Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

ervaringen Air Europa

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: ervaringen Air Europa

Bericht door Family5 »

Dat was een aanvulling op de ervaring van Harry met de Dreamliner naar Miami:

"De vlucht vertrok een uur te laat en kwam door tegenwind 2 later in Miami aan, dat is volgens Flight tracker heel normaal, de vlucht is eigenlijk standaard te laat."

Bij ons was dat dus niet. Niet door Air Europa maar gewoon omdat wij dit keer geen last hadden van weersomstandigheden. De vertraging zat in de wachttijden in Madrid.
ribruijn
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door ribruijn »

Wij vlogen op 15 juli van Amsterdam naar Miami. Ook hier een vliegtuigwijziging: i.p.v. de kleine Embraer vlogen we met een grote A330 naar Madrid. En vandaar met de Dreamliner naar Miami. Inderdaad: kopie ESTA laten zien (ook namens ons dank voor de tip hier!) en bewijs terugvlucht.
Onze frustratie zat hem meer in het feit dat de A330 vrijwel naast de Dreamliner op het platform parkeerde, maar dat we er met de bus uit moesten welke letterlijk helemaal naar de andere kant van het vliegveld reed. 30 minuten lopen (wij deden het in 20). Waren net op tijd, want vliegtuig uit Amsterdam had (iets) vertraging en onze oudste zoon werd in Madrid uitgekozen voor een extra security check.... (duurde ook 15 minuten).

Ik reis zakelijk geregeld met priority naar de USA -dus ben wel verwend- maar dit viel per saldo niet tegen, in aanmerking nemend dat we slechts 410 Euro voor het ticket hebben betaald. Dat maakt een hoop goed.
Richard033
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Richard033 »

Richard033 schreef:Eergisteren aangekomen in Florida met Air Europa, ik was wat sceptisch na het lezen van reviews. Maar het is mij prima bevallen op beide vluchten. Vriendelijk personeel en prima stoelen en been ruimte. Het doet zeer zeker niet onder voor TUI of Transavia. Je bent alleen wat langer onderweg met de tussenstop in Madrid. Volgende keer weer met Air Europa, tenminste als de terugvlucht ook net zo bevalt.
Ik had al vanaf mijn vakantie bestemming een reactie gegeven zoals je hierboven ziet. Ging vanaf een tablet die niet perfect werkte, dus nu een wat uitgebreidere, met de minpunten.

Bij het thuis printen van de boardingpassen (Amsterdam-Madrid)kon ik de boardingpas van mijn vrouw niet printen, hier over met AE gebeld en keurig geholpen, ik kon de boardingpass op Schiphol laten printen. Dit ging redelijk vlot en leverde verder geen probleem op. Het toestel vertrok met een ruime vertraging richting Madrid, de overstap tijd die we normaal zouden hebben was 1.40 uur. Niet al te ruim maar daar zou door de vertraging behoorlijk wat van afgaan. Aan de stewardes gevraagd of het nog wel zou lukken en die zei zeker wel, het vliegtuig zit vol met reizigers riching Miami dus het toestel naar Miami wacht wel. Klopte dus ook als een bus, of de dreamliner had ook gewoon vertraging. Maar in ieder geval gehaald.

De terugreis van Miami naar Madrid is ook prima verlopen, maar de ve vlucht Madrid - Amsterdam was weer wat minder, volgens het systeem was de ticket van mijn vrouw gecanceled!!! na een hoop geneuzel dit weer rechtgezet door AE. Daarna geneuzel over onze 5e koffer. Ik had voor de terugreis een extra koffer geboekt. Dit konder ze niet vinden in het systeem. Gelukkig had ik hier wel bewijs van meegenomen, dus ook dit werdt weer opgelost. De reis ging met een Embraer toestel, lekker klein maar heelhuids aangekomen.

Al met al redelijk wat gneuzel wat snel is opgelost door AE. MAAARRRR de vorige keer heb ik met Arkefly (nu TIU) ruim het dubbele betaald van wat ik nu heb betaald, de verzorging aan boord van AE doet zeker niet onder voor die van Arkefly, en volgens mij is de beenruimte bij AE zelfs nog ruimer. Voor de tickets heb ik een kale prijs van net 400€ betaald, bij mijn vorige reis was ik ruim 1000€ kwijt. Je ben langer onderweg door de overstap, maar volgende keer weer gewoon met Air Europa.
Family5
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Family5 »

Hier onze ervaring met Air Europa op de terugweg van Miami via Madrid naar Amsterdam: de vlucht met de Dreamliner naar Madrid verliep precies volgens schema. De tweede vlucht met een kleiner toestel van Madrid naar Amsterdam startte iets later, maar de aankomsttijd in Amsterdam was op tijd.

Zoals eerder vermeld hadden we in de Dreamliner extra beenruimte gereserveerd, wat ik iedereen kan aanraden. Met een ticketprijs van 400 euro p.p. is die meerprijs nog ruim onder de prijs van een retour Amsterdam-Miami in het hoogseizoen met een andere maatschappij van het Sky Team. De overige stoelen in het vliegtuig vind ik wel dicht op elkaar geplaatst voor de doorsnee Hollander. Eten, drinken en entertainment waren in orde.

Bij de overstap op een kleiner vliegtuig in Madrid moet je rekenen op twee en half uur tussentijd. Dat is wel nodig, want de gates liggen daar ver uit elkaar. De eerste vlucht kan namelijk vertraging oplopen en je moet deze afstand dan lopend overbruggen.
1BJK903
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door 1BJK903 »

Heeft iemand recent nog gevlogen met Air Europa? Zag relatief goedkope vliegtickets (met overstap in Madrid), maar weet niet of ik het moet vertrouwen of niet.

Ben benieuwd naar de ervaringen!
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 69

Bericht door harryh »

Geen enkel probleem qua vertrouwen. Wat bedoel je met je vraag?

Voor ervaringen, zie mijn reactie eerder in dit draadje. Geen prettig personeel en losten problemen niet op, in het hoogseizoen allerlei problemen op vliegveld Madrid inclusief gezeur over geprinte ESTAs, niet de geboekte Dreamliner en erger een vervangend vliegtuig zonder enige entertainment etc etc. Wij zouden daar niet snel weer boeken. Intussen met veel maatschappijen naar Florida gevlogen voor vergelijkbare prijzen (300,- tot max 350,-), zelfs TUI was beter maar ook niet geweldig. Delta, BA en Lufthansa/Air Canada bevielen het beste.
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

Air Europa is een maatschappij die sterk aan het groeien is. (zeker op lange afstand)
Op hun netwerk kan er daardoor wel eens wat mislopen en support is niet altijd wat het moet zijn als er iets misloopt.
Maar op zich is het een maatschappij die, op long haul, zeker erg competitieve prijzen heeft.
Qua beenruimte zitten ze ietsje krapper in economy, maar heel veel verschil maakt het niet. Verwacht geen super de luxe service, daar willen ze ook niet voor gekend staan. Let wel op: Als je vlucht naar Madrid (vanuit AMS, BRU of gelijk waar) wordt uitgevoerd door hun Embraer, dan kan het zijn dat je handbaggage tot de eindbestemming zal worden gestuurd indien je te lang wacht met boarden. Maar da's tegenwoordig zo op veel airlines, dus in dat opzicht zijn ze niet zo verschillend.

Aan de post hierboven: je beseft dat je "geboekte dreamliner" nooit een garantie is. Een ticket boeken omdat er op die route een specifiek type vliegtuig gepland staat is niet echt slim. Hou er rekening mee dat er altijd (bij gelijk welke airline) aircraft/equipment changes kunnen gebeuren. En dat valt zeer regelmatig voor (lagere/hogere bookings dan anders, technische problemen, restricties op een vd luchthavens,....)
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
Gast

Bericht door Gast »

Let wel op: Als je vlucht naar Madrid (vanuit AMS, BRU of gelijk waar) wordt uitgevoerd door hun Embraer, dan kan het zijn dat je handbaggage tot de eindbestemming zal worden gestuurd indien je te lang wacht met boarden.
Bedoel je dat je je handbagage alsnog moet checken bij de gate?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

headhunterke schreef:Aan de post hierboven: je beseft dat je "geboekte dreamliner" nooit een garantie is.
Dat weet ik ;), echter voor ons is het punt dat ze 'm dan een paar dagen voor vertrek vervangen door een regionaal toestel dus zonder enige vorm van entertainment en dat op een vlucht Madrid-Miami van 8,5u. En zonder enige info of update dat het vliegtuigtype is gewijzigd waardoor je gereserveerde stoelen ook niet meer kloppen als je incheckt...
Het vliegtuig vervangen door een ander type is mijn punt niet, dat komt wel vaker voor. Het informeren van klanten aka communicatie is volgens ons een groot probleem bij AE. En dan hebben we het nog niet over het onvriendelijke personeel op het vliegveld en in het vliegtuig.

Voor hun prijzen kun je als je geduld hebt en snel kunt toeslaan bij aanbiedingen ook bij de betere maatschappijen terecht.
Ik vind dat iedereen zijn eigen afweging maar moet maken, dit is mijn ervaring zoals gevraagd :)
headhunterke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door headhunterke »

eoms schreef:
Let wel op: Als je vlucht naar Madrid (vanuit AMS, BRU of gelijk waar) wordt uitgevoerd door hun Embraer, dan kan het zijn dat je handbaggage tot de eindbestemming zal worden gestuurd indien je te lang wacht met boarden.
Bedoel je dat je je handbagage alsnog moet checken bij de gate?
Inderdaad. Maakt niet uit of je nog een connectievlucht hebt naar de andere kant van de wereld of niet.

Harry, wat betreft communicatie moet ik je 100% gelijk hebt. Ik vind zelfs dat Amerikaanse carriers daar veel transparanter in zijn dat het gros van de Europese.
"Being great is not how many people know your name. Being great is how many people can stand on your shoulders."
knaapje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 30

Bericht door knaapje »

...........een regionaal toestel dus zonder enige vorm van entertainment en dat op een vlucht Madrid-Miami van 8,5u................

Een regionaal toestel inzetten op een vlucht van 8.5 uur.
Hangt er dan een tankvliegtuig achter om in de lucht bij te tanken?
harryh
Amerika-expert

Bericht door harryh »

LOL.
Dit was een A330 maar in een uitvoering zonder entertainment die AE normaal op haar vluchten binnen Europa inzet ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer