Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Huurauto dollar rent a car
Re: Huurauto dollar rent a car
Wij hadden een Sebring (2 deurs) gehuurd maar mochten zelf uitkiezen (LA LAX) en een 4 deur Ford Fusion meegenomen.
Keuze was vooral omdat er genoeg ruimte was voor de bagage.
Wagen voldeed prima.
Keuze was vooral omdat er genoeg ruimte was voor de bagage.
Wagen voldeed prima.
Ik begrijp het van die afstanden, 2 jaar geleden 8000 kilometer gereden (auto opgehaald in Salt lake city en ingeleverd in San Fransisco) en via Avis gehuurd, toen was het niet zoveel.
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Het gaat ook niet om de afstand die je rijdt maar om de afstand (hemelsbreed) tussen de verschillende verhuurstations.
Ja, dat snap ik!Rob schreef:Het gaat ook niet om de afstand die je rijdt maar om de afstand (hemelsbreed) tussen de verschillende verhuurstations.
Dat is bizar. Heb bij autoeurope besteld voor deze zomer en ze zeiden dat er geen one way fee was tussen phoenix & LA. Dit is ook met dollar. Weet iemand raad?
Kan best zijn, dat er tussen Az en Cal en wellicht ook NV geen one way fee berekend wordt.maximpie schreef:Dat is bizar. Heb bij autoeurope besteld voor deze zomer en ze zeiden dat er geen one way fee was tussen phoenix & LA. Dit is ook met dollar. Weet iemand raad?
Ook via USA reizen.de bijv. wordt er geen berekend.
Knaapje
Bij dollar via usareisen betaal je wel one way fee.
Wij halen de auto in chicago op en leveren in houston weer in.
-
tuti
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
- Contacteer:
Even meeliften in dit topic: ik heb zojusit via USAreisen.de een auto geboekt voor onze reis. Er is geboekt bij dollar.
Wij hebben gekozen voor een fullsize auto (dodge charger) aangezien we hopen dat we ook echt een Dodge Charger krijgen.
Nu kan het natuurlijk zijn dat ze geen chargers meer hebben, dus dan krijgen we ongetwijfeld een andere full size. Aan wat voor auto's moet ik dan denken? Ik heb verder namelijk geen idee wat voor vergelijkbare auto's er zoal zijn en al helemaal niet wat Dollar dan aanbiedt.
Wij hebben gekozen voor een fullsize auto (dodge charger) aangezien we hopen dat we ook echt een Dodge Charger krijgen.
Nu kan het natuurlijk zijn dat ze geen chargers meer hebben, dus dan krijgen we ongetwijfeld een andere full size. Aan wat voor auto's moet ik dan denken? Ik heb verder namelijk geen idee wat voor vergelijkbare auto's er zoal zijn en al helemaal niet wat Dollar dan aanbiedt.
Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2009/2010 - Los Angeles <--> Las Vegas
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
2014 - 6 months USA Roadtrip
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
Er waren geen Chargers waar ik huurde en kon kiezen uit de reeks full size die er stonden. Heb een Ford Taurus gekozen en was zeer tevreden over die auto. Charger zit er beter uit, maar vond de Taurus een betere auto, was ook heel nieuw met minder dan 7000 miles op de teller. De andere waren echte Amerikaanse model zoals een Crown Victoria en Grand Marquis, veel minder aantrekkelijke auto's dan de Charger of Taurus. Vorig kaar in Chicaga heb ik een Chrysler 300 gekregen ipv Charger, moest niet eens vragen, werd zomaar upgrade aangeboden, dus ga ervan uit dat ze geen full size meer hadden.
-
RoyBergen
- Amerika-expert
Ik had ook een charger, door technische problemen ruilden wij deze naar een week in, kregen toen een chevrolet malibu mee, we kochten zelf kiezen, en deze was helemaal nieuw, vandaar......
-
tuti
- Amerikafan
- Contacteer:
Dank voor de reacties. Zo te lezen is de kans op een 'amerikaanse' auto dus wel groot, tof!

Reizen USA:
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
2008 - Roadtrip Oostkust
2011 - Roadtrip Westen
2012 - Roadtrip Westen
2013 - Roadtrip Florida
marstuti.blogspot.com
Wie heeft er ervaring met Dollar rental?
Ik lees weleens van leden hier die Express member zijn geworden.
Dit is volgens de leden hier en volgens de site van Dollar "Gratis".
Is dit werkelijk gratis? Want ik moet mijn creditcard gegevens hier invoeren.
Ik heb een reis geboekt via e-bookers.nl, een gecombineerde reis van vlucht en huurauto.
De huurauto die ik dus via e-bookers heb gehuurd is van Dollar.
Kan ik dus nu ook gewoon gratis Express member worden? Of moet ik de huurauto echt daadwerkelijk ook via de website van dollar.com hebben gehuurd?
Ik heb een reis geboekt via e-bookers.nl, een gecombineerde reis van vlucht en huurauto.
Kan ik dus nu ook gewoon gratis Express member worden? Of moet ik de huurauto echt daadwerkelijk ook via de website van dollar.com hebben gehuurd?
-
Frans H
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik had vorig jaar nov voorhet eerst bij Dollar geboekt en werd aan de balie netjes en vriendelijk geholpen. In de garage bij de auto's was het zo van "zoek het maar uit". Bij terugkomst iemand die gewoon zijn werk deed.
Boek zelf vaker Avis of Hertz en heb met die laatste 2 geen problemen gehad. Dollar was niet slecht en het gaat tenslotte om de auto die je meekrijgt.
Ik had een economy geboekt. Groot zat voor mij alleen. Als de prijs goed is zou ik het weer doen. Die kwast in de garage zie je hooguit 5 minuten
Boek zelf vaker Avis of Hertz en heb met die laatste 2 geen problemen gehad. Dollar was niet slecht en het gaat tenslotte om de auto die je meekrijgt.
Ik had een economy geboekt. Groot zat voor mij alleen. Als de prijs goed is zou ik het weer doen. Die kwast in de garage zie je hooguit 5 minuten
- Phillostar
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Dollar Express member worden is gratis, maar het is meer voor de Amerikaan of als je direct geboekt hebt via de Dollar website.tetouani schreef:Wie heeft er ervaring met Dollar rental?
Het is volgens mij niet meer zo dat je direct naar de Dollar Express member loket kan in de garage/parkeerplaats wanneer je boeking via een derde partij (Ebookers, Expedia enz) is gedaan.
Vorig jaar bij Dollar in Los Angeles(vliegveld) werd ik doorverwezen naar de Express member balie binnen, in 2010 in Orlando Florida kon ik nog wel via het Express member loket in de garage het papierwerk regelen.
Maar het kan ook misschien per Dollar vestiging verschillen, in 2010 moest ik het huurcontract met pen tekenen en in 2011 was het electronisch via een speciaal kassie
2023 - Phoenix roundtrip via LA - Yosemite - Bryce - Colorado Springs - Santa Fe - Phoenix
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
2022 - 2021 - 2019 - 2017 - 2016 - 2012 - 2011 - 2010
-
Dennis0705
- Amerika-newbie
Van 10 juni 2013 t/m 22 juni 2013 twee auto's gehuurd bij Dollar via Eautohuur.nl. Gehuurde auto's waren midi SUV en Chrysler 300c of soortgelijk (beide kosten ongeveer 700 euro per stuk voor de betreffende periode). Dit was ook medegedeeld op de voucher. Bij aankomst stond er ipv de Chrysler 300 een Ford Crown Victoria van 16 jaar oud die stonk. Na een korte inspectie van deze auto, hebben wij deze auto geweigerd. Dollar ging hier niet mee akkoord en wij moesten de oude Ford nemen. Op de vraag of een donwgrade mogelijk was werd geantwoord dat dan bijbetaald moest worden (ruim 500 dollar voor de huurperiode) en dat zonder bijbetalen geen ruil mogelijk was. Dit is toch wat vreemd in onze ogen dat je voor een goedkopere auto moet bijbetalen...
Dollar gaf zelf aan dat iedereen deze auto weigerde en dat ze de Chrysler, waarmee geadverteerd werd, nooit in het assortiment hadden. Uiteindelijk de tussenpersoon gebeld. Na een half uur aan de lijn ermee te hangen begrijpte men wat het probleem was. Echter zij hadden de manager nodig. Deze hadden wij inmiddels ook gesproken en van enige toegeeflijkheid was bij hem niets te bespeuren: "we moesten het er maar mee doen". De medewerkster van Dollar gaf eautohuur aan dat iedereen de auto weigerde en er altijd problemen mee waren. Uiteindelijk na rui 2 en half uur konden we bij Alamo een andere auto ophalen (2 klasse lager) en voor dezelfde prijs. Hier maar mee akkoord gegaan om niet nog meer vertraging op te lopen. Bij Alamo vertelde men dat Dollar in een overname strijd zit en geen nieuwe auto's meer aanschaft en sprake is van matig onderhoud. Dit laatste punt werd snel duidelijk bij de tweede gehuurde auto van Dollar. Na 3 dagen begaf de airco het met 38 graden. Na veel heen en weer gebel met Dollar kon deze auto op 2 uur rijden worden omgeruild. Daar aangekomen bleek men geen gelijkwaardige auto te hebben (hetgeen telefonisch wel was toegezegd). uiteindelijk de midi SUV ingeruild voor een oude en wat vieze Nissan Altima. Wel werden we hier gecompenseerd middels een tank brandstof en 50 dollar korting.
Al met al wel geschrokken door de service van Dollar. Je betaalt veel, maar de kwaliteit is zeer matig tot slecht. Meedenken is er niet bij. Wij raden dan ook iedereen af bij Dollar een auto te huren! Ook de service van eautohuur cq rentalcars laat sterk te wensen over. Geen tweede keer meer dus voor ons!
Dollar gaf zelf aan dat iedereen deze auto weigerde en dat ze de Chrysler, waarmee geadverteerd werd, nooit in het assortiment hadden. Uiteindelijk de tussenpersoon gebeld. Na een half uur aan de lijn ermee te hangen begrijpte men wat het probleem was. Echter zij hadden de manager nodig. Deze hadden wij inmiddels ook gesproken en van enige toegeeflijkheid was bij hem niets te bespeuren: "we moesten het er maar mee doen". De medewerkster van Dollar gaf eautohuur aan dat iedereen de auto weigerde en er altijd problemen mee waren. Uiteindelijk na rui 2 en half uur konden we bij Alamo een andere auto ophalen (2 klasse lager) en voor dezelfde prijs. Hier maar mee akkoord gegaan om niet nog meer vertraging op te lopen. Bij Alamo vertelde men dat Dollar in een overname strijd zit en geen nieuwe auto's meer aanschaft en sprake is van matig onderhoud. Dit laatste punt werd snel duidelijk bij de tweede gehuurde auto van Dollar. Na 3 dagen begaf de airco het met 38 graden. Na veel heen en weer gebel met Dollar kon deze auto op 2 uur rijden worden omgeruild. Daar aangekomen bleek men geen gelijkwaardige auto te hebben (hetgeen telefonisch wel was toegezegd). uiteindelijk de midi SUV ingeruild voor een oude en wat vieze Nissan Altima. Wel werden we hier gecompenseerd middels een tank brandstof en 50 dollar korting.
Al met al wel geschrokken door de service van Dollar. Je betaalt veel, maar de kwaliteit is zeer matig tot slecht. Meedenken is er niet bij. Wij raden dan ook iedereen af bij Dollar een auto te huren! Ook de service van eautohuur cq rentalcars laat sterk te wensen over. Geen tweede keer meer dus voor ons!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Onzinbericht, Dollar heeft absoluut nieuwe auto's in het programma, en een 16 jaar oude Crown Vic geloof ik helemaal niks van, heb je foto's of zo om het te bewijzen, want ik weet bijna zeker dat je nergens bij de grotere verhuurders meer een 16 jaar oude auto kan huren.
( en als het wel kan, leg ik hem gelijk vast voor de volgende keer,lol)
Dollar is misschien niet de grootste, maar de service is prima, ik ben express member en ook dat werkt perfect, vorige week op Vegas heel de rij voorbij lopen en zo de kelder in, heerlijk.
Hertz en Avis maken misschien een betere eerste indruk, maar verder is er voor mij geen verschil.
( en 700 euro per auto voor 12 dagen via eautohuur, kan bijna niet)
( en als het wel kan, leg ik hem gelijk vast voor de volgende keer,lol)
Dollar is misschien niet de grootste, maar de service is prima, ik ben express member en ook dat werkt perfect, vorige week op Vegas heel de rij voorbij lopen en zo de kelder in, heerlijk.
Hertz en Avis maken misschien een betere eerste indruk, maar verder is er voor mij geen verschil.
( en 700 euro per auto voor 12 dagen via eautohuur, kan bijna niet)
Laatst gewijzigd door Pete.Z op 23 jun 2013, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bushmaster
- Amerika-expert
Vind het ook een raar verhaal,
afgelopen jaar nog gehuurd bij Dollar, en de auto's waar we uit konden kiezen, waren niet beter/slechter dan bij Alamo of Hertz.
afgelopen jaar nog gehuurd bij Dollar, en de auto's waar we uit konden kiezen, waren niet beter/slechter dan bij Alamo of Hertz.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Vervelende ervaring, kan begrijpen dat jullie Dollar wel even zat zijn. Voor mij geen reden om niet bij Dollar te huren. De laatste 5 jaar alles bij Dollar gehuurd en kan geen slechte ervaring naar boven halen. Ook ik ben DollarExpress member en daar geniet ik elk jaar van!
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ja, maar niet in elke staat of tussen bepaalde staten. California, nevada en arizona is geen fee.Bij dollar via usareisen betaal je wel one way fee.
-
jwensammy
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
Hallo allemaal,
Ook wij hebben tot nu toe altijd een auto via Dollar gehuurd en niets op aan te merken. De eerste keer kregen wij een gratis Upgrade omdat de klasse die we geboekt hadden er niet meer was. Dit vonden we een afschuwelijke auto maar de volgende dag mochten wij deze komen omruilen voor iets wat we zelf wouden.
De laatste keer kregen we ook een auto aangewezen die we niet mooi vonden en toen we dit zeiden mochten we gewoon een andere uitkiezen.
Misschien ligt het er ook aan wie je voor je hebt maar tot nu toe zijn wij zeer te spreken over Dollar en om deze organisatie dan bij iedereen af te raden vind ik niet netjes!
Ook wij hebben tot nu toe altijd een auto via Dollar gehuurd en niets op aan te merken. De eerste keer kregen wij een gratis Upgrade omdat de klasse die we geboekt hadden er niet meer was. Dit vonden we een afschuwelijke auto maar de volgende dag mochten wij deze komen omruilen voor iets wat we zelf wouden.
De laatste keer kregen we ook een auto aangewezen die we niet mooi vonden en toen we dit zeiden mochten we gewoon een andere uitkiezen.
Misschien ligt het er ook aan wie je voor je hebt maar tot nu toe zijn wij zeer te spreken over Dollar en om deze organisatie dan bij iedereen af te raden vind ik niet netjes!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 1870 Weergaves
-
Laatste bericht door robinthart
-
- 14 Reacties