Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tanken in Amerika

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
schellie
Amerikafan

Re: Tanken in Amerika

Bericht door schellie »

Er is een gezegde: Hij die het kleine niet eerd , is het grote niet weerd!!!
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Goed om te lezen dat er nog geen forummers slachtoffer zijn geworden van skimmen. Er worden nu wel een aantal dingen door elkaar gehaald. Skimmen is niet het ontfutselen van je CC-gegevens via internet/telefoon, hotelbonnetjes of een enkele foutieve afschrijving (betwiste transactie), maar in één keer de magneetstrip van je CC (of betaalpas) kopiëren (alle gegevens inc. pincode) dmv een "card-reader". Dan kan via een bewerkte (betaal)automaat of een card-reader onder de toonbank.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Skimmen

Het skimmen (kopiëren van kaartgegevens) is een steeds groter wordend probleem. Let dus maar goed op je CC, want het leed is niet te overzien als je complete kaartgegevens in verkeerde handen zijn terechtgekomen. Die fijne vakantie (waar dan ook) kan er grondig door worden verpest. Je merkt het vaak pas als je CC niet meer wordt geaccepteerd en die vriendelijke winkeljuffrouw je kaart doormidden knipt.
Inmiddels blijft het schorremorrie uitgaven doen tot de limiet van de kaart is bereikt of de computers van de CC-maatschappij alarm slaan. De bank zal je in dit geval echt niet even snel een vervangende kaart toesturen. Eerst zal er het nodige moeten worden uitgezocht en dat kan pas als je weer thuis bent. Wat is er allemaal gebeurd, waar heb je zelf uitgaven gedaan en vooral, ben je niet onvoorzichtig/laks met je CC omgegaan. Pas dan zal de CC-maatschappij overgaan tot het vergoeden van de schade.
Nu zal je vast niet afhankelijk zijn van de ene kaart, maar om dit van je vakantieadres even recht te trekken is echt onmogelijk. Misschien heb je wel pech dat je CC-uitgaven net worden afgeschreven en dan zit je met een totaal geplunderde betaalrekening. Erg lastig natuurlijk, ook voor je 2e kaart. Na onderzoek komt dit geld wel weer terug, maar daar gaan zeker enkele weken overheen. Je kan vinden dat ik misschien overdreven voorzichtig met mijn CC om ga, maar als ik op deze wijze een hoop gezeur en ellende kan voorkomen, zal ik dat niet nalaten.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Bushmaster
Amerika-expert

Bericht door Bushmaster »

Je kan vinden dat ik misschien overdreven voorzichtig met mijn CC om ga, maar als ik op deze wijze een hoop gezeur en ellende kan voorkomen, zal ik dat niet nalaten.
Maar op die manier heb je dus bij elke transactie die je doet met je CC "een hoop gezeur" ? of zie ik dat verkeerd?
Ik blijf in een restaurant lekker van m'n Cappucino genieten, terwijl de ober mijn betaling regeld,
terwijl jij als een Sherlock Holmes achter dat mannetje aan moet lopen.
nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord »

Bij mijn Mastercard wordt alles aan het eind van de maand afgeschreven, daarop is de limiet ook niet zo heel hoog. Bij mijn VISA betaal ik zelf de rekening binnen 14 dagen na ontvangst van het overzicht. Zo gaat het ook met Alberts kaarten.

Daarbij hebben we ook ons geld over meerdere rekeningen verdeeld, het zou wel héél vreemd moeten gaan, willen we dan nog op vakantie zonder geld komen staan.

Ik weiger pertinent de hele vakantie me druk te maken over wat er fout kan gaan. Ik betracht een normale voorzichtigheid, maar ga echt niet achter obers of wat dan ook aan.
Dommel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Dommel »

Bushmaster schreef:Ik blijf in een restaurant lekker van m'n Cappucino genieten, terwijl de ober mijn betaling regeld
nieuwenoord schreef:Ik weiger pertinent de hele vakantie me druk te maken over wat er fout kan gaan. Ik betracht een normale voorzichtigheid, maar ga echt niet achter obers of wat dan ook aan.
Ik ook! Geen stres, gewoon genieten van je vakantie. En van je cappuccino.. Alles komt goed. :wink:
Er zijn nog zoveel andere dingen waar je je ook druk om kunt maken, nee, ik zal ze hier niet allemaal opnoemen. :mrgreen:
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Bushmaster schreef:
Je kan vinden dat ik misschien overdreven voorzichtig met mijn CC om ga, maar als ik op deze wijze een hoop gezeur en ellende kan voorkomen, zal ik dat niet nalaten.
Maar op die manier heb je dus bij elke transactie die je doet met je CC "een hoop gezeur" ? of zie ik dat verkeerd?
Ik blijf in een restaurant lekker van m'n Cappucino genieten, terwijl de ober mijn betaling regeld,
Nee hoor, absoluut geen gezeur, geen stress of Sherlock Holmesachtige praktijken. Als we helemaal uitgegeten waren en wilden vetrekken liep ik met het bekende mapje naar de kassa en betaal. Daar keek/kijkt niemand gek van op hoor.
Een CC (in de huidige vorm) is wel handig, maar een bijzonder slecht beveiligd betalingsmiddel. Als er wereldwijd eenmaal met die nieuwe chip wordt gewerkt zal het een stuk beter worden. Nu is dat nog niet het geval en kan je als gebruiker (in je vakantie) aardig gedupeerd worden. Hoe vaak heb je in Amerika de pincode van je CC moeten invoeren, waarschijnlijk geen enkele keer. Dat is toch vreemd ? Héél af en toe wordt er een legitimatie gevraagd, maar pincode ? Het minste wat ik er dan zelf aan kan doen is die kaart bij betalen in het oog houden. Dat doe ik in winkels, bij tanken en dus ook in restaurants.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
andre208
Amerikafan

Bericht door andre208 »

Ruud2004 schreef:
Bushmaster schreef: Maar op die manier heb je dus bij elke transactie die je doet met je CC "een hoop gezeur" ? of zie ik dat verkeerd?
Nee hoor, absoluut geen gezeur, geen stress of Sherlock Holmesachtige praktijken. Als we helemaal uitgegeten waren en wilden vetrekken liep ik met het bekende mapje naar de kassa en betaal. Daar keek/kijkt niemand gek van op hoor.
.
En dan je naar de kassa waar je CC door de betaal automaat gaat en je tekend het bonnentje. Dan moet je net zo goed maar hopen dat er geen skim apperatuur geplaats is. Als er in een restaurant de CC geskimt worden zijn het ze allemaal die gebruikt worden en niet alleen die van de Nederlander die zijn CC aan de ober mee geeft.

Maar als ik verleden week in de krant leest dat er naar een computer inbraak in Amerika 130 miljoen creditcard gegevens gestolen zijn lijkt me dat risico groter dan dat hij geskimt wordt.
En Amerika ligt wat verder van Roemenie dat isook een voordeel.

Andre
1250
Amerika-expert

Bericht door 1250 »

Vandaag is de één van de 4 Creditcards van mij aan z'n limiet gekomen toen ik wilde afrekenen in een restaurant, even de American Express gepakt zonder limiet :wink:
Uh... bij al mijn Creditcards is het zo dat als er door een on-geautoriseerd bedrijf (iemand die dus geen toestemming van jou heeft om het geld eraf te halen) geld wordt afgehaald dat ik het terugkrijg van de CC maatschappij.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
veg_eric
Amerika-ontdekker

Bericht door veg_eric »

1250 schreef: Uh... bij al mijn Creditcards is het zo dat als er door een on-geautoriseerd bedrijf (iemand die dus geen toestemming van jou heeft om het geld eraf te halen) geld wordt afgehaald dat ik het terugkrijg van de CC maatschappij.
Precies

En daarvoor heb ik dus een cc. Ik zie de kosten voor een cc als een soort verzekering die ik niet heb op m'n bankpas/debitcard.

Ik ben ooit zo stom geweest om m'n adreswijzing niet goed door te geven en de post van m'n creditcard kwam op m'n oude adres.
Toen ik via het web iest wou kopen, bleek m'n card geblokkerd.

Ze vonden het wat vreemd dat ik een computer voor 800 euro kocht, en vervolgens in twee dagen voor 300 euro bel tegoed kocht; dus blokkerden ze de card.

Had ik niet gedaan, dus aangifte gedaan bij de politie en de aangifte opgestuurd naar de creditcardmaatschappij, waarna de 1100 euro weer werd terug geboekt. 8)

Ondanks dat de computer bij door een nederlands bedrijf was geleverd, was de reactie van de digitale recherche "we kunnen er niets mee". :banghead:
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

andre208 schreef:En dan je naar de kassa waar je CC door de betaal automaat gaat en je tekend het bonnentje. Dan moet je net zo goed maar hopen dat er geen skim apperatuur geplaats is. Als er in een restaurant de CC geskimt worden zijn het ze allemaal die gebruikt worden en niet alleen die van de Nederlander die zijn CC aan de ober mee geeft.
Precies. Ruud is heel voorzichtig, maar als ze hem willen skimmen (apparaatjes zien er helemaal hetzelfde uit), dan hebben ze hem ook.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer