Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Division
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Vliegen naar Amerika: Alle vragen en prijzen deel 9

Bericht door Division »

Wat een geld voor 920 euro voor 2 stoelen en bagage voor 3p. Als ik deze data invoer ff snel op Momondo voor 2p en 1 baby op schoot zie ik al tarieven voor 1900 + bagagekosten. Of 1800 + bagagekosten vanaf Brussel.

Moet het ook perse naar SLC? Dat is niet de meest goedkope luchthaven. Las Vegas een alternatief? Dan gaat er weer een paar honderd vanaf bij vertrek vanaf Brussel.
Afbeelding
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

Gister onze tickets geboekt:
Brussel-Londen-Charlotte (North Carolina)
New York-Madrid-Brussel

20 juli-14 augustus. 598 euro per persoon, inclusief bagage. Geboekt bij Britisch Airways.

Ik ben er tevreden mee; helaas wel net een dag te laat met boeken, anders had voor 540 euro gekund. Maargoed, dit is nog een zeer nette prijs vind ik.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door frouke »

Ik ben nu ook al iets langer dan een maand op zoek naar betaalbare tickets maar ik kom alleen maar 'redelijke' prijzen tegen met British Airways, met óftewel een hele lange oftewel een véél te korte tussenstop op Heathrow of anders meer dan 30u onderweg op de terugreis. Voor de rest echt níks goed te vinden van prijs of reistijden... Ik probeer via verschillende websites/zoekmachines. Liefst zou ik British Airways vermijden omdat deze maatschappij ons niet goed bevallen is op onze eerste Amerika reis, maar ik begin nu toch te twijfelen of er nog wel iets anders op mijn pad zal komen... Wij zijn van plan om volgende zomer te gaan en ik zoek op de volgende data: Brussel - NY (7/7) NY + Denver (12/7) + Los Angeles - Brussel (5/8). Brussel vervang ik soms met Schiphol of anders Dusseldorf maar daar komt dan niet veel beters uit. Ook zoek ik op prijzen om eventueel de binnenlandse vlucht apart te boeken, maar ook voor deze optie ben ik nog niks interessants tegengekomen... :? Bij onze vorige USA reizen heb ik iedere keer rond deze periode mooie ticketprijzen gescoord en was ook telkens voor in het hoogseizoen dus begin lichtjes zenuwachtig te worden.

Frouke
RCRD
Amerikakenner

Bericht door RCRD »

Frouke, ik zie prijzen van rond de 630 euro ex koffers voor je data zonder die binnenlandse vlucht. Ook vanaf Brussel, veel keuze in elk geval.

https://www.chaser.nl/zoekresultaten?uq ... ken%20(NL)

Als je alles één dag vervroegd 478 euro.

https://www.chaser.nl/zoekresultaten?uq ... ken%20(NL)
08 FL
11 LA / LA
12 SF - LV
13 DV - LV
14 NY - CND - NY
15 LA - LV
16 SF - LV
17 LV
18 VC - ST - LV
18/19 LV - SD
19 LV
19/20 LV - PHO
20 FL FR
21 Cruise
22 LV
22 LV
22/23 LV
23 LV
23 NV / LV
24 Cruise FL / LV
25 LV / LV
25 TX / LV
jill1234
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jill1234 »

Wij hebben vaker met Britisch gevlogen en vonden dat echt een meer dan prima maatschappij; United deze zomer vonden we veel minder, evenals Air France. In Londen hebben wij 3 uur overstap gekozen; ruim genoeg en voor die prijs nemen we een overstap zeker voor lief (minder dan 600 euro, inclusief bagage, hartje zomer)
Misschien toevallig net pech gehad met jullie eerdere ervaring bij Britisch?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
2025: camperreis Las Vegas-San Diego
Ragjee
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Ragjee »

Ik deel de ervaring van Jill. Al 2x met British gevlogen en inderdaad steeds met een overstap van 2,5 a 3u (en bijvoorkeur op Heathrow blijven, soms wisselen ze ook van luchthaven). Liep altijd vlot. Het is niet de meest gezellige luchthaven vonden we maar de service aan boord was wel oké. Ook de afhandeling midden in de corona-golf van 2020 met terugbetaling was tiptop inorde.
Zomer 2025: Zuidwesten
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Wij zijn ook wel tevreden met BA en zullen deze maatschappij zeker niet uitsluiten. Nu zo'n 5 keer naar volle tevredenheid met BA naar de VS gevlogen, waarvan 4 keer via LHR en een keer via LGW. Een mindere ervaring mbt. afhandeling van een compensatieclaim ingevolge 261/2004 weerhoudt ons er niet van om wederom met BA te vliegen. Volgende week vliegen we een combi van BA en (grootste deel) AA via LHR naar Miami, we hebben er zin in.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

Ik ga toch nog eens aan mijn zoekskills moeten werken denk want kom werkelijk níks tegen van goeie prijs... Ik zal eens via de Chaser link proberen want deze is nieuw voor mij. Ik zal BA dan toch ook nog eventjes in het achterhoofd houden. Wij hebben er vorige keer problemen gehad omwille van een véél te korte overstap. De vliegtuigen zelf vonden we ook heel brak en qua service aan boord was het toen ook minimaal. We zijn de volgende 2 Amerika reizen een beetje verwend geweest door met DELTA te vliegen en dat verschil vonden wij wel dag en nacht.... Dus jaaaaa wij zijn een beetje verwend. We hebben ook gezworen om nóóit meer met BA te vliegen maar ik wil er wél geraken tegen een ietofwat betaalbare prijs dus ja :wink: Ik heb ook gelezen dat je nooit zeker bent of je via Heathrow gaat of via Gatwick. Is er een manier om daar een beetje zekerheid over te krijgen. Als ik dan tickets boek met 3 uur overstap en er zéker van ben dat we de overstap via Heathrow gebeurd zou dit ook al een soort van geruststelling zijn.

Bedankt alvast,

Frouke
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

Delta is hier ook onze all time favorite maatschappij! Prachtige service. Zou inderdaad BA nog niet afschrijven. Hebben ook (vroeger toch) mooie combo's van vlucht en autohuur. Staat dit niet altijd in je vlucht schema of je op Heathrow of Gatwick vertrekt? Geen idee of ze dit nog mogen aanpassen. Ik keek toen bewust naar overstappen van om en bij de 3u bij voorkeur zelfde luchthaven en indien veranderen van luchthaven een grotere overstap. Helaas kwam corona toen dus nooit uitgevoerd.
Ik heb ondertussen ook vluchten vastliggen, naar mijn gevoel te duur, maar vermits het rechtstreeks en met Delta was, heb ik het gedaan.
Ben gewend om veel sneller vluchten te boeken voor het hoogseizoen en zag de prijzen niet meteen nog dalen.
Ik ga proberen "besparen" op de huurauto ;)
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

frouke schreef:
28 okt 2022, 14:02
Ik heb ook gelezen dat je nooit zeker bent of je via Heathrow gaat of via Gatwick. Is er een manier om daar een beetje zekerheid over te krijgen.
Ik weet niet waar je dit gelezen hebt. Maar is pertinente onzin. Staat altijd heel duidelijk bij hoe laat en waar je overstapt.

Eens met het verschil tussen Delta en BA. Als je de keus hebt is die in ieder geval niet heel erg moeilijk...
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

@Ragjee Normaal staat die overstap er op dacht ik, maar heb mij laten wijsmaken hier dat deze zomaar kan veranderen naar Gatwick dus dat lijkt mij niet zo'n leuke verrassing. Tja, als ik Delta tickets met goeie uren zie passeren ga ik ook niet twijfelen. Ps: ik weet niet of je al naar huurautoprijzen bent gaan kijken maar hier wens ik je alvast zéér veel succes mee. :D :wink: Als je een mooie deal vind mag je deze ook altijd effe delen met mij. :P Ik ben al aan het denken geweest om hier op het forum de meest geskillde boekers eens te contacteren en ze te betalen om mij van een prachtige vlieg/huurauto deal te voorzien. (als ik sommige koopjes zie passeren hier snap ik soms echt niet hoe ze het voor mekaar krijgen!) :D

Frouke
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

@Almere vak V Waar juist op dit forum weet ik niet meer maar ik heb dit toch enkele keren zien passeren. Het zou idd een gerustelling zijn als dit niet het geval is ivm airportwissel. Dit geeft mij al wat meer moed in ieder geval :wink: :thumbup:

Groetjes, Frouke
Ragjee
Amerikafan

Bericht door Ragjee »

@frouke Check even het Hertz topic. Ik ben net beginnen zoeken en de prijzen zijn belachelijk gewoon, maar hoe kan het ook anders in deze tijden. Ik hehb door de "truc" momenteel een prijs van 3,9k naar 1,6k laten zakken. Alleen weet ik niet goed of ik het aandurf met de codes :lol: maar goed, dit is het vliegtopic.

Succes met zoeken naar vluchten!!
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

@Ragjee Soms denk ik gewoon dat het kwestie is van verstand op nul... :lol: Maar goed, ik zoek nog even verder.

Groetjesss
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

frouke schreef:
Ik heb ook gelezen dat je nooit zeker bent of je via Heathrow gaat of via Gatwick.
Op boekingsites staat het altijd duidelijk aangegeven.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Almere vak V schreef:
28 okt 2022, 14:28
frouke schreef:
Ik heb ook gelezen dat je nooit zeker bent of je via Heathrow gaat of via Gatwick.
Ik weet niet waar je dit gelezen hebt. Maar is pertinente onzin. Staat altijd heel duidelijk bij hoe laat en waar je overstapt.
Ik vind dit soort vormen van onzin , zeker in een peiode waarin het vliegen onder druk staat , een vorm van forumvervuiling.
Weg ermee !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ragjee schreef:
28 okt 2022, 14:42
.Ik hehb door de "truc" momenteel een prijs van 3,9k naar 1,6k laten zakken. Alleen weet ik niet goed of ik het aandurf met de codes :lol: maar goed, dit is het vliegtopic.
In dit topic gaat het over vliegen !
Niet over autohuren.
Waar het nooit gaat over trucs.
Als je het stoort dat je dingen niet durft in het leven zijn daar elders op internet zelfhulp vormen voor aanwezig
Stuur mij een PB !
frouke
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door frouke »

@mtl dankjewel, dan ben ik gerust ;-)

Frouke
Almere vak V
Amerika-expert

Bericht door Almere vak V »

bedeve schreef:
28 okt 2022, 16:53
Ik vind dit soort vormen van onzin , zeker in een peiode waarin het vliegen onder druk staat , een vorm van forumvervuiling.
Weg ermee !
Geen flauw idee waar je het over hebt...
:blink:
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Ik zie dat ik onbedoeld jouw tekst ook heb gequote @Almere vak V ;
mijn reactie betrof een tekst die zonneklaar niet van jou is ;
" Ik heb ook gelezen dat je nooit zeker bent of je via Heathrow gaat of via Gatwick...."
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer