Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Foto's RoadBear C27-30 (2012)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
SteViS
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Foto's RoadBear C27-30 (2012)

Bericht door SteViS »

Ja, komt me bekend voor ja. Toen wij de camper inleverde hebben we ook even staan kijken naar die A-klasse, wat een joekel zeg.
Sowieso vond ik het altijd wel leuk om te kijken naar al die mega-campers en fifth-wheels op de campings. Hmmm, wat nou grote camper met je 27-30ft.

Maar we hebben voor 2013 toch maar weer gevraagd om de 27-30, want die was groot zat. En trouwens, die A-klasse is ook stukken duurder...
Wij halen volgend jaar de camper op een zaterdag op, dus ik verwacht dat we dan ook redelijk bijtijds op weg zijn. Viel me trouwens mee dat we niet op de zwarte lijst staan, na ons verhaal van dit jaar :blink: Duurt nog even, maar op naar volgend jaar!
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Hoe zit dat met verbruik is dat bij een 27-30 nog veel hoger???
Wij zaten op ± 1:8 (gallons :miles) met de 26-28
Hbe je met de 27-30 nog een slide out??? Wij hadden er 1.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

De 27 -30 is o.a. de freelander welke jullie nu ook hebben meegekregen (dus de 26 - 28 ft). Maar het schijnt dat Roadbear nu verschillende types heeft waaronder dus ook de Leprechaun. Deze is weer iets langer dan de Freelander. De auto eronder is hetzelfde, dus zal het verbruik niet veel anders zijn.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Op die van ons stond 26, dus of dat dan de opbouwlengte was of totale lengte? Wij hadden een bed dwars op de wagen dus niet we sliepen niet in de lengte. Maar verder dus hetzelfde? Dan zal het weinig uitmaken.
Enfin een heerlijke wagen. Ik zag er wel een die echt groter was; volgens mij was dat een echte 31".
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

De 31 is inderdaad een stuk groter.
Maar de 27 -30 is de 26.- 28 van vorig jaar. En als je dan dus de freelander krijgt dan heb je dus eigenlijk de 26 - 28. Wij huren al jaren de 26 - 28 en dit jaar dus de 27 - 30. Volgens de foto's is het dus exact dezelfde camper als andere jaren (bij de Freelander dan)
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Op die Freelander stond inderdaad ook 26, maar dat was dus wel degelijk de 27-30 camper. Die Leprachaun was langer, ik gok zelf meer richting de 30ft.
DIe was waarschijnlijk ook wat zwaarder, want die verbruikte ook wat meer dan de Freelander. Hoewel dat natuurlijk ook te maken kan hebben met de motor die niet helemaal jofel was :blink: . In die Leprachaun stond het bed in de lengte, maar in de Freelander inderdaad in de breedte.

Ben benieuwd Ko-Mar welke camper jullie nu meekrijgen. Waar starten jullie ook al weer?
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij starten in Las Vegas. En ik ben ook erg benieuwd welke we mee gaan krijgen. Vervelend is wel een beetje het reserveren van plekken nu. Welke maat moet ik nu opgeven, zeker gezien het feit dat je met 27 ft toch wel iets meer keuze hebt. Andere jaren reserveerde ik gewoon een 27 ft plek. Krijgen we de freelander mee, dan is het allemaal geen probleem. Maar wanneer we de leprechaun mee krijgen is dat misschien wel anders. :mrgreen:

Nog 8 weken, dan zullen we het allemaal weten :lol:
SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Wij reserveerden meestal voor 30', maar hebben ook wel gestaan op plekken voor kleiner (omdat wij die plekken fijner vonden liggen). Hij is weliswaar wat langer, maar we hebben daar geen problemen mee gehad. Meestal kun je aan de achterkant wel wat verder 'overhangen'. Wij hebben dus zonder problemen ook op plekken voor 27 'gestaan.
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ik heb gewoon 29-30 aan gehouden voor het geval dat. Veel plekken zijn wel geschikt. Maar we hebben op een plek gestaan waar later bij stond 25". :D lukte prima!!
Inkie
Amerika-ontdekker

Bericht door Inkie »

Wij kregen de Leprechaun en deze is inderdaad 30 ft en heeft 2 slide outs.
Bij de campings geen problemen behalve bij Sam's Town in Las Vegas. Daar paste de camper echt niet. Nu was er plek genoeg op die camping en konden we voor 5 dollar extra naar een grotere plek.

Bij Mathers (grand Canyon) is een maximum lengte van 30 ft maar hadden we ook een drive thru plek dus ging prima.
Voor de rest nergens problemen.
2012 Zuid-Westen
2015 Rondje Denver
http://vlietjesgo2usa.blogspot.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
USAtraveller2013
Amerika-ontdekker

Bericht door USAtraveller2013 »

Wij hebben deze RB 27-30 met slide out via Tioga geboekt voor (een gedeelte van) onze reis volgend jaar juli/aug 2013. We gaan hem dan ophalen in LV en na 17dgn inleveren in SF. Ben benieuwd naar nog meer recente foto's van het interieur en ervaringen mbt deze RV. :clap:
@Ko-mar: Alvast fijne vakantie en ik ben al benieuwd naar jullie verslag!
1991 USA (Californië, Nevada, Utah, New Mexico, Arizona en Oregon)
2013 (New York, Nevada, Arizona, Utah, Californië en Oregon)
Raffie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Raffie »

Wij zijn ook erg aan het twijfelen of we een 27-30 of een 30 nemen.
Is er echt zoveel verschil ?
We zijn maar met 2 personen.

Wat is het verschil tussen deze 2 monsters ? (de 27-30 en 30)
Groetjes,
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !

2018 oktober - Tussen Denver & Seattle
2016 Florida Keys Islamorada
2015 - NY - Boston - Washington
2015 Florida Keys Islamorada & Road Bear RV naar SF > LA > SD > LV
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

We gaan hem dan ophalen in LV en na 17dgn inleveren in SF. Ben benieuwd naar nog meer recente foto's van het interieur en ervaringen mbt deze RV.
Wij hebben een verzoek gedaan bij Roadbear of we de Leprechaun mee kunnen krijgen deze reis. Ze kunnen het niet garanderen, maar hebben het wel voor ons genoteerd, en doen hun best :mrgreen:
Ik heb gezien dat het interieur van de Freelander hetzelfde is als voorgaande jaren. Hiervan zijn ook foto's te vinden bij ons op de website

Het verschil tussen de 27 - 30 en de 31 ft, is alleen het bed achterin. Dat staat dwars bij de 27 - 30 ft en recht (in de rijrichting) bij de 31 ft. Daar zit het verschil in lengte in. De rest van de camper is qua indeling precies hetzelfde. Bij de Freelander dan wel te verstaan.

Met zijn tweeën voldoet de 27 - 30 dus net zo goed. De bedmaat achterin is namelijk hetzelfde.

Ongeacht welke camper wij straks krijgen, zullen we natuurlijk ook weer foto's maken van de camper.

Voor volgend jaar hebben wij ook al weer de 27 - 30 ft camper bij Roadbear besproken. Deze keer zullen we starten en eindigen bij New York.
@Ko-mar: Alvast fijne vakantie en ik ben al benieuwd naar jullie verslag!
Dank je wel :thumbup:
Raffie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Raffie »

Dus als ik het goed begrijp heb je bij de 27-30 de langste/breedste bedden ?
Groetjes,
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !

Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Nog maar even gekeken op de website van Roadbear, maar volgend jaar is het of de C classe 27 - 30 of de A classe 29 -32. De C classe 31 ft is er niet meer. De A-classe heeft dus kortere bedden als de C classe.
Dus ja de 27 - 30 ft heeft de langste bedden. Dit is trouwens steeds voor ons een reden geweest om voor deze camper te kiezen.
Raffie
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Raffie »

hai,

Dan is de keuze simpel, de 27-30 want met de voeten op het randje of erbuiten is niet fijn. :wink:
Groetjes,
Raffie en Linda
Gek op sportvissen !

SteViS
Amerikafan

Bericht door SteViS »

Dus ja de 27 - 30 ft heeft de langste bedden. Dit is trouwens steeds voor ons een reden geweest om voor deze camper te kiezen.
Wij zijn niet zo lang, dus voor ons wat het bed lang genoeg.

Overigens is het wel zo dat het bed in de cabover nog langer is, die gaat over de gehele breedte van de camper.

@Ko-Mar, jullie natuurlijk een heel fijne vakantie :thumbup: . Hoop voor jullie dat je de Leprachaun mee krijgt, ben benieuwd!
Marenko
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ko is 1.88, dan is het wel fijn als het bed iets langer is. ;)
@Ko-Mar, jullie natuurlijk een heel fijne vakantie . Hoop voor jullie dat je de Leprachaun mee krijgt, ben benieuwd!
Dank je!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer