Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tickethulp deel 4 (eerste hulp bij boeken van vliegtickets)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
NoraL
Amerika-ontdekker

Re: Tickethulp deel 4 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door NoraL »

Ik word een beetje hopeloos. Deze morgen nog tickets gezien via joker.be brussel-las vegas H/T in augustus voor 740 euro... nu zijn ze twee uur later alweer 1640 euro pp
Iemand enig idee welke luchthaven (parijs,amsterdam, dusseldorf...) me de beste tickets naar las vegas kan opleveren?
Duikertje1990
Amerika-ontdekker

Bericht door Duikertje1990 »

Mijn ervaring is dat je anno 2012 juist weer beter via Amsterdam kan boeken dan via Dusseldorf of Brussel. Amsterdam heeft meer aanbod en is vaak iets goedkoper. Je kan blijven zoeken tot je een aanbieding tegenkomt voor een euro of 600, je kan ook proberen een online reisbureau te benaderen, die zijn vaak goedkoper dan klm.nl, cheaptickets.nl enz.
4 aug - 6 sep 2010: CA, NV, UT, AZ, OR, WA (+ NJ, NY)
14 juni - 11 aug 2012: Florida naar Californië naar Hawaii naar Denver
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Het komt iid wel eens voor dat Amsterdam goedkoper of net zo duur is als Brussel.
Tot nu toe zijn we aanmerkelijk goedkoper uit geweest door vanaf Brussel te vertrekken.
Het ligt er ook aan waar je woont, voor ons is Brussel dichterbij dan Amsterdam.
svlok
Amerika-ontdekker

Bericht door svlok »

@ Duikertje1990: Nee ik heb nog geen (online) reisbureaus geprobeert. Ik dacht juist dat deze duurder waren :oops: Bij welk reisbureau heb jij je tickets weten te bemachtigen?

@ NoraL: Ik snap hoe je je voelt. Je wordt er gewoon moe van om alleen maar dure tickets tegen te komen, maar we geven niet op!!

@ Annie: Voor mij is het makkelijk om naar Amsterdam te gaan, maar mij maakt het echt niet uit om vanaf Brussel te reizen als dit goedkoper is.
Duikertje1990
Amerika-ontdekker

Uiteindelijk bij Ustravel.nl , maar ook Nova tours, Aireka, Tioga tours, Aeroglobe, Amerika onine, Travelusa en exit reizen kwamen met redelijke offertes :thumbup:
en het is inderdaad een veel gehoorde misvatting dat reisbureaus duurder zijn. Ze moeten er zelf wel aan verdienen, maar ze kunnen ook veel goedkoper aan tickets komen.
svlok
Amerika-ontdekker

Bericht door svlok »

Ik heb ook even de (online) reisbureaus afgezocht en de goedkoopste vliegtickets die ik ben tegen gekomen zijn: € 1.036,46 p.p. :?
Ik hoop dat dit nog wat gaat zakken anders is het misschien beter om volgend jaar te gaan en hopen op wat betere tarieven :(
Duikertje1990
Amerika-ontdekker

Je hoeft sowieso geen jaar te wachten omdat de tickets nu wat duurder zijn. Mail anders eens een reisbureau van die lijst die ik net vermeldde, kijk wat zij voor je kunnen betekenen. Daarnaast heb je nog allerlei soorten vroegboekkorting, aanbiedingen en last-minutes. Ik probeer de vliegticketmarkt al een tijd te begrijpen, maar heel veel logica heb ik er nog steeds niet in kunnen ontdekken, maar opgeven is natuurlijk nooit een optie. :thumbup:
svlok
Amerika-ontdekker

Bericht door svlok »

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar misschien zijn we te laat en dachten we dat het een optie was om het een jaartje op te schuiven.
De goedkoopste tickets die ik op dit moment gevonden heb zijn via skyscanner € 1.013,41 p.p.

haha, de vliegticketmarkt zal ik inderdaad ook nooit begrijpen :lol:
Duikertje1990
Amerika-ontdekker

Nah te laat is het zeker niet. Gewoon alle mogelijkheden (reisbureaus online en offline, sites als vliegwinkel/vleigtickets/cheaptickets en vliegtuigmaatschappijen) in de gaten blijven houden en wachten op een aanbieding.
Ik heb eind november voor 500 euro een retourtje geregeld, maar misschien heb ik nu ook een retourtje vanaf amerika naar nederland en weer terug nodig, en die prijzen liggen niet onde de 1700 euro... Ja 950 euro met een speciale aanbieding van icelandair, maar dat moet nog steeds een stuk goedkoper kunnen. Dus ik blijf daar ook naar zoeken mocht ik dat retourtje echt nodig hebben.
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Ik heb nu rechtstreeks bij Condor tickets gevonden van Frankfurt naar Anchorage voor 998 pp. Het gaat dan om een rechtstreekse vlucht ook nog eens (hoogseizoen). En voor 150 Euro meer een duurdere klasse.

Met alle prijsvergelijkings-sites nagezocht, maar daar kom ik overal op tickets van 1300 of meer uit per persoon. En geen enkele rechtstreekse vlucht. Nou heb ik nooit eerder zelf via internet een vlucht geboekt, dus ik misschien zoek ik wel verkeerd.

Maar heb ik nou een superdeal gevonden?? :oops:
Ebelix
Amerikakenner

Bericht door Ebelix »

Je hebt een goede deal gevonden. Condor is een van de weinige Europeese maatschappijen die direct naar Alaska vliegen. Ik zou zeggen boeken en gelijk die duurdere klasse nemen. Heb je iets meer ruimte op je lange vlucht.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Hoe vroeger je kan vertrekken hoe beter, zeker eind juni vertrek en in juli terug zijn de prijzen beter dan in juli/augustus.

Ik heb reeds tickets voor een redelijke prijs, maar ik controleer nog af en toe even.

Connections heeft nu weer een book & pay actie. Met start vanaf Antwerpen Centraal (trein) naar Amsterdam en van daaruit verder zijn er goede prijzen te vinden (als je Brussel als vertrek opgeeft, stel hij zelf vluchten voor met antwerpen). Maar anders niet echt veel.

Ook British airways blijft deze kerst-nieuwjaar uit met leuke promoties, kan misschien nog komen.
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

svlok schreef:wij zijn op zoek naar tickets van Amsterdam naar Los Angeles, we kunnen ook eventueel vertrekken vanaf een ander vliegveld (denkend aan Londen, Brussel, Dusseldorf of iets dergelijks).
Ik zoek tickets tussen de periode eind juni en eind augustus (voor 28 dagen). We hebben nog geen definitieve datum geprikt dus zijn nog flexibel in de vertrekdatum en retourdatum.

Maar alle tickets zijn rond de € 1000,- :? We hadden wel gehoopt op wat goedkopere tickets.
Hierdoor twijfelen of het wel verstandig is om dit jaar te gaan en niet beter volgend jaar naar Amerika te gaan.
Is er nog een kans dat de tickets iets dalen en we wat goedkopere kunnen vinden of kunnen we beter volgend jaar gaan??

Wat bedoel je juist met eind juni?

Tot en met vertrek op 24 juni kan je op dit moment bv voor 618€ tickets boeken bij delta (vertrek brussel)
Vanaf de 25e wordt het duurder. Hoogseizoen...
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
nine50
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door nine50 »

geboekt in de zomervakantie voor 714 pp!
Vanaf Brussel met Delta, korte tussenstop in NY
heen : 5 aug: Brussel - NY - LA
terug: 27 aug: SF - NY - Brussel.

Heel blij dat ik nog even gewacht heb!
2012: Rondje zuidwesten
2014: Rondje Noordoosten
Chakuriki
Amerika-ontdekker

Bericht door Chakuriki »

Ben blij om te lezen dat mensen toch goedkope vluchten kunnen vinden, want als ik via KLM kijk in maart zie ik zowel naar Florida (waar we waarschijnlijk de reis willen beginnen), als naar LAX dezelfde hoge prijzen, beginnend voor 1000 euro pp voor een enkele reis, aangezien we nog niet precies weten vanaf waar we terugvliegen boeken we de terugreis vanuit Amerika zelf. Nu zijn deze prijzen van de KLM website, op Supersavers vond ik vaak wat goedkopere (600 euro in totaal voor 2 personen) maar ben wat skeptisch over de minder bekende vliegmaatschappijen, al hoewel wij wel voor rond deze prijs willen vliegen. Is er iets wat wij verkeerd doen aangezien ik hier lees dat mensen via KLM voor spotprijzen vliegen, of zijn we te laat, of moeten we toch voor de "alternatieve" maatschappijen gaan? Het is allemaal wat verwarrend, zoveel informatie.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Het is bij de meeste maatschappijen heel erg duur om een enkeltje te boeken, een retour is stukken goedkoper. Je kunt trouwens een probleem krijgen met Amerika binnenkomen als je geen retourticket hebt, je moet bij binnenkomst een ticket hebben die je weer buiten Amerika brengt, dus pas later een retourticket boeken zal niet gaan.
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Via Brussel is het op dit moment 200euro per persoon goedkoper dan via Amsterdam. We zoeken tickets voor september, wat is nou wijsheid?

Ik ga liever vanaf Amsterdam ( woon bij Rotterdam ) maar, zou Amsterdam nog zakken, of zal Brussel alleen maar stijgen. Lastig hoor, ik hou ook helemaal niet van gokken :mrgreen:
Jedinja
Amerikafan

Bericht door Jedinja »

Wij zitten in hetzelfde schuitje Esprit. Wij zoeken ook tickets voor de eerste 3 (tot 4) weken van september. Vertrek mag ook eind augustus zijn. Ik vraag me af of de ticketprijzen ook nog zullen zakKen. Voorkeur is ook Schiphol maar ja als het scheelt dan zijn Brussel en Dusseldorf zeker ook opties. Wij wonen in Drenthe. Bij Tioga hebben we een prijs van 700 pp voor AMS-Phoenix LA-AMS met de Star Alliance. Beide met 1 tussenstop maar de vertrektijd terug om 8:00 staat ons niet aan omdat we ook met onze zoon van dan 2 jaar reizen, 2 nachten slecht/niet slapen wordt wel heel pittig dan. Met KLM met tussenstop heen en rechtstreeks terug ben je 825 kwijt en rechtstreeks op LA en terug is 956 euro...
Esprit
Amerikafan

Bericht door Esprit »

Dusseldorf zou idd een optie zijn voor jullie, ik vind dat wel weer heel verweg.

Wij kunnen niet eerder dan 2 september weg (wij trouwen 1 september, dus het zou niet handig zijn om daarvoor al te vertrekken :mrgreen: ) maar willen natuurlijk wel zsm na de trouwdag weg! Wij willen heen naar Buffalo (Detroit zou ook mogen, maar is minder handig en evenduur, 845euro) en terug vanaf Los Angeles.

08.00uur vertrekken met een kleintje zou idd niet de voorkeur hebben, maarja, als Amsterdam ineens met een aanbieding komt zou je het altijd kunnen overwegen!

Ik had gehoopt op tickets van 550euro, maar daar zitten ze nu echt ver boven. Echt zo jammer, afgelopen jaar 700euro betaald voor een ticket naar Kuala Lumpur, dat vond ik al heeeeeeeel veel geld voor een vliegreis. En dan doet die euro ook nog zo gek in vergelijking met de dollar. Maar toch blijven wij nog even wachten, op hoop van zegen zullen we maar zeggen!!
georgesken
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door georgesken »

Jedinja schreef:Wij zitten in hetzelfde schuitje Esprit. Wij zoeken ook tickets voor de eerste 3 (tot 4) weken van september. Vertrek mag ook eind augustus zijn. Ik vraag me af of de ticketprijzen ook nog zullen zakKen. Voorkeur is ook Schiphol maar ja als het scheelt dan zijn Brussel en Dusseldorf zeker ook opties. Wij wonen in Drenthe. Bij Tioga hebben we een prijs van 700 pp voor AMS-Phoenix LA-AMS met de Star Alliance. Beide met 1 tussenstop maar de vertrektijd terug om 8:00 staat ons niet aan omdat we ook met onze zoon van dan 2 jaar reizen, 2 nachten slecht/niet slapen wordt wel heel pittig dan. Met KLM met tussenstop heen en rechtstreeks terug ben je 825 kwijt en rechtstreeks op LA en terug is 956 euro...

op klm.be heb je bv deze voor rond de 600€:

Heenreis: di 4 sep 12 11:15 Brussel (Brussel Nationaal) - 17:44 Phoenix (Sky Harbor Intl.)
Terugreis: ma 1 okt 12 18:45 Los Angeles (Los Angeles Intl.)- Parijs- di 2 okt 12 18:42 Brussel (Treinstation Brussel Midi)
1992: Florida, 2004: LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston, 2024: 9d Vegas, 2024: WAS+NY
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer