Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen gevraagd betreffende reizen met KLM vanaf Antwerpen (1e stuk met de trein)?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: klm vanaf antwerpen

Bericht door Old Faithful »

Volgens mij gaat Valckske pas in 2013.

Op http://matrix.itasoftware.com/ kun je een matrix search voor een hele maand doen. Op deze site komen ook de mogelijkheden met de trein van Antwerpen of Brussel naar voren. Je kunt niet op de site zelf boeken. Daarvoor moet je bij de boekingssites of de luchtvaartmaatschappij zijn. Het kan zijn dat de prijs met enkele tientjes boekingskosten verhoogd wordt. Ik weet uit eigen ervaring dat het Belgische http://www.connections.be/Home.html vaak "vluchten" vanaf Antwerpen of Brussel in het programma heeft.
Een voorbeeld. Wij vliegen in september BRU-AMS-SEA en terug SFO-AMS-ANT. Dat was ongeveer €400 p.p. goedkoper dan dezelfde vluchten vanaf AMS. Het laatste deel per trein van Amsterdam naar Antwerpen slaan we over.

Succes bij het zoeken.
Groet,

Old Faithful
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ebelix schreef:Voor de Flying Blue of Sky miles deelnemers is het van belang om bij terugkomst op Schiphol toch je treinkaartje te gaan ophalen voor je retour naar Antwerpen als je niet van plan was om met de trein terug te gaan. Indien op je ticket een KL vluchtnummer wordt vermeld voor het stukje Schiphol - Antwerpen dan telt deze mee voor je level miles en als 1 vlucht. Het is zonde om deze miles te laten liggen. Weellicht heb je ze aan het einde van het jaar nodig om een hogere level te komen of net die miles nodig om een award ticket te boeken.
Hm, voor de heenreis heb ik dit niet; krijg geen extra vlucht en geen Miles voor stuk Antwerpen - Schiphol
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Hoelahoep
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoelahoep »

RNA schreef:
lorenzo_obrie schreef:Zojuist contact opgenomen met KLM, het is inderdaad onlangs gewijzigd van 24u naar 4u, ook voor de internationale trein en niet alleen voor de Thailys meer.

Dus het gaat niet meer om 24u van te voren je treinkaartjes af te halen, inchecken gebeurd overigens toch op schiphol.

Ik vlieg 1 juni met deze constructie, het was de bedoeling om de avond ervoor de trein al te nemen maar helaas..
Vanaf wanneer rekenen ze die 4 uur dan? Van het moment dat je vliegtuig vertrekt (in mijn geval 13:25 uur, wat dus betekent dat ik vanaf 09:25 uur mn kaartjes kan ophalen) of vanaf het moment dat je reis begint, en dus je trein vertrekt (volgens mijn schema om 10:00 uur, zodat ik om 06:00 uur de kaartjes af zou kunnen halen) ??
Haha ik heb PRECIES dezelfde tijden!

6:00 op Antwerpen gaat me een beetje ver, hopelijk is online inchecken wel al 24 uur van tevoren mogelijk want ik ga met mijn vriend en ik wil wel naast hem zitten haha, oftewel op de plekken die ik zelf al heb uitgekozen (waarvan nog steeds het halve vliegtuig leeg is trouwens, dus zal vast wel goedkomen).
lorenzo_obrie
Amerika-ontdekker

Bericht door lorenzo_obrie »

Over de plaatsen uitkiezen ook zoiets raars.. Via KLM een poos terug zitplaatsen geselecteerd via manage mijn boekingen.

Later verdwijnen deze uit manage mijn boekingen, maar als ik op de Delta site kijk, zie ik de zitplaatsen die ik geselecteerd heb weer staan.. Ik kan nu bij manage mijn boekingen op de klm site geen stoelen selecteren.

Krijg je deze pas bevestigd bij het inchecken?
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik heb dat anders om. Van 3 vluchten zie ik de stoelen staan bij Delta, maar kan voor de heenvlucht geen stoelen (meer) vastleggen. Nadat we gebeld hebben met Delta, blijkt dat onze stoelen voor de eerste vlucht wel vast staan, maar dat zie ik alleen op de site van de KLM. Van de overige 3 vluchten kunnen we bij de klm niet zien welke stoelen we hebben. Dat kan op de site van Delta dan weer wel :mrgreen:
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Dat heb ik ook, maar bij mij verklaarbaar; bij KLM toestellen zie ik zitplaatsen op KLM website (bv vlucht AMS - Toronto met KLM) en in Delta toestel zie ik mijn plekken op Delta website (onze vlucht over 2 dagen Boston naar AMS).
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
lorenzo_obrie
Amerika-ontdekker

Even kijken of dat bij mij ook zo te verklaren valt :)

Heenreis is flight operated bij Delta, moet ik dan inchecken bij delta of klm op schiphol of hoe gaat dat? Wijst dat allemaal zichzelf?
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Gaat bij ons niet helemaal op. De eerste vlucht heeft een KL nummer en de laatste vlucht ook (intercontinentaal dus) De eerste vlucht kunnen wij geen stoelen voor vastleggen of wijzigen de laatste vlucht wel. De eerste vlucht zie ik de stoelen op de KLM site en niet op Delta, van de laatste vlucht zie ik de stoelen op de Delta site en niet op de KLM site.

Ach ik zie het straks allemaal wel hoor. We hebben nog even te gaan. :mrgreen:
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Het gaat niet om KL nummer (hebben ze van mij ook allemaal), maar met wie je daadwerkelijk vliegt. Als het 'operates by Delta' is, moet je ook daar online inchecken ! En andersom.
Ko-Mar schreef:Gaat bij ons niet helemaal op. De eerste vlucht heeft een KL nummer en de laatste vlucht ook (intercontinentaal dus) De eerste vlucht kunnen wij geen stoelen voor vastleggen of wijzigen de laatste vlucht wel. De eerste vlucht zie ik de stoelen op de KLM site en niet op Delta, van de laatste vlucht zie ik de stoelen op de Delta site en niet op de KLM site.
Welke vluchten zijn het precies, van waar naar waar ?
lorenzo_obrie
Amerika-ontdekker

Ik kon alle stoelen selecteren bij KLM site en die zijn zichtbaar op de Delta site nu zonder dat ik daar ook maar iets heb ingevuld, heenreis KLM operated bij Delta en terug KLM zelf.
online inchecken kan toch niet? Enkel pas op schiphol.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ik kon vorige week dus wel online inchecken, 24uur van te voren. Gewoon proberen dus :mrgreen:
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Zie nu dat alle vluchten door Delta gedaan worden.
Van amsterdam naar Minneapolis, en vandaar naar Vegas. En ook zo weer terug.
Matrox
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Matrox »

Wij vliegen ook met deze constructie naar Calgary (terug vanaf Vancouver). Was aanvankelijk niet van plan ingewikkeld te gaan doen en heb een hotelletje in Antwerpen gereserveerd vlakbij het station. Dagje Antwerpen beschouw ik niet bepaald als een straf maar als een leuk dagje extra vakantie.
Echter, realiseer me nu pas dat ik ook maar 1,5 uur overstaptijd heb. Normaal gesproken maak ik me daar niet zo druk om (paar jaar terug hadden we maar 20 minuten in Atlanta, makkelijk gehaald) want ik ga er vanuit dat die maatschappijen wel weten wat ze doen. Maar begin na de verhalen hier nu toch te twijfelen.

Is het trouwens niet zo dat de voorwaarden op moment van boeking gelden? Wij hebben in februari geboekt, en toen gold volgens mij nog de 24 u regeling. Als dat later gewijzigd wordt naar 4 uur geldt dat toch alleen voor de boekingen die na de datum van wijziging gedaan zijn?
Een boeking is toch niet meer of minder dan een overeenkomst tussen twee partijen over de afname van een produkt tegen de op dat moment geldende voorwaarden?
'Niemand zegt aan het eind van zijn leven: Had ik maar wat meer gewerkt.'
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

MattRob schreef:
Ebelix schreef:Voor de Flying Blue of Sky miles deelnemers is het van belang om bij terugkomst op Schiphol toch je treinkaartje te gaan ophalen voor je retour naar Antwerpen als je niet van plan was om met de trein terug te gaan. Indien op je ticket een KL vluchtnummer wordt vermeld voor het stukje Schiphol - Antwerpen dan telt deze mee voor je level miles en als 1 vlucht. Het is zonde om deze miles te laten liggen. Weellicht heb je ze aan het einde van het jaar nodig om een hogere level te komen of net die miles nodig om een award ticket te boeken.
Hm, voor de heenreis heb ik dit niet; krijg geen extra vlucht en geen Miles voor stuk Antwerpen - Schiphol
Ik heb hiervoor ook contact opgenomen met Flying Blue en ze hebben het er, zonder morren, handmatig toegevoegd. Automatisch gebeurt het niet. Zoals altijd moet je er wel wat voor doen.
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ga ik ook maar even bellen. Ik heb die vluchten wel niet nodig om mijn status te houden, maar toch :mrgreen:
MattRob
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Ko-Mar schreef:
Zie nu dat alle vluchten door Delta gedaan worden.
Van amsterdam naar Minneapolis, en vandaar naar Vegas. En ook zo weer terug.
Ja, dan zou je alles op de Delta site moeten kunnen regelen, alle stoelen kan je al vast leggen, en inchecken online moet ook daar. Heerlijke vliegtuigen op de route naar Minneapolis, de nieuwe Airbussen, mijn favoriet :!:
Hoelahoep
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoelahoep »

Matrox schreef:Wij vliegen ook met deze constructie naar Calgary (terug vanaf Vancouver). Was aanvankelijk niet van plan ingewikkeld te gaan doen en heb een hotelletje in Antwerpen gereserveerd vlakbij het station. Dagje Antwerpen beschouw ik niet bepaald als een straf maar als een leuk dagje extra vakantie.
Echter, realiseer me nu pas dat ik ook maar 1,5 uur overstaptijd heb. Normaal gesproken maak ik me daar niet zo druk om (paar jaar terug hadden we maar 20 minuten in Atlanta, makkelijk gehaald) want ik ga er vanuit dat die maatschappijen wel weten wat ze doen. Maar begin na de verhalen hier nu toch te twijfelen.

Is het trouwens niet zo dat de voorwaarden op moment van boeking gelden? Wij hebben in februari geboekt, en toen gold volgens mij nog de 24 u regeling. Als dat later gewijzigd wordt naar 4 uur geldt dat toch alleen voor de boekingen die na de datum van wijziging gedaan zijn?
Een boeking is toch niet meer of minder dan een overeenkomst tussen twee partijen over de afname van een produkt tegen de op dat moment geldende voorwaarden?
Ik zou dit denk ik toch even aan KLM vragen.. Heb echt geen idee. Het klinkt logisch wat je zegt, maar ik denk eigenlijk dat deze wijziging gewoon voor iedereen geldt..
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

MattRob schreef:Ga ik ook maar even bellen. Ik heb die vluchten wel niet nodig om mijn status te houden, maar toch :mrgreen:
En Yvonne op haar Delta account.
wbluemink
Amerika-newbie

Bericht door wbluemink »

2-01 jl vlucht geboekt van 1-7 antwerpen centraal - amsterdam (Trein)
2-7 Amsterdam- Seattle

Even voor de zekerheid KLM en Vliegwinkel gebeld. Er is volgens beide klantenservices niks aan de hand. Wij kunnen gewoon dag van te voren de trein nemen naar Amsterdam.

Overigens reis je niet met de trein en ga je direct naar Schiphol dan kan de KLM medewerker jou niet inchecken voor de vlucht. Je bent dan genoodzaakt om een nieuw ticket aan te schaffen. Volgens Europese wetgeving mag dit niet, maar KLM trekt zich daar niks van aan!

Goedemiddag!
Hoelahoep
Amerika-ontdekker

Bericht door Hoelahoep »

Ik denk dat ze voor deze tijden "uitzonderingen" maken. Omdat het niet anders kan zeg maar met de trein haha.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer