Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
auto huren usareisen: vraagje over spar of inclusiv pakket
Re: auto huren usareisen: vraagje over spar of inclusiv pakket
Als het je alleen maar om de tank benzine gaat ...
Ikzelfkijk meer naar de extra dekkingen in het meest uitgebreide pakket.
NB: In plaats van één keer vier weken kun je ook vier keer één week boeken. Dan lever je elke week je auto in en krijg je telkens een nieuwe, schone auto met volle tank mee.
Ikzelfkijk meer naar de extra dekkingen in het meest uitgebreide pakket.
NB: In plaats van één keer vier weken kun je ook vier keer één week boeken. Dan lever je elke week je auto in en krijg je telkens een nieuwe, schone auto met volle tank mee.
- Koekjo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoi,
Dan kost het je toch 4 keer boekingskosten????? En daarnaast moet je elke keer naar het verhuurbedrijf, en dat voor die paar Euro.
Ik heb net geboekt bij USAReisen voor 23 dagen in juni/juli een Equinox in SFO met het Spar pakket. Voor een prijs van € 533,- Als ik hem in Nederland boek is de Equinox niet te boeken en ben je verplicht om een 4 wheel drive te nemen en had het me ongeveer € 1000,- gekost. En waarschijnlijk mag je in hetzelfde rijtje je auto uitkiezen als waar de Equinox staat, daarnaast zijn ze verplicht om je een gratis upgrade te geven, aan de balie ga ik dus nooit in op de vraag voor een upgrade.
Maar wat een prijsverschil, moet je nagaan wat de reisbranche er aan verdiend. Wat ik ook vreemd vind is dat alle reisgidsen bijna dezelfde prijzen hanteren, zullen er prijsafspraken worden gemaakt ?????
Groet van Koek
Dan kost het je toch 4 keer boekingskosten????? En daarnaast moet je elke keer naar het verhuurbedrijf, en dat voor die paar Euro.
Ik heb net geboekt bij USAReisen voor 23 dagen in juni/juli een Equinox in SFO met het Spar pakket. Voor een prijs van € 533,- Als ik hem in Nederland boek is de Equinox niet te boeken en ben je verplicht om een 4 wheel drive te nemen en had het me ongeveer € 1000,- gekost. En waarschijnlijk mag je in hetzelfde rijtje je auto uitkiezen als waar de Equinox staat, daarnaast zijn ze verplicht om je een gratis upgrade te geven, aan de balie ga ik dus nooit in op de vraag voor een upgrade.
Maar wat een prijsverschil, moet je nagaan wat de reisbranche er aan verdiend. Wat ik ook vreemd vind is dat alle reisgidsen bijna dezelfde prijzen hanteren, zullen er prijsafspraken worden gemaakt ?????
Groet van Koek
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-AR
2006 Cal-Nev-UT-ID-MT-SD-CO
2008 Cal-Nev-Org-Was-Can VI
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
2004 Cal-Nev-UT-AR
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ligt er aan welke gidsen je hebt.Koekjo schreef: Wat ik ook vreemd vind is dat alle reisgidsen bijna dezelfde prijzen hanteren, zullen er prijsafspraken worden gemaakt ?????
Groet van Koek
OAD en Holland Int zijn van 1 bedrijf, hanteren dezelfde prijs, hebben dezelfde tekst in hun boeken staan (met dezelfde fouten) in het gids staan dus vergelijken tussen die 2 heeft weinig zin.
- Koekjo
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Hoi,
Haal altijd elk jaar alle USA reisgidsen die er zijn. Waar het om gaat is dat er gewoon geen of nauwelijks prijsverschil is. En daar zet ik mijn vraagtekens bij???
Gr van Koek
Haal altijd elk jaar alle USA reisgidsen die er zijn. Waar het om gaat is dat er gewoon geen of nauwelijks prijsverschil is. En daar zet ik mijn vraagtekens bij???
Gr van Koek
1995 Cal-Nev
2004 Cal-Nev-UT-AR
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
2004 Cal-Nev-UT-AR
2010 New York
2012 Canada BC
2013 Four Corners USA
Nee hoor, bij usareisen betaal je geen boekingskosten.Koekjo schreef:Dan kost het je toch 4 keer boekingskosten?????
Ha, ha die cheque hadden ze ook beter niet kunnen sturen.Harry schreef:Nou Paula dat is mooi, het heeft even geduurt, maar nu kun je dit jaar dan toch nog een keer je tank volgooien.![]()
Harry
Als ik hem wil verzilveren bij de bank kan ik nog eens €15,00 betalen voor het wisselen. :stupid:
Ik kan hem natuurlijk ook in Amerika verzilveren bij de bank of America alleen hij is maar geldig tot half juni en wij gaan pas 3 juli en staat natuurlijk op naam dus kan ik ook niet iemand anders laten doen.

Ach het gaat maar om het idee zullen we maar denken, ze hebben in ieder geval hun ongelijk toegegeven.
groeten Paula
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Thailand 2011 / Oostenrijk 2011 / Zuid-Afrika 2012/ Texas en NM 2014 / Rondje Phoenix 2016
Re: auto huren usareisen: vraagje over spar of inclusiv pakk
Hoe zit het met dit punt:
PPP (Insassenunfall-/Gepäckversicherung) US-$ 6/Tag (deze zit in de Super-Inklusiv-PLUS formule).
Ik neem aan dat de bagage met de reisverzekering is gedekt. Maar hoe zit het met de inzittendenverzekering á 6 $/dag ?
Als dit punt duidelijk is, kan ik de huurauto boeken, bij Dollar (deze is het goedkoopst)
PPP (Insassenunfall-/Gepäckversicherung) US-$ 6/Tag (deze zit in de Super-Inklusiv-PLUS formule).
Ik neem aan dat de bagage met de reisverzekering is gedekt. Maar hoe zit het met de inzittendenverzekering á 6 $/dag ?
Als dit punt duidelijk is, kan ik de huurauto boeken, bij Dollar (deze is het goedkoopst)

- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Re:
Als je de auto weer met een volle tank inlevert, dan betaal je niets meer bij.Iris_1982 schreef:dus als ik het goed begrijp heb je het bij het Super Spar plus pakket de verplichting om die tank benzine er bij te kopen
En hoef je m dan niet vol weer in te leveren? of juist wel?
Het is me een beetje een raadsel, maar ik wil wel weten wat ik kan verwachten zodat ze me daar niet van alles aansmeren
(raar trouwens dat zo'n tank bij alamo opeens vele malen duurder is, dat is toch vreemd? en waarom? omdat zij m voor je hebben volgetankt? dat is 2 minuten werk)
Anders betaal je de gallons die zij nog moeten bijvullen, waarbij ze een flinke prijs per gallon rekenen ($4 a $5 per gallon)
Even volgooien bij het laatste tankstation is dus het voordeligst.
Bij het Inklusive Pakket mag je de auto weer met een lege tank inleveren zonder dat dat extra kost.
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 9
>> Als je de auto weer met een volle tank inlevert, dan betaal je niets meer bij.
Het komt steeds meer voor dat je gewoon de volle tank benzine bij ophalen moet betalen en dan leeg mag inleveren, hebben ze achteraf niet meer te controleern (en levert het ze veel meer op...).
TdJ
Het komt steeds meer voor dat je gewoon de volle tank benzine bij ophalen moet betalen en dan leeg mag inleveren, hebben ze achteraf niet meer te controleern (en levert het ze veel meer op...).
TdJ
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat je reisverzekering dit ook dekt, check het daar even. Sowieso even checken of alles voldoende gedekt is met je reisverzekering.mhocks schreef:Hoe zit het met dit punt:
Je kunt ook even de zoekfunctie op het forum gebruiken, er is al meer over geschreven.
Marianne
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Inderdaad, volgens mij is dat standaard bij Alamo en National bijvoorbeeld. Dan denk je 'slim' te zijn door het op deze manier te doen, mag je bij het afhalen een mooie hoge benzine-koers betalentdj schreef: Het komt steeds meer voor dat je gewoon de volle tank benzine bij ophalen moet betalen en dan leeg mag inleveren, hebben ze achteraf niet meer te controleern (en levert het ze veel meer op...).

Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Re: Re:
Dit is niet geheel juist. Althans zoals ik het lees.Bertorelli schreef:Als je de auto weer met een volle tank inlevert, dan betaal je niets meer bij.
Anders betaal je de gallons die zij nog moeten bijvullen, waarbij ze een flinke prijs per gallon rekenen ($4 a $5 per gallon)
Even volgooien bij het laatste tankstation is dus het voordeligst.
Bij het Inklusive Pakket mag je de auto weer met een lege tank inleveren zonder dat dat extra kost.
Bij beide pakketten hoef je bij het inleveren de auto niet meer af te tanken. Je mag 'm dus in beide gevallen zo leeg mogelijk inleveren.
Echter, bij Super-Spar-PLUS betaal je bij het afhalen een volle tank en bij het Super-Inklusiv-PLUS zit dat reeds bij de prijs inbegrepen. Afhankelijk van de situatie: één of meerdere bestuurders, lengte van huurperiode kan het voordeliger zijn wel te kiezen voor het Super-Spar-PLUS pakket. Bij mij is dat bijv. het geval. Ondanks dat ik een volle tank terplekke betaal ben ik met dit pakket goedkoper uit dan het Super-Inklusiv-PLUS pakket.
Roland
- Bertorelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
Coyote,
Je hebt inderdaad gelijk. Had even niet goed gekeken
Volgens mij was het een paar jaar terug wel zo dat je bij het goedkopere pakket de auto weer vol moest inleveren anders deden zij dat en moest je dat betalen.
Blijkbaar is dat sindsdien gewijzigd.
Nu boeken wij altijd het meest uitgebreide pakket omdat we met zijn tweeën willen rijden en dat dan het voordeligst is.
Bert
Je hebt inderdaad gelijk. Had even niet goed gekeken

Volgens mij was het een paar jaar terug wel zo dat je bij het goedkopere pakket de auto weer vol moest inleveren anders deden zij dat en moest je dat betalen.
Blijkbaar is dat sindsdien gewijzigd.
Nu boeken wij altijd het meest uitgebreide pakket omdat we met zijn tweeën willen rijden en dat dan het voordeligst is.
Bert
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2017 CA/OR/NV