Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Problemen / ervaringen met Tix.nl!

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Chrisp
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Tickethulp deel 3 (eerste hulp bij boeken van vliegticke

Bericht door Chrisp »

Klopt Marjan, de wijziging zelf ligt gewoon aan Air Canada, niet aan Tix.

Ik zou er zelf echter wel werk van maken, omdat ik weet dat United Airlines en Air Canada partners zijn. Waarschijnlijk zou het mogelijk zijn voor Air Canada om met een beetje aandringen je op de rechtstreekse IAD-AMS vlucht te zetten.

Maar ik begrijp ook dat jij gewoon van het gezeik af wil zijn hoor ;) . En jullie trip duurt natuurlijk ook bijna drie maanden, dan maakt die vijf uur verschil minder uit dan als je een weekendje gaat.
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Mooi dat je zo goed geholpen bent Marjan en dat alles opgelost is. :thumbup:

Vind het wel vreemd dat ze pas 4 tot 6 weken voor vertrek de reizigers van de laatste stand van zaken op de hoogte willen brengen. In jouw geval gaat dat al mis omdat je met een wijziging van het vliegveld zit. Dat soort zaken kun je niet laten liggen omdat de klanten natuurlijk reserveringen (huurauto, hotel) hebben.

Ik heb van cheaptickets.com al 2x een update gehad van mijn vluchtgegevens. De laatste keer ging het om slechts 5 min. verschil in vertrektijd maar je krijgt het tenminste wel gelijk te horen. :)

@ Chris: succes met jouw probleem. Hopelijk laat Tix.nl zich nu van haar goede kant zien n.a.v. van jouw brief gisteren. :)

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Misschien is hun policy dan ook om klanten 4 tot 6 weken van te voren ervan op de hoogte te brengen dat hun boeking vijf maanden terug is geannuleerd :lol: :roll: .
Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Contacteer:

Bericht door hekkie »

:lol:

Gelukkig is je gevoel voor humor niet verdwenen.... :wink:
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Weet je Chris, ik denk dat 'jouw probeem' veel vaker voorkomt bij ze. Als ze jou al niet eens op de hoogte brengen dat de gegevens niet compleet zijn en de tickets daarom geannuleerd worden kun je op je klompen aanvoelen dat het vaker gebeurt. Ook al omdat er gerust mensen zullen zijn die het daadwerkelijk vergeten aan te leveren.

Twee zaken zullen ze zeker moeten aanpassen:

- een bevestiging sturen dat de aangeleverde gegevens ontvangen én compleet zijn. Voor beide partijen een zekerheid bij een latere geschil van mening.
- klanten laten weten dat een boeking geannuleerd is omdát ze de gegevens niet compleet hebben.

Verder zouden vluchtwijzigingen gewoon direct doorgegeven moeten worden. Dit kan vast wel geautomatiseerd worden. Als dat bij cheaptickets.com kan, kunnen zij dat ook.

Roland

hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Ik ben het helemaal met Roland eens!

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Mee eens, Roland. Het vervelende is nu ook, dat ik niet kan aantonen die gegevens te hebben ingevuld. Er wordt geen bevestiging of iets dergelijks gegeven, dus ging ik er gewoon vanuit dat ze die hadden ontvangen. De bevestiging van de boeking had ik immers al, en bij BA kon ik succesvol inloggen met de boekingscode.

Als ik daar nog een derde punt aan mag toevoegen:
- Klanten als waardevol behandelen, en niet als een nare kwaal.

Edit:
Daarnaast is die hele extra stap sowieso onnodig ingewikkeld. Bij elke andere boekingssite en airline website die ik ooit heb gebruikt, hoef je je paspoortgegevens niet eens door te geven! Dat is ook logisch natuurlijk, want mensen boeken vaak genoeg tickets voordat ze hun paspoort hebben vernieuwd. Het beste zou zijn, om deze stap gewoon helemaal te verwijderen.
Afbeelding
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Daarnaast is die hele extra stap sowieso onnodig ingewikkeld. Bij elke andere boekingssite en airline website die ik ooit heb gebruikt, hoef je je paspoortgegevens niet eens door te geven! Dat is ook logisch natuurlijk, want mensen boeken vaak genoeg tickets voordat ze hun paspoort hebben vernieuwd. Het beste zou zijn, om deze stap gewoon helemaal te verwijderen.
Dat is niet correct, je moet de laatste tijd steeds vaker al bij boeken of stoelreserveren deze gegevens wel invullen voordat je verder kan.
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

Bij welke site dan Rob? Ik heb voor deze zomer vijf verschillende boekingen staan bij vier verschillende airlines/agenten en slechts bij Tix moest ik mijn paspoortgegevens opgeven. Natuurlijk heb ik ze wel vaak moeten ingeven bij de airline zelf, maar dat kan altijd zelfs nog tijdens het inchecken.
Afbeelding
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik vraag mij af wat ze met de paspoortgegevens doen. Marjan moest immers zelf de gegevens nog invullen op de site van United terwijl ze die allang aangeleverd had bij Tix.nl. Wat is dan de noodzaak om het aan te leveren? :dontknow:

Ik heb mijn gegevens overigens ook gewoon achteraf op de site van BA ingevuld. Weet niet eens meer of ik paspoortgegevens bij het boeken via cheaptickets.com heb opgegeven, volgens mij niet.

Roland

jokaluma
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door jokaluma »

paspoort gegevens invoeren als je lang van te voren boekt kan ook nog eens verwarrend zijn als je vergeet de nieuwe gegevens door te geven als je in de tussentijd je paspoort verneiuwd.
http://www.maudluuk.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false; onze juni-juli 2012 reis AZ-NM-CO-UT-NV
http://www.devanhaveretjesusa2008.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.newyork2010karinenjohn.weblog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Bij Expedia krijg je ook netjes updates van je vluchten, ook al is het maar 5 minuten. De eerste keer schrok ik me rot: Your flight has changed.. Hahahaha!
ludwig
Amerikakenner

Bericht door ludwig »

Tix had mijn gegevens wel al doorgegeven aan BA, echter niet volledig. Bij manage my booking stond er een dik uitroepteken dat ik nog meer gegevens moest invullen. Ze waren vergeten in te vullen in welk land we wonen (werd op hun formulier ook niet gevraagd) en ik moest nu ook mijn 1e adres in de US invullen (dat ik esta heb ingevuld is blijkbaar niet voldoende voor BA)
Chrisp
Amerikakenner

Bericht door Chrisp »

ludwig schreef:Tix had mijn gegevens wel al doorgegeven aan BA, echter niet volledig. Bij manage my booking stond er een dik uitroepteken dat ik nog meer gegevens moest invullen. Ze waren vergeten in te vullen in welk land we wonen (werd op hun formulier ook niet gevraagd) en ik moest nu ook mijn 1e adres in de US invullen (dat ik esta heb ingevuld is blijkbaar niet voldoende voor BA)
Volgens mij komt dat, doordat het er verder niets mee te doen heeft. Als je op de site van BA zelf boekt, moet je die gegevens ook pas later in Manage My Booking invullen, of gewoon op het vliegveld doorgeven, dat mag ook nog.
Afbeelding
hekkie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Klopt, ik had dus precies hetzelfde met mijn heenvlucht bij United. Onze paspoortgegevens zijn door Tix keurig doorgegeven en ook zichtbaar op de site van United maar het eerste overnachtingsadres moest nog ingevuld worden en ook het veld voor de geboortedata was nog leeg. Dat pakte het systeem echter niet na een aantal pogingen van mij maar ik kan het adres nu gewoon doorgeven op vliegveld bij het inchecken. De geboortedata bleken wel bekend bij United maar worden afgeschermd werd mij verteld. Ook de medewerkster van United kon de geboortedata niet zien maar wel dat deze data bij hen als "ingevuld" stond.

Lekker verwarrend allemaal....

Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
meijdj
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door meijdj »

Coyote schreef:Weet je Chris, ik denk dat 'jouw probeem' veel vaker voorkomt bij ze. Als ze jou al niet eens op de hoogte brengen dat de gegevens niet compleet zijn en de tickets daarom geannuleerd worden kun je op je klompen aanvoelen dat het vaker gebeurt.
Er is inmiddels ook een http://nikstix.info/. Staat nog weinig op, maar via die site wordt al wel oa gelinkt naar het verhaal van Derk op het Kassa forum.
Ben benieuwd hoe eea verder zal gaan...
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Tix.nl

Bericht door kastelke »

Chrisp, je reservatie wordt dus geannuleerd, ze brengen jou niet op de hoogte, maar ze houden wel mooi jouw geld al minstens enkele maanden op hun rekening zonder dat terug te storten? Mooie mensen zijn dat daar!
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Corry
Amerika-expert

Bericht door Corry »

Wat een bizar verhaal. Misschien moet je ook rente vorderen over het bedrag wat ze al zolang hebben!
http://nippon2015.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Susie one
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Susie one »

Chrisp, Ik ben benieuwd van Tix.nl wat hun reactie is.
Laat je het op het forum weten hoe dit afloopt?
Marjan, gelukkig kwam je er op tijd achter dat er een vluchtwijziging is en dat alles netjes opgelost is.
Reisverslagen
2009 http://www.usaoost2009.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 http://www.usawest2010.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011 Washington DC/omgeving http://www.oldamerica2011.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2012 New York http://bigapple2012.wordpress.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

meijdj schreef:Er is inmiddels ook een http://nikstix.info/. Staat nog weinig op, maar via die site wordt al wel oa gelinkt naar het verhaal van Derk op het Kassa forum.
Wat ik al dacht. Nog meer mensen waarbij de gegevens via de aangegeven link niet aankomen en de boeking in eerste instantie geannuleerd wordt.

Roland

Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer