Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Error fare Alamo/National? Editie 2016 (niet meer beschikbaar)

Bericht door Division »

Was dat ook het bedrag dat je van tevoren moest betalen? Ik zie nu op mijn bonnetje een hoger bedrag (197.36) dan op mijn initiële reservering (182.20).
Afbeelding
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Natuurlijk, was exact hetzelfde bedrag.

Wellicht heb je de auto te laat ingeleverd en is er een extra dag gerekend? Of wellicht is er een paar gallon aan fuel extra gerekend omdat de tank niet 100% vol was bij inleveren?

Op het bonnetje staat precies wat er in rekening is gebracht.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@RoelB ; een paar gallon rekenen ze nooit. Fueloptions anders afgesproken ? volle tank betalen. Een extra dag is vele malen duurder,net als het te laat terugbrengen .
Op deze ezeltje prik wijze kom je nooit achter waarom nou op de eindscan een ander bedrag staat als op de reservering
Terug naar het autoterugbrengen proces : De auto wordt gescand. je krijgt een uitdraai, je checkt de uitkomst met je eigen info , je gaat of richting vliegtuig(alles is ok ) of richting balie om een klacht in te dienen.( ze rekenen me teveel geld)
Dat laatste leverde mij in Atlanta afgelopen april nog $ 50. - schadevergoeding op (emotionele schade )
Een email met een scan van het bonnetje en een scan van de oorspronkelijke reservering levert ook een creditering op je Credit Card op.
care@alamo.com care@nationalcar.com
Het effect van niets doen en hier melden : Niets
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Jawel hoor, een paar gallon rekenen ze wel, al eens gehad toen de meter net niet helemaal op 100% stond bij het inleveren. Bonnetje net even erbij gezocht, daar staat op: 2 gallons@$3.80.

Als je net de 24 uurs periode overschrijdt is dat ook niet heel duur. Bij Alamo is het van 30 minuten tot 120 minuten een reduced rate (ik dacht 75% van de daily fee) en daarna gewoon de daily rate. En voor zover ik weet is dat op basis van je huurovereenkomst, dus de gewone daily rate. Maar je kunt ze altijd even bellen en vragen.

Op het bonnetje staat het in ieder geval precies..
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

@roelB: een paar gallon rekenen ze wel, al eens gehad toen de meter net niet helemaal op 100% stond bij het inleveren. Bonnetje net even erbij gezocht, daar staat op: 2 gallons@$3.80.

Heel apart !
Lang geleden ?
Het grappige is dat een heleboel zaken niet Alamo of National of hoe ze ook allemaal ook heten geregeld zijn.
Er is geen eenheid. De franchisenemer per vestiging bepaalt hoe het geregeld is.
En wat betreft die benzine; voor alle zekerheid toch maar voor de eindscan melden wat jouw in het huurcontract opgenomen fueloption is,.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik doe niet aan prepaid fueloptions. Gewoon vol inleveren. Maar soms heb je nog wel wat mijlen vanaf de laatste pomp en staat de fuelmeter bij het inleveren niet helemaal bovenaan. En dan vind men dus dat er nog wat bij moet. Dat is gewoon bij elke vestiging zo en staat ook in de voorwaarden:

Artikel 3 (Payment by renter), sub 6:

"The fuel charge at the rate shown. If based on consumption and Vehicle is returned with less fuel than when rented, the charge shall be for the Owner’s estimated difference in fuel level shown on the fuel gauge from the time Vehicle is rented to the time it is returned."

Hoeveel ze rekenen is een schatting van de persoon die je auto in ontvangst neemt. Daarom kijken ze ook altijd even op de fuel gauge.

Bij het uitrijden bij elke Alamo vestiging staat er ook altijd de prijs per gallon weergegeven, zowel voor achteraf als voor prepaid fuel options.
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

roelb schreef:Natuurlijk, was exact hetzelfde bedrag.

Wellicht heb je de auto te laat ingeleverd en is er een extra dag gerekend? Of wellicht is er een paar gallon aan fuel extra gerekend omdat de tank niet 100% vol was bij inleveren?

Op het bonnetje staat precies wat er in rekening is gebracht.
Nee, vroeger ingeleverd dan afgesproken en ook later gehaald dan afgesproken. Auto was afgetankt. Heb nu National gemaild via webformulier om te vragen hoe het zit.
Afbeelding
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Maar wat staat er dan op je bonnetje?
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Reservering:

Rental Rate
1 Rental @90.40 $ 90.40
1 Week(s) @90.39 $ 90.39
Sales Tax (9.0%) $ 1.41
Estimated Total
(includes taxes and fees)
$ 182.20

Uiteindelijke bonnetje:

Rental rate

1 rental at $89.90 / rental $89.90
7 days at $14.98 / day $104.86

Sales tax (9.00%) $2.60

Total $197.36

Zou hem ophalen om 13:30, werd 14:33. Zou hem terugbrengen om 13:00, werd 05:51.
Afbeelding
Division
Amerikakenner

Bericht door Division »

Snelle reactie van National:
Thank you for contacting National Car Rental Customer Service.

I have reviewed your rental information and the reason for the additional charges was due to a change in the base rate from a weekly to a daily charge. I have refunded the additional charge and I have attached an updated invoice. Please allow 7-10 business days for the credit of $17.80 to post to your account.

I want to thank you for choosing National Car Rental, and if you have any other questions, you are more than welcome to contact me again.
:thumbup:
Afbeelding
roelb
Amerika-expert

Bericht door roelb »

Ik denk dat je een bugje hebt ontdekt. 7 dagen zou toch echt een weekly rate moeten zijn.

Ik vraag me bij dit soort dingen wel altijd af: zou er nu binnen Enterprise ook een bug report richting de software engineering afdeling gaan zodat het gefixed kan worden? Of blijft het steken bij de CS employee en wordt er gewoon keer op keer gerefund als mensen dit opmerken?
jwensammy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door jwensammy »

Heb zeer goede ervaring met national klanten service als het gaat om afwijkingen op eind afrekening.
In 2013 grand cherokee gehuurd voor hinko tarief, uit medelijden de prepaid fuel option genomen. :lol:
Bij terugkomst een verbaasde dame waarom ik de auto niet even volgegooid had om de hoek ivm hoge prijs bij hun.
Bleek de prepaid fuel optie niet ingevoerd in computer systeem.
Had dat natuurlijk niet goed op papieren gechecked.
Bij thuiskomst een mail aan gewijd, na 1 maand een melding dat ze het niet terug konden vinden.
Hun uitgebreide excuses en de kosten voor de tank benzine werd teruggestort :thumbup:
21 dagen een SUV met gratis tank benzine voor 146 euro :lol:
Tantelotje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door Tantelotje »

Gisteren zijn wij terug gekomen van een fantastisch rondje LA. En ook hier een goede afloop te melden m.b.t. het Harry tarief. Omdat de huurauto in eerste instantie via het reisbureau via Sunnycars was geboekt (ik weet het... :oops: ) was het prijsverschil gigantisch. Ook toen we besloten geen standard maar een fullsize SUV te huren. Bij de balie van National kregen we gelijk de opmerking dat alles geregeld was via Expedia en er dus full coverage was. Binnen 2 minuten stonden we buiten waar een steward ons naar de huurauto bracht. En daar nog een verrassing: de 'normale' Fullsize SUV's waren blijkbaar op want we kregen nóg een slagje groter: een Ford Exptedition XLT EL. Wat een gigantische en vooral ook fijne reisauto! En zelfs wij kregen al die ruimte niet vol :)
Dus Harry: nogmaals bedankt! :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 68

Bericht door harryh »

:thumbup:
SvenV
Amerikafan

Bericht door SvenV »

Ook ik ben moeiteloos buitengereden in LAX met Expedia boeking zonder langs de counter te gaan. We reden buiten met een Chevrolet Traverse LT met 6000 mijl op de teller. Een paar andere Traverse in de Executive sectie maar de onderhoudsperiode was iets te dichtbij.
Ik had geen zin om te wachten op een grotere, en deze is al ruim voldoende.
Dus HarryH bedankt :thumbup: 200 euro voor 20 dagen :clap:
2016 - Rondje LA
2017 - Rondje Denver
2018 - Rondje Oregon vanuit SF
2023 - Rondje Seattle
2024 - Weekje CA-NV
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

:clap: mooi!
SjefkeNL
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door SjefkeNL »

Tantelotje schreef:Gisteren zijn wij terug gekomen van een fantastisch rondje LA. En ook hier een goede afloop te melden m.b.t. het Harry tarief. Omdat de huurauto in eerste instantie via het reisbureau via Sunnycars was geboekt (ik weet het... :oops: ) was het prijsverschil gigantisch. Ook toen we besloten geen standard maar een fullsize SUV te huren.
Wij hadden ook via het reisbureau geboekt, dit was ook bij sunnycars een standaard SUV voor 18 dagen, normaal €998, nu maar €310 :lol:
Over precies 2 weken ophalen :mrgreen:
(2014) New York
(2015) Orlando & Miami
(2016) Augustus: Zuid Westen, SF, Yosemite, Death Valley, LV, Zion, Bryce, Page, Grand Canyon, LA, SF
pumi1000
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben straks ook de auto probleemloos opgehaald op LAX. Zijn gewoon langs de balie gegaan en buiten zagen we een zwarte GMC Yukon XL staan waar ik bij ging staan en daarna kwam het mannetje mooi met de sleutel aangelopen. Wat een grote auto zeg! :thumbup:
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
2025 - midwest
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

Top! Ben zelf net op Miami aangekomen. National EC/EA was voor ons kansloos, geen enkele SUV of Minivan. Gelukkig had ik ook een Full size SUV geboekt met dat mooie tarief :)
Dus kwam er een mooie Tahoe bij Enterprise vandaan, daar bleek geen afstandsbediening bij te zijn, alleen een sleutel.
Dus lieten ze een andere komen, ook een mooie GMC Yukon!
Ellis71
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Ellis71 »

Zo HarryH wat een mazzel dan dat je met HarryH tarief toch een fullsize SUV had geboekt, en nog een mooie ook lees ik wel.. :clap:

Dat belooft dan niet veel goeds voor ons half september op Miami, ben benieuwd wat er dan staat in de executive.

Fijne vakantie...Enjoy 8)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer