Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Overstappen Londen
Re: Overstappen Londen
Aangezien je bagage doorgelabeld wordt, hoef je na schiphol alleen nog door een security check op LHR, als je van terminals wisselt 
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Bijna dezelfde vraag van mijn kant...
Ben van plan om van Amsterdam naar Orlando te vliegen. Beste optie lijkt voor mij een vlucht met British Airways te zijn.
Heen vlucht is geen probleem, heb expres een vluchtje eerder bekeken zodat ik 3,5 uur heb om over te stappen
Terug gaat de vlucht (ook) via London Gatwick met een overstaptijd daar van 1,5 uur.
Mijns inziens is dit nog steeds de beste oplossing omdat een tussenstop in de VS vanuit/naar Europa vaak meer tijd kost en ik liever in Europa een aansluiting mis dan al in de VS. Een trein vanuit Londen kan altijd nog
Iemand het hier niet mee eens?
Ben van plan om van Amsterdam naar Orlando te vliegen. Beste optie lijkt voor mij een vlucht met British Airways te zijn.
Heen vlucht is geen probleem, heb expres een vluchtje eerder bekeken zodat ik 3,5 uur heb om over te stappen
Terug gaat de vlucht (ook) via London Gatwick met een overstaptijd daar van 1,5 uur.
Mijns inziens is dit nog steeds de beste oplossing omdat een tussenstop in de VS vanuit/naar Europa vaak meer tijd kost en ik liever in Europa een aansluiting mis dan al in de VS. Een trein vanuit Londen kan altijd nog
Iemand het hier niet mee eens?
Op de heenweg kost een overstap in de VS idd meer tijd, maar op de terugweg kan dit net zoveel tijd kosten (of minder) als in Europa. Je bagage wordt immers doorgelabeld. Wat betreft de meer vluchten vanuit London naar Amsterdam heb je natuurlijk gelijk.
Wellicht een overbodige vraag: heb je goed gekeken dat je zowel op LGW aankomt als vertrekt? Er zijn namelijk nogal wat BA connecties waar je aankomt op LGW en vertrekt van LHR. Anderhalf uur is dan echt niet genoeg. De bus tussen Gatwick en Heathrow doet er 70 minuten over. Over de trein wil je het niet eens hebben: LGW - Victoria Station met de Gatwick Express (30 min). Van daar met de Tube naar Paddington en van daar met de Heathrow Express naar T5 (21 min).
Wellicht een overbodige vraag: heb je goed gekeken dat je zowel op LGW aankomt als vertrekt? Er zijn namelijk nogal wat BA connecties waar je aankomt op LGW en vertrekt van LHR. Anderhalf uur is dan echt niet genoeg. De bus tussen Gatwick en Heathrow doet er 70 minuten over. Over de trein wil je het niet eens hebben: LGW - Victoria Station met de Gatwick Express (30 min). Van daar met de Tube naar Paddington en van daar met de Heathrow Express naar T5 (21 min).
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Misschien heb ik het fout, maar ik was onder de indruk dat je ook als je in dezelfde terminal blijft door security moet op London?Clint schreef:Aangezien je bagage doorgelabeld wordt, hoef je na schiphol alleen nog door een security check op LHR, als je van terminals wisselt
Dat is ook zo, ik bedoelde het niet 'als' als in een voorwaarde, maar als in 'wanneer'. Linda kwam aan in T4 met CO en vertrok vanuit T1 met bmi 
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Vorige week heb ik een vlucht geboekt van Amsterdam naar Los Angeles met een overstap op London Heathrow.
Nu viel mij op dat de overstaptijd op de heenreis wel erg kort is. We komen daar namelijk aan om 8:50 en vertrekken weer om 9:55..
Heb Cheaptickets hierover gebeld en kreeg te horen dat er een minimale tijd van een uur voor staat, dus dat we in principe genoeg tijd zouden moeten hebben.. Maar hierdoor ben ik niet echt gerustgesteld. En helemaal niet nu ik dit onderwerp op het forum heb gelezen..
Denken jullie dat het haalbaar is?
Groeten,
Annouk
Nu viel mij op dat de overstaptijd op de heenreis wel erg kort is. We komen daar namelijk aan om 8:50 en vertrekken weer om 9:55..
Heb Cheaptickets hierover gebeld en kreeg te horen dat er een minimale tijd van een uur voor staat, dus dat we in principe genoeg tijd zouden moeten hebben.. Maar hierdoor ben ik niet echt gerustgesteld. En helemaal niet nu ik dit onderwerp op het forum heb gelezen..
Denken jullie dat het haalbaar is?
Groeten,
Annouk
Belangrijkste vraag is: met wie vlieg je?
British Airways voor beide vluchten? Dan kom je aan in T5 en vertrek je ook vanuit T5. Hier staat inderdaad 60 minuten voor, wat je dus in principe net zou kunnen halen. Als je met een andere maatschappij vliegt en dus een terminal wissel moet doen, heb je ben ik bang een probleem.
British Airways voor beide vluchten? Dan kom je aan in T5 en vertrek je ook vanuit T5. Hier staat inderdaad 60 minuten voor, wat je dus in principe net zou kunnen halen. Als je met een andere maatschappij vliegt en dus een terminal wissel moet doen, heb je ben ik bang een probleem.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Oh helemaal vergeten te vermelden!
Vlieg idd met British Airways voor beide vluchten
Hopen op geen vertraging dan..
Vlieg idd met British Airways voor beide vluchten
Hopen op geen vertraging dan..
Misschien heb je hier iets aan: http://www.britishairways.com/cms/globa ... ctions.pdf
Mijn tip: probeer zoveel mogelijk voorin het vliegtuig van je eerste vlucht te zitten (je kan 24hr van te voren inchecken online, doe dat ook!). Zo snel mogelijk uit het vliegtuig, zeg eventueel even tegen de stewardessen dat je een tight connection hebt. Flink doorlopen op LHR. Voor security, stop zoveel mogelijk in je handbagage (ik doel dan op horloges, portemonnees, riemen etc), trek schoenen aan die je simpel aan en uit kan doen. En dan weer flink doorlopen!
Je kan proberen, omdat je een korte overstap tijd hebt, of ze je door de fast track willen laten gaan. Ik zou daar zeker even op Schiphol bij BA navraag over doen. Never hurts to ask
Succes
Mijn tip: probeer zoveel mogelijk voorin het vliegtuig van je eerste vlucht te zitten (je kan 24hr van te voren inchecken online, doe dat ook!). Zo snel mogelijk uit het vliegtuig, zeg eventueel even tegen de stewardessen dat je een tight connection hebt. Flink doorlopen op LHR. Voor security, stop zoveel mogelijk in je handbagage (ik doel dan op horloges, portemonnees, riemen etc), trek schoenen aan die je simpel aan en uit kan doen. En dan weer flink doorlopen!
Je kan proberen, omdat je een korte overstap tijd hebt, of ze je door de fast track willen laten gaan. Ik zou daar zeker even op Schiphol bij BA navraag over doen. Never hurts to ask
Succes
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Heel erg bedankt voor de tips!
Zo moet het toch haast gaan lukken
Zo moet het toch haast gaan lukken
Annouk, als je je connectie mist dan zet BA je, als het goed is (Clint
?), op de eerstvolgende vlucht.
Vanaf London Heathrow gaan er dagelijks 3 vluchten (in het hoogseizoen, tenminste). Een om 9:55, een om 12:00 en een om 16:00.
Stel dat je de connectie zou missen zit je dus alsnog goed
.
Vanaf London Heathrow gaan er dagelijks 3 vluchten (in het hoogseizoen, tenminste). Een om 9:55, een om 12:00 en een om 16:00.
Stel dat je de connectie zou missen zit je dus alsnog goed
In principe, ja. Al schijnt BA er soms lastige voorwaarden op na te houden zo, hoorde ik van de week, maar dat is volgens mij alleen het geval als er een ticket wordt vrijgegeven die korter dan de aangegeven minimale overstaptijd heeft (60 min in dit geval), waar Annoek net 5 min over heen zit. Dusss het komt denk ik allemaal wel goed, je komt hoogtuit een paar uur later aan.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Ik vlieg op 14 juni, is dat hoogseizoen?
Het is in ieder geval een geruststelling dat er meerdere vluchten per dag naar LA gaan!
Het is in ieder geval een geruststelling dat er meerdere vluchten per dag naar LA gaan!
-
Koen70
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Wij hadden tijdens onze reis een aantal jaar geleden 1u15 overstaptijd en moesten daarbij van terminal 1 naar terminal 4 (of omgekeerd). We hadden schrik dat dat te krap zou zijn, maar ondanks dat we dus de transferbus moesten nemen en echt helemaal in de verste uithoek van de terminal moesten zijn, was dit geen probleem.
Dan heb je ook heel veel mazzel gehad bij security. Na de incidenten in de UK heb ik soms wel bijna een uur in de rij gestaan op LHR om door security te komen.. 
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- MichelH
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij vertrekken vanaf Brussel naar London Heathrow en vanaf daar door naar Los Angeles, beide vluchten met British Airways. We hebben een overstap tijd van 2 uur en de vlucht komt aan op Londen in terminal 5 en vertrekt daar ook weer, dus dat moet geen probleem zijn?
Worden de koffers rechtstreeks doorgelabeld naar LA vanaf Brussel Airport?
Worden de koffers rechtstreeks doorgelabeld naar LA vanaf Brussel Airport?
2 uur moet voldoende zijn. Er staat een minimum van 60 min voor T5-T5. Je bagage wordt ook doorgelabeld naar de eindbestemming 
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
- MichelH
- Amerikakenner
- Contacteer:
Da's mooi, hoef ik me daar tenminste geen zorgen over te maken. 
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Dat doe ik met 1.10 uur overstap tijd ook niet. Ik ben dan nl. op vakantie. 
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- MichelH
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je online incheckt via ba.com, hoe ver van tevoren moet je dan aanwezig zijn op Brussel Airport?
Wij vertrekken om 07.25 uur vanaf Brussel naar London Heathrow, is het dan oke om pas om 06.00 uur op Brussel Airport te zijn of geldt hier ook dat je 3 uur van tevoren moet zijn?
Wij vertrekken om 07.25 uur vanaf Brussel naar London Heathrow, is het dan oke om pas om 06.00 uur op Brussel Airport te zijn of geldt hier ook dat je 3 uur van tevoren moet zijn?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1233 Weergaves
-
Laatste bericht door Frasi