoop, maar de prijzen zijn zonder one way fee. Let daar op. Dat kan ter plaatse nog wel eens voor een verrassing zorgen van enkele honderden dollars.

wij vertrekken vanaf San Fransisco en wij leveren hem daar ook weer in, ik wist trouwens niet dat die one fee kosten zo hoog waren, zeker iets om rekening mee te houden dus.

toch blij met usrentacar.co.uk. wij hadden een dubbele boeking gedaan omdat de 1e boeking een foutmelding gaf, wij gemailed, gisteren de boeking gedaan en vandaag een mailtje van hun:

It has come to our attention that you have made 2 identical bookings .........................

en vandaag geregeld :clap: dus met klantenservice zit het tot zover wel goed.
Laatst gewijzigd door sunnyrojo op 23 feb 2015, 19:38, 2 keer totaal gewijzigd.
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
2015, 2017, 2020 Westkust USA,
Teebee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Teebee »

One way fee en drop off charges zijn beide hetzelfde.
AfbeeldingAfbeelding
BonnyR
Amerika-expert

Bericht door BonnyR »

Teebee schreef:One way fee en drop off charges zijn beide hetzelfde.
Dat scheelt weer.... :roll:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Division »

Net gemaild naar Uscarhire wat de verklaring is voor de enorme stijging van huurtarieven in de tweede week van februari. Als antwoord kreeg ik dat de verhuurders die stijgingen hebben doorgevoerd en dat er rond de 25e deze maand nog een stijging aankomt. De vraag is nu: marketingverhaal om nu te laten boeken of kern van waarheid? Zijn er sowieso mensen die ervaring hebben met het enigszins bijhouden van huurtarieven? Gaan ze omlaag in maart/april/mei voor boekingen in juli? Of wordt het alleen maar duurder en nu maar gewoon boeken en de €300 stijging als verlies nemen?

Andere optie is boeken en dan annuleren met nieuwe nieuwe boeking als er een lager tarief zich voordoet.
Afbeelding
sunnyrojo
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Nadat we deze prijsstijging zagen bij alamo zijn we toch gelijk gaan vergelijken en bij velen zagen we een flinke prijsstijging dus wat anders geboekt,
want nog nooit eerder hadden wij zo'n enorm prijsverschil zoals nu (december 900 euro nu 2000), misschien hebben anderen dit al wel meegemaakt maar ook met de nogal lage dollarkoersen ga ik niet afwachten tot het nog duurder wordt en het bij elk verhuurbedrijf zo wordt doorberekend, nu konden we "de schade" nog beperken tot zo'n beetje 100 euro.(ik had de prijs nog van december in mijn reisschema staan), misschien hebben anderen daar een andere ervaring mee?
Florida 2011, 2013, 2014,2016, 2018 en 2019 augustus , december bezoek onze Villa Maggiore Davenport, april 2020 Bezoek Villa Maggiore , augustus 2020 bezoek Villa Maggiore Davenport https://www.maggiorevilla.com/blog/
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

sunnyrojo schreef:1000 euro maar dat is met de uitgebreide dekking, platinum, omdat wij toch ook op onverharde wegen gaan rijden en volle tank

Wat voor een dekking je ook hebt, op die onverharde weg ben je toch niet verzekerd.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Heb nu via Sixt.nl een Standaard SUV gereserveerd voor 721 euro. (6-9/26-9 @ Seattle)
Via Emerald club huur ik een midsize voor 638 euro.
Via Sixt kan nog goedkoper als je kiest voor pre pay. 690 euro. Annuleren is echter niet gratis, het kan wel.

ook aangemeld als express lid, altijd handig :wink:

Alamo/Brits zit op een dikke 880 euro.

Maar even zoeken naar de ervaringen via Sixt.
gastxyz

Bericht door gastxyz »

Sixt zijn maar op weinig locaties, zie ik.
Bij omwisselen van de auto ivm stuk heb je een uitdaging. Of Sixt.
Zou mij die 200 euro niet waard zijn.
Vito
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Vito »

Hinko, ik kom met Sixt ook voordeliger uit dan via Alamo Brits, maar volgens zit er geen gratis extra bestuurder bij?

De tarieven van uscarhire.co.uk lijken ook aantrekkelijk maar ik kan uit hun pakketten niet echt wijs.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

Ze zitten inderdaad nog niet overal. Er komen wel steeds meer locaties.

Nee volgens mij niet, maar daar kijk ik ook niet na. Heb dat ook niet nodig. Ik moet toch alleen rijden.
Maar inderdaad wel handig om even mee te nemen in het vergelijken.
Nati
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Nati »

Uit nieuwsgierigheid heb ik voor onze periode ook eens uitgerekend bij uscarhire.co.uk en ik kom voor de 'Silver' een kleine 100 euro goedkoper uit dan bij rentalcars .com
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Hinko schreef: Maar even zoeken naar de ervaringen via Sixt.
Ik zie dat jullie vanaf Seattle gaan reizen.
Weet jij ook welke auto's Sixt daar heeft.
Rond San Francisco zie ik hele grote Sixt billboards met hun unieke selling point : Duitse auto's
Je wilt toch niet in een BMW 320 serie gaan toeren ....?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

bedeve schreef: Weet jij ook welke auto's Sixt daar heeft.
Ich habe keine Ahnung
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Als je weet dat je autohuur bij vele brokers gratis kan annuleren en je zag een nette prijs een aantal weken geleden, waarom dan niet geboekt!?
Vraag en aanbod speelt daar ook, nu is de periode aangebroken dat de meeste personen hun reisplannen boeken, dus de vraag is nu groot, dus de prijs gaat omhoog. Waarschijnlijk zal de prijs weer zakken kort voor de vertrekdatum, maar dan moet je wil durven wachten.

Mijn raad boek nu sowieso een gratis te annuleren laagst vindbare tarief (bij de vertrouwde brokers met de nodige verzekeringen) en blijf kijken voor betere deals.
sunnyrojo
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

Wat voor een dekking je ook hebt, op die onverharde weg ben je toch niet verzekerd.
dus bij pech op een landweggetje kan je deze hulp ( Physical damage to the windscreens, tyres and under carriage) wel vergeten? :? :?
Stan.Gobien
Techmod
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Er is wat discussie over welke wegen toch mogen, maar ga er maar van uit dat op dirt roads geen enkele dekking geldig is.
Je rijdt eerst terug naar de grote baan ( of laat je op eigen kosten daarheen slepen) en dan kan je de huurfirma contacteren.
Altijd een risico dat je zelf moet overwegen.
wim75
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door wim75 »

Beste Experts, wie kan mij helpen?
Ik heb via autoeurope een SUV gehuurd (ford escape of gelijke) voor LA in Augustus. Fijne site waarbij alles erop en eraan lijkt te zitten.

Nu zie ik bij usrentacar.co.uk een gelijke auto voor 100 euro minder (Silver). En voor het zelfde geld een grotere SUV categorie.
Ik vind alleen de site van usrentacar.co.uk niet erg overzichtelijk.
Op zich zou het financieel goed zijn om 'over te stappen' maar zit bij usrentacar.co.uk ook alles er in?
Is de inhoud van het contract vergelijkbaar of zit ik appels met peren te vergelijken?

Bij usrentacar.co.uk kan ik niet kostenloos annuleren en daarbij ik wil ook op vakantie met het gevoel dat alles goed geregeld is.
Wie kan me helpen? Alvast dank voor jullie reacties!
sunnyrojo
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door sunnyrojo »

wij hebben ook bij usrentacar.uk geboekt, is duurder(ligt er ook aan welke je boekt silver of platinum) , en we kunnen niet kosteloos annuleren , een risico maar ik heb hetzelfde vergeleken bij autoeurope, deze is goedkoper maar juist hierbij vind ik dat de verzekering maar heel summier vermeldt staan.(want er staat 2x geen blijvend eigen risico, maar wat houd dat in??)
ik ben er altijd een stuk zekerder als de LDW/CDW en SLI (de belangrijkste, heb ik begrepen) echt zijn vermeld en die zie ik bij autoeurope niet echt als zodanig vermeldt (misschien bij de voorwaarden als je daadwerkelijk boekt) het verhuurbedrijf autoeurope heb ik al meerdere malen voorbij zien komen, dus misschien weet iemand anders iets over hun voorwaarden??
Wij hebben ook bij verschillende verhuurbedrijven bekeken en zelfs een auto geannuleerd vanwege de wazige voorwaarden.
Laatst gewijzigd door sunnyrojo op 24 feb 2015, 13:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Hinko
Amerika-expert

Bericht door Hinko »

je krijgt allemaal hetzelfde pakket. Er is geen verschil in verzekeringen en eigen risico.
Annuleringsvoorwaarden kunnen wel anders zijn maar voor de rest is er geen verschil in verzekeringen en eigen risico tussen usrentcar.co.uk en autoeurope.
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer