Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat is de beste vliegmaatschappij naar LA

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat is de beste vliegmaatschappij naar LA

Bericht door Doockles »

Ik denk dat ze altijd zorgen dat én persoon én koffer ofwel in of uit het vliegtuig zijn.
Toen wij vorige keer een vroegere vlucht aangeboden kregen werd er direkt rondgebeld met het bevel onze 2 koffers op te zoeken en in het vliegtuig te steken. Dat ging trouwens zeer snel :-)
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Noortje1 schreef:Stel je zit vast op de douane en je vlucht gaat vertrekken. Gaan ze dan uw koffer liggen zoeken ?
Op schiphol hoor je wel bericht van kom naar de gate, want je vertraagt je vlucht en daarna hoor je bericht als je nu niet komt dan gaan we je bagage van boord halen.
Dus het lijkt alsof ze je koffer wel gaan zoeken, vond ik ook altijd vaag..
Noortje1
Amerikakenner

Bericht door Noortje1 »

En dan sta je daar bij de douna in je lange rij je vlucht te missen?

Kan die persoon aan de balie dan de boodschap niet even doorgeven zodat die mensen weten da ge in de file staat hehe.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Op de heenweg met een tussenstop zal dit niet zo snel gebeuren. Immers, zolang jij niet door immigrations bent, wordt jouw koffer ook niet van de band gehaald en weer afgegeven en kan dus nooit al in het vliegtuig zitten. :wink:

Je zou in problemen kunnen komen bij de securitycheck, nadat je je koffers opnieuw hebt afgegeven. Dat is echter geen douane of immigrations. Maar meestal moet je hier langs vlak nadat je je koffer hebt afgegeven. Als het daar heel druk is, zal het ook bij de kofferafgifte druk zijn en heb je kans dat zowel jij als je koffer de vlucht missen indien je in tijdnood komt.

Gebeurt het op de terugweg dan zal het grotendeels aan jezelf liggen. Als je minimaal 2 uur voor vertrek aanwezig bent en ook ingecheckt hebt, lijkt het mij sterk dat je niet op tijd bij je vliegtuig kunt zijn. Het kan druk zijn bij de securitycheck maar in de regel gaat het toch erg vlot vind ik. Nooit heb ik er langer dan een half uur over gedaan. Sowieso zou ik dan iemand van de TSA aanspreken dat je je vlucht dreigt te missen.

Roalnd
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Hansi1959
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Hansi1959 »

Bij vliegen naar LA of SF heeft een tussenstop in de VS (Atlanta, Chicago) mijn voorkeur boven London.
Dat heeft dan vooral te maken met het opsplitsen van de lange reis in 2 delen ivm mijn hernia.
11 uur on-onderbroken in een vliegtuigstoel (economy) doorbrengen is géén goed begin van mijn vakantie... (ook geen goede afsluiter trouwens).
Non stop Brussel of A'dam naar New York (8 uur vliegen) is nog niet zo'n probleem maar voor de West kust voor mij dus liever een tussenstop in de VS aan de Oostkust.
No guts, no glory!
sep
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door sep »

En hoeveel overstaptijd zouden we dan moeten rekenen als we vanaf San Francisco via Houston naar Amsterdam vliegen? We kunnen kiezen uit 52 minuten of 3 uur en 50 minuten. Dan moeten we alleen uit SFO al om 6 uur vertrekken :x

We vliegen dan met Continental trouwens.

Gr.Sep
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Voor de terugreis durf ik het aan om de 52 minuten stop te nemen, je moet alleen van gate wisselen waarbij je mogelijk nog naar een andere terminal moet maar je koffers heb je geen omkijken naar die gaan automatische naar je volgende vlucht.
Is natuurlijk erg persoonlijk wil je op safe spelen dan neem je de lange stop maar dan moet je wel vroeg vliegen vanaf SFO
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

En ik neem aan dat ze ons, mocht het misgaan, doorsluizen naar een volgende vlucht?
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Ja hoor, maar die kan dan wel eens de volgende dag pas gaan. :wink:
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Ach, kunnen we Houston verkennen :lol:
sep
Amerikakenner

Bericht door sep »

Inmiddels geboekt: gewoon met KLM! Die vliegen met een Boeing 777, eigen tv-schermpjes. En rechtstreekse vluchten, dat is toch wel fijn. Qua prijs maakte het allemaal niet zoveel uit.
Nu vliegen we van AMS - NYC en SFO -AMS met KLM, voor NYC - SFO heb ik via Virgin Airlines geboekt. Erg betaalbaar.

Sep.
santalyd
Amerikafan

Bericht door santalyd »

Wij hadden vorig jaar AMS-SFO v.v. maar geen eigen schermpjes helaas. Niet alle toestellen van KLM hadden dat toen nog, maar blijkbaar zijn ze dan nu klaar met ombouwen. Dat is zeker wel lekker. Die uren kom je toch wel door, maar het maakt het wel leuker :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer