Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Navigatie
Re: Navigatie
Als ik nu ergens mijn telefoon /niet/ voor gebruik op vakantie is het voor foto's. Ondanks dat de CCD's tegenwoordig aardig van kwaliteit zijn verbleekt de fotokwaliteit natuurlijk tegenover een normale camera, met fatsoenlijke lens, optische zoom, veel betere lichtgevoeligheid en functies zoals hardware-assisted panorama, bracketing, de mogelijkheid om een statiefje te gebruiken en /veel/ snellere processing. En die camera, die ligt altijd ergens in de middenconsole, klaar voor gebruik. Je zou maar eens echt een mooie en unieke foto maken. Dan ben ik toch blij als die een beetje fatsoenlijk van kwaliteit is.
En "app afsluiten". Tja, wellicht moet je dan niet zo'n vreselijke iphone kopen. Sta eens open voor de rest van de wereld die niet door Steve Jobs wordt beheerst. Bijna alle Lumia's (behalve de allergoedkoopste) hebben bijboorbeeld een fotoknopje, precies op de plek waar je die op een normale camera ook zou verwachten. Gewoon indrukken en je kunt direct een foto maken. En dat is niet nieuw, maar al sinds jaar en dag.
En inderdaad, tijdens het navigeren is het wel verstandig om de 12v erin te stoppen. Anders heb je een paar uur later een lege telefoon. Maar is dat nu zo erg? Dat moet je in je tomtom ook. Kost ongeveer een halve seconde extra? En een houdertje, tja, alleen maar handig toch? Zie je het tenminste ook als er iemand belt, sms't of whatsapp'ed zonder dat je je telefoon hoeft vast te pakken. Ik heb in mijn eigen auto mijn telefoon ook altijd op zijn vaste plekje in het zicht, wel zo veilig.
En "app afsluiten". Tja, wellicht moet je dan niet zo'n vreselijke iphone kopen. Sta eens open voor de rest van de wereld die niet door Steve Jobs wordt beheerst. Bijna alle Lumia's (behalve de allergoedkoopste) hebben bijboorbeeld een fotoknopje, precies op de plek waar je die op een normale camera ook zou verwachten. Gewoon indrukken en je kunt direct een foto maken. En dat is niet nieuw, maar al sinds jaar en dag.
En inderdaad, tijdens het navigeren is het wel verstandig om de 12v erin te stoppen. Anders heb je een paar uur later een lege telefoon. Maar is dat nu zo erg? Dat moet je in je tomtom ook. Kost ongeveer een halve seconde extra? En een houdertje, tja, alleen maar handig toch? Zie je het tenminste ook als er iemand belt, sms't of whatsapp'ed zonder dat je je telefoon hoeft vast te pakken. Ik heb in mijn eigen auto mijn telefoon ook altijd op zijn vaste plekje in het zicht, wel zo veilig.
- Arends1989
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Ik denk dat dat ondertussen wel duidelijk isroelb schreef:Mensen, lees nu eens terug.. Here maps is gratis beschikbaar, naast WP tegenwoordig ook voor IOS en Android, al is het dan wel een iets uitgekledere versie heb ik begrepen.

- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik gebruik hem ook niet (alleen) voor de foto's, maar mensen die wat op facebook willen posten zullen toch echt wel ff snel een foto metroelb schreef:Als ik nu ergens mijn telefoon /niet/ voor gebruik op vakantie is het voor foto's. Ondanks dat de CCD's tegenwoordig aardig van kwaliteit zijn verbleekt de fotokwaliteit natuurlijk tegenover een normale camera, met fatsoenlijke lens, optische zoom, veel betere lichtgevoeligheid en functies zoals hardware-assisted panorama, bracketing, de mogelijkheid om een statiefje te gebruiken en /veel/ snellere processing. En die camera, die ligt altijd ergens in de middenconsole, klaar voor gebruik. Je zou maar eens echt een mooie en unieke foto maken. Dan ben ik toch blij als die een beetje fatsoenlijk van kwaliteit is.
mobieltje gaan maken.
En, ik ga echt geen discussie voeren over iPhone vs Android o.i.d. dat moet iedereen lekker zelf weten.
het ging mij er alleen maar om dat er ook (in mijn ogen) nadelen zitten aan het gebruik van telefoon als navigatie.
Ik vond het nodig om die ook even aan te brengen, niks meer, niks minder...
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
Het voordeel van een losse navigatie kan ik zeker beamen. Daarnaast vind ik de track log van de Garmin heel handig. Daarmee heb ik nu mijn gereden route heel mooi zichtbaar kunnen maken in (bijvoorbeeld) Google Maps.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Waarom niet gewoon in nederland huren, kijk eens op marktplaats, staan er genoeg die ze voor weinig verhuren inclusief US kaarten.
Ik heb al 2x een tour van 3 weken zonder GPS gedaan. Ik maak de routekaartjes dag per dag met GoogleMaps (route ligt wel vast) en dit gebruik ik dan samen met de RandMcNally atlas en de kaartjes van de Nationale Parken. Meestal maak ik wel ook een detail print van de steden waar we verblijven voor de ligging van het hotel en eventuele restaurants. Gaat prima!
2010 : SC, NC & Washington DC
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
2010 : NY & FL
2011 : NV, AZ, NM, CO, UT & CA foto's 2011
2013 : AR, MS & TN
2014 : GA
2015 : CO, NE, SD, WY, MO, ID & UT
2018 : BC & AB (CA), MT, ID & WA
Navigon app. werkt prima en je kunt per staat selecteren of je die wel of niet op je telefoon geïnstalleerd wilt hebben.
Bevat mega veel POI's wat het zoeken naar een bank oid zeer makkelijk maakt.
Wat ik nooit snap is dat mensen duizende euro's uitgeven aan een reis naar de VS, en dan daar met een telefoon foto's maken.
Telefoons maken prima foto's voor een dagje naar de dierentuin, maar voor een mooie rondreis niet de geschikt partner (lijkt mij...).
Bevat mega veel POI's wat het zoeken naar een bank oid zeer makkelijk maakt.
Wat ik nooit snap is dat mensen duizende euro's uitgeven aan een reis naar de VS, en dan daar met een telefoon foto's maken.
Telefoons maken prima foto's voor een dagje naar de dierentuin, maar voor een mooie rondreis niet de geschikt partner (lijkt mij...).
- Big Al
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 999
- Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 9 jaar in Virginia
Ik ben het helemaal met de stelling eens dat een losse GPS in veel gevallen het beste is. Overigens vind ik de stelling wel grappig dat als je toch al duizenden uitgeeft aan de reis dat je dan het beste een goede camera kan aanschaffen; diezelfde redenering is natuurlijk ook van toepassing op de aanschaf van een speciaal GPS.
In noodgevallen gebruik ik m'n telefoon wel eens voor navigatie, maar ik vind het toch niet handig. Zo kreeg ik onlangs een telefoontje net voor een ingewikkeld knooppunt. Wég kaart...

In noodgevallen gebruik ik m'n telefoon wel eens voor navigatie, maar ik vind het toch niet handig. Zo kreeg ik onlangs een telefoontje net voor een ingewikkeld knooppunt. Wég kaart...
Houdt er rekening mee dat in veel staten een "windshield mount" niet is toegstaan en tot een bekeuring kan leiden. Ik neem aan dat het ook problemen kan geven als je een ongeluk krijgt.Re1gnman schreef: Ik laat m'n tomtom lekker aan het raam plakken.
- Arends1989
- Amerikakenner
Meer informatie hierover:Big Al schreef:Houdt er rekening mee dat in veel staten een "windshield mount" niet is toegstaan en tot een bekeuring kan leiden. Ik neem aan dat het ook problemen kan geven als je een ongeluk krijgt.
http://gpstracklog.com/2014/07/gps-wind ... f-u-s.html
-
- Amerikakenner
- Partner van: Sjaan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Is hier over ook een uitleg in het Nederlands ?
Reisverslag 2018: https://www.pindat.com/reis/dagboek/not ... s-usa-2018
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
2010: New York + California
2011: Florida
2014: Florida
2015: Zuid West USA
2018: Utah-Nevada-Wyoming-Colorado
2020: Oregon + Washington
- Big Al
- Amerika-expert
Bottom line (zoals ze hier zeggen): maak de GPS niet aan de voorruit vast. Gebruik een speciaal zwaar matje dat op het dashboard staat. Let er echter wel op dat je 'm niet bovenop de luchtzak (airbag) zet anders kun je alsnog een boete krijgen (om maar niet te spreken over mogelijke verwondingen als de plofzak afgaat.
- Arends1989
- Amerikakenner
Daar komt het idd op neer OF, hij mag alleen in de hoeken van het raam geplaatst worden.
Voor Californie mag het bijvoorbeeld alleen in de hoeken.
Dat is ook wat ik zelf tot nog toe heb gedaan in de VS.
Voor Californie mag het bijvoorbeeld alleen in de hoeken.
Dat is ook wat ik zelf tot nog toe heb gedaan in de VS.
- Big Al
- Amerika-expert
M.a.w., je loopt een grote kans dat je door een staat rijdt waar het verboden is om de GPS aan de voorruit te bevestigen. Ik zou me niet zo bezorgd maken over boetes, maar als je een ongeval veroorzaakt en je hebt een GPS aan het raam hangen dan kan het gemakkelijk heel vervelend uitpakken. Niet alleen kunnen de autoriteiten dit als (mede-)oorzaak aanwijzen, de andere partij kan ook een civiele procedure beginnen als je de wet overtreedt en dat mogelijk een oorzaak is.Currently, windshield mounts are illegal in more than half of the US–no matter where you mount it on your windshield,
- Re1gnman
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Goh, da wist ik niet
Geluk gehad dus...
Dashboard cams zijn dus ook meteen uit-den-boze....
Geluk gehad dus...
Dashboard cams zijn dus ook meteen uit-den-boze....
"Patience is something you admire in the driver behind you, but not in the one ahead...."
- Big Al
- Amerika-expert
Dash cams mogen best als je maar niet aan het raam vastzitten. Je kunt ze op het dashboard zetten of zelfs aan de spiegel vastmaken.
Wij hadden gewoon onze verzwaarde dashboardhouder in de handbagage meegenomen die we in nld ook gebruiken...werkt prima 

-
- Amerikafan
Ik heb deze trip gebruik gemaakt van Navmii, alle USA kaarten zijn gratis. En de app heeft me een goeie 3000km door het noord-oosten van de States geloost. Vond de gebruiksvriendelijkheid niet altijd helemaal lekker (het opzoeken van het juiste adres gaat soms wat apart). Maar voor de rest, niets te zeuren over deze gratis app (iOS en Android).
-
- Amerikafan
Joh dat wist ik niet! Welke staten dan? Ik heb vorig jaar het zuidwesten doorgetourd met een GoPro aan de binnenkant van de voorruit en dit jaar door het noordoosten. Ik geloof je meteen hoor, maar heb er zelf dus geen problemen door ondervonden.Big Al schreef:Currently, windshield mounts are illegal in more than half of the US–no matter where you mount it on your windshield,
- Arends1989
- Amerikakenner
Link met informatie per staat stond hierboven al vermeld..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht