Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA Topic (deel I)
Re: ESTA aanvraag?? wel of niet?
Voor elke VWP reis een nieuwe ESTA is echt onzin. Dat ding is twee jaar geldig, er staat een einddatum op en je kan hem elke keer accessen en updaten. Als je je application number kwijt bent, is het een ander verhaal natuurlijk. Er zal een tijd komen dat je voor ESTA moet betalen, ga je hem dan ook nog steeds opnieuw invullen?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik neem altijd het zekere voor het onzekere. Ik ken mensen die om geen reden gevraagd zijn de USA te verlaten, ook is de vriendin van mijn broer de USA uitgekieperd en hebben ze mij een half jaar geleden een uur vast gehouden zonder opgaaf van reden.
Daar komt nog bij dat het onthouden van mijn nummer, updatern en opnieuw uitprinten voor mij net zoveel werk is als opnieuw invullen.
Eerst wilde ik toen mijn beide visa (werk + tourist) waren verlopen nieuwe aanvragen. Maar daar ik die momenteel niet echt nodig heb heb ik onder het motto "wat je niet vraagt kan ook niet geweigerd worden" maar geen nieuwe aangevraagd (ahum, volgens dat motto zou ik natuurlijk ook niet telkens een nieuwe ESTA moeten invullen
)
En dat betalen doen ze natuurlijk alleen maar om je via je bank gegeven nog beter te kunnen volgen, net zoals ze tegenwoordig ook al je telefoonnummer en emailadres vragen
Daar komt nog bij dat het onthouden van mijn nummer, updatern en opnieuw uitprinten voor mij net zoveel werk is als opnieuw invullen.
Eerst wilde ik toen mijn beide visa (werk + tourist) waren verlopen nieuwe aanvragen. Maar daar ik die momenteel niet echt nodig heb heb ik onder het motto "wat je niet vraagt kan ook niet geweigerd worden" maar geen nieuwe aangevraagd (ahum, volgens dat motto zou ik natuurlijk ook niet telkens een nieuwe ESTA moeten invullen

Moet ik dat nu al beantwoorden of mag ik nog even wachten.Er zal een tijd komen dat je voor ESTA moet betalen, ga je hem dan ook nog steeds opnieuw invullen?

En dat betalen doen ze natuurlijk alleen maar om je via je bank gegeven nog beter te kunnen volgen, net zoals ze tegenwoordig ook al je telefoonnummer en emailadres vragen
Haha, mag ook wanneer het zo ver is hoor
;)
Dat betalen zal ook deels zijn om een nieuw programma te financieren om toeristen naar de VS te trekken. Ja je leest het goed, de toeristen mogen opdraaien voor de reclame die bedoeld is om hen zelf aan te trekken

Dat betalen zal ook deels zijn om een nieuw programma te financieren om toeristen naar de VS te trekken. Ja je leest het goed, de toeristen mogen opdraaien voor de reclame die bedoeld is om hen zelf aan te trekken

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- Bandido
- Amerika-expert
Dan ben dus ik heel erg benieuwd wat hun immigration attorney daarvan heeft gezegd en wat de uitkomst van die rechtszaak was. Dit soort spookverhalen geloof ik namelijk niet. Je wordt namelijk niet "zomaar" de VS uitgeknikkerd, dan is er iets aan de hand.Bramster schreef:Ik ken mensen die om geen reden gevraagd zijn de USA te verlaten, ook is de vriendin van mijn broer de USA uitgekieperd en hebben ze mij een half jaar geleden een uur vast gehouden zonder opgaaf van reden.
"Keep Georgia On Your Mind"
Mijn meest recente voorbeeld is van eind vorig jaar nog, ik werd er uitgepikt en kwam in een zaaltje met zon tien wachtende mensen. En een handvol uniformen die via vele computers en beeldschermen van alles in de gaten hielden. De 2 reizigerrs die voor mij waren werd gezegd (iets in de trant van) :Bandido schreef:Dit soort spookverhalen geloof ik namelijk niet. Je wordt namelijk niet "zomaar" de VS uitgeknikkerd, dan is er iets aan de hand.
Dan ben dus ik heel erg benieuwd wat hun immigration attorney daarvan heeft gezegd en wat de uitkomst van die rechtszaak was.
We leggen U niets ten last maar verzoeken u dringend per direct de USA weer te verlaten. Uw paspoort krijgt u gewoon terug.
Oftewel: Rechtsomkeer !
Ik begon hem al te knijpen, maar na een uur of zo kreeg ik mijn paspoort in de hand gedrukt zonder dat er een woord werd gezegd en had ik de indruk dat ik de man moest volgen. Na 20 meter achter hem aangelopen te hebben draaide hij zich om en zei iets in de trant van "we are done, you can go now"
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Dat laatste is mijn man ook overkomen (hij zat zelfs twee uur in dat kamertje) maar van die twee mensen voor je weet je natuurlijk nooit de reden waarom ze de VS moesten verlaten.
Dat ze niets ten laste werd gelegd wil natuurlijk niet zeggen dat immigrations geen reden had om ze terug te sturen (bijv. geen geldig visum, strafblad enz.)
Marjon
Dat ze niets ten laste werd gelegd wil natuurlijk niet zeggen dat immigrations geen reden had om ze terug te sturen (bijv. geen geldig visum, strafblad enz.)
Marjon
Die waar ik over sprak vroegen zelfs wat er loos was (ik kon meeluisteren) en er werd duidelijk gezegd dat ze niets fout hadden gedaan maar verzocht werden de USA per direct te verlaten. Ze hadden dus de keuze dat niet te doen. Maar ik denk dat zo'n keuze niet echt verstandig zou zijn.
Wellicht hadden ze een verkeerde achternaam of stamden ze uit een foute familie, het blijft gissen.

Wellicht hadden ze een verkeerde achternaam of stamden ze uit een foute familie, het blijft gissen.
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
-
- Amerikakenner
Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vlucht
Ik ben men code van vorig jaar kwijt.
Kan het kwaad me opnieuw te regristreren?
Kan het kwaad me opnieuw te regristreren?
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Nee hoor, is geen enkel probleem
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Toen ik vanuit Australië naar LA vloog werd er mij op het vliegveld in Sydney gevraagd om een afdruk van mijn Esta. De man begon me al bang te maken door me te vertellen dat hij die móest hebben anders kon ik niet vliegen en Amerika in.. Natuurlijk allemaal voor niks en ik ben er gewoon gekomen, maar vanuit daar heb je dus eigenlijk wel een afdruk nodig, wat ik vanuit NL nog niet heb gezien! Daarnaast hoefde ik een formuliertje (die anders in je paspoort geniet word) ook niet in te vullen in het vliegtuig, terwijl dat de vorige keren wel moest. Is dit ook nieuw? Of zou dat ook weer te maken hebben dat ik niet vanuit Europa kwam?
Ps, misschien is dit al eerder genoemd, maar 20+ blz vind ik iets te veel van het goede.
Ps, misschien is dit al eerder genoemd, maar 20+ blz vind ik iets te veel van het goede.

DHS zegt zelf dat zij nooit om een afdruk zullen vragen, dus de Australische check-in agent zou daar wat mij betreft genoegen mee moeten nemen en anders zou ik zijn manager maar al te graag te woord staan
.
Dat van die I-94W zou ik eerlijk gezegd niet weten. Wel vreemd, maar goed je hebt geen problemen gehad bij immigrations? Op een gegeven moment gaan die formulieren er toch uit, dus wellicht liep de airline wat dat betreft al voor..

Dat van die I-94W zou ik eerlijk gezegd niet weten. Wel vreemd, maar goed je hebt geen problemen gehad bij immigrations? Op een gegeven moment gaan die formulieren er toch uit, dus wellicht liep de airline wat dat betreft al voor..
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Haha, ja het is uiteindelijk natuurlijk ook allemaal goed gekomen! Had het aanvraagnummer ed wel in mijn telefoon opgeslagen, maar die had hij uiteindelijk niet nodig, want daar had hij niks aan.
Na een heleboel getyp zei de man er niks meer over. Zou toch wat zijn, helemaal omdat ik hier inderdaad al zo vaak heb gelezen dat je daar geen afdruk van nodig hebt!
Enne, over dat I-94 W, daar had ik bij immigrations geen problemen mee. Hij vroeg ernaar, en toen ik vertelde dat ik de online ESTA had ingevuld was dit ook oke.

Enne, over dat I-94 W, daar had ik bij immigrations geen problemen mee. Hij vroeg ernaar, en toen ik vertelde dat ik de online ESTA had ingevuld was dit ook oke.
Ikzelf heb ook een F1 visum van vorig jaar die nog geldig is tot eind 2010, zit inmiddels al weer 8 maanden in Nederland. Nu wil ik deze zomer voor 1,5 maand naar de States. Moet ik dan de ESTA invullen en reizen op de visum waiver? Of gewoon met me F1 visum binnenkomen?nieuwenoord schreef:Als je een F1 visum hebt, hoef je helemaal geen ESTA in te vullen. Dat geldt allen voor mensen die geen visum hebben, maar reizen onder het I94 VWP.
Toch is het wel afhankelijk welk visum je hebt of je ESTA moet aanvragen of niet. Ik zelf heb een C1-D visum voor mijn werk en daarmee ben ik al verscheidene keren in de VS geweest (land in met vliegtuig en met schip) en ook op het consulaat hebben ze alle gegevens inclusief vingerafdrukken en een irisscan van mij. Ik heb het voor de zekerheid maar even na gevraagd en ik moest toch een ESTA formulier invullen om komende zomer als toerist naar de VS te reizen.
Dat komt omdat je als tourist niet onder dat visum reist, maar onder het VWP, waar je ESTA voor moet invullen.
Bij de beschrijving van het C1-D visum staat iig:
Bij de beschrijving van het C1-D visum staat iig:
Tourisme valt daar dus niet onder en dus moet je onder VWP reizen.The purpose of their trip is to enter the U.S. for crew-related business or transit;
They plan to remain for a specific period;
They have a residence outside of the U.S. as well as other binding obligations which will insure their return abroad at the conclusion of their trip.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Oplichters zijn inmiddels ook al aan de slag met ESTA. M'n collega vond het belachelijk dat een ESTA aanvraag USD 25 of USD 50 kostte. Welke site ze zat wist ze niet meer, maar het blijkt dat je dan fors betaald en dan gewoon een document krijgt met informatie over ESTA terwijl eerst de indruk wordt gewekt dat je je hier moet aanmelden.
-
- Amerika-ontdekker
Een paar maanden geleden toen ik voor de eerste keer naar de VS ging wilde ik mij ook aanmelden voor de ESTA, na op google ESTA aanvragen te hebben ingevuld, kreeg ik als gesponsorde link een site voor me waar ik al mijn gegevens moest invullen en vervolgens mijn creditcard gegevens moest invullen zodat er $49,- afgeschreven kon worden.
Ik vond dat destijds vreemd en ben naar de site van de ambassade gegaan waar ik via een link op 'de officiële' site van ESTA kwam, na het invullen van het formulier kreeg ik binnen 3 sec. het bericht dat ik was geaccepteerd.
Nu ik weer heen ga kwam ik al op verschillende sites terecht waar je na het invullen van je gegevens geld moet betalen voor het formulier, behalve via de site van de ambassade.
Overigens kreeg ik in het vliegtuig een formulier dat ik in moest vullen, dat hetzelfde invulformulier betrof als ik destijds had ingevuld.
Ik vond dat destijds vreemd en ben naar de site van de ambassade gegaan waar ik via een link op 'de officiële' site van ESTA kwam, na het invullen van het formulier kreeg ik binnen 3 sec. het bericht dat ik was geaccepteerd.
Nu ik weer heen ga kwam ik al op verschillende sites terecht waar je na het invullen van je gegevens geld moet betalen voor het formulier, behalve via de site van de ambassade.
Overigens kreeg ik in het vliegtuig een formulier dat ik in moest vullen, dat hetzelfde invulformulier betrof als ik destijds had ingevuld.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
https://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html ... CC1794CE4E
Dit is de enige officiele site waar je de gegevens in moet vullen, alle andere zijn van linke dames/heren die de onwetende reiziger een aantal $ of € uit de zak willen kloppen.
Je moet voorlopig ook nog een keer het formulier in het vliegtuig invullen, het Esta gebeuren zit nog in de beginfase in de toekomst zal het uiteindelijk het vliegtuig formulier vervangen.
Dit is de enige officiele site waar je de gegevens in moet vullen, alle andere zijn van linke dames/heren die de onwetende reiziger een aantal $ of € uit de zak willen kloppen.
Je moet voorlopig ook nog een keer het formulier in het vliegtuig invullen, het Esta gebeuren zit nog in de beginfase in de toekomst zal het uiteindelijk het vliegtuig formulier vervangen.
Ik was er ook bijna ingetrapt. Deze : https://esta-nl.org/ staat als eerste bij Google en ziet er heel erg echt uit. Op het eind komt opeens dat je je creditcard gegevens moet invullen om $ 45,= te betalen!
Als je dan verder gaat kijken zie je inderdaad dat het om een organisatie gaat die dit voor jou gaan indienen.
Er staat zelfs bij dat je uit moet kijken voor "frauduleuze websites die simuleren dat ze de VS-overheid representeren en van uw meteen 250 $ vragen voor een ESTA-vergunning of ESTA Travel Authorization informatie faciliteiten."
Oeps, nu maar even naar de échte website gaan!
Een gewaarschuwd mens telt voor 2, want op deze manier wordt het toch een duur geintje (4x $ 45!!!)
Als je dan verder gaat kijken zie je inderdaad dat het om een organisatie gaat die dit voor jou gaan indienen.
Er staat zelfs bij dat je uit moet kijken voor "frauduleuze websites die simuleren dat ze de VS-overheid representeren en van uw meteen 250 $ vragen voor een ESTA-vergunning of ESTA Travel Authorization informatie faciliteiten."
Oeps, nu maar even naar de échte website gaan!
Een gewaarschuwd mens telt voor 2, want op deze manier wordt het toch een duur geintje (4x $ 45!!!)
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties