Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Galapogos »

Tijdens het online inchecken (kan vanaf 30 uur van tevoren) kun je gratis een stoel kiezen.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Er lijkt weer een behoorlijk grote speler op het gebied van vliegtickets omgevallen te zijn, misschien interessant voor iemand die bij een van de diverse betroffen sites een ticket aangeschaft heeft.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... t-operatie
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Inderdaad Harry, dat zou goed kunnen. In het verleden bij WTC.nl, en Vliegtickets.nl (in Coronatijd) goede ervaringen opgedaan. Jammer...
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Dutchylex
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutchylex »

Ik heb een paar vraagjes/overwegingen waar jullie misschien mee kunnen helpen.

Ik ben op zoek naar tickets voor 5 personen (3 kids 4, 11 en 15) naar Amerika/Canada deze zomer. De heenweg moeten we naar Seattle vliegen en terug van Salt Lake City. Dit staat al vast ivm de camper (15 juli - 3 aug) die al geboekt is. Voorkeur is om 14 juli heen te vliegen en 6 augustus terug te gaan. We zijn een klein beetje flexibele met 1 dag later/eerder maar liever niet.

Nu hebben we bv deze vlucht gevonden

Afbeelding

De volgende vragen/opmerkingen heb ik:
- Kan ik gemakkelijk, na het boeken bij Expedia, ruim baggage bij boeken aangezien het light economy tickets zijn?
- Er zijn ook vlucht met maar 1 uur en 5 minuten overstap op Schiphol ipv 3 uur. Ik kies bewust de laatste om risico te vermijden bij vertraging. Zouden jullie in het hoog seizoen wel dit risico nemen?
- Is dit moment goed om te boeken of kan ik nog makkelijk tot januari/februari wachten om te zien of ik betere prijzen kan boeken, bijvoorbeeld rechtstreeks bij een airline in plaats van een broker (Expedia in dit geval)
- Er zijn ook stop-overs in Helsinki of Heathrow te boeken maar dat is via BA, Finair of AA en mijn ervaring met KLM zijn beter, maar dat is nogal subjectief denk ik.

Normaal zou ik niet veel moeite doen voor tickets maar met 5 personen is het snel besparen door te boeken via een broker en/of een tussenlanding voor lief te nemen en/of via Dusseldorf te vliegen. :wink: Onze kinderen zijn gelukkig behoorlijk gewend aan reizen en hebben vaker meerdere stop-overs gedaan en lange reizen gedaan.

Bronnen die ik gebruik: Skyscanner/Google Flights/AA/KLM/Momondo

Ik hoor graag jullie meningen :clap:
Laatst gewijzigd door Dutchylex op 18 dec 2022, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik zie geen afbeelding hierboven. :think:

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik zie ook geen afbeelding.
Ruimbagage zou je via de website van de maatschappij moeten kunnen doen.
Drie uur overstap zou ruim voldoende moeten zijn. Hoe de situatie op Schiphol tegen die tijd is valt niet te voorspellen.
Of je later een betere prijs kan vinden valt niet te zeggen. Boek gewoon als je tevreden bent zou ik zeggen.
Dutchylex
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutchylex »

Coyote schreef:
18 dec 2022, 10:48
Ik zie geen afbeelding hierboven. :think:

Roland
Oops, is aangepast, zien jullie hem nu wel?
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Afbeelding is nu wel te zien. :thumbup:

@mtl Geeft al antwoord op jouw vragen.
Dutchylex schreef:
18 dec 2022, 10:33
- Is dit moment goed om te boeken of kan ik nog makkelijk tot januari/februari wachten om te zien of ik betere prijzen kan boeken, bijvoorbeeld rechtstreeks bij een airline in plaats van een broker (Expedia in dit geval)
Qua prijs voor 5 personen, weliswaar zonder ruimbagage en met overstap, vind ik het niet gek voor de periode dat jullie willen gaan. Of de maatschappij het zelf ook nog voor die prijs gaat aanbieden is koffiedik kijken. Als we dat wisten, had iedereen het goedkoopste ticket. :wink:

Persoonlijk zou ik tegenwoordig altijd gaan voor rechtstreeks bij een maatschappij. Maar ja, ik heb makkelijk praten, ik vlieg alleen. Als je voor 5 personen moet boeken kan het een behoorlijk voordeel opleveren door via een broker (zoals Expedia) te boeken.

Of het lager kan? Misschien wel, misschien niet. Ik bepaal voor mijzelf altijd vooraf wat ik maximaal voor een ticket wil betalen. Kom ik die prijs tegen dan boek ik.

Roland

Dutchylex
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutchylex »

Coyote schreef:
18 dec 2022, 11:11
Afbeelding is nu wel te zien. :thumbup:

@mtl Geeft al antwoord op jouw vragen.
Dutchylex schreef:
18 dec 2022, 10:33
Qua prijs voor 5 personen, weliswaar zonder ruimbagage en met overstap, vind ik het niet gek voor de periode dat jullie willen gaan. Of de maatschappij het zelf ook nog voor die prijs gaat aanbieden is koffiedik kijken. Als we dat wisten, had iedereen het goedkoopste ticket. :wink:

Persoonlijk zou ik tegenwoordig altijd gaan voor rechtstreeks bij een maatschappij. Maar ja, ik heb makkelijk praten, ik vlieg alleen. Als je voor 5 personen moet boeken kan het een behoorlijk voordeel opleveren door via een broker (zoals Expedia) te boeken.

Of het lager kan? Misschien wel, misschien niet. Ik bepaal voor mijzelf altijd vooraf wat ik maximaal voor een ticket wil betalen. Kom ik die prijs tegen dan boek ik.

Roland
Dank je, Ik snap je punten. Ik zag gisteren rechtstreeks bij AA een aanbieding, met 1 tussenstop, voor 3500 euro met bagage. Maar in de tijd dat ik met mijn vrouw ging overleggen was deze al weg....Gekke business die vliegtickets. En toen wij samen zonder kinderen vlogen maakte het ons ook veel minder uit. Maar nu scheelt het zo duizend euro of meer :roll: Ik wil maximaal 900 euro per ticket uitgeven of misschien 1000 als ik rechtstreeks kan vliegen...
deebee7
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door deebee7 »

Ik kijk zelf ook uit naar tickets voor deze zomer (met 2 tieners). Heen op NYC en terug vanuit Orlando. (van/naar ofwel Brussel ofwel Amsterdam). Na m'n zoektocht ben ik er wel al uit dat de mooie prijzen bij de broker wel eens heel anders kunnen uitdraaien als je bagage wil meenemen. De prijzen voor bagage bij sommige maatschappijen zijn gewoon crazy. Zo zag ik een mooi tarief via een broker met United/Lufthansa. Na wat uitzoeken moest ik zowaar 130 euro per koffer bijbetalen en ook nog eens 110euro/pp indien ik ook een zitplaats wou kiezen. :shock:
De mooie prijs was meteen als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik zou dus vooral opletten dat als je toch graag koffers meeneemt dit eerst goed uit te zoeken vooraleer een aanlokkelijk tarief via een broker te boeken.
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

@Dutchylex Twee opmerkingen:

Een connectie van iets meer dan een uur op AMS is helemaal prima. Onzin om een langere connectie te boeken uit angst voor een misconnect. Je hoeft alleen vanuit de gate waarop je vlucht uit DUS binnenkomt (meestal een B gate) naar je vertrekgate (meestal D of E). Oke, dat is een aardige wandeling, maar veel meer dan 20 minuten doe je daar niet over. Tussendoor heb je alleen een paspoortcontrole, maar met een EU paspoort kost dat normaal gesproken niet meer dan een paar minuten. Gate sluit 15 minuten voor vertrek, dus je hebt ca 40 minuten echt "nodig", met normaal wandeltempo, in worse case scenario (hoge B gate naar hoge E-gate). Met 1 uur en 5 minuten heb je dan dus nog 25 minuten speling.

Heeft de vlucht uit DUS onverhoopt toch veel vertraging waardoor je die connectie niet meer kunt halen? Geen probleem, dan zit je alsnog op een latere vlucht, uiteraard zonder verdere kosten oid. Je bent met die eerste vlucht vanuit DUS hartstikke vroeg op Schiphol, er zijn op die dag (14 juli) dan nog ca 50 verschillende routes met KLM, Delta of Air France om in Seattle te komen. Maak je daar dus geen zorgen over, als het mis loopt dan zorgt KLM er echt wel voor dat je diezelfde dag nog in Seattle komt.

Een belangrijke opmerking: boek dit aub gewoon direct bij de airline (KLM, Air France of Delta) en niet via Expedia of andere partijen. Je kunt het beste via Google Flights zoeken en vanaf daar doorklikken naar de airline om het te kopen. Je kunt dan ook kiezen voor een niet-light tarief, dus met bagage, stoelkeuze, etc. En als je onverhoopt iets moet wijzigen kan dat ook.

Nog een tip: als je je route omdraait (dus naar SLC vliegen en retour vanuit SEA), dan is het goedkoper. Voor EUR 911 pp heb je een standard fare (Delta Main Cabin of KLM standard, dus inclusief bagage en stoelselectie): https://www.google.com/travel/flights/s ... HQX98LxN69

Voordeel van starten in SLC is dat de autohuur daar meestal gunstiger is qua prijs dan in SEA.
HennyCox
Amerikakenner

Bericht door HennyCox »

@Dutchylex Ik vind deze hieronder, is wel met 2 stops. Is maar of je het er voor over hebt natuurlijk. Verder is deze wel rechtstreeks bij United te boeken!
image.png
Coyote
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Tja, in een ideale wereld kun je een zo kort mogelijk connectie kiezen. Helaas hebben we afgelopen jaar gezien dat dat niet altijd handig is. Er maar vanuit gaan dat de vliegmaatschappij alles wel regelt bij vertraging is ook een utopie. Dus als je een iets langere overstap kunt kiezen zou dat mijn voorkeur zijn. Al was het maar om alle rompslomp bij een eventuele vertraging te voorkomen zoals langere reistijd, niet meer bij elkaar zitten in het vliegtuig, extra overstap in Amerika etc.

Nee, dan kies ik er liever voor een iets langere overstap te hebben al was dat achteraf niet nodig geweest.

@roelb De camperhuur ligt al vast dus de vliegroute daarmee ook.

Roland

Ruud2004
Amerika-expert

Bericht door Ruud2004 »

deebee7 schreef:
18 dec 2022, 12:17
Ik kijk zelf ook uit naar tickets voor deze zomer (met 2 tieners). Heen op NYC en terug vanuit Orlando. (van/naar ofwel Brussel ofwel Amsterdam). Na m'n zoektocht ben ik er wel al uit dat de mooie prijzen bij de broker wel eens heel anders kunnen uitdraaien als je bagage wil meenemen. De prijzen voor bagage bij sommige maatschappijen zijn gewoon crazy. Zo zag ik een mooi tarief via een broker met United/Lufthansa. Na wat uitzoeken moest ik zowaar 130 euro per koffer bijbetalen en ook nog eens 110euro/pp indien ik ook een zitplaats wou kiezen. :shock:
De mooie prijs was meteen als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik zou dus vooral opletten dat als je toch graag koffers meeneemt dit eerst goed uit te zoeken vooraleer een aanlokkelijk tarief via een broker te boeken.
Ruimbagage lijkt wel een "herontdekt verdienmodel" van de Airlines te worden. Mijn advies is om brokers en Airlines (dus vlucht- en ruimbagage) goed te vergelijken en klaar te zijn om gelijk te kunnen boeken als je een voor jouw reisplannen goede prijs aantreft.

Voor stoelreservering betalen wij nooit, is bij (tijdig) inchecken altijd nog goed gekomen.

Tip: Als je er bij Expedia een pakketreis van maakt (vlucht met bv 1 nacht) is de ruimbagage vaak inclusief. Niet altijd en ik heb gemerkt, kan per dag en zelfs moment van de dag verschillen.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Dutchylex
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutchylex »

roelb schreef:
18 dec 2022, 12:32
@Dutchylex Twee opmerkingen:

Een connectie van iets meer dan een uur op AMS is helemaal prima. Onzin om een langere connectie te boeken uit angst voor een misconnect. Je hoeft alleen vanuit de gate waarop je vlucht uit DUS binnenkomt (meestal een B gate) naar je vertrekgate (meestal D of E). Oke, dat is een aardige wandeling, maar veel meer dan 20 minuten doe je daar niet over. Tussendoor heb je alleen een paspoortcontrole, maar met een EU paspoort kost dat normaal gesproken niet meer dan een paar minuten. Gate sluit 15 minuten voor vertrek, dus je hebt ca 40 minuten echt "nodig", met normaal wandeltempo, in worse case scenario (hoge B gate naar hoge E-gate). Met 1 uur en 5 minuten heb je dan dus nog 25 minuten speling.

Heeft de vlucht uit DUS onverhoopt toch veel vertraging waardoor je die connectie niet meer kunt halen? Geen probleem, dan zit je alsnog op een latere vlucht, uiteraard zonder verdere kosten oid. Je bent met die eerste vlucht vanuit DUS hartstikke vroeg op Schiphol, er zijn op die dag (14 juli) dan nog ca 50 verschillende routes met KLM, Delta of Air France om in Seattle te komen. Maak je daar dus geen zorgen over, als het mis loopt dan zorgt KLM er echt wel voor dat je diezelfde dag nog in Seattle komt.

Een belangrijke opmerking: boek dit aub gewoon direct bij de airline (KLM, Air France of Delta) en niet via Expedia of andere partijen. Je kunt het beste via Google Flights zoeken en vanaf daar doorklikken naar de airline om het te kopen. Je kunt dan ook kiezen voor een niet-light tarief, dus met bagage, stoelkeuze, etc. En als je onverhoopt iets moet wijzigen kan dat ook.

Nog een tip: als je je route omdraait (dus naar SLC vliegen en retour vanuit SEA), dan is het goedkoper. Voor EUR 911 pp heb je een standard fare (Delta Main Cabin of KLM standard, dus inclusief bagage en stoelselectie): https://www.google.com/travel/flights/s ... HQX98LxN69

Voordeel van starten in SLC is dat de autohuur daar meestal gunstiger is qua prijs dan in SEA.
Heel erg bedankt voor je antwoord, daar heb ik echt iets aan! Ik ga dan zeker voor de 1 uur overstaptijd. We kunnen de route niet meer omdraaien omdat de Camper bij Cruise America al geboekt is. Bij het boeken van de camper hebben we wel gekeken om het andersom te doen maar dat maakte toen niet heel veel uit.
HennyCox schreef:
18 dec 2022, 12:49
@Dutchylex Ik vind deze hieronder, is wel met 2 stops. Is maar of je het er voor over hebt natuurlijk. Verder is deze wel rechtstreeks bij United te boeken!
image.png
Thx, 2 stops is opzicht geen probleem, ik zal daar ook eens rondklikken :clap:
roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25

Bericht door roelb »

Maar boek wel direct bij de airline!

Je boekt iets vele maanden voor je vlucht. Dat betekent dat er altijd een kans is dat er schemawijzigingen komen. Zeker met relatief korte connecties kan een kleine schemawijziging er al voor zorgen dat je huidige vluchtcombinatie niet meer "kan". Op AMS is de minimale connectietijd voor die KL-KL connectie vanuit Schengen naar non-Schengen bijvoorbeeld 50 minuten. Stel dat die DUS vlucht 16 minuten naar achteren schuift in het schema, bijvoorbeeld omdat DUS aan het schuiven is met vertrekslots en KLM daardoor haar schema moet aanpassen, dan zou je connectie opeens niet meer mogelijk zijn.

Ook dat is verder geen probleem, de airline herboekt je automatisch op een nieuwe route die wel kan. En mocht dat niet helemaal naar wens zijn? Geen probleem, als je aankomst- of vertrektijd significant wijzigt (meer dan 1 uur) dan heb je op dat moment alle vrijheid om een nieuwe route te kiezen, zonder verdere kosten. Voor DUS/AMS/BRU lukt het dan bij KLM/Delta/Air France zelfs meestal wel om te wijzigen van vertrek/aankomstlocatie en bijvoorbeeld niet meer vanuit DUS te vliegen, maar direct vanuit AMS.

Maar... boek je niet direct bij de airline maar via een (online) reisagent? Dan ben je volledig afhankelijk van de reisagent die je ticket heeft verstrekt om dat te regelen. Je kunt dan niet direct met de airline contact opnemen. En veel van die online partijen, inclusief Expedia, zijn vaak helemaal niet bereid om je (kostenloos) te helpen. Je bent dan vaak gewoon gedwongen om het automatisch gekozen alternatief te accepteren.

Heb je wel direct bij de airline geboekt? Dan kun je meestal online zelf kostenloos je ticket (eenmalig) wijzigen, zolang de bestemming maar niet wijzigt en de data maximaal met 1 dag. En als dat online niet lukt kun je altijd gewoon even bellen met je gewenste nieuwe vluchtschema.
Dutchylex
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutchylex »

Ik heb deze direct bij BA gezien. Heeft iemand ervaring met BA t.o.v. KLM of Delta?
Afbeelding

Prijs is 4100 incl. Bagage
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ikzelf heb nooit problemen met BA gehad. Maar afgelopen zomer waren er nogal problemen met BA en op Heathrow. Veel gecancelde vluchten.
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

Coyote schreef:
18 dec 2022, 13:05
Nee, dan kies ik er liever voor een iets langere overstap te hebben al was dat achteraf niet nodig geweest.
Roland
Same here, ik kon voor onze vlucht naar Denver kiezen voor een overstap van 55 minuten in Atlanta :o , in Atlanta moeten we door immigrations, gaat hem niet worden. Heb dus ook gekozen voor een langere overstap, geeft veel meer rust en we hoeven (hopelijk) niet te rennen naar de volgende gate.

Overigens boek ik ook rechtstreeks, heb nu op Delta.com geboekt en zowel koffers als stoelreservering waren inclusief.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Reny
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22
Contacteer:

Bericht door Reny »

@Dutchylex

We hebben al eens met BA gevlogen en geen problemen gehad (alhoewel ik er niet voor zou kiezen om via Londen te vliegen).

Onze voorkeur qua luchtvaartmaatschappij gaat uit naar Lufthansa (te duur) en United of Delta.
Heb je al eens bij Delta.com gekeken? Ik heb daar redelijke vluchten gevonden en geboekt. Ik had wel een bedrag in gedachte en heb daarvoor geboekt. Misschien kan het goedkoper maar ik ben blij met onze deal.

Succes!
Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer