Klopt Marjan, de wijziging zelf ligt gewoon aan Air Canada, niet aan Tix.
Ik zou er zelf echter wel werk van maken, omdat ik weet dat United Airlines en Air Canada partners zijn. Waarschijnlijk zou het mogelijk zijn voor Air Canada om met een beetje aandringen je op de rechtstreekse IAD-AMS vlucht te zetten.
Maar ik begrijp ook dat jij gewoon van het gezeik af wil zijn hoor . En jullie trip duurt natuurlijk ook bijna drie maanden, dan maakt die vijf uur verschil minder uit dan als je een weekendje gaat.
Mooi dat je zo goed geholpen bent Marjan en dat alles opgelost is.
Vind het wel vreemd dat ze pas 4 tot 6 weken voor vertrek de reizigers van de laatste stand van zaken op de hoogte willen brengen. In jouw geval gaat dat al mis omdat je met een wijziging van het vliegveld zit. Dat soort zaken kun je niet laten liggen omdat de klanten natuurlijk reserveringen (huurauto, hotel) hebben.
Ik heb van cheaptickets.com al 2x een update gehad van mijn vluchtgegevens. De laatste keer ging het om slechts 5 min. verschil in vertrektijd maar je krijgt het tenminste wel gelijk te horen.
@ Chris: succes met jouw probleem. Hopelijk laat Tix.nl zich nu van haar goede kant zien n.a.v. van jouw brief gisteren.
Misschien is hun policy dan ook om klanten 4 tot 6 weken van te voren ervan op de hoogte te brengen dat hun boeking vijf maanden terug is geannuleerd .
Weet je Chris, ik denk dat 'jouw probeem' veel vaker voorkomt bij ze. Als ze jou al niet eens op de hoogte brengen dat de gegevens niet compleet zijn en de tickets daarom geannuleerd worden kun je op je klompen aanvoelen dat het vaker gebeurt. Ook al omdat er gerust mensen zullen zijn die het daadwerkelijk vergeten aan te leveren.
Twee zaken zullen ze zeker moeten aanpassen:
- een bevestiging sturen dat de aangeleverde gegevens ontvangen én compleet zijn. Voor beide partijen een zekerheid bij een latere geschil van mening.
- klanten laten weten dat een boeking geannuleerd is omdát ze de gegevens niet compleet hebben.
Verder zouden vluchtwijzigingen gewoon direct doorgegeven moeten worden. Dit kan vast wel geautomatiseerd worden. Als dat bij cheaptickets.com kan, kunnen zij dat ook.
Mee eens, Roland. Het vervelende is nu ook, dat ik niet kan aantonen die gegevens te hebben ingevuld. Er wordt geen bevestiging of iets dergelijks gegeven, dus ging ik er gewoon vanuit dat ze die hadden ontvangen. De bevestiging van de boeking had ik immers al, en bij BA kon ik succesvol inloggen met de boekingscode.
Als ik daar nog een derde punt aan mag toevoegen:
- Klanten als waardevol behandelen, en niet als een nare kwaal.
Edit:
Daarnaast is die hele extra stap sowieso onnodig ingewikkeld. Bij elke andere boekingssite en airline website die ik ooit heb gebruikt, hoef je je paspoortgegevens niet eens door te geven! Dat is ook logisch natuurlijk, want mensen boeken vaak genoeg tickets voordat ze hun paspoort hebben vernieuwd. Het beste zou zijn, om deze stap gewoon helemaal te verwijderen.
Daarnaast is die hele extra stap sowieso onnodig ingewikkeld. Bij elke andere boekingssite en airline website die ik ooit heb gebruikt, hoef je je paspoortgegevens niet eens door te geven! Dat is ook logisch natuurlijk, want mensen boeken vaak genoeg tickets voordat ze hun paspoort hebben vernieuwd. Het beste zou zijn, om deze stap gewoon helemaal te verwijderen.
Dat is niet correct, je moet de laatste tijd steeds vaker al bij boeken of stoelreserveren deze gegevens wel invullen voordat je verder kan.
Bij welke site dan Rob? Ik heb voor deze zomer vijf verschillende boekingen staan bij vier verschillende airlines/agenten en slechts bij Tix moest ik mijn paspoortgegevens opgeven. Natuurlijk heb ik ze wel vaak moeten ingeven bij de airline zelf, maar dat kan altijd zelfs nog tijdens het inchecken.
Ik vraag mij af wat ze met de paspoortgegevens doen. Marjan moest immers zelf de gegevens nog invullen op de site van United terwijl ze die allang aangeleverd had bij Tix.nl. Wat is dan de noodzaak om het aan te leveren?
Ik heb mijn gegevens overigens ook gewoon achteraf op de site van BA ingevuld. Weet niet eens meer of ik paspoortgegevens bij het boeken via cheaptickets.com heb opgegeven, volgens mij niet.
paspoort gegevens invoeren als je lang van te voren boekt kan ook nog eens verwarrend zijn als je vergeet de nieuwe gegevens door te geven als je in de tussentijd je paspoort verneiuwd.
Bij Expedia krijg je ook netjes updates van je vluchten, ook al is het maar 5 minuten. De eerste keer schrok ik me rot: Your flight has changed.. Hahahaha!
Tix had mijn gegevens wel al doorgegeven aan BA, echter niet volledig. Bij manage my booking stond er een dik uitroepteken dat ik nog meer gegevens moest invullen. Ze waren vergeten in te vullen in welk land we wonen (werd op hun formulier ook niet gevraagd) en ik moest nu ook mijn 1e adres in de US invullen (dat ik esta heb ingevuld is blijkbaar niet voldoende voor BA)
ludwig schreef:Tix had mijn gegevens wel al doorgegeven aan BA, echter niet volledig. Bij manage my booking stond er een dik uitroepteken dat ik nog meer gegevens moest invullen. Ze waren vergeten in te vullen in welk land we wonen (werd op hun formulier ook niet gevraagd) en ik moest nu ook mijn 1e adres in de US invullen (dat ik esta heb ingevuld is blijkbaar niet voldoende voor BA)
Volgens mij komt dat, doordat het er verder niets mee te doen heeft. Als je op de site van BA zelf boekt, moet je die gegevens ook pas later in Manage My Booking invullen, of gewoon op het vliegveld doorgeven, dat mag ook nog.
Klopt, ik had dus precies hetzelfde met mijn heenvlucht bij United. Onze paspoortgegevens zijn door Tix keurig doorgegeven en ook zichtbaar op de site van United maar het eerste overnachtingsadres moest nog ingevuld worden en ook het veld voor de geboortedata was nog leeg. Dat pakte het systeem echter niet na een aantal pogingen van mij maar ik kan het adres nu gewoon doorgeven op vliegveld bij het inchecken. De geboortedata bleken wel bekend bij United maar worden afgeschermd werd mij verteld. Ook de medewerkster van United kon de geboortedata niet zien maar wel dat deze data bij hen als "ingevuld" stond.
Coyote schreef:Weet je Chris, ik denk dat 'jouw probeem' veel vaker voorkomt bij ze. Als ze jou al niet eens op de hoogte brengen dat de gegevens niet compleet zijn en de tickets daarom geannuleerd worden kun je op je klompen aanvoelen dat het vaker gebeurt.
Er is inmiddels ook een http://nikstix.info/. Staat nog weinig op, maar via die site wordt al wel oa gelinkt naar het verhaal van Derk op het Kassa forum.
Ben benieuwd hoe eea verder zal gaan...
Chrisp, je reservatie wordt dus geannuleerd, ze brengen jou niet op de hoogte, maar ze houden wel mooi jouw geld al minstens enkele maanden op hun rekening zonder dat terug te storten? Mooie mensen zijn dat daar!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx* Ons leven in Oakville, ON
Chrisp, Ik ben benieuwd van Tix.nl wat hun reactie is.
Laat je het op het forum weten hoe dit afloopt?
Marjan, gelukkig kwam je er op tijd achter dat er een vluchtwijziging is en dat alles netjes opgelost is.
meijdj schreef:Er is inmiddels ook een http://nikstix.info/. Staat nog weinig op, maar via die site wordt al wel oa gelinkt naar het verhaal van Derk op het Kassa forum.
Wat ik al dacht. Nog meer mensen waarbij de gegevens via de aangegeven link niet aankomen en de boeking in eerste instantie geannuleerd wordt.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.