Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 6405
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door bedeve »

Pete.Z schreef:
08 jun 2026, 12:40
Het beste kan je gewoon de categorie reserveren die je wilt hebben. Al het andere is gokken of er misschien iets naar je zin staat.
Je slaat achteloos de strategie van de dubbele boeking over @Pete.Z ....
Als je met zn twee-en reist zorgt die altijd voor de gewenste auto.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 8422
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Pete.Z »

Dat kan natuurlijk altijd, boeken wat je wilt, en een tweede boeking nemen en gokken dat er iets staat bij de upgrades.
Maar zo scheutig zijn ze tegenwoordig niet meer, en met wat zoeken heb je vaak al je gewenste klasse tegen een goeie prijs.

Ik boek de laatste jaren gewoon wat ik wil, en kijk ook niet mer verder. Alle tijd die ik moet besteden aan obscure huurlocaties en codes in de hoop op een reis van 10K 200 euro te besparen, het is het me niet meer waard. Maar iedereen zijn lol! :thumbup:
Filu
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jun 2026, 23:15
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Filu »

Is het ook mogelijk dat ik 2 auto's huur bij Hertz, namelijk categorie C en een auto die ik graag zou willen hebben (T6). Mocht er in de categorie C niets staan (ik heb President's Circle) dat ik dan mijn andere reservering nog heb met de garantie van de auto die ik graag wil huren (T6). Of kom ik dan in de problemen met het annuleren van 1 van de 2 reserveringen?

Fien
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door dejong89 »

2 reserveringen zijn natuurlijk mogelijk, maar niet op hetzelfde account met dezelfde datum. Dan zou je een reservering op naam van je reisgenoot moeten maken. Zo heb ik voor dit najaar 2 reserveringen staan bij Hertz. 1 categorie C op mijn eigen naam en 1 reservering voor een categorie L (suv) op naam van mijn partner.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
BahamaOne
Amerikakenner
Berichten: 429
Lid geworden op: 01 nov 2024, 12:37

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door BahamaOne »

Reny schreef:
08 jun 2026, 13:50
BahamaOne schreef:
08 jun 2026, 13:27
Volgens mij geldt dit niet voor SUV's alleen voor Sedans. :thumbup:
Als je PC status hebt kun je een c-klasse auto huren en meenemen wat er in de PC rij staat, dat kan ook een full size SUV zijn, het ligt er maar aan wat voor auto's aanwezig zijn.

Gr.
Reny
Ik heb nog nooit een Ford Expedition (Max)/ jeep (Grand) Wagoneer of Chevy Tahoe/Suburban in de PC rijen gezien, maar misschien had ik altijd (30+ keer) pech gehad. Jij wel? :thumbup:
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 1220
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Limburg

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door HennyCox »

BahamaOne schreef:
09 jun 2026, 02:24
Ik heb nog nooit een Ford Expedition (Max)/ jeep (Grand) Wagoneer of Chevy Tahoe/Suburban in de PC rijen gezien, maar misschien had ik altijd (30+ keer) pech gehad. Jij wel? :thumbup:
Ik wel al een paar keer in LV een rij achter de PC-rij :wink: :lol:
BahamaOne
Amerikakenner
Berichten: 429
Lid geworden op: 01 nov 2024, 12:37

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door BahamaOne »

@HennyCox Hahaha, toen ik het schreef dacht ik al aan jou... :clap:
Tja...jij hebt de mazzel dat ze het bij de exit booth prima vinden, bij mij is dat ook al een aantal keer gelukt, maar de laatste paar keer mocht ik gewoon terug nadat ze bij de exit booth toch maar even gingen bellen....helaas...maar ik blijf het proberen, net als jij. :thumbup:
Voor mij een reden om toch vliegen via Las Vegas te gaan overwegen :D :D
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Elizabeth Henry »

Heeft iemand hier advies op?

Ik was wat aan het uitproberen met verschillende tarieven en webites en vond het voordeligste tarief voor Hertz bij Happy Tours USA. Via de boeking van Happy Tours heb ik geprobeerd dit te koppelen aan mijn Hertz account, dat lukte natuurlijk niet. Wel vond ik de CDP van Happy Tours.
Die CDP heb ik ingevoerd terwijl ik ingelogd was op de hertz site, en kreeg zo dezelfde tarieven als via Happy Tours. Deze boeking vastgelegd en nu wel gold canopy. Zou dit problemen kunnen opleveren?
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door dejong89 »

Daar gaan ze zich niet druk over maken.
Ik ben wel heel benieuwd welke CDP je hebt gebruikt. :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Elizabeth Henry
Amerikafan
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 sep 2020, 15:53
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Elizabeth Henry »

2303386

Ik denk ook dat ik dit wel aandurf.

Edit: Dit werkt met het land op Brazilië. Als ik het verander naar Nederland krijg ik hogere prijzen.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door nwolf »

Code toegevoegd aan de code pagina :)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 889
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door nwolf »

Ik ben trouwens wel Hertz Gold+ Five Star maar zie bij mijn reservering(Las Vegas begin aug) nergens Gold Canopy staan, moet ik dan toch langs de balie?
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 Florida + LV | 2018 California + LV | 2019 Florida + NYC | 2022 Florida | 2023 Florida | Dec 2024 NYC | MRT 2025 W DC | 2026 Florida | 2026 California
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 85
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door matthijst »

Wel goedkoop via brazilie. Maar weet iemand hoe dat met verzekeringen zit?

Brazilie:
Additional Driver Fee Included
Loss Damage Waiver Included
Airport Concession Fee Included
Customer Facility Charge Included
State Surcharge Included
Vehicle Licensing Fee Recovery Included

Nederland:
Liability Protection Included
Protect the car for added peace of mind (excess applies) Included
Vehicle Licensing Fee Recovery Included
Customer Facility Charge Included
Airport Concession Recovery Included
State Surcharge Included

LDW is bij ons Protect the car?
Liability zie ik bij Brazilie niet?
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
dennis112
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 26 mar 2022, 13:43
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door dennis112 »

Hier loop ik ook altijd over te twijfelen en dat is precies voor mij de reden om gewoon via NL of US te boeken ipv rare landen omdat overal iets anders staat wat er dan wel of niet bijzit. Zit niet op verassingen te wachten dat er dalijk iets gebeurd, je via een of ander vaag land hebt geboekt en dat wat er gebeurd niet gedekt wordt. Dan maar ietsje meer betalen.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 1220
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Limburg

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door HennyCox »

Zolang LDW en LP (LIS) er maar bij zit, zit je gewoon goed. Ongeacht vanuit welk land je boekt. :thumbup:
BahamaOne
Amerikakenner
Berichten: 429
Lid geworden op: 01 nov 2024, 12:37

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door BahamaOne »

Het zijn twee zaken die je verplicht moet hebben bij auto huur:

Aansprakelijkheids verzekering voor Schade/diefstal aan het voertuig (CDW/LDW, waarbij de D staat voor damage: collision damage waiver of Loss damage waiver)
Aansprakelijkheidsverzekering voor persoonlijk letsel/schade bij derden (SLI/LIS) (Supplemental Liability Insurance of Liability Insurance Supplement)

Bij sommige Hertz landen sites staat LIS/SLI veelal als optie vermeld, tegen betaling. Deze MOET je toevoegen.
Als je vanuit Europa huurt/in bezit bent van een Europees Rijbewijs, zou CDW/LDW (all-risk schade verzekering) altijd inbegrepen moeten zijn.
Gebruikersavatar
Laredo
Amerikakenner
Berichten: 717
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:30
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door Laredo »

Om het bericht hierboven nog even aan te vullen: Je moet die toevoegen behalve als je dit natuurlijk op een andere manier hebt gedekt. Dat kan bv met een dure creditcard zoals Amex Platinum.
2026 Houston - Cruise Mexico - rondje Texas
2025 Philadelphia - Cruise Bahamas - Washington | 2023 Florida
2013 FL | 2012 Las Vegas | 2012 Westkust | 2011 Las Vegas | 2011 NYC & FL | 2010 FL | 2009 NYC | 2004 Oostkust | 1996 & 1995 Westkust
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door dejong89 »

Elizabeth Henry schreef:
10 jun 2026, 15:20
2303386

Ik denk ook dat ik dit wel aandurf.

Edit: Dit werkt met het land op Brazilië. Als ik het verander naar Nederland krijg ik hogere prijzen.
Happytours heeft zijn kantoor volgens mij in Brazilie zitten.
Ik kreeg onlangs ook de laagste prijzen via Happytours, bij Hertz, te zien voor een huurauto in Italië.
Toen heb ik rechtstreeks via Hertz Brazilie gezocht en vond dezelfde prijzen. Met supercover pakket 13 euro per dag(!!)
https://jiltkrista89.wordpress.com/
https://www.polarsteps.com/Jdejong89
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
BahamaOne
Amerikakenner
Berichten: 429
Lid geworden op: 01 nov 2024, 12:37

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door BahamaOne »

Ik heb ooit een claim gekregen van bijna $3000 vanwege schade aan een voorruit van mijn toen ik net die keer zonder CDW/SLI had geboekt.

Allerlei formulieren moeten invullen bij de verhuurder en de betaling gedaan met mijn AMEX platinum. Thuis nog een heel gedoe gehad omdat ze het koersverschil en de provisie van AMEX van die transactie in eerste instantie niet wilden betalen. (de verzekering van AMEX loopt via een externe partij),
Uiteindelijk is het wel opgelost, maar het kostte me zoveel tijd en ergernis, dat het me niet waard is als ik daarmee maar een kleine besparing op de huur heb.
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 2020
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Ervaringen met Hertz Ultimate Choice

Bericht door asv60 »

BahamaOne schreef:
11 jun 2026, 14:42
Het zijn twee zaken die je verplicht moet hebben bij auto huur:

Aansprakelijkheids verzekering voor Schade/diefstal aan het voertuig (CDW/LDW, waarbij de D staat voor damage: collision damage waiver of Loss damage waiver)
Aansprakelijkheidsverzekering voor persoonlijk letsel/schade bij derden (SLI/LIS) (Supplemental Liability Insurance of Liability Insurance Supplement)

Bij sommige Hertz landen sites staat LIS/SLI veelal als optie vermeld, tegen betaling. Deze MOET je toevoegen.
Als je vanuit Europa huurt/in bezit bent van een Europees Rijbewijs, zou CDW/LDW (all-risk schade verzekering) altijd inbegrepen moeten zijn.
Bij mij staat er naast LDW inclusief, wettelijke aansprakelijkheid inclusief. Als je op i klikt voor meer info staat er: dekking voor WA voor lichamelijk letsel en schade aan eigendommen tot$500.000 voor elk ongeval met inbegrip van dekking voor elke WA conform het huurcontract.
Is wettelijke aansprakelijkheid hetzelfde als LIS/SLI?
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer